Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mikrotuessa opiskeluita suorittaessa kaikkeen bullshittiin koneilla käytettiin aina tollasta Hirenin boot-USB:tä, joka sisältää sitten kaikkia hyödyllisiä työkaluja ja jolla voi käynnistää koneen vaikka tikulta löytyvällä käyttöjärjestelmällä (Hiren's BootCD 15.2 - All in one Bootable CD » www.hiren.info). Tarkemmin sun juttuun et jos siel tosiaan on haittaohjelma ni lataa ilmanen MalwareBytes (https://www.malwarebytes.org/) ja vedä täystarkastus sillä ja kerro sitten mitä löytyi. Jos ongelma tosiaan on jossain haittaohjelmassa niin mahdollisesti tolla selviää. Toi itsensä uudelleenlataaminen viittaa vähän ongelmiin explorer.exe:ssä, mutta selvitetään ensin malware.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on ilmeisesti koneella joku haittaohjelma. Elikkäs kone ikäänkuin lataa itsensa kokoajan uudelleen (vaihtuu tehtävävalikko ja työpöytä muutaman sekunnin välein). Netissä pystyy olemaan mutta alapalkissa välkkyy sovellukset ja välillä vihreetä. Miten sais normaaliksi koneen? Kokeilin nortonin power eraserilla tarkistaa koneen mutta mitään ei löytyny. En saa koneen nortonia auki. Apuja kaivataan ja toivottavasti joku sai jotain selvää tekstistä

Kone sileeks ja puhdas uudelleen asennus.

Millanen subbari tietokoneeseen jotta pystyisi popittamaan kunnolla? Nyt pari vuotta vanha creativen kajarisetti jonka subbari on perus tehoton paska.

Millanen subbari tietokoneeseen jotta pystyisi popittamaan kunnolla? Nyt pari vuotta vanha creativen kajarisetti jonka subbari on perus tehoton paska.
Kai tohon kantsii ettii jotain aitoa hifiä, ei perus Logitech yms. tietokonekaiutin -settiä. Hifissä varmaan pari aktiivikaiutintakin ajaa asian paremmin kuin tietokonekaiuttimet jossa erillinen subbari.
Tietty joku kallein (silti hifiä halvempi) Logitech settikin jytää...

Itsellä ollut kauan haaveena hankkia ihan kunnon kaiuttimet, ja tosiaan vois veivaa subbarin samalla pois.

Saa nähdä tuleeko tehtyä koskaan, sillä kun haluan oikeasti popittaa pistän kuulokkeet päähän. Kerrostalossa ehkä se parempi vaihtoehto. :D

Saa nähdä tuleeko tehtyä koskaan, sillä kun haluan oikeasti popittaa pistän kuulokkeet päähän. Kerrostalossa ehkä se parempi vaihtoehto. :D

Mulla ei nykyisessä koneessa ole mitään kaiuttimia kiinni :D
Ainoastaan surround kuulokkeet, jotka tosin pelatessa on paljon parempi vaihtoehto kuin mitkään kaiuttimet. Ainakin mun mielestä :D

Mistähän voisi johtua että tietokoneeni poistuu lepotilasta itsestään? Tämä tapahtuu lähes joka aamu siinä yhdeksän aikaan? Jotain se varmaan yrittää tehdä mutta kun menen katsomaan ei mikään päivitys ole käynnissä tai muutakaan ihmeellistä tapahdu?

Mulla ei nykyisessä koneessa ole mitään kaiuttimia kiinni :D
Ainoastaan surround kuulokkeet, jotka tosin pelatessa on paljon parempi vaihtoehto kuin mitkään kaiuttimet. Ainakin mun mielestä :D
Saman homman itsekkin huomannut, ei mitään taustaääniä niin saa keskittyä itse peliin oikeen kunnolla.

Ongelma on seurava. Meillä on firman sisäisessä verkossa tulostin(Brother). Sen asensin sen omalla ajuri levyllä ja ohjeilla. Koneet eivät löytäneet sitä tulostinta verkosta vaan piti ottaa tulostimesta testisivu jossa oli ip osoite ja sen sitten laiton osoitteeksi. Nyt kuitenkin jostain syystä tulostin aina menee offline tilaan ja ei tulosta. Sitä pitää sitten herätellä että rupeaa toimimaan. Jos tulostimen ominaisuudet sivulla on tila kohdassa valmis niin se tulostaa heti, mutta jos siinä on offline niin kaikki tulosteet jäävät jonoon. Yleensä tulostimesta pitää ottaa virta pois ja päälle niin aloittaa tulostamaan. Mitä tai mistä tuon vian saisi korjattua?

Mistähän voisi johtua että tietokoneeni poistuu lepotilasta itsestään? Tämä tapahtuu lähes joka aamu siinä yhdeksän aikaan? Jotain se varmaan yrittää tehdä mutta kun menen katsomaan ei mikään päivitys ole käynnissä tai muutakaan ihmeellistä tapahdu?

Tuohon voi olla monta syytä. Ensimmäisenä tulee mieleen että Windows automaattisesti tarkistaa onko uusia päivityksiä saatavilla.

Ongelma on seurava. Meillä on firman sisäisessä verkossa tulostin(Brother). Sen asensin sen omalla ajuri levyllä ja ohjeilla. Koneet eivät löytäneet sitä tulostinta verkosta vaan piti ottaa tulostimesta testisivu jossa oli ip osoite ja sen sitten laiton osoitteeksi. Nyt kuitenkin jostain syystä tulostin aina menee offline tilaan ja ei tulosta. Sitä pitää sitten herätellä että rupeaa toimimaan. Jos tulostimen ominaisuudet sivulla on tila kohdassa valmis niin se tulostaa heti, mutta jos siinä on offline niin kaikki tulosteet jäävät jonoon. Yleensä tulostimesta pitää ottaa virta pois ja päälle niin aloittaa tulostamaan. Mitä tai mistä tuon vian saisi korjattua?

Tulostimesta lepotila pois päältä tai jos siellä on asetus always wakeup on lan niin se päälle.

Mitä ihmettä mahtaa tarkoittaa läppärin muistin kohdalla: 8 GB (4 GB soldered memory). Muistikampa juotettu emoon kiinni vai mitä helvettiä? Integroitu?
Ilmeisesti :lol2:

Eli 4GB voi liittää erikseen? Usein taitaa olla niin että kaikki on soldered, kai... joku tietää?

Tuohan meinaa sitä, että tuo 4GB on muistipiireinä juotettu emolle suoraan johonkin piirisarjan/prossun lähistölle. Tuo toinen 4GB on sitten ihan fyysisenä SO-DIMM kampana laitettu koneeseen, jonka voi halutessaan todennäköisesti vaihtaa isompaan.

Onko se sit hyvä vai huono asia? Ei taida olla dual channel tässä tapauksessa? :lol2:

Sain vasta nyt uuden koneen tilattua, jossa siis muisti noin toteutettu. Kannattaisiko laittaa SSD kovo ainoaksi levyksi ja USB 3.0 kautta ulkoinen levy? Vai onko tuolla tavalla hidasta käyttää esim musiikkeja ja leffoja? Tuskin tuo kone kovin hidas tulee olemaan perinteiselläkään levyllä.

Ihan riittävän nopea on. Ei HD-elokuvakaan vaadi kuin korkeintaan muutaman megatavun sekunnissa lukunopeudeksi.

Varmuuskopioinnista, miten olette hoitaneet? Ulkoiselle kovalevylle, dropboxiin?

Millä ohjelmalla voisi ottaa imagen koko C-asemasta ja sitten tarvittaessa palauttaa?

Onko se sit hyvä vai huono asia? Ei taida olla dual channel tässä tapauksessa? :lol2:

Sain vasta nyt uuden koneen tilattua, jossa siis muisti noin toteutettu. Kannattaisiko laittaa SSD kovo ainoaksi levyksi ja USB 3.0 kautta ulkoinen levy? Vai onko tuolla tavalla hidasta käyttää esim musiikkeja ja leffoja? Tuskin tuo kone kovin hidas tulee olemaan perinteiselläkään levyllä.

Onhan se siinä tapauksessa ehkä hieman kehno, jos jossain vaiheessa haluat lisätä muistia, niin jää se dual channel hyöty sitten... Mä oon enemmän SSD:n kannalla, on se vaan niin paljon nopeempi ja konetta on paljon kivempi käyttää kun kaikki aukeaa todella nopeasti ja ei tule ylimääräistä ääntä kun levy pyörii. (Kaikki koneet mulla SSD:illä) mutta toki päätä itse miten parhaaksi näet.

8GB riittää hyvin perus ja vähän enempäänkin käyttöön. Suurempi hyöty kuitenkin 8+4 = 12gb muistista on, kuin dual channelista, jos siis tarvitsee +8gb muistia.

Jooh, 120/240gb SSD vaan ja USB3 Ulkonen lätty niin pärisee.

Mikäs pentele tietokoneeseen on mahtanut tulla, kun ei suostu enää menemään lepotilaan. Näytön kun laskee alas niin kone pysyy yhä päällä, ja jos valikosta menee lepotilaan niin näyttö pimenee mutta silti pysyy päällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom