Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Aivan, mähän tein ton aivan väärin. :D Hehe.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sehän on aivan simppeliä eikä tarvi solutyyppeihin edes koskea. Jos on kyse yksinkertaisesta asiasta, kuten func myös tuumaili.

te83rKU.png

No tarkoitin sitä että löytää toisensa, näin olen ainakin uskonut. Eli lähiverkko.

Offtopic.

Mitä TML puuhailee, niin kuin oikeassa elämässä? Jos vaan saa kysyä. Kaverilla on aika kattavat tiedot/taidot. Itse aina välillä availen ketjua, jos olen tylsistyneenä ja haluan jonkin pienen pähkinän. Yleensä oot vaan vastannut jo kaikkiin kysymyksiin :)

Offtopic.

Mitä TML puuhailee, niin kuin oikeassa elämässä? Jos vaan saa kysyä. Kaverilla on aika kattavat tiedot/taidot. Itse aina välillä availen ketjua, jos olen tylsistyneenä ja haluan jonkin pienen pähkinän. Yleensä oot vaan vastannut jo kaikkiin kysymyksiin :)
Nettisivuja teen työkseni, nää atk softa/laite asiat on sitten vain kiinnostuksen kautta. :)

Nettisivuja teen työkseni, nää atk softa/laite asiat on sitten vain kiinnostuksen kautta. :)

Ok. Multakin tulee sulle sitten kyssäreitä jatkossa :) On juuri tekeillä kahden järjestelmän integraatio, joka tehdään web-palikoilla. Olen ihan hukassa ja vielä tänä vuonna on demo.

Mun tietääkseni ei ole mahdollista olla sekä hotspot että kiinni wifissä.

En tiedä olisko mahdollista kunnon siltaus kikkauluilla niin että on koneen sisäisen wifi sekä USB portissa oleva tikku wifi. Ehkä noin sen pystyy jotenkin säätää, mutta kun USBilla se tabletti lisänäyttö toimii niin samapa se. :)

Luulisi tuon ainakin toimivan, koska on kyseessä kaksi erillistä verkkoadapteria. Tai siis mun näkemykseni mukaan tuo on sama tilanne kuin ethernet-kortin jako wlanin kautta. Kotona olen myös onnistunut tekemään läppärillä wifi-hotspotin nettitikusta. Siis ihan 3g, ei mitään wifi-tikkua.

Päivitystä muuten tuohon win7 asennukseen: aasihatun saisi laittaa päähän, sillä eilen vanhan läppärin tarrasta product keytä katsoessa kylmä hiki valtasi otsani ja tajusin omistavani product keyn win 7 homeen ja olin juuri asentanut win 7 professionalin :david: Vituiks män.

Nopsaan eilen googlasin jostain windows downgrade softasta, josko siis lataisi uudestaan tuolle usb-tikulle win7 home version ja tuolla downgrade softalla sitten downgradeis sen homeksi.

Luulisi tuon ainakin toimivan, koska on kyseessä kaksi erillistä verkkoadapteria. Tai siis mun näkemykseni mukaan tuo on sama tilanne kuin ethernet-kortin jako wlanin kautta. Kotona olen myös onnistunut tekemään läppärillä wifi-hotspotin nettitikusta. Siis ihan 3g, ei mitään wifi-tikkua.

Päivitystä muuten tuohon win7 asennukseen: aasihatun saisi laittaa päähän, sillä eilen vanhan läppärin tarrasta product keytä katsoessa kylmä hiki valtasi otsani ja tajusin omistavani product keyn win 7 homeen ja olin juuri asentanut win 7 professionalin :david: Vituiks män.

Nopsaan eilen googlasin jostain windows downgrade softasta, josko siis lataisi uudestaan tuolle usb-tikulle win7 home version ja tuolla downgrade softalla sitten downgradeis sen homeksi.
Siis, tietenkin voi jakaa läppärin mobiililiittymän hotspottina sen wifin kautta. :)
Se ei ole mahdollista että jos on yksi wifi adapteri niin läppäri olisi verkossa sen kautta ja samalla tarjoaisi nettiä wifin kautta tabletille. Tos kyl mitään järkeä ole, ellei tosiaan ole niin ettei tabletti pääse samaan wifiin. :D
Kahdella verkkokortilla/adapterilla sen kyllä varmaan saa tunkattua kuten sanoit, mut kai siinä sillan joutuu tekee. Samanlaisen sillan tekee Hyper-V jos pitää antaa netti sille virtuaalikoneelle, se luo virtuaalisen adapterin minkä avulla sun koneella toimii netti sekä sillä virtuaalikoneella toimii netti.

Downgradee kyl koskaan tehny, eikö se Windows valita sulle? :D Et ole vissiin avainta laittanu vielä, kun ei mitää sulle vielä valita.. tai siis, eihän se hyväksyisi sitä.
Joo Google kertoo että tohon on jopa työkaluja.
Samapa tuo, sun kone on just asennettu niin eipä se iso menetys ole vaikka vituks mänisi. :D

Windows valittaa että 3 päivää aikaa aktivoida ja koitin syöttää sitä product keytä ja sen verifiointia odotellessa tajusin katsoa että avain on homeen ja asennettu versio pro. Tästä syystä se ei sitä sitten hyväksynyt ja mietin että josko vain down gradeis ton, niin pitäisi jo asennetut ajurit yms. säilyä koneella (vrt. uuteen asennukseen).

Älä nyt tee asioita vaikeeks. Lataa oikea asennusmedia netistä, tikulle, asennus, aktivointi. Antivir+ajurit etukäteen toiselle tikulle, siitä runttaat peräjälkeen softaa ja ajuria sisään, buuttaus ja se on siinä.

E: oikeat valmistelut ja aikaa menee alle 30min. Toki sen jälkeen päivityksissä voi vierähtää hetki. :D

Sehän on aivan simppeliä eikä tarvi solutyyppeihin edes koskea. Jos on kyse yksinkertaisesta asiasta, kuten func myös tuumaili.

te83rKU.png

Saako noi jotenkin yhteen laatikkoon? Niin että siinä on ton esimerkin mukaan 1100-1450. Tai soluun. Noita yksittäisiä lukuja ei tartte mutta haarukan ääripäät.

Se ei ole mahdollista että jos on yksi wifi adapteri niin läppäri olisi verkossa sen kautta ja samalla tarjoaisi nettiä wifin kautta tabletille. Tos kyl mitään järkeä ole, ellei tosiaan ole niin ettei tabletti pääse samaan wifiin. :D

Laitteiden ketjutus wlan kantaman kasvattamiseksi on yksi skenaario jossa tuosta voisi olla hyötyä mutta tosiaan aika harvassa ne tapaukset jolloin tällaista tarvitsee.

Eli toimisi kuten wifi repeater? Siinähän se ongelma on, kun koneessa on yksi wifi yksikkö ja repeaterissä on kaksi jotta se voi vastaanottaa yhdellä ja lähettää toisella. :)

Sais ton kai säädettyä jos asentaa läppäriin toisen wifi moduulin usb:n tai korttipaikan kautta.

Älä nyt tee asioita vaikeeks. Lataa oikea asennusmedia netistä, tikulle, asennus, aktivointi. Antivir+ajurit etukäteen toiselle tikulle, siitä runttaat peräjälkeen softaa ja ajuria sisään, buuttaus ja se on siinä.

E: oikeat valmistelut ja aikaa menee alle 30min. Toki sen jälkeen päivityksissä voi vierähtää hetki. :D

Ei onnistunutkaan upgrade-asennus kun pro oli suomenkielinen ja tuota homea sai vain engl. kielisenä tuolta TML:n linkin takaa. Nopsaanhan tuon asensi sitten uudestaan ja ajurit oli jo toisella tikulla. Verkkoadapterit kun oli saanut asennettua riitti että nappas nettiin kiinni ja laittoi winukan päivittämään itseään. Ninitestä sai sitten kaikki "omat" softat helposti kerralla. Tuossa kun aamulla kotoa lähdin, niin näytti olevan kunnossa.

- - - Updated - - -

En oikein tota downgrade-softaa muutenkaan tajunnut (en edes kokeillut sitä) kun käytännössähän se tekee saman kuin upgrade-asennus. Sen softan käytössä kun tietysti tarvii myös sen asennusmedian ja ohjataan vaan tekemään upgrade... No kai tuo on hyvä sellaisille jotka ekaa kertaa elämässään ylipäätänsä puuttuu windowsin asennuksiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom