Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo en itse koske pitkällä tikullakaan mihinkään driver hallintasoftiin tai vastaaviin.

Aktivoituko se ongelmitta?

Ei se siitä ainakaan mitään valittanut kun sen asennuksen yhteydessä syötin (product keyn siis), mutta en sitä ole vielä tarkistanutkaan sen enempiä.

ninitestä sain "viimeeks" jonku adwaren tms muun paskaohjelman mukana..

Nooo ei kai sieltä mitään vakavaa tule, ainakaan mitään mitä ei malwarebytesillä ja avastilla saisi pois. Kai.

Voit tarkistaa sen aktivoinnin Control Panelin alta System näkymästä.

Ohjelma jolla voisi säätää ikkunoille jotain vakipaikkoja. Otin toisen monitorin käyttöön ja ois kiva että esim firefox menis suoraan sopivan kokoiseksi omalle paikalleen jos siirrän sen toiselle monitorille. Toinen monitori on pystyssä ja toinen vaaka eli siirtäessä ikkunoita ne on aina vammasen kokosia.

Ohjelma jolla voisi säätää ikkunoille jotain vakipaikkoja. Otin toisen monitorin käyttöön ja ois kiva että esim firefox menis suoraan sopivan kokoiseksi omalle paikalleen jos siirrän sen toiselle monitorille. Toinen monitori on pystyssä ja toinen vaaka eli siirtäessä ikkunoita ne on aina vammasen kokosia.
Ootko käyttänyt WIN+nuolinäppäin kun ikkuna valittu?

WIN+vasen on puolikas vasurissa ja menee näytön reson mukaan tietenkin. WIN+oikea on puolikas oikea. WIN+ylös on koko ruutu. WIN+alas tekee siitä pienemmän ikkunan.
Voi siis esim. rämpyttää WIN+oikea tai vasen ja ikkuna siirtyy loputtomasti näyttöjä ympäri monitori 1 puolikas oikea laita > monitori 2 puolikas vasen > monitori 2 ikkuna > monitori 2 puolikas oikea > jne.

Eri asia jos sitten haluaa spessukoon, esim. puolikas pystymonitorissa ylälaidassa.
Siihen toimii DisplayFusion, erinomainen softa jota oon käyttänyt jo kauan. Features ? DisplayFusion ? Binary Fortress Software
Tuolla sivulla lukeekin mm. Window location eli tietty app tiettyyn monitoriin kun avaa. Se vaatii Pro lisenssin, mutta $21 on lifetime lisenssi unlimited computers (jotka on sun koneita) eli tuo Pro Personal lisenssi.
Helposti tuon rahan arvoinen, toki siellä on 30 päivän trial Pro versiosta: Download ? DisplayFusion ? Binary Fortress Software

Mitäs hyviä ohjelmia nykyisin on DVD levyjen kopiointiin tietokoneelle?

Mitä tarkoitat kopioimisella? Image talteen vai esim. leffasta videotiedosto?
Jotain listaa: Five Best DVD Ripping Tools
Lifehackeris on ihan hyvii juttui niin eiköhän noista löydy sopiva.

Tuli ostettua asuksen uusi pöytäkone (G20), jossa on tietenkin windows 8.1. No, sammuttaessa koneen toisen päivityksen jälkeen, kone vetää jumiin käynnistäessä seuraavalla kerralla.
Ilmoittaa sinisellä ruudulla jotain: ei voida käynnistää konetta oikein windowsin takia. Tähän sitten puree vain koneen refreshaaminen/resetoiminen ja samalla sitten menee ohjelmat/yms. tiedostot.
Sama tapahtui tänään, kun ensimmäisestä refreshaamisesta oli kulunut se pari päivää. Eli kysyisinkin, että mitäs nyt? Pystynkö jotenkin blockaamaan/ohittamaan ton päivityksen, kun sammuttaessa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin "sammuta ja päivitä"?
Vissiin pyytää päivitystä edelleen, vaikka sammuttaisin koneen virtanapista?

Jos joku viisaampi osaisi neuvoa, muuten kuin että asentaa windows kokonaan uudestaan. :D

Tuli ostettua asuksen uusi pöytäkone (G20), jossa on tietenkin windows 8.1. No, sammuttaessa koneen toisen päivityksen jälkeen, kone vetää jumiin käynnistäessä seuraavalla kerralla.
Ilmoittaa sinisellä ruudulla jotain: ei voida käynnistää konetta oikein windowsin takia. Tähän sitten puree vain koneen refreshaaminen/resetoiminen ja samalla sitten menee ohjelmat/yms. tiedostot.
Sama tapahtui tänään, kun ensimmäisestä refreshaamisesta oli kulunut se pari päivää. Eli kysyisinkin, että mitäs nyt? Pystynkö jotenkin blockaamaan/ohittamaan ton päivityksen, kun sammuttaessa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin "sammuta ja päivitä"?
Vissiin pyytää päivitystä edelleen, vaikka sammuttaisin koneen virtanapista?

Jos joku viisaampi osaisi neuvoa, muuten kuin että asentaa windows kokonaan uudestaan. :D
Ootko sattumoisin asentanut Avast virustorjunnan?

Ihan random juttu, mutta luin vain vähän aikaa sitten että Avast yhdessä jonkin 8.1 päivityksen kanssa aiheutti sitä ettei kone käynnisty.
Mitä tulee reset/refresh, niin kelasin että ehkä asennat sen aina uudestaan jos nyt ylipäätään asennat. :D

Siitä en ole varma voitko mitään nyt tehdä jos seuraavassa bootissa se sekoaa taas... mutta ehkä seuraavan reset/refresh (kumpi nyt olikaan) jälkeen tekisi niin että meet ihan itse sinne windows päivitykset näkymään ja pistät sen lataamaan isomman kasan niitä tai vaikka kaikki kerrallaan. Jos siellä oliskin fixi jossain myöhemmässä joka huomaa että ollaan asentamassa sitä jotain huonoa, ja sit se skippaa sen tms.

Voit myös ennen seuraavaa sammutusta (jos luulet että se sekoaa) kokeilla meneekö se vikasietotilaan edes. http://www.howtogeek.com/107511/how-to-boot-into-safe-mode-on-windows-8-the-easy-way/

No itseasiassa kyllä olen asentanut molemmilla kerroilla! :D

Täytyy kokeilla olla asentamatta sitä enään. Kiitos paljon vinkistä, sekä avuliaisuudesta! :)

Windows.postmessage? Osaisiko joku auttaa, esim. TML :)

Ymmärrän miten tämä toimii ja saan varmasti viestit lähtemään molempiin suuntiin. Ainakin jos teen tämän mukaan HTML5 window.postMessage

Ongelma on se, että minun pitäisi käyttää tätä js functioiden kutsumiseen toisesta domainista (popup). Yhden ja saman funtion kutsuminen on varmasti helppoa, mutta onko keinoa määritellä mitä functiota kutsutaan? Eli voiko noita window.addEventListenereitä olla useita? Vai voinko lisätä lähetettävään dataan jonkin avaimen, jolla tunnistan mitä functiota vastaanottajan päässä halutaan käyttää?

Anteeksi, etten osaa selittää paremmin. Olen itsekkin näiden kanssa vähän hukassa.

Windows.postmessage? Osaisiko joku auttaa, esim. TML :)

Ymmärrän miten tämä toimii ja saan varmasti viestit lähtemään molempiin suuntiin. Ainakin jos teen tämän mukaan HTML5 window.postMessage

Ongelma on se, että minun pitäisi käyttää tätä js functioiden kutsumiseen toisesta domainista (popup). Yhden ja saman funtion kutsuminen on varmasti helppoa, mutta onko keinoa määritellä mitä functiota kutsutaan? Eli voiko noita window.addEventListenereitä olla useita? Vai voinko lisätä lähetettävään dataan jonkin avaimen, jolla tunnistan mitä functiota vastaanottajan päässä halutaan käyttää?

Anteeksi, etten osaa selittää paremmin. Olen itsekkin näiden kanssa vähän hukassa.
Varsin mielenkiintoiselta keissiltä ainakin kuulostaa. :D Funktioiden kutsuminen toiselta saitilta.

Itse window.postMessage ei ole itselle tuttu, mutta anyway onhan sitä varmasti monta tapaa kertoa tuonne mitä haluat, about miten itse sen sanoit.
Eli tarvitse montaa listeneriä tehdä, määrittelet vain mitä tapahtuu kun tulee tunnus X. Sitten lähettävässä päässä pistät viestiksi vain sen tunnisteen millä kerrotaan mitä tehdä.
Tunnisteilla sen itse tekisin, eli ihan samoilla radoilla ajattelet.

Vähän semmoselta tuo vaikuttaa että ei kannata järin hazardeihin asioihin käyttää tuota, ja kannattaa ehkä tehdä jotain omia tarkistuksia tuohon. Esim. että vastaanotettava viesti on aina 8 merkkiä pitkä, yms. Mitä näitä nyt voisi olla.
Ettei ainakaan sillä viestillä tehdä jotain minkä väliin saisi jotain ylimääräistä.

You know? :D

e: vastaus löytyi.
Mikäs se vastaus sitten oli, tietää itsekin jos joku joskus kyselee? Kysymys oli siis että mitä taajuuksia Oulussa Sonera 4G käyttää, kun poistit kerta kysymyksen. :)
Hyvin epäselviä noi taajuusasiat tuntuu olevan, kai sitä vaan oletetaan että jengi ostaa laitteet Euroopasta.

Varsin mielenkiintoiselta keissiltä ainakin kuulostaa. :D Funktioiden kutsuminen toiselta saitilta.

Itse window.postMessage ei ole itselle tuttu, mutta anyway onhan sitä varmasti monta tapaa kertoa tuonne mitä haluat, about miten itse sen sanoit.
Eli tarvitse montaa listeneriä tehdä, määrittelet vain mitä tapahtuu kun tulee tunnus X. Sitten lähettävässä päässä pistät viestiksi vain sen tunnisteen millä kerrotaan mitä tehdä.
Tunnisteilla sen itse tekisin, eli ihan samoilla radoilla ajattelet.

Vähän semmoselta tuo vaikuttaa että ei kannata järin hazardeihin asioihin käyttää tuota, ja kannattaa ehkä tehdä jotain omia tarkistuksia tuohon. Esim. että vastaanotettava viesti on aina 8 merkkiä pitkä, yms. Mitä näitä nyt voisi olla.
Ettei ainakaan sillä viestillä tehdä jotain minkä väliin saisi jotain ylimääräistä.

You know? :D

Joo löysinkin etsiskelyn jälkeen, että tuolla voi lähettää ainakin osassa selaimista muutakin kuin stringejä. Mielenkiintoiselta tämä vaikuttinkin lokakuussa, kun lupasin tämän yhden ison asiakkaan tarpeisiin tehdä. Ei tunnu enään, nyt jo pelottaa :)

Nämä ei siis todella ole alaani. VoIP:ia rassaan niinkuin oikeesti, mutta kohta olen jo javascript velho.

Mikäs se vastaus sitten oli, tietää itsekin jos joku joskus kyselee? Kysymys oli siis että mitä taajuuksia Oulussa Sonera 4G käyttää, kun poistit kerta kysymyksen. :)
Hyvin epäselviä noi taajuusasiat tuntuu olevan, kai sitä vaan oletetaan että jengi ostaa laitteet Euroopasta.
Puolituttu tietoteekkari sanoi olevansa sataprosenttisen varma, ettei toimi tuollaiset 2300/2600MHz halpistikut toimi Suomen (ainakaan Oulun ja Tampereen) 4G verkoissa. Luottavaisin mielin suhtaudun tuohon, enkä viitsi asiasta enää tonkia. Kiinasta näytti saavan 40 dollarilla alcatel l800 4g modeemin, jonka pitäisi Suomessa toimia. Tilaukseen lähti.

"Soneran 4G-verkko toimii käytännössä kaikkialla 1800 MHz:n taajuudella, vaikka paikoitellen verkkoa on rakennettu myös 2600 MHz:n taajuudella." Olisko kuitenki varminta kysyä ihan Soneralta, varmaan löytyy netistäkin kun hakee.

Joo löysinkin etsiskelyn jälkeen, että tuolla voi lähettää ainakin osassa selaimista muutakin kuin stringejä. Mielenkiintoiselta tämä vaikuttinkin lokakuussa, kun lupasin tämän yhden ison asiakkaan tarpeisiin tehdä. Ei tunnu enään, nyt jo pelottaa :)

Nämä ei siis todella ole alaani. VoIP:ia rassaan niinkuin oikeesti, mutta kohta olen jo javascript velho.
Hmmh, mut etkös voi ihan hyvin lähettää tunnisteen kuten vaikkapa xY3tahr1 stringinä.
Vastaanottava pää saa tuon, ja sen perusteella tietää mitä tehdä.
Oon itse lähiaikoina kerran tehnyt vastaavaa, ja juuriki javascriptissä. Mun keississä toinen pää sitten otti sen vastaan ja tarkisti tietokannasta mitä sillä koodilla tarkoitettiin.

Puolituttu tietoteekkari sanoi olevansa sataprosenttisen varma, ettei toimi tuollaiset 2300/2600MHz halpistikut toimi Suomen (ainakaan Oulun ja Tampereen) 4G verkoissa. Luottavaisin mielin suhtaudun tuohon, enkä viitsi asiasta enää tonkia. Kiinasta näytti saavan 40 dollarilla alcatel l800 4g modeemin, jonka pitäisi Suomessa toimia. Tilaukseen lähti.

"Soneran 4G-verkko toimii käytännössä kaikkialla 1800 MHz:n taajuudella, vaikka paikoitellen verkkoa on rakennettu myös 2600 MHz:n taajuudella." Olisko kuitenki varminta kysyä ihan Soneralta, varmaan löytyy netistäkin kun hakee.
Itse löysin myös viitteitä 2600MHz taajuuksista Suomessa. Nykyään taitaa jopa olla peräti neljää eri "4G" (tarkoittaa eri asioita) taajuutta Suomessa.
Sonera varmaan osaa vastata mitkä taajuudet on Oulussa.

800 on uusin, sitten on noi 1800 ja 2600.

tornad0 taisi tosin ehtiä tilaamaan jo varmemmin taajuuksia tukevan kapistuksen.

Hmmh, mut etkös voi ihan hyvin lähettää tunnisteen kuten vaikkapa xY3tahr1 stringinä.
Vastaanottava pää saa tuon, ja sen perusteella tietää mitä tehdä.
Oon itse lähiaikoina kerran tehnyt vastaavaa, ja juuriki javascriptissä. Mun keississä toinen pää sitten otti sen vastaan ja tarkisti tietokannasta mitä sillä koodilla tarkoitettiin.

Osio missä tarvitaan tuota on aika pieni. Noin 10 erilaista kutsua molempiin suuntiin. Luulen pärjääväni tällä vaihtoehdolla ja löysin rautalankaohjeetkin. The Basics of Web Workers - HTML5 Rocks

Kiitos sulle kuitenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom