Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
^^ Microsoft Framework pitää päivittää?
Eli ohjauspaneeli -->lisää/poista sovellus--> lisää tai poista windowsin osia ja sit se net.frmework-täppä ruksitaan

^^ Microsoft Framework pitää päivittää?
Eli ohjauspaneeli -->lisää/poista sovellus--> lisää tai poista windowsin osia ja sit se net.frmework-täppä ruksitaan

Kyllä ne oli ruksattu.
Löysin nyt vähän tiedon jyvää asiasta. Ilmeisesti toi on aika yleinenkin ongelma amd:n kanssa jos päivitetään windows 8:n jättämällä kaikki sovellukset yms. ennalleen.
Ilmeisesti toi amd:n win8 ajuri on tarkoitettu lähinnä uusille kokoonpanoille eikä toimi kunnolla päivityksen yhteydessä tjtn.
Löysin yoputubesta videon jossa opastettiin poistamaan amd:n ajurit koko koneesta ja asentamaan sitten vanhempi win 7 ajuri tilalle. Ilmeisesti jollain oli sekin toiminut ja tullut kaikki asetukset control centeriin, mutta mulla ei pelannut.
Kai sitä vaan tarvii odotella uutta ajuria amd:ltä. :face:

Koneen laajakaista ei toimi, ja nyt on omat keinot lopussa. Eilen kone katkaisi yhteyden kesken selauksen. Ohjauspaneelin verkkoyhteyden tiedot antaa numeerisen arvon kaikille muille ominaisuuksille paitsi wins-palvelimelle. Joskus tehnyt aikaisemminkin, mutta on palautunut ennalleen motukan ja koneen boottaamisella. Kokeiltu on nytkin, ja olen testannut eri piuhoilla ja eri adsl-motukalla, mutta tuloksetta.

Onko vika rautapuolella tai koneen asetuksissa, joihin en ole koskenut moneen vuoteen? Vai mahtaneeko vika olla palveluntarjoajalla, tässä tapauksessa Soneralla? Käyttiksenä mulla on Windows Xp sp3

Ei tällä muuten niin isoa stressiä ole, mutta pitäis päästä livestä lataamaan Skyrimin ja ME3:n viimeisimmät lisärit :D

Sattusko kukaan tietämään jotain näppärää softaa mikä ettis esim. kaikki .rar -paketit koneelta ja tajuaisi deletoida ne..?? (Pitäisi olla myös tuki .r00 .r01 .r02 jne jne) Jollain scriptalla tai batilla ton vois pakertaa muttei huvittaisi :)

Eikös Windowssin PowerShell™ -komentotulkki tue regexp:iä?

Haet sillä tiedostoja "\.(rar|r[0-9][0-9])$" säännöllä, niin se nappaa .rar, .r00, .r01, ... , .r99 päätteiset tiedostot.

Joku Windowssin tehokäyttäjä voi varmaan kertoa enemmän. Mun Windows-tietämys rajottuu cd, dir ja del komentoihin :D

Linuxilla ja Macilla homma hoituis esim. näin:

1. Kerätään poistettavien tiedostojen absoluuttiset polut "poistettavat.txt" tiedostoon:
Koodi:
find /* 2>/dev/null | grep -i "\.(rar|r[0-9][0-9])$" > poistettavat.txt

2. Luetaan tiedostojen polut rivi kerrallaan ja poistetaan:
Koodi:
while read file; do rm "$file"; done < poistettavat.txt

Sellaista, että saako Firefoxista tuotua omia kirjanmerkkejä IE?
Toisinpäin se kyllä onnistuu!
Lähinnä sillä ajattelin, että kun saan tuon uuden läppärin, niin jos yrittäisi pärjätä tuolla uudella IE9/10, niin saisin ne omat suosikit siirrettyä Firefoxista:jahas:

Media Player classic käytössä ja kun videon pistää muistiin kirjanmerkkeihin ja seuraavan kerran haluaa jatkaa siitä niin ohjelma heittää file not found. Ohjelmaa en edes välilä päivittänyt (nyt päivitetty kun ajattelin asian korjaantuvan sillä) niin yhdenäkin ei enää kirjanmerkkejä/favoritesvalikon videoita löydä, vaikka ovat varmasti samassa kansiossa kuin ensimmäistä kertaa avatessa. Mistä voi johtua ja onko ratkaisua. Erittäin rasittava vaiva.

Ollaan kaverin kanssa pelattu Civilization 4:sta silleen että toinen tekee pelin+servun omalle koneella ja sitten toinen connectaa siihen. Nyt on sitten ilmennyt sellanen vika että jää junnaamaan siihen yhdistysvaiheeseen ja tulee timeout. Aiemmin toimi hyvin joten ei todellakaan ole hajua että mistä johtuu..? Pelin asensin itse jo uudestaan.

Ollaan kaverin kanssa pelattu Civilization 4:sta silleen että toinen tekee pelin+servun omalle koneella ja sitten toinen connectaa siihen. Nyt on sitten ilmennyt sellanen vika että jää junnaamaan siihen yhdistysvaiheeseen ja tulee timeout. Aiemmin toimi hyvin joten ei todellakaan ole hajua että mistä johtuu..? Pelin asensin itse jo uudestaan.

Sulla (ja sun kaverilla) on varmaan NAT päällä reitittimessä ja siten vain yksi ulkoverkon ip-osoite. Tarkista asia näin:

1. Paina windows nappi + R
2. kirjoita "cmd" ja paina entteriä
3. kirjoita mustaan komentoriviin "ipconfig" ja paina entteriä
4. katso mikä osoite on IP-address kohdassa ja vertaa sitä http://www.ip-osoite.fi/

jos osoitteet eivät ole samat, on sulla NAT päällä. Nyt käy siis niin, että kun kaverisi yrittää yhdistää sun ulkoverkon IP:seen reititin ei tiedä mihin ne paketit pitäisi tunkea.
Sun pitää joko ottaa NAT pois päältä (huono idea), tai ohjata pelin käyttämät portit sun koneen sisäverkon IP:lle reitittimen asetuksista (Port Forwarding).

Ohjeita löytyy täältä: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm - Valitset reitittimen merkin, mallin ja pelin.

Missä vika kun en pääse Xbox 360 konsolillani kirjautumaan Netflixiin? Läppärillä toimii mutta kun konsolilla koitan kirjautua niin vittu ulisee "Unable to sign in to Netflix. Please try again or visit netflix.com/tvhelp..." Eipä tässä sinällään olisi mitään, mutta ite tykkään enemmän kattoa boxilla telkkarin kautta leffoja kun pienestä läppärin näytöstä niin olis hyvä saada pelittämään. Olen ton tvhelp sivun ohjeet tehnyt mutta ei ole auttanut paskanvertaa. Ja siis Xbox Live toimii joten nettiyhteydessä ei pitäisi vika olla.

Pukkaa virhekoodia R8102-157-3030 joka tarkottaa, että sähköpostiosoite ja salasana eivät täsmää. No kyllä vittu täsmää kun 15minuuttia sitten koko netflixiin rekisteröidyin niin on aika tuoreessa muistissa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
ÖÖ ostin uuden viimesenpäälle mööpelin niin onko pöytäkoneissa integroitu wlani? kun ei löydä yhtään langatonta verkkoa

Ihmettelen suuresti jos ei oo wlania, koska mun pöytäkoneessa, jonka ostin 6v sitten (ei ollut kaupan kallein, muttei halvinkaan) oli integroitu wlan.

Ihmettelen suuresti jos ei oo wlania, koska mun pöytäkoneessa, jonka ostin 6v sitten (ei ollut kaupan kallein, muttei halvinkaan) oli integroitu wlan.
No sehän on täysin emosta kiinni mikä siinä on. Omasta mielestä tuo wlani on kohtuu turha kun paremmin se bitti kulkee johtoa pitkin kuitenkin AINA. Nopeasti kun skannailin emoja niin eihän noita kyllä ole läheskään jokaisessa...

No sehän on täysin emosta kiinni mikä siinä on. Omasta mielestä tuo wlani on kohtuu turha kun paremmin se bitti kulkee johtoa pitkin kuitenkin AINA. Nopeasti kun skannailin emoja niin eihän noita kyllä ole läheskään jokaisessa...
Harvoin on. Todella harvoin.

Mun emolevy maksoi syyskuussa 289,90€ ja ei ole wifiä. Versio mun emolevystä, jossa wifi (ja toki muuta ekstraa), maksaa 340€. Tuossa kalliimmassakin on väkisin keksitty lisää millä nyhtää pari euroa, ja wifi yksi niistä.

Eiköhän juonnu ihan siitä, että modeemi voi usein sijaita aivan pöytäkoneen vieressä ja siinä nyt vetää piuhan. Piuha kuitenkin ikuisesti parempi vaihtoehto kuin langaton. Plus pelatessa wifi on aina wifi, ja pöytäkone on herkästi pelaamiseen... sen lisäksi, ulkoinen wifi tikku tai sisäinen wifi kortti maksaa luokkaa 20€.... ja 99.9998% konetta ostavista mielellään säästää vaikka sitten 20€ jos jätetään se integroitu wifi pois.

Joo, ei ole mullakaan ikinä ollut integroitua WLAN:ia emolevyllä, vaikka emolevyt on pääosin olleet ns. paremmasta päästä.
Eli ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys, että sellainen pöytäkoneesta löytyy.

Miten AC3:ssa saa hiiren kiihdytyksen pois? Vaikka senssi windowsissa ja hiiren omissa asetuksissa ois 0 niin pelissä hiiri liikkuu miljoonaa. Mitä vittua Ubisoft?

Ps. tarkennetaan vielä, että pelin valikossa hiiri toimii kuten pitää, mutta pelitilanteissa kiihdytin on päällä ja senssi naurettavan nopea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom