Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Onko jengillä kokemusta piirtonäytöistä? Ajattelin uuden koneen kaveriksi hommata moisen vekottimen, mitä tsekkailin verkkokauppa.com:ista wacomin laitteiden hinnat pyörii siinä 1k-4k€, onko näitä saatavilla hieman alemmassa hintaluokassa?
Koulussa meillä on käytössä smart board vehkeet joihin kytketty piirtonäytöt, en vain muista härpättimien valmistajaa, näytön takana vain lukee kohokuviolla SMART, kellään tietoa mahd. valmistajista?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Palaan vähän eiliseen asiaan.
Kuinkahan iso homma olisi vaihtaa wlan kortti läppäriin?

Ei ole vaikeaa. Luukut auki, antennijohdot irti ja uusi kortti tilalle.

Pikkuhomma, eniten menee aikaa uuden kortin ostamiseen. kannattaa katsoa ensin montako johtoa siihen tulee (2/3).

löytyihän se 5ghz asetus sieltä ja toimii, mutta oli kyllä helvetin hyvin piilotettu muutaman valikon taakse. No nyt kun sai kaiken muun toimimaan niin eikös tullut uusia ongelmia. Pyyhin vähän konetta päältä puhtaammaksi eli sormenjälkiä ja tahroja pois... tulos - touch pad lakkasi toimimasta järkevästi. Osoitin ei liiku minnekään tai hyppii ihan sattumanvaraisesti minne sattuu. Vituttaaa vituttaa ja vituttaa kun ei saa mitään onnistumaan niin kuin pitäisi :(

Enpä ehtinyt tuohon enää muokkaamaan mutta eniten vituttaa se että sain Sonyn puhelinneuvonnasta väärää tietoa. Onneksi Intelin nettisivuilta löytyi oikeaa tietoa.

Noniin, takuu vaihteli tähän mun läppäriin kovalevyn, kuuluu kysymys että joudunko nyt asentaa kaikki näytönohjaimen ajurien /biosin jne päivitykset uudelleen?

Noniin, takuu vaihteli tähän mun läppäriin kovalevyn, kuuluu kysymys että joudunko nyt asentaa kaikki näytönohjaimen ajurien /biosin jne päivitykset uudelleen?

No jos koet sen tarpeelliseks? Biosin päivittäminen läppärissä kuulostaa kyllä turhaakin turhemmalta hommalta.

No jos koet sen tarpeelliseks? Biosin päivittäminen läppärissä kuulostaa kyllä turhaakin turhemmalta hommalta.
meinasin vaan että säilykö ne viimesimmät versiot vaikka kovalevy vaihtui :P en tota biossia muuten päivitteliskää mutta tuppasi heittelemään bluescreeniä päin pläsiä ja päivitys aikoinaan tuntu auttavan, toisaalta päivitin samalla näyttiksen ajurit ni ei voi olla varma. :)

meinasin vaan että säilykö ne viimesimmät versiot vaikka kovalevy vaihtui :P en tota biossia muuten päivitteliskää mutta tuppasi heittelemään bluescreeniä päin pläsiä ja päivitys aikoinaan tuntu auttavan, toisaalta päivitin samalla näyttiksen ajurit ni ei voi olla varma. :)

Kovollahan ne ajurit on että jos se kovo on vaihtunu ni ellei ne siellä liikkeessä asennellu niitä uusiks ni ei niitä sit oo :P

Ei BIOS-versio muutu vaikka vaihtais kovalevyn. Ei ajureiden päivityksestä muuta harmia tosin voi olla kuin että ne ohessa tulevat xyz control center / catch-a-fish ohjelmat paisuu jatkuvasti. Onneksi ne saa yleensä pois...

Viime syksynä simahti äärettömän pitkään palvellut pöytäköne. Menin Giganttiin ja ostin semi-halvan uuden toosan. Mun käyttö on pääasiassa surffailua ja musiikki-juttuja, todella harvoin tulee pelattua. Tässä koneessa kuitenkin piti olla PCI-E-laajennuspaikka, mutta ei löydy. Oonkohan tippunut kehityksestä jollain tasolla? Tuli mieleen, että yhdistetäänkö näyttis edelleen painamalla sellaiseen kampaan vai onko nykyään jotain johtosarja tms. liittimiä. Myyjä väitti kyseisen väylän löytyvän ja netissäkin niin luki.

Laitatko tiedot koneesta niin saadaan varmistettua.

Mutta oletuksena kaikissa nykysin myytävissä tietokoneissa PCI-E-portti pitäisi kyllä löytyä.

Gigantin sivuilta löytyi sittenkin. Tuo edelleen väittää, että löytyy. Todella kurjaa, koska tarkoitus oli ottaa vanhasta koneesta tuo näyttis, jotta voisi pelata vaikka vanhoja pelejä. Tässä vielä kuva tietokoneen syövereistä. Joskus 5 vuotta sitten tuli kasattua tuo edellinen kone joten tiedän kyllä mitä etsin, mutta nyt olen ällistynyt.

Gigantin sivuilta löytyi sittenkin. Tuo edelleen väittää, että löytyy. Todella kurjaa, koska tarkoitus oli ottaa vanhasta koneesta tuo näyttis, jotta voisi pelata vaikka vanhoja pelejä. Tässä vielä kuva tietokoneen syövereistä. Joskus 5 vuotta sitten tuli kasattua tuo edellinen kone joten tiedän kyllä mitä etsin, mutta nyt olen ällistynyt.

Onpa ristiriitaiset tiedot gigantin sivuilla. PCI-e 16x yhteensä 1 / vapaana 0. Eli tuon tiedon mukaan ei ole kortille tilaa. Mutta ei siinä kyllä sitä yhtäkään laajennuspaikkaa ole. Tuo on microATX levy, joissa harvemmmin on noita muutenkaan.

Mikä helvetti mun läppärissä on? En pääse kirjautumaan omalla käyttäjällä työpöydälle, mulla on siis salasana. Tänää lähin kotoa ja laitoin läppärin lepotilaan kuten normaalisti ja nyt tulin kotia, koitan kirjautua niin valittaa et käyttäjätunnus tai salasana on virheellinen. Sata kertaa koittanu nyt eikä onnistu, mitä helvettiä? Puhelimella oon nyt.

Yleensä noissa OEM koneissa ei oo tarkotus ruveta säätää omia, varsinkaan tollasissa perusperttimalleissa. Huomaa myös että takapaneeli on umpinainen kuvan perusteella, vaikee siihen mitään näytönohjainta on ruveta asentaa edes kotelon puolesta. 30 päivän palautusoikeus, käytä sitä.

Uutta pöytäkonetta ostamassa. Eli katellu tässä lähinnä gigantti/verkkokauppa/jimmsin kautta uutta pöytäkonetta itselleni. Pelejä ei juurikaan tule pelailtua, eli lähinnä surffailuun ja elokuvien katsomiseen, ns. "viihdekäyttöön". Hintahaarukka pyörii siinä 400-700e kieppeillä. Suosituksia? :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom