Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Aja memtest koneella, jos ei löydy mtn vikaa sieltä, niin asenna winukka uusiksi. Tietokoneissa välillä löytyy kyllä näitä mystisiä vaivoja..
Katoppa myös, että ilmottaako kone oikean määrän muistia? Esim itellä joskus oli 4gb muistia ja toinen 2gb kampa oli jossain vaiheessa hajonnut, niin kone rupes hyytymään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarvitsisi ostaa 3-4 teran ulkoinen kovalevy. Arvostan halpaa hintaa ja luotettavuutta. Lacie Minimus 3 TB 3.0 USB olisi 159 e ja Seagate Expansion Desktop 4 TB 3.0 USB 162 e. Onko tuolla nyt merkitystä juurikaan kumman valitsen? Ajattelin Seagatea koska tera enemmän tilaa. Lacie olisi toki tyylikkäämpi.

Edit: niin ja toki muitakin 3-4 teran ulkosia kovoja about tuohon hintaan saa ehdottaa.

Tällä nyt ei ole oikeastaan väliä enää, koska uusi kone on matkalla, mutta mielenkiinnosta haluaisin tietää. Nykyinen kone on vuodelta 08-09 ja sellainen keskitason kone jolla aikoinaan pelasin GTA nelosta ihan ok grafiikoilla. Nyt on kuitenkin viimeisen vuoden verran ollut jotain häikää enkä ole voinut pelata oikein yhtään mitään. Mikään ei vain pyöri. Se wanha kunnon GTA IV tökkii myös ihan saatanasti jopa paskoilla grafiikoilla. On koitettu päivittää näytönohjaimen ajureita, poistaa vanhoja ja laittaa taas uusia, mutta ei auta. Mitään viruksia täältä ei löydy eikä mitään resurssisyöppöä. Vähän kaikenlaista puhdistusta on kokeiltu, mutta ei auta. Katsoin jopa kotelon sisälle, kun siellä on tullut välilä pölyjä putsailtua, että näyttiksessä on kaikki virtajohdot kiinni ja onhan ne.
.....
Toimisi luultavasti jos et ikinä olisi päivittänyt ajureita/directxiä. :D Poistamalla kaikki vähänkään näyttikseen liittyvän ( voi olla vaikeaa koska windowsissa jää aina jotain roskaa kaikesta, varsinkin kun pitää asentaa joku 0.5 Gt xxx Skynet Graphics Control Centerin ) ja asentamalla vanhemman version ajureista, pitäisi toimia. Don't fix it if it ain't broken on yhä kelpo ohjenuora tietokoneissa.

Toki syy voi olla mikä tahansa oheislaite tai muu ohjelmakin. Itse en voinut pelata The Elder Scrollsiä ellei poista piirtopöydän ajuria. :jahas:

Toimisi luultavasti jos et ikinä olisi päivittänyt ajureita/directxiä.
Älä muuta sano. Jotain tällaista olen itsekin pähkäillyt. Mutta mistäs löydät tuohon enää vanhoja ajureita? Hyvä kun löytyy enää mitään ajureita. Tosin en ala kyllä enää suuremmin kaivamaankaan, kun se uusi kone on mulla kunhan Jimm's jaksaa osat lähettää. Vasta kaksi viikkoa mennyt.

Mistä johtuu, että enää ei näy telkkari tietokoneen näyttönä?

En oikein osaa sanoa, et minkä jälkeen tää tapahtu, mutta ruutu on siis musta, eikä mitään signaalia näyttäis tulevan töllöön. Tietokoneen puolelta taas näyttäis kaikki olevan kunnossa ja tv tunnistuu oikein, sekä semmonen ding-dong-ääni tulee, kun ottaa hdmi-piuhan irti töllöstä ja laittaa takas. Oon koittanu päivittää ajurit ja käynnistellä konetta uudelleen, mut no dice. AMD 6950 näyttis ja win 7 käyttis.

Tuli tuossa ostettua itselle myöhäinen joululahja, HTC One. Muuten olen puhelimeen ainakin ensimmäisten tuntien perusteella erittäin tyytyväinen, mutta olisi kysymys tuosta sisäisestä muistista. Sitä kun on yhteensä 32GT mutta kun katselee tuota muistin käyttöä niin semmoinen kohta kuin "other" vie 6,77 gigaa tuosta 32:sta. Siirsin kuvat ja kontaktit vanhasta kännykästä, ja olen ladannut muutaman sovelluksen, mutta en kyllä millään saa päähäni mikä voisi viedä lähes 7 gigaa tilaa uudessa puhelimessa?

Porukalla varmaan myös omia web-sivuja? Mistä halvimmalla web-hotelli palveluita mysQl-tietokannoilla wordpressia varten?
En ikinä lähtisi halvimpaan. Jos kuitenkin haluat halvimman, jenkeistä löytyy.

Suomessa on ainakin hirveä kasa aivan tolkuttoman paskoja web -hotelleja.

Okei, halvin ehkä huono termi. Hinta-laatu suhteeltaan paras. Paljonkohan levytilaa tarvitsen sivustoa varten johon tarkoitus postailla blogimuotoista sisältöä ja ehkäpä foorumia jatkeeksi?

Morjesta vaan ja tyhmää kysymästä kehiin eli minulla on kymenpuhelimen adsl neiiliittymän kautta lumontv palvelu ja pakettissa tuli tämä https://www.telewell.fi/fi/tuote/adsl-tuotteet/TW-EAV510/tw-eav510 modeemi mukana eli missä portissa ei ole palomuuria? mihin porttiin kannattaa laittaa motorolan "digipoksi" mikä siinä tuli mukana kun myyjä puhui että jossakin portissa ei ole palomuuria ja se on juuri tarkoitettu pelikonsoleille ja tv palveluille...

Tuolla lukee "TW-EAV510 laitteessa tulee olla ohjelmistoverio 4.27. Sillä Sonera Viihde toimii suoraan Ethernet-porteista 1, 2 ja 3" Eiköhän Lumo-tv toimi suoraan samoilla. Kokeilemalla selviää.

Juu toimiihan se kaikissa porteissa mutta missä se pelaa kaikista nopeiten kun joskus nuo HD kanavat tupavat pätkimään eli tää nopeus on siinä ja siinä että toimii kunnolla ainakin kun samaan aikaan käyttää tietokonetta wlanin kautta.
No täytyy luottaa 1,2 tai 3 porttiin ja jättää tuo 4 portti vaikka netti radiolle kun sitä ei tule samaan aikaan käytettyä...

Mulla on tuossa prossutuuletin Arctic Cooling Freezer 7 PRO ja kuulin kaverilta, jolla on hyvin samantapainen setuppi, että toi ei todennäköisesti tule mahtumaan tuonne oikeinpäin, kun ottaa muisteihin kiinni. Eli silloin se pitäisi laittaa toisinpäin ja siitä seuraa se, että tuuletin tulee lähelle taaempaa kotelotuuletinta joka imee ilmaa kotelosta ja prossutuuletin taas puhaltaa toiseen suuntaan. Siinä on siis vierekkäin kaksi tuuletinta mitkä puhkuu eri suuntiin. Ei mikään optimaalinen ratkaisu. Kaveri sanoi, että hänellä ei ole ollut silti lämpöongelmaa, mutta ei sitä prossua ole myöskään kellotettu. Minä sitävastoin aion, eli ei tuota jäähdytystä viitsisi sen takia huonontaa yhtään. Ajattelin, että jos nyt on niin, ettei tuo mahtuisi, niin ratkaisu on tuulettimen pyörimissuunnan vaihtaminen kääntämällä johdot.

Ja sitten tulee kysymys: Ajattelin, että se on helppo homma, eli sen kun vetää johdot poikki ja liittää toisinpäin. Mutta ei, kun tässähän on jumalauta neljä johtoa, eikä kaksi niin kuin automaattisesti oletin. Musta, punainen, keltainen ja sininen. Osaako kukaan sanoa mitä tuo tekee neljällä johdolla ja mitkä niistä on käännettävä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom