Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Ristikytketyllä RJ45-verkkokaapelilla koneet yhteen ja lähiverkko pystyyn.

Miten koneet "löytää toisensa"? Minulla on just tämä kyseinen kaapeli kahden koneen välillä ja pääsen tällä tavalla molemmilla koneilla nettiin. Eli pöytäkoneessa on sisäinen ADSL modeemi ja olen sitten tästä koneesta laittanut rj45 kaapelin verkkoliittimeen kiinni ja kannettavaan myös verkkokortin liittimeen.

Eli mistä ja mitkä säädöt pitää molemmissa koneissa olla, että pystyy kattomaan toisesta koneesta mitä toisella koneella on ja sitten vain poimia kovalevyltä omalle koneelle???

Tosi paljon kiitoksia etukäteen jos joku osaa neuvoa minua tässä asiassa!!!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli mistä ja mitkä säädöt pitää molemmissa koneissa olla, että pystyy kattomaan toisesta koneesta mitä toisella koneella on ja sitten vain poimia kovalevyltä omalle koneelle???

Molemmat koneet on ainakin oltava samannimisessä työryhmässä. Katso System Properties -> Computer Name -> Change. Molempiin koneisiin samanniminen workgroup.

Tai käytä ohjattua Windowsin Network Setup Wizardia, joka löytyy Network Connections kohdasta.

Onko kokemuksia Canon Pixma MP150 -monitoimitulostimesta? Pitäisi olla Mikrobitin testivoittaja ja muutenkin hintaansa nähden hyvä peli. Vai onko oikeasti hyvä? Onko tuohon musteet kuinka kalliita? Ne kuitenkin ajan myötä käytännössä maksaa enemmän, kuin tuollaisen halvan printterin ostaminen.

Miten windows xp:ssä saa.. (hmm, vaikea selittää..) ongelma on siis, että kun avaa käynnistä-valikosta ohjelmat, niin niistä tulee näkyviin 7 "alavalikkoa" ja sitten nuoli josta saa loput kohteet näkyviin.. eli haluisin että ei tarvis painaa sitä v---n nuolta ja kaikki shitti ohjelemista tulis suoraan näkyviin.. ?

Miten windows xp:ssä saa.. (hmm, vaikea selittää..) ongelma on siis, että kun avaa käynnistä-valikosta ohjelmat, niin niistä tulee näkyviin 7 "alavalikkoa" ja sitten nuoli josta saa loput kohteet näkyviin.. eli haluisin että ei tarvis painaa sitä v---n nuolta ja kaikki shitti ohjelemista tulis suoraan näkyviin.. ?
Klikkaa sitä ruudun alalaidassa olevaa palkkia hiiren oikealla jostain tyhjästä kohdasta > Properties > Start menu -välilehti. Sieltä saa valita tuon "Classic start menu" -vaihtoehdon, joka ainakin näyttää käynnistysvalikon juttuja eri tavalla. Jos se ei ole mitä haluat, niin sitten vaan noista customize-napeista säätämään muita asetuksia.

Control Panel - Task bar and start menu - Start menu - customize - show personalized menus - ruksi pois

Onko kokemuksia Canon Pixma MP150 -monitoimitulostimesta? Pitäisi olla Mikrobitin testivoittaja ja muutenkin hintaansa nähden hyvä peli. Vai onko oikeasti hyvä? Onko tuohon musteet kuinka kalliita? Ne kuitenkin ajan myötä käytännössä maksaa enemmän, kuin tuollaisen halvan printterin ostaminen.
Ihan peruskäytössä on tuollainen ollut ja eipä ole ollut ongelmia. Tekee sen minkä pitääkin. Musteitten hinnat n.20-30e kappale.
Varmista kuitenkin, että sinulla on tulostinkaapeli jolla kytket vehkeen tietokoneeseen, sellaista ei nimittäin tule paketin mukana.

Mistä tiedän, millainen kovo sopisi omaan koneeseeni?

Kattelin tamperelaisen Bulldogin sivua http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuotehaku.pl?tuoteryhma=05 ja kyl maar tulee tämmöselle n00bille :itku: tuossa lyhennesekamelskassa. Ymmärrän just ja just sanat ulkoinen ja sisäinen kovalevy, en muuta.

Mitä siis noissa tarkoittavat nää:
1) tuumamerkinnät
2) dma ja joku numero
3) ATA
4) Ultra320
5) SCSI 68-pin ja Wide
6) SCA-2

Mulla on vissiin joskus 2003 tai 2004 ostettu toi kone, pikkuveljen entinen, oli uutena megasuperjuper tykkimasiina pelikäyttöön, eli vieläkin varmaan tehoiltaan, näyttikseltään ja muistimäärältään semmosta "ihan ok" tasoa, luulisin. Voin la tai pe-iltana pistää tarkempia speksejä, kunhan kerkeen kotiin.

Hakusessa siis halvin ja pienin mahd. tohon koneeseen sopiva kovo. En tarvitse satoja gigoja, mutta toisaalta jos esim. 300 gigaisen saisi vain muutaman kympin kalliimmalla, kuin 100 gigasen, niin menköön.

Lyhyesti:

1) Levyn fyysinen koko. 2,5" kannettaviin ja 3,5" normaaleihin pöytäkoneisiin.

2) Maksimi datan siirtonopeus, esim. 133 MT/s

3) AT Attachment, liitäntä.
P-ATA on perinteinen leveä kaapeli, datan siirto rinnakkaismuotoista.
S-ATA ohut kaapeli , datan siirto sarjamuotoista.

4), 5) &6)

3.5inch, dma33/66/100/133 -osastosta luultavimmin löytyy etsimäsi levy.

Miten koneet "löytää toisensa"? Minulla on just tämä kyseinen kaapeli kahden koneen välillä ja pääsen tällä tavalla molemmilla koneilla nettiin. Eli pöytäkoneessa on sisäinen ADSL modeemi ja olen sitten tästä koneesta laittanut rj45 kaapelin verkkoliittimeen kiinni ja kannettavaan myös verkkokortin liittimeen.

Tosi paljon kiitoksia etukäteen jos joku osaa neuvoa minua tässä asiassa!!!!!

Molempiin koneisiin sama työryhmä, esim KOTI. Windowsin oma palomuuri pois päältä ja oikeasta palomuurista lähiverkkoyhteydelle salli tiedostojen jako. Oikeastaan kannattaa kokeilla niin, että sammutat netin ja sitten myös oikean palomuurin kokonaan. Ei ainakaan jää siitä kiinni.

Sitten vaan joitakin kansioita jakoon koneilta ja verkkoympäristössä pitäisi näkyä. Eli kansion ominausuuksista jakaminen ja ruksi kohtaan "jaa tämä kansio verkossa".

Jos ei ala koneet näkymään toisilleen niin voit kokeilla vielä käsin laittaa lähiverkkoyhteyden asetuksia. Eli otat lähiverkkoyhteyden ominaisuudet, sieltä sitten valitset kohdan "käytä seuraavaa ip-osoitetta". Sitten vaikkapa pöytäkoneelle ip 192.168.0.1 ja aliverkon peite 255.255.255.0. Läppärille sitten sama homma paitsi ip:ksi 192.168.0.2

Yritän kirjautua sisään eräälle netti sivulle ja siinä vaiheessa kun olen käyttiksen ja salasanan laittanut ja painan "kirjaudu sisään" niin tulee tälläinen viesti:"Warning: your browser doesn't send the HTTP_REFERER header to the website.
This can be caused due to your browser, using a proxy server or your firewall.
Please change browser or turn off the use of a proxy
or turn off the 'Deny servers to trace web browsing' in your firewall
and you shouldn't have problems when sending a POST on this website."

Firefoxia käytän, mutta vika taitaa olla palomuurissa, voisiko joku kertoa mistä tuon ko. kohdan löytää, jotta sivutoimisi Firefoxin kanssa, sivu nimittäin toimii IE:llä

Miten VLC playerissa saa tekstit näkymään? En saa millään niitä näkymään... BS player taas havaitsee virheen elokuvaa käynnistäessä ja sammuttaa aina itse itsensä.

Miten VLC playerissa saa tekstit näkymään? En saa millään niitä näkymään... BS player taas havaitsee virheen elokuvaa käynnistäessä ja sammuttaa aina itse itsensä.

Setting -preferences -video -subtibles/osd -ruksi kohtaan autodetect subtibles
tai sitten laittaa sen kansion missä ne on.
subtible/osd valikosta saat muutettua myös tekstin koon sijainnin yms.

Juup asetukset löytyivät, mutta ohjelma heittää jonku error viestin jossa ei lue mitään. Elokuva alkaa pyörimään, mutta ilman tekstejä.

Laitoin tuossa Windowssin uusiksi ja samalla Live Messengerin. Nyt minulla on odottava tehtävä jossa joku helvetin Gisele odottaa, että minä jakaisin tietojani hänelle.
Pikaisella googlauksella asiasta ei löytynyt tietoa, eli tietääkö joku, että kuka hemmetin Gisele ja miksi?
Minä en ainkaan tunne ketään giseleä..

Apua... Tietokone ei löydä kännykkää (n70)... Vaikka mitä yrittäis tehä...:itku:

Suositut

Back
Ylös Bottom