Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kun se näkyy videon päällä, näkyykö sitä muualla sivulla? Entä kun ei ole videota, niin näkyykö tuo koko sivulla?

Näkyykö se esim. myös ikkunoiden otsikkopalkissa, ja esim. tuolla Windowsin tehtäväpalkissa alhaalla?

Ajurit asentelin uusiksi ja taas wörkkii.

EI tullut mieleenkään että ajurit voisivat tuollaista aiheuttaa. Koko ruutu oli kuin hiukan iskua saanutta vhs:ää olisi katsellut.

Kannattaako silti varautua että kohta voi näyttis poksahtaa?

Jos ajureiden asennus korjasi tilanteen (hait varmaan uudet?), niin en ainakaan itse odottaisi näyttiksen leviävän. Ehkä oli vain yhteensopivuus ongelma esim. Flashin kanssa, ja ongelma alkoi kun Flash päivittyi.

Tai sitten kuu oli 2 astetta normaalia oikeammalla, tai ehkä vesi taloyhtiön putkissa virtasi 0.02cm/s sekunnissa nopeampaa.

Jos ajureiden asennus korjasi tilanteen (hait varmaan uudet?), niin en ainakaan itse odottaisi näyttiksen leviävän. Ehkä oli vain yhteensopivuus ongelma esim. Flashin kanssa, ja ongelma alkoi kun Flash päivittyi.

Tai sitten kuu oli 2 astetta normaalia oikeammalla, tai ehkä vesi taloyhtiön putkissa virtasi 0.02cm/s sekunnissa nopeampaa.

Oli jo ennestään uusimmat, mutta latasin ja asensin ne uudestaan. Viat loppuivat tuohon.

Hieno homma mikäli vika oli vaan ajureissa. Tuo kone kun riittää minulle vielä joksikin aikaa, lähinnä toimii media-pc:nä telkkarissa ja kevyttä pelailua. Kiitos avusta.

Varmaan tämäkin osittain liittyy tietokoneisiin niin kysäistäänpä..... Eli tilasin "Kiinasta" telkkariin bluetooth-lähettimen koska halusin kuunnella langattomilla kuulokkeilla kunnollista elokuvan ääntä telkkarista esim. kun muija on nukkumassa :) Lähetin laitetaan telkkarin kaiutinpistokkeeseen ja siitä tulevan äänisignaalin tuo lähetin sitten lähettää kuulokkeisiin ihan hienosti mutta ongelma on se että äänessä on aivan marginaalinen viive. Ääni tulee ehkä n. 1/10-osa sekunnin myöhässä tai voi se olla pienempikin mutta ihan ääni ei kuitenkaan ole synkassa kuvan kanssa. Ärsyttäväähän tuo on mutta yllättävästi siihen ainakin elokuvissa tottuu kun esim. huulten liike ei niin kokoaikaa kuitenkaan ole siinä päällimmäisenä kuvassa katsottavissa. Eri asia on jossain keskusteluohjelmissa tai musiikkivideoissa joissa rumpujen hakkaminen äänen suhteen myöhässä iskee silmään selvästi. Kysymys onkin että onko tuo bluetooth-lähettimien viive ko. lelujen ominaisuus vai esiintyykö viive vain "kiinashopin" halpislähettimissä? Kokemusta tai tietoa kenelläkään? Oma lähetin maksoi jotain 20 Euroa postilaatikkoon tuotuna. Jos viiveettömän bluetoot-lähettimen jostain voisi hommata niin siitä voisin maksaa jopa enemmänkin.

Google Chrome ei jostain syystä tunnista Silverlightia. Kun yritän katsoa jotakin ohjelmaa esimerkiksi Katsomosta tulee ilmoitus, että Silverlight täytyy asentaa. Kun lataan asennustiedoston ja yritän asentaa, tulee ilmoitus, että Silverlight on jo asennettu. Firefoxilla toimii normaalisti. Olen yrittänyt uudelleenasentaa sekä selainta että Silverlightia, mutta tuloksetta. Missäköhän vika? :confused:

Google Chrome ei jostain syystä tunnista Silverlightia. Kun yritän katsoa jotakin ohjelmaa esimerkiksi Katsomosta tulee ilmoitus, että Silverlight täytyy asentaa. Kun lataan asennustiedoston ja yritän asentaa, tulee ilmoitus, että Silverlight on jo asennettu. Firefoxilla toimii normaalisti. Olen yrittänyt uudelleenasentaa sekä selainta että Silverlightia, mutta tuloksetta. Missäköhän vika? :confused:
En tiedä onko tästä mitään apua, mutta tälläinen tuli kuitenkin vastaan. http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=fi&answer=2445334

^Onko silverlight plugin varmasti valittu chromen laajennuksista käyttöön?

Ei, koska sitä ei löydy tuolta laajennukset-valikosta. Normaalisti sen kuuluisi käsittääkseni näkyä tässä(?):
11257497.jpg

Linkki kuvaan, jos ylläoleva ei näy

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mulla on excelissä kalorilaskuri ja nykyisin jostain syystä, kun taulukkoon lisää uuden elintarvikkeen, niin laskuri ei suostu laskemaan sitä. Vanhat, jo taulukossa olevat elintarvikkeet, se kyllä suostuu laskemaan. En osaa ihan varmasti sanoa, että johtuuko tämä siitä, että mulla on käytössä uudempi versio excelistä ja kalorilaskuri on tehty vanhalla ohjelmalla, sillä käytän nyt laskuria ensimmäistä kertaa uudella versiolla.

Mulla on excelissä kalorilaskuri ja nykyisin jostain syystä, kun taulukkoon lisää uuden elintarvikkeen, niin laskuri ei suostu laskemaan sitä. Vanhat, jo taulukossa olevat elintarvikkeet, se kyllä suostuu laskemaan. En osaa ihan varmasti sanoa, että johtuuko tämä siitä, että mulla on käytössä uudempi versio excelistä ja kalorilaskuri on tehty vanhalla ohjelmalla, sillä käytän nyt laskuria ensimmäistä kertaa uudella versiolla.
Tää on nyt vähän tällainen itsestäänselvyys, mutta oletko tarkistanut että uudet lisätyt kaavat kohdistuu varmasti oikeisiin soluihin?

Tuli sama mieleen kuin Shanella, eli ehkä ne laskut ei yllä tarpeeksi pitkälle riveihin.... tai miten päin ne nyt meneekään.

Moro,

Tässä olisi videotykin hankinta edessä.

Tässäpä siis pari tyhmää:

- Osaatko suositella jotain tykkiä?
- Tykin ja kankaan/seinän optimaalinen välimatka?
- 3D vai ei?
- Hintahaarukka -1000€, kannattaako edes hankkia?
- Mitä tulisi ottaa huomioon?

Kiitos.

Täähän selviää, kun testaan itse, mutta ennen kuin näin pääsen tekemään, niin onko kukaan kokeilllut softapohjaisia limittereitä tietokoneella? Eli esim. jotain urheilustreamia katsoessa käy niin, että kun lähetys siirtyy itse lähetysestä mainoksiin, niin tasot pomppaa niin, että korvista tulee verta. Tää vähän kyllästyttää, ja voisi testata tommosta limitteriä.

Täähän selviää, kun testaan itse, mutta ennen kuin näin pääsen tekemään, niin onko kukaan kokeilllut softapohjaisia limittereitä tietokoneella? Eli esim. jotain urheilustreamia katsoessa käy niin, että kun lähetys siirtyy itse lähetysestä mainoksiin, niin tasot pomppaa niin, että korvista tulee verta. Tää vähän kyllästyttää, ja voisi testata tommosta limitteriä.
En oikein tiedä miten mikään softapohjainen limitteri tunnistaa milloin alkaa mainos? Sille näkyy vain selain, korkeintaan ehkä Flash joka sekään ei erottele itse striimin sisältöä. Vai meinaatko että softalla olisi ns. maksimi volyymitaso?

Ainoa mitä tiedän on Windowsin oma "Loudness Equalization", jota tosin en ole testannut, tässä selitys ja tarkoittaa aika tarkkaan sitä mitä haet: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff537506(v=vs.85).aspx

Miten saat sen? Tässä linkissä eka kohta: http://www.howtogeek.com/115656/3-ways-to-normalize-sound-volume-on-your-pc/
Jos sulla on siellä erikseen asetus release time:lle, kuten mulla, niin mitä lyhyempi sitä nopeammin tuo palauttaa entisen volumen:

loudness.webp

Ilmeisesti kaikki äänikortit ei välttämättä tue ominaisuutta, kuten mun vanhassa läppärissä jossa koko asetusta ei löydy... plus ei se tosiaan välttämättä toimi Flash striimin tapauksessa.
"In addition, today's loudness equalization solutions are often not effective for different audio content and sources."

Mistähän voisi johtua että kun kone on pitempään auki niin kuvan laatu huononee, eli esim työpöydällä pikakuvakkeisiin tulee sellainen varjo ja netissäkäin sivuilla on lähes kaikkilla kuvilla/kirjaimille sellainen varjo. Ongelma pysyy poissa jos pistää koneen välillä päivällä kiinni tai lepotilaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom