Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko ajurit varmasti päivitetty? Ei nyt hirveästi pitäis kuvien lataus tahmata. En nyt ihan varma ole, mutta HD kuvan pätkiminen ei pitäis johtua näytönohjaimesta. Voin kyllä olla hyvinkin väärässä. Tulos 1.0 suorituskyky testissä graffojen osalta on kyllä melko säälittävä. Varmaan koneen speksit auttais hieman.

Niin no spekseistä en valitettavasti tähän hätään kauheasti tiedä/muista kun en ole faijan koneella, mutta ihan pränikkä vehjas se on niin kai ne on sielä tietokoneliikkeessä ajurit laittanu kuntoon?? Kai sinne pitää joku erillinen näytönohjain sit ostaa.

Riippuu ihan siitä emolevyyn integroidusta näytönohjaimesta. Itselläni on asiasta hieman kokemusta, koska ostin n. 2-3 vuotta sitten juurikin erillisistä palikoista kootun pöytäkoneen, jossa ei ole kuin tuollainen integroitu näytönohjain. Kaupassa (Jimm's) vakuuteltiin, että kyllä riittää rautapurkuun. YouTuben HD-videoita se jaksaa pyörittää 720p laadulla nykimättä, mutta 1080p laadulla pientä nykimistä alkaa tulla silloin tällöin. Itse olen ajatellut asian ratkaista jossain vaiheessa ostamalla erillisen näytönohjaimen. (Tosin YouTube muuten bufferoi noita HD-laatusia videoita aivan luvattoman huonosti, joten asialla ei taida olla kiirettä. Itselläni on 100 meganen nettiyhteys, ettei siitä kyllä johdu.)

Uusilla Flash -versioilla Youtube voi nykiä jos näytönohjain on huono. Voi kokeilla klikata pyörivää videota oikealla, klikata settings, ja ottaa ruksi pois kohdasta Hardware acceleration. Niin epäloogista kuin se on, niin surkeat näytönohjaimet vain hidastaa videota jos tuo HW acceleration on päällä. HW acceleration viittaa siis näytönohjaimen käyttöön videota toistaessa.

Mikä kone sieltä on laitettu? Ois tosiaan kiva tietää.

AMD A8-5600K Black Edition, FM2, 4MB, 3.6GHz

4Gb RAM

120Gb SSD

Tossa nyt jotain mitä muistan siitä.

Mitä ihmettä. Ei pyöri Youtube 1080p? Tuossa prosessorissa on siis integroitu näytönohjain, mikä trendi nykyään on myös Intelillä, ja sillä pyörii mm. Call of Duty: Modern Warfare 3 1920x1080 resoluutiolla ja 2x reunojenpehmennyksellä 47,8 FPS (average)........

Nyt on jotain suurta vikaa jossain. ATI ajurit sisään uusimmat, tosin pitäs mennä aika automatic, ja kun kyse Youtubesta testaisin ehdottomasti toista selainta... tarkistaa myös onko Flash uusin. Chromessa on Flash mukana, eli jos sen asentaa ja testaa Flash on ainakin lähes uusin.

No siis kyllä ne nyt jotenkin pyörii ja chromella niitä videoita kahtotaan, kun ei koko koneella käytännössä mitään muuta olekkaan kun chrome asennettuna. Jotenkin mun mielestä se kuva ei kuitenkaan ole niin "vakaa" kun tässä mun nykysellä koneella, mikä on pari vuotta vanha HP Pavilion.. Eikä tää nyt se suurin murhe varmaan olekaan - etenkään faijan mielestä mut kuitenkin.

Noista ajureista en ymmärrä yhtään mitään eikä mitään tietoa mistä niitä saa tai mitä ne edes oikeen tekee. Sitä mä nyt vaan ihmettelen että miksei se onnistu(vai onnistuuko ja miten?) se kuvan siirto töllöön jos sitä juutuubia haluu sen kautta katella. Aikasemmin osasin sen ainakin sillä vanhalla koneella siirtää töllöön sen kuvan, mut nyt en puolen tunnin räpläämisellä ja kavereille soittelulla saanut mitään aikaan ja tulin siihen tulokseen että syytän konetta :D Kai se 1.0 arvo sielä grafiikkapuolella on sit ihan normaali tolla näyttisvirityksellä?

On joo 64-bit. Täytyy huomenna mennä siihen koneelle tutkimaan ja ihmettelemään ja asennella vaikka toi paketti.

Hohho. Asensin ton paketin ja buuttasin ni ei meinaa käynnistyä enää :D taustakuva tuli näkyviin ja ei muuta. Legendaarista.

e. Väärä hälytys. Olen vammainen.

Mun edelliseen tietokoneeseen oli asennettu tietokoneista ymmärtävän tutun toimesta ilmainen Avast-virustorjunta, joka toimi hyvin.

Eilen illalla ennen nukkumaanmenoa asensin uuteen koneeseen ilmaisen Avastin, kun ilmainen McAfee meni umpeen. Jos ymmärsin kaikki oikein, niin kaikki muut jutut toimivat, paitsi palomuuri. Tänä aamuna kun heräsin ja avasin koneen, en päässyt internettiin lainkaan. Kun poistin Avastin, onnistui internettiin pääsy taas.

Kertokaa kädettömälle ja tietokoneista ymmärtämättömälle, mistä moinen johtuu?

Tarvitsisin jonkun (mielellään ilmaisen) virustorjunnan, joka "kädettömän" on helppo asentaa ja jonka saisi suomen kielisenä. Ilmaisen tai ainakin edullisen.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mun edelliseen tietokoneeseen oli asennettu tietokoneista ymmärtävän tutun toimesta ilmainen Avast-virustorjunta, joka toimi hyvin.

Eilen illalla ennen nukkumaanmenoa asensin uuteen koneeseen ilmaisen Avastin, kun ilmainen McAfee meni umpeen. Jos ymmärsin kaikki oikein, niin kaikki muut jutut toimivat, paitsi palomuuri. Tänä aamuna kun heräsin ja avasin koneen, en päässyt internettiin lainkaan. Kun poistin Avastin, onnistui internettiin pääsy taas.

Kertokaa kädettömälle ja tietokoneista ymmärtämättömälle, mistä moinen johtuu?

Tarvitsisin jonkun (mielellään ilmaisen) virustorjunnan, joka "kädettömän" on helppo asentaa ja jonka saisi suomen kielisenä. Ilmaisen tai ainakin edullisen.

Et maininnut mikä käyttöjärjestelmä sulla on käytössä?

Joka tapauksessa, Microsoftin oma Security Essentials on tarjolla peruskäyttöön.

Googleen vaan "microsoft security essentials" niin pitäisi tulla linkki Microsoftin sivuille, josta sen saa ladattua.

e: Itse asiassa, tuossa Wikipedia-sivullakin on linkki.

Käyttöjärjestelmänä on Windows7.

P.S. Mistä mä voin tarkistaa, tarvitsenko 32- vai 64-bittistä? Ja kauan toi on voimassa?

Hakuun "Järjestelmä" tai sit menet Ohjauspaneeli -> Järjestelmä ja suojaus -> Järjestelmä. Siellä lukee "32-bittinen käyttöjärjestelmä" tai "64-bittinen käyttöjärjestelmä". Todennäköisesti 64-bit. Ei vanhene ikinä eikä vaadi huomiota, paitsi jos löytää jotain.

Kiitos narrisonford ja xtrakt! Asensin tuon uuden jutun. Oli helppoa.

Kysyn vielä nyt uteliaisuudesta, että mikäsiinä Avastissa sai aikaan sen, ettei internet toiminut?

- - - Updated - - -

Poistin vahingossa pysyvästi Win Vistasta roskakorin, saako sitä jotenkin palautettua ?

Eiks sen saa palautettua sieltä roskakorista, ellet ole tyhjentänyt sitä lopullisesti?

Poistin vahingossa sen lopullisesti eli en ole haku toiminnollakaan löytänyt sitä koneelta, toki tuo CC Cleanerkin käy roskakorista mutta olisihan se perinteinen roskis mukava saada takaisin...

Jos poistit vain kuvakkeen työpöydältä, niin työpöydällä oikealla napilla klikki
-> mukauta
-> muuta työpöydän kuvakkeita
-> rasti roskakorin kohdalle

Jos poistit vain kuvakkeen työpöydältä, niin työpöydällä oikealla napilla klikki
-> mukauta
-> muuta työpöydän kuvakkeita
-> rasti roskakorin kohdalle

Roskis palautui, kiitos ! Kerroin vaimolle että saan tähän vastauksen ja ratkaisun vielä tämän illan aikana. Onneksi on Pakkis meille tumpeloille :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom