Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Asennan Vistan uudestaan koneelle ilman levyä (HP läppäri). Otan tietysti tiedostot talteen jotka haluan säilyttää, kuvat, musiikki. yms..mutta onko mitään muuta mitä tulisi ottaa huomioon? Pitäisikö uudelleen asennus sujua yleensä ilman ongelmia?

Moro

Tossa oli alkuvuodesta puhetta tuosta "poliisin tietokoneesi on lukittu" viiruksesta. Mulla tuli tänään lähes vastaava mutta javan kautta jostai pop-upista. Lueskelin aiheesta ja löysin tälläisen oppaan poistamiseen: http://www.cert.fi/tietoturvanyt/2012/06/ttn201206281530.html. Mikään näistä artikkelissa mainituista komennoista ei toiminut joten voisiko joku neuvoa, että millä tuon saan pois?

Skannaa koneesi HiJackThis:llä ja liitä loki tähän keskusteluun, niin katsotaan mitä se on syönyt.

Ohjeet:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/316714

Toimi tarkkaan kohtien 2 ja 3 mukaan. Kyseessä on voimakas työkalu, joten älä sooloile itse mitään ylimääräistä, ellet tiedä mitä olet tekemässä!

Itse syyskuussa sain Poliisi -viruksen pois tutun koneesta pelkästään Malwarebytes Anti-Malware softalla. F-Secure mm. kusi homman ja ei onnistunut. Näin kirjoitin syyskuussa tänne:

Sain sen pois pelkästään Malwarebytes Anti-malware ohjelmalla! Eli pitää boottaa safe modeen: pidä F8 pohjassa HETI kun koneeseen tulee virta, ja sitten valitsee safe mode with networking eli vikasietotila verkkoyhteyksillä. Safe modessa voi sitten ladata ja asentaa tämän: http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
Tuon pitäisi itse päivittää tietokantansa heti.

Kun se on asennettu, aja FULL scan.

Arvelin läppärin kylkeen isompaa näyttöä. Helpompi tehdä kouluhommia, kun on työpöytätilaa lukea PDF ja kirjoittaa Wordilla jne, mukavampi kattoo elokuvat, pelata pelit...

Nyt heräsin miettimään, että onko sama jo ostaa litteä telkkari? Viritintä en oikeestaan tarvii, ku en telkkarii kato, Areenasta ehkä dokkarin viikossa. Mutta mitä käytännön eroa noilla vaihtoehdoilla nykyään enää on? Hinta, koot, liitännät, tarkkuus yms.?

Osaako kukaan auttaa seuraavanlaisen Google chrome ongelman kanssa:

"kun aina kun painan jotain välilehteä niin se sulkeutuu? siis en paina siitä rastista vaan ihan painan niin että saisin sen lehden auki, mutta se sulkeutuu??
Ja en voi painaa tuolta "muokkaa ja hallinnoi google chromea", kun se ei aukea? "

Teksti lainattu tietokone.fi sivulta jossa jollain ollut samanlainen ongelma kuin nyt itsellä.. Chrome poistettu ja asennettu uudelleen..

edit. Kun painaa sivun päivitys nappia, avaa sivun uuteen välilehteen..

Itse syyskuussa sain Poliisi -viruksen pois tutun koneesta pelkästään Malwarebytes Anti-Malware softalla. F-Secure mm. kusi homman ja ei onnistunut. Näin kirjoitin syyskuussa tänne:

Sain sen pois pelkästään Malwarebytes Anti-malware ohjelmalla! Eli pitää boottaa safe modeen: pidä F8 pohjassa HETI kun koneeseen tulee virta, ja sitten valitsee safe mode with networking eli vikasietotila verkkoyhteyksillä. Safe modessa voi sitten ladata ja asentaa tämän: http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
Tuon pitäisi itse päivittää tietokantansa heti.

Kun se on asennettu, aja FULL scan.

Itse sain ladattua ja asennettua kyseisen ohjelman ihan normaalitilassa eli en mennyt vikasietotilaan. Nyt siis asennettu ja seuraavaks täysi tarkastus. Saas nähdä kuin käy :O

Suositelkaa hyvää keskusyksikköä joka tulis pyörittää 55 " lcd telkkua, winukka 8 pitää olla ja sen verran jerkkua että ei hd tasosten videoitten kattominen pätki... Pelaamiseen kone ei tule, tekeekkö tälläisellä mitään. Acer, Aspire XC100 W8

http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=19651&compartmentId=20152&categoryId=31151

Kai tuolla nyt pärjää. Mutta mulla ainakin arveluttaa 1.4 Ghz prossu, eikä tuossa ole yhtään USB 3.0 porttia. Kun nostat budjettia 150 €, niin löytyy sitä jerkkua. 6 gb keskusmuistia on optimimäärä. En tiedä paljoa haluat hifistellä, mutta itse ottaisin tuosta 599 € hintaluokasta koneen, jossa on WLAN sisäänrakennettu, ja ostaisin PCI väylään oikean äänikortin..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tällä viikolla pitäis saapua uus kone. Onnistuuko vanhan koneen kovojen asennus koneeseen ilman mitään komplikaatioita? Ei huvittaisi uudestaan asennella windowsia.
Kovoissa asennettuna win7. Tietysti vanhat ajurit poistan ja uudet tilalle.

Tällä viikolla pitäis saapua uus kone. Onnistuuko vanhan koneen kovojen asennus koneeseen ilman mitään komplikaatioita? Ei huvittaisi uudestaan asennella windowsia.
Kovoissa asennettuna win7. Tietysti vanhat ajurit poistan ja uudet tilalle.

Teoriassa pitäisi onnistua, mutta käytännössä ei tule onnistumaan ;)
Kyllä se vaan uuteen koneeseen on fiksuinta asentaa käyttis uusiksi, muuten tulee taatusti jotain ongelmia vaikka kuinka asentelisi ajureita uudestaan.
Itse olen sitä mieltä, että aina jos prosessori ja/tai emolevy vaihtuu niin käyttis uusiksi. Muiden osien kanssa ei tarvitse uudelleen asennella.

Itse sain ladattua ja asennettua kyseisen ohjelman ihan normaalitilassa eli en mennyt vikasietotilaan. Nyt siis asennettu ja seuraavaks täysi tarkastus. Saas nähdä kuin käy :O
Mahdollisesti, omassa tapauksessa netti ei toiminut muulle kuin sille haittaohjelmalle jos oli normitilassa.

Uutta siis. Millä tasolla win 8 tänään on verrattuna win 7? Onko kasin softatuki sama kuin seiskassa ja toimiiko pelit/surffailu mallikkaasti?
Vielä en ole softaan tai peliin törmännyt joka ei toimi.

Uutta siis. Millä tasolla win 8 tänään on verrattuna win 7? Onko kasin softatuki sama kuin seiskassa ja toimiiko pelit/surffailu mallikkaasti?

Mulla on nyt kotikoneessa (peli/surffaus yms viihdekäyttö) Win 8 64bit ja hyvin toimii.
Joidenkin vanhojen pelien kanssa on vaatinut kikkailua, mutta voi olla, että olisi vaatinut win 7:lla ihan samat. Uusien pelien kanssa ei mitään ongelmia. Ainakin nvidialla on näyttiksen ajurit olleet alusta asti Win 8:lle hyvällä tasolla. ATI:n näyttiksistä ei ole kokemusta, joten niistä en osaa sanoa. TML varmaan osaisi ;)

Eiköhän vanhojen pelien kanssa ongelmat olisi aivan samoin Win 7 kohdalla kuten sanoitkin.

Tähän mennessä ei tuu mieleen ongelmia ATI/AMD ajureiden kanssa, ja mulla sentään Googlen mukaan hazardi CrossFire ja jopa vanhemman generaation kortit.

Mulla on nyt kotikoneessa (peli/surffaus yms viihdekäyttö) Win 8 64bit ja hyvin toimii.
Joidenkin vanhojen pelien kanssa on vaatinut kikkailua, mutta voi olla, että olisi vaatinut win 7:lla ihan samat. Uusien pelien kanssa ei mitään ongelmia. Ainakin nvidialla on näyttiksen ajurit olleet alusta asti Win 8:lle hyvällä tasolla. ATI:n näyttiksistä ei ole kokemusta, joten niistä en osaa sanoa. TML varmaan osaisi ;)

Mulla ainakin kusi atin catalyst control center kun asensin win8:n sillä upgrage toiminnolla, että jää sovellukset ja asetukset voimaan. Ei saanu sen jälkeen enää näytön asetuksia muutettua catalyst control centeristä. Ei auttanut mitkään uninstalloinnit ja rekisterien puhdistukset vaikka supportin kanssa asiaa käytiin läpi. Vasta kun siirsivät tapauksen jollekin heidän "gurulle" niin ensimmäinen ehdotus oli, että win8 asennus clean installina kokonaan uusiksi. Onneksi tuossa win8.ssa on se reset toiminto jolla ko. homman sai hoidettua.
Meni vaan sekin osin persiilleen kun hätäpäissäni en muistanut juuri mistään ottaa backuppeja.
Mm.viime vuoden laskutustiedot meni sen siliän tien kuin myös osa jcadin kuvista yms. :face:

Aivan, no enpä huomannut edes kokeilla moista kun säädän ne ihan Windowsin omista. Tietenkin varmaan ne toimisi mulla catalystin kautta kun kerta on clean install. :)

Upgrade on kyllä jotain kamalaa, siis voi olla, ei välttis aina.

Moro.
Ostin firmalle tämmösen jonku Acer valmispaketti pikku peecee, jossa on Word Starter 2010 ohjelmisto valmiina, eli pystyy tekee Wordillä juttuja. Ilmeisesti sillä saa myös tehtyä jotain exel taulukoita, mutta taidot ei riitä semmoseen mikä aina enteriä painamalla aloittais seuraavan rivin päivämäärällä, kun tarvis tehdä viime vuoden ajopäiväkirja. Eli ei viitsisi kirjoittaa sitä päivämäärää 365 kertaa erikseen joka riville :D
Neuvoja, anyone?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom