Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Itse ainakin ottaisin halvemman emon + prossun, niillä ei käsittääkseni ole pelikäytössä niin suurta roolia kuin näytönohjaimella. Eli noita halvemmaksi ja säästyneet eurot näyttikseen (3-way SLI 780ti) ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omavalmiste loota ois tarkotus väsätä eli liikkumavaraa toki löytyy sen koon suhteen.
Ei siis, kyllähän tolla 760 pelaa, mut ei se high-end ole. Prossu sen sijaan on.
780 DCII on 28cm ja toi 760 on 22cm. Suunnittelemalla toi on yks hailee, mut peliteho tietty aivan eri.... PC kohdalla kuitenkin usein kannattaa satsaa kunnol, muuten etitään SLI ratkaisua kohta kun kutittelee se 120Hz monitori. ;)

Emolevyn suhteen en tosiaan huomannut mITX form factoria... tol piiril tos koos hintaa tulee väkisin, toki tos sun valinnas ROG leima maksaa. Itse katselin tämmöst tulevaan työkoneeseen, kuitenkin Z87 piiri: Gigabyte GA-Z87N-WIFI, LGA1150, Intel Z87, DDR3, mITX | 139.00e - Jimms.fi

Kinkkisiä noi valinnat.

Prossun kohdalla kannattaa tosin myös kysyä riittäiskö i5, eli ilman hyper threading. Säästää emos ja prossus niin saa tykin näyttiksen, jolla kuitenkin on peleissä isompi merkitys.

Itse ainakin ottaisin halvemman emon + prossun, niillä ei käsittääkseni ole pelikäytössä niin suurta roolia kuin näytönohjaimella. Eli noita halvemmaksi ja säästyneet eurot näyttikseen (3-way SLI 780ti) ;)
Kyl.

4670K ja halvempi Z87 emo on peleis lopulta ihan sama. Heti kärkeen prossust -100e, emolevystä ehkä ~70e. Tosta 160e lisää näyttiksen valintaan mielummin.

CDON.comista kantsii katella kans osia, sieltä saa aika halvalla, ite tilasin sieltä prossun, emolevyn ja muistit.

Intel Core I5-4670K 3,4GHz Socket 1150 Boxed - Viihde-elektroniikka - CDON.COM
Gigabyte GA-Z87X-D3H Intel Z87 4xDDR3 SLI CrossFireX Socket 1150 ATX - Viihde-elektroniikka - CDON.COM
G.Skill Ares Low Profile - 2x4GB DDR3 1866Mhz - Viihde-elektroniikka - CDON.COM

Emolevyn hinta näköjään noussut kympillä sen jälkeen ku ite tilasin hih :) Toimituskuluja tuli vajaa viis euroo noille. Odottelen vielä jimmsiltä osia että saa koneen kasaan, näytönohjaimesta kiinni. Eipä sillä niin kiire, tulee kun tulee.

CDON.comista kantsii katella kans osia, sieltä saa aika halvalla, ite tilasin sieltä prossun, emolevyn ja muistit.

Intel Core I5-4670K 3,4GHz Socket 1150 Boxed - Viihde-elektroniikka - CDON.COM
Gigabyte GA-Z87X-D3H Intel Z87 4xDDR3 SLI CrossFireX Socket 1150 ATX - Viihde-elektroniikka - CDON.COM
G.Skill Ares Low Profile - 2x4GB DDR3 1866Mhz - Viihde-elektroniikka - CDON.COM

Emolevyn hinta näköjään noussut kympillä sen jälkeen ku ite tilasin hih :) Toimituskuluja tuli vajaa viis euroo noille. Odottelen vielä jimmsiltä osia että saa koneen kasaan, näytönohjaimesta kiinni. Eipä sillä niin kiire, tulee kun tulee.
Mut tosiaan mITX, ei ATX. ;) Parikin kokoa alle ATX.

Muuten sama huomio, CDON.com ihan hyvät hinnat.

Raha nyt ei varsinaisesti ole ongelma, tarkoitus olisi kasata tehokas kone pelailuun, photarointiin, videonmuokkailuun jne.

No mikä se budjetti on? Jos raha ei ole ongelma, miksi et sitten jo aloituskokoonpanoon laittanut parempaa näytönohjainta tuon mopon tilalle :confused:

760 on täys mopo. :D No onhan se joo jos laitetaan 2560x1440 ja 4xMSAA mut noin normaalioloissa pyörittää kyllä kaikkia pelejä 1920x1080 resolla eikä AA oo hirveen tarpeellinen tollakaan resolla jos pelaat sitä peliä etkä kattele jotain puita sentin päästä.

Hei, nopsa kyssä:

Oletetaan että henkilö X on varmuuskopioinut ostamansa DVDn koneelle. Hän haluaa katsoa sen nyt bluray-soittimelta koska iso plasmanäyttö parempi kuin 13" läppäri. Minkälaisen DVDn hän polttaa tästä laillisin keinoin hankitusta varmuuskopiosta? Datalevy?

Muistaakseni joskus näistä oli jotain hommaa että kun poltat datalevyn niin soitin ei älyä sitä, mutta kun poltat 2gb leffan 9gb dvdlle ja suljet levyn jotenkin (joku toinen polttovaihtoehto) niin sen voi katsoa kuten normideeveedeen?

Auttakaa kädetöntä.

Mikähän mahtaa olla vialla kun joissakin videoissa full screenille vetäessä tulee vaan ruutuun 1/4 kuvasta ja loput valkosta. Joissakin videoissa toimii hyvin, toisissa ei ollenkaan.

Tähän mennessä tehnyt:
chrome://plugins osotteeseen kun menee ja unclikkaa PPAPI:n (jostain luin), niin toimii videot full screeninä, mutta usein jää bufferi pyörimään ärysttävästi sitten keskelle videota. Tuli ladattua sitten HTML5 video for youtube extensioni, jolla periaatteessa toimii mutta joutuu aina klikkailemaan ylimääräisten kikkojen kautta kun ei toimi full screen.

Joitain muita ehdotuksia?

No niin nyt tarvitsee vähän apuja. Ostin uuden ADSL modeemin Telewell EAV510v2 AC. Paketti on purettu ja johdot laitettu seinään. Olen yrittänyt tutkia asetuksia ym. mutta en ole löytänyt oikein mitään infoa että miksi yhteys muodostuu vain 2,4GHz:n langattomalla. Kun läppärin yhdistää letkulla modeemin perään ei tule yhteyttä eikä myöskään missään näy että 5GHz:n langaton menisi päälle.

Update:
Sain just äsken yhteyden toimimaan letkun kautta, mutta 5 gigahertsin taajuutta ei näy missään. Ei näy läppärissä wlan listassa eikä näy kännykän wlan listassa.

Viimeksi muokattu:
No niin nyt tarvitsee vähän apuja. Ostin uuden ADSL modeemin Telewell EAV510v2 AC. Paketti on purettu ja johdot laitettu seinään. Olen yrittänyt tutkia asetuksia ym. mutta en ole löytänyt oikein mitään infoa että miksi yhteys muodostuu vain 2,4GHz:n langattomalla. Kun läppärin yhdistää letkulla modeemin perään ei tule yhteyttä eikä myöskään missään näy että 5GHz:n langaton menisi päälle.

Update:
Sain just äsken yhteyden toimimaan letkun kautta, mutta 5 gigahertsin taajuutta ei näy missään. Ei näy läppärissä wlan listassa eikä näy kännykän wlan listassa.

Saat siis sisäverkon IP-osoitteen langattomasta verkosta? Jos näin, niin DHCP palvelin on päällä. Eihän sinun ethernetkaapeli ole portissa 4? Tämä portti on oletuksena siltaavassa tilassa. Kokeile muita portteja.

Todennäköisesti ei purkki tue 5 gigahertzin bandia? Muistaakseni, ei jaksa googlata.

Kyllä minä tämän Dual Bandina ostin ja lukeehan tuossa Telewellin sivujen alareunassakin "5 Ghz ja 2,4 Ghz, käytettävissä samanaikaisesti". Tarkoitus oli että läppäri käyttäisi eri taajuutta kuin muut langattomat laitteet ettei nopeus tarpeettomasti tipu kun tuo PS3 käyttää hitaampaa yhteyttä.

Kyllä minä tämän Dual Bandina ostin ja lukeehan tuossa Telewellin sivujen alareunassakin "5 Ghz ja 2,4 Ghz, käytettävissä samanaikaisesti". Tarkoitus oli että läppäri käyttäisi eri taajuutta kuin muut langattomat laitteet ettei nopeus tarpeettomasti tipu kun tuo PS3 käyttää hitaampaa yhteyttä.

Juu olet oikeassa.

Pystytkö valitsemaan asetuksista Wireless -> advanced valikosta, Band... Minulla siinä ei voi valita 5Ghz, oon vain 2.4. Siksi ajattelin ettei tue. Miten sinulla?

sekä 5GHz ja 2,4GHz on omat valikkonsa. asetuksia olen kokeillut vähän tavalla ja toisella, mutta ei mitään eroa. 5gigahertsin yhteys on ja pysyy jossain piilossa

Olen yrittänyt löytää tietoa että pitäskö tämän läppärin löytää 5GHz:n yhteys (Sony Vaio VPCSB3N9E)

Siis mistä tiedät että läppärin yhteys ei ole 5 GHz? Näkyykö se taajuus käytettävä taajuus jossain?

Ihan vitunmoisen kaivamisen jälkeen se nyt selvisi ettei läppäri osaa käyttää sitä 5 gigahertsin yhteyttä, joten meni vähän oman typeryyden piikkiin turha kysely.
Taitaa lähteä läppäri vaihtoon kun kaipailee vähän tehojakin tässä lisää.

Näkyy tuossa wlan yhteyden nimessä kumpi taajuus siinä on käytössä.

Ihan vitunmoisen kaivamisen jälkeen se nyt selvisi ettei läppäri osaa käyttää sitä 5 gigahertsin yhteyttä, joten meni vähän oman typeryyden piikkiin turha kysely.
Taitaa lähteä läppäri vaihtoon kun kaipailee vähän tehojakin tässä lisää.

Näkyy tuossa wlan yhteyden nimessä kumpi taajuus siinä on käytössä.

Okei, en ite omista dualband reititintä, mutta oon ymmärtäny, että se taajuuden valinta toimii sillä tavalla automaattisesti, että sitä ei voi verkon nimestä päätellä. Eli 5 GHz laitteet kytkeytyvät 5 GHz taajuudella samaan verkkoon kuin 2,4 GHz laitteet.

Suositut

Back
Ylös Bottom