Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Avaat kotelon, pari ruuvia irti ja kiintolevy irti. Sama uudelle läppärille ja uusi kovalevy paikalleen. Ei paha juttu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Avaat kotelon, pari ruuvia irti ja kiintolevy irti. Sama uudelle läppärille ja uusi kovalevy paikalleen. Ei paha juttu.

Ai siis, että laitan nykysen koneen kovon siihen uuteen, eihän sama kovo käy toisee koneesee vai? Mietin nimeenomaan tuota, että jollain usb:llä yhdistän tämän vanhan kovalevyn uuteen koneeseen ja siirrän/synkronoin sen siihen uuden koneen kovalevylle ja heitän sitten tän vanhan menemään.

No voit sä joko laittaa sen suoraan sinne tai hankkia sellasen usb-telakan millä voi kopioida tiedostot.

En kyllä vanhan läppärin levyy vaihtais uuteen (ellei SSD) ja vielä vähemmän pysyvästi jättäisi sitä uuteen koneeseen. Noita löytyy adaptereita, että saat sen vanhan levyn "koteloon", joka liitetään usbilla koneeseen, ni saat sieltä tarvittavat datat talteen.

Uuden läppärin osto edessä ja tuli mieleen, että miten iso/hankala operaatio on ottaa nykysen läppärin kiintolevy irti ja siirtää tiedostot uudelle läppärille?

Jos vanha läppäri toimii, niin miksei siirtäisi tiedostoja suoraan? Jos ei niin usb-sata kaapelin tarvii.

Jos vanha läppäri toimii, niin miksei siirtäisi tiedostoja suoraan? Jos ei niin usb-sata kaapelin tarvii.

Edellisellä sivulla kyselin, että mikä ihme on vikana kun mun käyttätili (järjestelmänvalvoja) windows 7:ssa on mennyt itestään lukkoon, eli en pääse enää kirjautumaan kun valittaa salasanan olevan väärä. En siis pääse mitään tiedostoja ottamaan sieltä tililtä, koneella on vierastili jolla pystyn konetta käyttämään mutta sillähän ei mitään toimintoja ohjauspaneelista voi tehdä saatikka asentaa ohjelmia kun vaatii jv:n salasanaa, jonka laitettuani valittaa sen edelleen olevan väärä. Tämänkin takia siis uutta läppäriä mietin jos tuohon ei ole mitään keinoa kumota tuota salasanaa, salasanan palautuslevykettä en oo luonut. Soneran asiakaspalvelusta vaan neuvottiin, että kiintolevyn irottamisella ja sen liittämisellä toiseen koneeseen tiedostoihin pääsee käsiksi ilman sitä salasanaa.

Elikkäs latasin tossa läppäriini (Asus X75V) Windows 8.1 päivityksen ja sen jälkeen ei enään ole kone löytänyt langatonta kotiverkkoa vaikka muilla laitteilla toimii ihan normaalisti. Mitähän tässä pitäisi tehdä, ladata vanhemmat ajurit tms.?

Latasin nyt uusimmat ajurit, tuli joku tiedosto missä oli vähän kaikenlaista juttuu, pitäskö mun vielä jotain tehä vai oliko se siinä? Vieläkään ei wlania löydy, pitäsköhän koittaa vanhempia ajureita? Ja malli olikin VC.

Miten Excel-kaaviossa saa numeroita vaihdettua tekstiksi?

invert_10.gif

Jos tuosta haluais esimerkiksi muuttaa nuo numerot siten, että:
3 = Täysin samaa mieltä
0 = Ei samaa eikä eri mieltä
-3 = Täysin eri mieltä

Onko tuo Winukka 8.1 mikkiksen oma defenderi ihan luotettava virusturva?
Itse painelen sillä, mutta jos otan jonkin muun sen ehdottomasti Kaspersky. Hyvään hintaan saa kolmen koneen paketteja, ja on tasaseen #1 testeissä. On myös mukavan huomaamaton.

Onnistuuko windows xp:n päivittäminen windows7:aan samalla product key:llä mikä lukee tossa mun koneessa, kun kattelin huuto.net sivulta asennus dvd:t ja niissä ei ole mukana tuoteavainta? auttakaa tyhmää :D

Mulla on ilmeisesti koneella joku haittaohjelma. Elikkäs kone ikäänkuin lataa itsensa kokoajan uudelleen (vaihtuu tehtävävalikko ja työpöytä muutaman sekunnin välein). Netissä pystyy olemaan mutta alapalkissa välkkyy sovellukset ja välillä vihreetä. Miten sais normaaliksi koneen? Kokeilin nortonin power eraserilla tarkistaa koneen mutta mitään ei löytyny. En saa koneen nortonia auki. Apuja kaivataan ja toivottavasti joku sai jotain selvää tekstistä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom