Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Miksei youtube lataa videoita loppuun saakka? Onko yleinenkin ongelma? Lähes poikkeuksetta pidempiä (yli 5min) videoita katsoessa jossain kohtaa video pätkäsee, ja sivu pitää päivittää. Päivityksen jälkeen video latautuu jossain parissa sekunnissa loppuun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostat uuden kovalevyn ja uusi winkkarin asennus siihen, puhas. Siirrät sitten tiedostot mitä tarviit tai käytät vanhaa levyä rinnalla.

Huomio, kun asennat windowsia uudelle kovolle, ota sitä ennen vanha kovo irti koneesta. Laita vanha kovo vasta sitten kiinni kun windows on asennettu uudelle kovolle ja käyttövalmis. Vaikka vanhalla kovolla on windows asennettuna kone ei siitä välitä kun buuttaus on uudelta kovolta. Voit sitten siirtää tarvittavat tiedostot vanhalta kovolta uudelle ja formatoida koko vanhan kovon.

Huomio, kun asennat windowsia uudelle kovolle, ota sitä ennen vanha kovo irti koneesta. Laita vanha kovo vasta sitten kiinni kun windows on asennettu uudelle kovolle ja käyttövalmis. Vaikka vanhalla kovolla on windows asennettuna kone ei siitä välitä kun buuttaus on uudelta kovolta. Voit sitten siirtää tarvittavat tiedostot vanhalta kovolta uudelle ja formatoida koko vanhan kovon.

Jos vaihtaa boottijärjestyksen biosista seuraavaan: 1: cd 2: uusi kovo ja 3: vanha windows kovo. Tai ei ainakaan xp aikana ollut.

Tarvisin apua nopeasti. Asensin tänään Windows 7 ja törmasin ongelmaan, kun olin asentamassa ääniajureita. Ajureina toimii Realtek AC'97 Audio, mutta kun yritän asentaa ajureita niin Microsoft Security poppaa ja ilmoittaa, että tuntematon julkaisija, haluanko jatkaa vai keskeyttää. Painamalla jatka niin mitään ei tapahdu. Latauspalkki pysyy samassa kohtaa. Missä on ongelma?

Onko UAC -enabloituna tai koneessa todella AC'97 äänipiiri nykyään? Voisko vika olla väärissä ajureissa? Noita Realtekin ajureitakin useampia eri tarkoituksiin ja äänipiireihin, vaikka yleensä samat kelpaa yhteensopivasti. Mutta että Windows 7 ja Ac'97? Mites kun asensit Windowsin, niin eikö äänet toimineet suoraan? Kun Windows 7 hakee päivitykset myös asennuksessa ja päivityksissä viimeistään, jos kone on internetiin liitettynä.

Mulla ei toimi äänet kaikissa youtube videoissa. Ennen toimi mainiosti n. kuukausi sitten huomasin että osassa videoista äänet ei pelaa. Oon kokeillu eri selaimilla, mutta sama juttu kaikissa ja samoissa videoissa. Eniten sitä äänien kuulumattomuutta tuntuu olevan noissa ns. omatekosissa videoissa, esim kännykällä kuvatuissa. Flashin päivitin, muttei vaikutusta. Apuja!?

Voiko "Sonera Viihde" -paketilla katsoa TV-ohjelmia tietokoneen kautta? En ole perehtynyt TV:n tuijotteluun tietokoneelta -aiheeseen koskaan sen syvällisemmin ja ajattelin kysäistä täältä sen sijaan että käyttäisin vaivaa ja Googlea.

Tuossa olisi TV sekä laajakaista samassa.

Mulla toi paketti oli pari vuotta sitten ja silloin ei ainakaan pystynyt. En tietty tiedä onko asiat muuttunu siitä..

- - - Updated - - -

Vielä lisäyksenä en tosiaankaan suosittele soneraa ja varsinkaan tota viihde pakettia kenellekkään. Lähetykset tulee netin kautta ja netti pätkii. Vitutti välillä, kun formuloita esimerkiksi yritti katsoa ja netti pätkäs startissa ja sen sai toimimaan ehkä joskus tunnin kahden päästä. Toiseks laskutus oli mitä sattuu ja lähes joka kuukaus sai jonotella asiakaspalveluun niiden laskujen oikomiseksi.

Nyt tapahtu Chromessa jotain mystistä. eli kun aukasee uuden sivun niin osoterivin alla näkyy linkit, mutta kun siirtyy eteenpäin linkki sivulle, niin linkkipalkki häviää.

Nyt tapahtu Chromessa jotain mystistä. eli kun aukasee uuden sivun niin osoterivin alla näkyy linkit, mutta kun siirtyy eteenpäin linkki sivulle, niin linkkipalkki häviää.

Mulla välillä Chrome tekee samaa eli kirjanmerkkipalkin lukitus häviää.
Shift+Ctrl+B kombo auttaa.

Minulla olisi käytössä kaksi samanlaista Blue Yeti usb-mikkiä. Ongelmana on se, että kytkiessäni molemmat yhtaikaa OSX (Mavericks) tunnistaa vain toisen, koska mikeillä on ilmeisesti sama "digitaalinen tunniste" (vai miksi sitä nyt kuvaisikaan). Onko tullut samaa ongelmaa vastaan ja miten olette sen ratkaisseet?

Aina niin moitteettomasti toiminut mp3 soittimeni sansa clip ei yhtäkkiä käynnistykään. Laitoin koneeseen kiinni, tunnisti sen mutta näytti että musiikkia ei ole ollenkaan. Sitten rupesi menemään ettei tunnista enää oikein koneeseenkaan, kone sanoo että on vikatilassa. Olen yrittänyt resetoida, ei onnistu. Force to MSC tilaan (???) saa eli siihen että kone pyytää alustamaan laitteen. Mikään alustus ei tosin onnistu, sanoo että ei voida suorittaa loppuun. Mitä tehdä? Firmware updateakaan ei anna asentaa koneelle sansan sivuilta.

Tässä päivittelen ja tutkailen isän asus merkkistä läppäriä. Se on ollut käyttämättä lokakuun alusta lähtien. Wintoosan päivityksiä antoi kerralla 33kpl ja sen jälkeen viellä 13 ja viellä nyt hakee uusia. Ne on ihan normaalia asentaa, mutta tuosta oikeasta alapalkista löysin sellaisen asus update kuvakkeen jossa se antaa 10 ei tärkeitä asus/nvidia päivityksiä. Onko nuo ihan turvallisia asentaa eli että eivät sotke konetta ja jumita koko helahoitoa?

Asensin veljen Asus Aspire 7750-koneeseen käyttiksen uudelleen. Nyt ei suostu WLAN menemään enää päälle. Asus antaa tuolle koneelle kolme eri ajurivaihtoehtoa, en tiedä miten järkevää on asentaa ja poistaa niitä vuorotellen ja katsoa mikä toimii. Lieneekö tuossa jotain fyysistä nappia mitä en kuolemaksenikaan löydä? Veli sanoo vain, että menee heti WLANiin kun koneen käynnistää. Jotain ajuria tosiaan kokeilin jo eikä kone näytä mitään WLANiin viittaavaa eikä merkkivalo pala.

Aika usein noissa kannettavissa joku wlan-näppäin tai näppäinyhdistelmä on. Mutta jos ei ole niin joku oikea ajuri sitten laitettava. Näkyykö laitehallinnassa wlan-sovitinta?

löysin sellaisen asus update kuvakkeen jossa se antaa 10 ei tärkeitä asus/nvidia päivityksiä. Onko nuo ihan turvallisia asentaa eli että eivät sotke konetta ja jumita koko helahoitoa?

Kyllä mä ite asentaisin noi. Nvidian päivitykset liittynevät näytönohjaimeen, ja asuksen omat päivitykset asuksen omaan ohjemistoon siinä koneella, eli aika hyvä olis pitää ajan tasalla

Edit: alkuperäsessä tekstissä lukikin "ei tärkeitä." Mut kyllä mä noi silti päivittäisin

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom