Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
http://www.nimisis.com/projects/flix.php

ihan vaan tyylikkäästi kirjoittamalla googleen time lapse :D

Tais olla maksullinen.. jos ilmaista kaipaa niin Virtualdub osaa nauhottaa webkamerasta halutulla aika stepillä... tosin joutuu sitten frameratea muuttamaan jälkikäteen. Esim. 30s välein kuva = 2 kuvaa minuutissa myös toistovauhti ja siitä sitten pitää säätää vaikkapa 30kuvaan sekunnissa lopputulos.

Missä vika voi olla kun Windows XP ei löydä äänikorttia? Asensin PCI-paikalle Creative SoundBlaster Live 5.1 mutta windows ei tunnista eikä ohjelmiston/ajurien asennuksen jälkeenkään toimi. (kokeiltu toisellakin samanlaisella äänikortilla)

(Myöskään emolevylle integroitua äänikorttia en saa toimimaan vaikka testiksi olen yrittänyt. Ajurit asentuvat ja windows tunnistaa mutta ei äänet kuulu. Emolevy Asus A7N8X-X. Mutta tarkoitus olisi saada tuo Creative toimimaan)

Onkohan vika biosissa vai windowsissa vai mistäköhän vikaa voisi yrittää alkaa etsiä jotta saisi tuon PCI-paikalla olevan äänikortin toimimaan? Tällä hetkellä kaikki vanhat ajurit on poistettu ja kummankaan äänikortin ajureita ei ole asennettuna koneelle. Miten tästä eteenpäin? :wtf:

2. Miten vaikea sen toteutus on? Mitä se vaatii?

Olis tarkoitus otattaa tuollainen setti eräästä tapahtumasta, ja vinkkejä kaivataan.
Osoitteesta http://www.pclix.com/pages/pclix_main.html löytyy lisälaite digikameraan jolla sen saa säädettyä ottamaan kuvan vaikka kerran sekunnissa. Samalta sivulta löytyy muutama esimerkkivideo.
Hintaa laitteelle + kaapelille kertyy n. 170$ riippuen kameramallista.

Missä vika voi olla kun Windows XP ei löydä äänikorttia? Asensin PCI-paikalle Creative SoundBlaster Live 5.1 mutta windows ei tunnista eikä ohjelmiston/ajurien asennuksen jälkeenkään toimi. (kokeiltu toisellakin samanlaisella äänikortilla)

(Myöskään emolevylle integroitua äänikorttia en saa toimimaan vaikka testiksi olen yrittänyt. Ajurit asentuvat ja windows tunnistaa mutta ei äänet kuulu. Emolevy Asus A7N8X-X. Mutta tarkoitus olisi saada tuo Creative toimimaan)

Onkohan vika biosissa vai windowsissa vai mistäköhän vikaa voisi yrittää alkaa etsiä jotta saisi tuon PCI-paikalla olevan äänikortin toimimaan? Tällä hetkellä kaikki vanhat ajurit on poistettu ja kummankaan äänikortin ajureita ei ole asennettuna koneelle. Miten tästä eteenpäin? :wtf:

No nyt toimivat äänet. Vaihdoin kortin toiseen PCI-paikkaan ja alkoi toimimaan laakista ilman erillisten ajurienkin asentamista.

mikä on hidasta mun koneessa jos katson esim elokuvaa pienessä ikkunassa ei töki ja jos pistän koko näytön niin rupee tökkimään mitäs tähän koneeseen pitäisi hommata ?:david:

mikä on hidasta mun koneessa jos katson esim elokuvaa pienessä ikkunassa ei töki ja jos pistän koko näytön niin rupee tökkimään mitäs tähän koneeseen pitäisi hommata ?:david:
Kerro vähän speksejä koneestas nii on helpompi auttaa. Ja kerro myös mitä videotyyppiä yritit pyörittää?

Pari veikkausta nyt alkuun:
- Sulla ei oo asennettu tarvittavia kodekkeja koneelles. (Asenna FFDSHOW)
- Prosessorista loppuu puhti (hyvinkin mahdollista jos kone on ostettu ennen kristuksen syntymää)

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Kerro vähän speksejä koneestas nii on helpompi auttaa. Ja kerro myös mitä videotyyppiä yritit pyörittää?

Pari veikkausta nyt alkuun:
- Sulla ei oo asennettu tarvittavia kodekkeja koneelles. (Asenna FFDSHOW)
- Prosessorista loppuu puhti (hyvinkin mahdollista jos kone on ostettu ennen kristuksen syntymää)
1.5 ghz 384 MT ram muistia compag

Useamman vuoden vanha IBM ThinkPad T40 (?) irtisanoi yhteistyösopimuksensa eilen. Kone ei käynnisty lainkaan. Virtanappi painuu pohjaan ja tuntuu normaalilta, mutta yksikään valo ei edes vilkahda eikä kovalevy hurahda käyntiin. Mikä tuossa on mahdollisesti rikki? Virtalähde? Emolevy? Eniten kiinnostaa mitä tuolle voi/kannattaa tehdä ja paljonko se mahdollisesti maksaa? Itse olen todella avuton näissä hommissa, joten kannattaako vaan ostaa uusi kone?

Useamman vuoden vanha IBM ThinkPad T40 (?) irtisanoi yhteistyösopimuksensa eilen. Kone ei käynnisty lainkaan. Virtanappi painuu pohjaan ja tuntuu normaalilta, mutta yksikään valo ei edes vilkahda eikä kovalevy hurahda käyntiin. Mikä tuossa on mahdollisesti rikki? Virtalähde? Emolevy? Eniten kiinnostaa mitä tuolle voi/kannattaa tehdä ja paljonko se mahdollisesti maksaa? Itse olen todella avuton näissä hommissa, joten kannattaako vaan ostaa uusi kone?
Kannattaa ainakin ottaa akku irti ja laittaa takaisin ja kokeilla sitten uudelleen. Sammuiko kesken kaiken vai sammutuksen jälkeen ei enää käynnisty?

Oma T42 kiukkuilee myöskin, mutta tässä veikkaisin vian olevan laturin pistokkeessa.

Kannattaa ainakin ottaa akku irti ja laittaa takaisin ja kokeilla sitten uudelleen. Sammuiko kesken kaiken vai sammutuksen jälkeen ei enää käynnisty?

Aamulla toimi normaalisti, illalla ei enää käynnistynyt.

En varmaan edes osaa irrottaa akkua siitä :D

Aamulla toimi normaalisti, illalla ei enää käynnistynyt.

En varmaan edes osaa irrottaa akkua siitä :D

Aika huono tuuri olisi jos aamulla toimi normaalisti ja illalla ei edes inahtanut, jos se olisi hajalla.

Vaimonkin Fujitsu ei välillä käynnistynyt, mutta lopulta käynnistyy. En tiedä mikä noissa on vikana.

Ei sitä kannata mitään 100-kertaa runkata putkeen, mutta ei pidä liian helposti luovuttaa.

Eikä se akun irroittaminen nyt mitään insinöörin taitoja vaadi.

Kaveri on ostamassa kannettavaa ja noissahan on VISTA. Minkälainen virustorjunta ja palomuuri tossa uudessa windowsissa on? kannattaako hommata erikseen esim zonealarm?

Ja sitten pitäis siirtää muutama kymmen giga tavaraa mun pöytäkoneelta tohon kannettavaan. Lähiverkkoa ajattelin, mutta en oo koskaan sitä kytkenyt. vähän ohjeita jos sais. kiitos !

Ja sitten pitäis siirtää muutama kymmen giga tavaraa mun pöytäkoneelta tohon kannettavaan. Lähiverkkoa ajattelin, mutta en oo koskaan sitä kytkenyt. vähän ohjeita jos sais. kiitos !

Kahden koneen välille riittää pelkkä ristiinkytketty RJ45-kaapeli. Suoraan verkkokortista verkkokorttiin. Ei tarvitse mitään erillisiä laitteita hommata.. Ei kauhean montaa euroa maksa. Pöytäkoneelta kansio jonka haluat siirtää -> Mouse 2 -> Properties -> Sharing välilehti ja laitat kansion jakoon. Sitten läppärillä verkkoympäristöstä etsit kytkemäsi koneen ja jaettu kansio pitäisi näkyä siellä, jonka sitten voit kopioida toiselle koneelle.

Kaveri on ostamassa kannettavaa ja noissahan on VISTA. Minkälainen virustorjunta ja palomuuri tossa uudessa windowsissa on? kannattaako hommata erikseen esim zonealarm?
Virustorjuntaa ei ole Windowsissa itsessään. Ilmaisen ja hyvän sellaisen saa täältä: Avast
Palomuuri sen sijaan löytyy. Siinä tosin on vaan ihan ne perusominaisuudet, mutta jos tarkoituksena on suorittaa vain perussurffausta yms. pärjää Windowsin omallakin muurilla ihan hyvin.

Mua on alkanut kiinnostamaan toi tietokoneella pelaaminen, ja olen tässä hankinnut koneelle jotain vanhoja pelejä esim. Hitman2, Hidden&Dangerous jne.
Mutta ainoa mitä vierastan on se että, ohjaaminen tapahtuu hiirellä ja näppäimistöllä koska olen aikaisemmin pelannut lähinnä vain konsoleilla.

Eli siis voiko esim. näitä edellä mainittuja pelejä pelata padilla? Ja mitä moiset ohjaimet maksavat tietokoneelle? :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom