Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Kannattaa ainakin ottaa akku irti ja laittaa takaisin ja kokeilla sitten uudelleen.

Joskus se yksinkertaisin neuvo vaan on paras. Irrotin akun ja laitoin takaisin, taas toimii kone. Nolointa tässä on että en olis ite edes tajunnut irrottaa akkua :D

Mua on alkanut kiinnostamaan toi tietokoneella pelaaminen, ja olen tässä hankinnut koneelle jotain vanhoja pelejä esim. Hitman2, Hidden&Dangerous jne.
Mutta ainoa mitä vierastan on se että, ohjaaminen tapahtuu hiirellä ja näppäimistöllä koska olen aikaisemmin pelannut lähinnä vain konsoleilla.

Eli siis voiko esim. näitä edellä mainittuja pelejä pelata padilla? Ja mitä moiset ohjaimet maksavat tietokoneelle? :)

http://www.verkkokauppa.com/

hakuun maaginen sana: "gamepad"

9,90€ - 41€ näyttäis olevan hintahaarukka. luulis että voi pelata mutta en mene takuuseen.

luulis että voi pelata mutta en mene takuuseen.

Nopealla vilkaisulla en vaan löytänyt noiden pelien ohjainasetuksista padi vaihtoehtoa, ajattelin että josko se johtuu siitä ettei koneessa ole padia asennettuna.

Mua on alkanut kiinnostamaan toi tietokoneella pelaaminen, ja olen tässä hankinnut koneelle jotain vanhoja pelejä esim. Hitman2, Hidden&Dangerous jne.
Mutta ainoa mitä vierastan on se että, ohjaaminen tapahtuu hiirellä ja näppäimistöllä koska olen aikaisemmin pelannut lähinnä vain konsoleilla.

Eli siis voiko esim. näitä edellä mainittuja pelejä pelata padilla? Ja mitä moiset ohjaimet maksavat tietokoneelle? :)

Vaikka kuulostaa typerältä sanoa, mutta opettele suosiolla pelaamaan hiirellä ja näppäimistöllä. Se on aivan yhtä helppoa opetella uusi tapa ohjata, aivan kuin olet opetellut konsolin padin. Ainoa erona on, että kun kerran opit ohjaamaan ja TÄHTÄÄMÄÄN hiirellä, et ikinä enää pelaa räiskintäpelejä mielelläsi padilla.

Mutta jokainen tyylillään.

Nimimerkillä padilla voi pelata vain mätkintä pelejä.

Vaikka kuulostaa typerältä sanoa, mutta opettele suosiolla pelaamaan hiirellä ja näppäimistöllä. Se on aivan yhtä helppoa opetella uusi tapa ohjata, aivan kuin olet opetellut konsolin padin. Ainoa erona on, että kun kerran opit ohjaamaan ja TÄHTÄÄMÄÄN hiirellä, et ikinä enää pelaa räiskintäpelejä mielelläsi padilla.

Näinköhän sitä vanha enää oppii? :rolleyes:
Voishan tuota kokeilla, mutta tuntuu vaan niin hiton hankalalta kun pitää käyttää hiirtä ja näppäimistöä samaan aikaa.

Joskus se yksinkertaisin neuvo vaan on paras. Irrotin akun ja laitoin takaisin, taas toimii kone. Nolointa tässä on että en olis ite edes tajunnut irrottaa akkua :D
JeeJeeJee! Ei siinä mitään noloa ole. Hyvä, että toimii. Vastaisuuden varalle, yleensä se kone jotain oireilee jos se meinaa heittaa veivinsä.

Näinköhän sitä vanha enää oppii? :rolleyes:
Voishan tuota kokeilla, mutta tuntuu vaan niin hiton hankalalta kun pitää käyttää hiirtä ja näppäimistöä samaan aikaa.

Oppii sitä. Itte olen hakannut koko ikäni oikeastaan pelkästään konsolipelejä ja nyt ihan vasta innostuin Enemy Territorysta ja piti tietysti opetella hiiri-näppis-combo.
Hankalaa se alussa on ja vieläkin on välissä aika hakemista, mutta kyllä siihen tottuu.
Kyllähän hiirellä headshotin hakeminen on pirusti nopeampaa ja tarkempaa, ainakin teoriassa. Mullahan se sattuu lähinnä vahingossa... ;)

Ainoa erona on, että kun kerran opit ohjaamaan ja TÄHTÄÄMÄÄN hiirellä, et ikinä enää pelaa räiskintäpelejä mielelläsi padilla.
Paskanvitut. Meikäläinen pelaa fps:iä mielellään niin näppishiirellä kuin pädilläkin. Molemmat sujuu hyvin jos toteutus toimii. Harjaantumiskysymyshän toi on.

Paskanvitut. Meikäläinen pelaa fps:iä mielellään niin näppishiirellä kuin pädilläkin. Molemmat sujuu hyvin jos toteutus toimii. Harjaantumiskysymyshän toi on.

Otetaan matsia ja katotaan kumpi vie toista... Enkä puhu niistä peleistä jossa keskihajonta on pelimekaniikan vuoksi pistetty täysin vituiksi, jotta konsolipelaajatkin pärjäisivät hiiri+näppis yhdistelmälle, vaan niistä peleistä jossa ammus menee sinne minne kursori osoittaa. Älä edes aloita väittelyä, että konsoliohjauksella pärjää paremmin kuin hiiri+näppis.

Joka tapauksessa, nyt ei todellakaan puhuttu siitä kumpi on mielekkäämpää, vaan siitä mikä on tehokkainta. Tai siihen ainakin viittasin. Ne kerrat kun olen pelannut oikeita räiskintäpelejä (call of duty) konsolilla, niin hajotuksen määrä on ollut rajaton, sillä pc:llä on tottunut havaitsemaan vihun ja samantien viemaan ITSE kursorin vihun pään kohdalle, eikä avustettuna. Hidastakin se on verrattuna hiireen.

Eli jos tykkäät hinkata räiskintäpelejä padilla, niin tee niin, mutta jos haluaa nopeasti oppia pelin salat ja olla oikeasti hyvä, niin hiiri käteen. Joka tapauksessa kaveri joka kyseli on aloittamassa pelaamista PC:llä, joten pointtini oli vain todeta, että unohda se padi pc peleistä, kun ei niitä ole sille tehty alunperinkään. Se on kuin väkisin tekisi pelistä vaikeammin pelattavan.

Ja kyllä, varmasti tykkäät löhötä sohvalla padi kourassa ja fiilistellä jotain Mass Effectiä. Sitä en kiellä. Mutta jos nyt ollaan pc:llä pelaamassa, niin vittuako sitä alkaa vääntää jotain strategiapeliä väkisin pädillä.

Joka tapauksessa, nyt ei todellakaan puhuttu siitä kumpi on mielekkäämpää, vaan siitä mikä on tehokkainta. Tai siihen ainakin viittasin. Ne kerrat kun olen pelannut oikeita räiskintäpelejä (call of duty) konsolilla, niin hajotuksen määrä on ollut rajaton, sillä pc:llä on tottunut havaitsemaan vihun ja samantien viemaan ITSE kursorin vihun pään kohdalle, eikä avustettuna. Hidastakin se on verrattuna hiireen.

Tjoo, ei PC-räiskintöjä/rts:iä/tms. kannata padilla pelata, niitä kun ei ole suunniteltu pädi mielessä. Lähinnä viittasin tuohon kun totesit ettei ikinä tulisi pelattua mielellään pädillä fpsiä jos tottuu hiirellä pelaamaan. Ts. vuosien hiirinäppis-pelaaminen ei ole pilannut ainakaan mun iloa konsoliräiskinnöistä.

Mä en sinänsä välitä siitä onko hiirellä pelaaminen jotenkin "tehokkaampaa". Jos pädiohjaus on toteutettu hyvin niin edelleen pelaan mielelläni Codia tai muita räiskintöjä konsoleilla pädi kourassa. En kykene ymmärtämään sitä suunnattoman itkun määrää jota joiltakin pc-pelaajilta tulee pädiä kohtaan, vittu sillä ketään pakoteta pelaamaan.(viitaten ei kehenkään henkilökohtaisesti)

En vain edes näe tilannetta missä padiohjaukseen kallistuisin, oli tilanne mikä tahansa. Sen käyttäminen kun räiskintäpeleissä, jossa näkymä on silmistä kuvattu, ei ole mitään hyötyä. Ainoa hyöty mitä padilla on, että se rinnastetaan konsoleihin ja konsoleitahan pelataan sohvalta mukavasta asennosta, padi rennosti sylissä. Mitään järkiperästä syytä pelata räiskintöjä padilla ei ole verrattuna hiiri+näppis yhdistelmään. Mainitsit jopa, että pelit pitää suunnitella padille, eli ei ole tarkkuutta vaativia liikkeitä, ja peli ohjastaa automaattisesti vihua kohti. Minä taas nautin, että tarkkuus on suoraan verrannollista omiin käden taitoihin. Sen kun kerran oppii, niin eihän sitä pysty vain pelata samaa peliä pädillä.

padi = puuhastelua
hiiri+näppis = pelaamista tosissaan

;) Niinhän se menee myös pc vs konsoli.

Ihan kiva että herätin keskustelua, mutta kysymykseen en oikein saanut vastausta. :rolleyes:

Eli voiko esim. vaikka sitä Hitmania pelata padilla? Vai alanko opettelemaan suosiolla näppis+hiiri systeemiä? :) Tavallaan olen kuitenkin sellainen sunnuntaipelailija että en välttämättä jaksais opetella, tietysti sitten jos alan enemmän pelailemaan niin täytyy opetella.

Vai alanko opettelemaan suosiolla näppis+hiiri systeemiä? :)
Jos haluat ottaa simmuun vihulta, väännä padilla. Jos haluat ounata, opettele toi combo.

Mainitsit jopa, että pelit pitää suunnitella padille, eli ei ole tarkkuutta vaativia liikkeitä, ja peli ohjastaa automaattisesti vihua kohti. Minä taas nautin, että tarkkuus on suoraan verrannollista omiin käden taitoihin. Sen kun kerran oppii, niin eihän sitä pysty vain pelata samaa peliä pädillä.

padi = puuhastelua
hiiri+näppis = pelaamista tosissaan

;) Niinhän se menee myös pc vs konsoli.
Vittu dilledong, tulee taas niin uskomatonta paskanjauhantaa sieltä suunnasta etten tiedä tulisiko vastata lainkaan.

Pelit pitää suunnitella padille ihan sen takia kun se eroaa hiiri-näppis -kombosta olennaisesti. Yhdessäkään pädiräiskinnässä ei tarvitse olla autoaimia jotta sitä on miellyttävä pelata, vaan ohjattavuuden pitää tuntua hyvältä. Cod4 on varsin hyvä esimerkki, ohjattavuus on ihan *tun hyvä pädillä ilman autoaimiakin, kun se on vain toteutettu hyvin(pirun huonostakin toteutuksesta löytyy esimerkkejä). Kaikkien käteen se pädi ei vaan sovi.

Ja jätä noi turhat provot pois, jooko? Vituttaa lukea sellasta.

Älä ala itkeä siellä, ite tunnut olevan poikkiteloin minun juttujani kohtaan. Sinä vain tykkäät hinkata pädillä pelejä etkä ilmeisesti osaa pelata hiirellä ja näppiksellä. Kamala puolustaminen padia kohtaan, vaikket mitenkään kommentoinut asiaan, että Miksi pelata ylipäätään padilla, varsinkaan pc:llä. Konsolipelit tehdään väkisin padille, vaikka näppiksestä olisi sata kertaa enemmän hyötyä pikanäppäimineen ja hiiren nopeudesta ja tarkkuudesta.

Toivottavasti vituttaa, nautin siitä yhtä paljon kuin sinä padilla pelaamisesta.

Älä ala itkeä siellä, ite tunnut olevan poikkiteloin minun juttujani kohtaan. Sinä vain tykkäät hinkata pädillä pelejä etkä ilmeisesti osaa pelata hiirellä ja näppiksellä. Kamala puolustaminen padia kohtaan, vaikket mitenkään kommentoinut asiaan, että Miksi pelata ylipäätään padilla, varsinkaan pc:llä. Konsolipelit tehdään väkisin padille, vaikka näppiksestä olisi sata kertaa enemmän hyötyä pikanäppäimineen ja hiiren nopeudesta ja tarkkuudesta.

Toivottavasti vituttaa, nautin siitä yhtä paljon kuin sinä padilla pelaamisesta.
Ainoa asia mitä tässä olen yrittänyt sanoa on se että pädilläkin voi pelata, ja sillä pelaamisesta voi nauttia ihan yhtä hyvin kuin näppis-hiiri -kombosta. Ja jos ihan ajattelet hetken aikaa noita viestejäni niin viittaan tuossa konsolipeleihin kun puhun pädillä pelaamisesta. Ja kyllä, osaan pelata hiirellä ja näppäimistöllä jos se sinua arveluttaa. PC:llä en pelaa pädillä käytännössä mitään, enkä suosittele kenelläkään PC-pelaajalle pädiä.

:piis:

Yritän asentaa eräälle pelille lisäosaa, mutta asennus keskeytyy siihen kun kone rupeaa väittämään että alkuperäinen peli ei ole asennettu. Miten sen saisi "tajuamaan", että se peli kylläkin on asennettu?

Yritän asentaa eräälle pelille lisäosaa, mutta asennus keskeytyy siihen kun kone rupeaa väittämään että alkuperäinen peli ei ole asennettu. Miten sen saisi "tajuamaan", että se peli kylläkin on asennettu?
Mikä peli mahtaa olla kyseessä? Ensimmäisenä tulisi mieleen että winkkarin rekisteristä puuttuu tuon alkuperäisen pelin tiedot. Uudelleenasennus varmaan auttaisi.

Ehkä vähän äänipuoleen suuntautuva kysymys:
Kaiuttimiani (Diamond 9.2) ei kovin kauas seinästä saa sijoiteltua, joten niiden ollessa n. 30-40cm seinästä, mikä on näistä paras tausta?
a) verhot
b) ikkuna
c) betoniseinä
Vai meneekö ihan täysin turhan hifistelyn puolelle? Ei jaksais vielä alkaa repimään noita.

Back
Ylös Bottom