Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mistähän voisi johtua että kun kone on pitempään auki niin kuvan laatu huononee, eli esim työpöydällä pikakuvakkeisiin tulee sellainen varjo ja netissäkäin sivuilla on lähes kaikkilla kuvilla/kirjaimille sellainen varjo. Ongelma pysyy poissa jos pistää koneen välillä päivällä kiinni tai lepotilaan.
Wut? O_o

Osaatko valaista enemmän.
Pöytäkone vai läppäri? Jos läppäri tapahtuuko jos on virtapiuhan päässä vai ilman, vai kumpikin? Ilmeisesti kaikki reunat (kuvan reuna, tekstin reuna, laatikoiden reuna) menee plörinäks?

Villi veikkaus jokin power saving ongelma, jota voi testata laittamalla vaikka high performance balancedin sijasta.

Wut? O_o

Osaatko valaista enemmän.
Pöytäkone vai läppäri? Jos läppäri tapahtuuko jos on virtapiuhan päässä vai ilman, vai kumpikin? Ilmeisesti kaikki reunat (kuvan reuna, tekstin reuna, laatikoiden reuna) menee plörinäks?

Villi veikkaus jokin power saving ongelma, jota voi testata laittamalla vaikka high performance balancedin sijasta.

Pöytäkone. Ja se on ihan sellainen pieni varjo jonka juuri huomaan ja häiritsee kun esim lukee tekstiä. Kaikissa sellainen varjo tai siis että reunat ei terävät.
Yksi vaihtoehto tuli mieleen että voiko advanced systemcaren sellainen toiminto kuin clear ram tehdä tuon. Sillä nyt muistan että kumpanakin päivänä olen tuon tehnyt ja sitten jossain vaiheessa huomannut tuon ongelman.
Kaikki johdot ja kortit olen kokeillut että ovat kiinni. Nyt kone ollut päällä klo8 asti ei ongelmaa. Väittäisin että ongelma tulee kun on pitempään päällä ja välillä pyörii näytönsäästäjä jossa mulla on pyörii valokuvakansiot.

Harvinaisen mystinen ongelma. Kokeile sit esim. tuon advanced systemcare (the fak? never heard, hieman googlasin nyt :)) toiminnon pois jättäminen ja screen saverin vaihtoa. En kyllä osaa kuvitella mitään hyötyä tuollaisesta clear ram toiminnosta. Kyllä Windows sen pitäisi hoitaa ihan itse.

Pöytäkone. Ja se on ihan sellainen pieni varjo jonka juuri huomaan ja häiritsee kun esim lukee tekstiä. Kaikissa sellainen varjo tai siis että reunat ei terävät.

Aivan ensimmäisenä tuli mieleen vanhan putkinäytön rasterin lämpölaajenemisesta johtuvat varjot, mutta teen rohkean olettamuksen, että sulla ei sellaista näyttöä ole.

Toinen veikkaukseni on, että näytönohjaimen ajurissa on vikaa, ja se alkaa bugata kun kone on pitempään päällä. Joku muistin kanssa replaaminen (esim juurikin tuo clear ram) voisi edesauttaa vian ilmenemistä, varsinkin jos näytönohjain käyttää systeemin jaettua muistia. Ajurien päivitys voisi olla hyvä aloituspiste.

Käytössä on litteä acerin näyttö. Mutta illalla taas teki tuon vian ja sammutin koneen mutta en näyttöä niin vika oli edelleen käynnistäessä päällä. No sitten kopautin näyttöä niin vika hävisi ja tuli takaisin. Uudella kopautuksella sitten hävisi. Joten vika onkin ilmeisesti näytössä.

Taitaa olla. :D

Entäs jos kokeilee toista kaapelia, ja jos mahdollista niin vaikka toista kaapelityyppiä. Eli jos nyt HDMI niin kokeilee DVI, tai jos nyt DVI niin kokeilee VGA. Olettaen että on enemmän kuin yksi vaihtoehto.

Nyt on jännä ongelma tullut vastaan.

Kun koitan käyttää BBcode tageja yhdellä toisella foorumilla, se pukkaa tekstin [undefined] mutta esim täällä pakkiksella bbcode toimii ihan oikein.

Eiköhän se ole palstan vika. Undefined viittaisi siihen (etenkin kun bbcode tapasissa suluissa), että foorumi ei tunnista mukamas tarjoamiaan BBcodeja.

jos joku mahd. tietää miten korjata. lumia 900 kanssa kun yritän soittaan niin muut kuulee mitä minä sanon mutta itse en kuule mitään. mistä mathais johtua? pitääkö viedä huoltoon? ja puhelin on kyllä vasta about 3 viikkoa vanha:(

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
jos joku mahd. tietää miten korjata. lumia 900 kanssa kun yritän soittaan niin muut kuulee mitä minä sanon mutta itse en kuule mitään. mistä mathais johtua? pitääkö viedä huoltoon? ja puhelin on kyllä vasta about 3 viikkoa vanha:(
On voinu se kajari mennä rikki mistä kuulet toisten puheen, siinä tapauksessa pitäis ainakin viedä huoltoon. Ittellä nimittäin ainakin sama ongelma, paitsi että kuuluu ihan tajuttoman hiljaa sen sijaan ettei kuuluisi ollenkaan.

Ongelma onkin siinä että kellään muulla ongelmaa ei näytä olevan.
Weird. Selaimen kaikki välimuistit tyhjätty? Nopeammin kokeilee toisella selaimella. Kuulostaa joltain cookie/cache tms. ongelmalta.

Jees. Ongelma on tiedossa. Se on foorumin puolella vika mutta se ei vaikuta kaikkiin käyttäjiin näemmä. Muutama muukin on nyt kohdannut saman ongelman kyseisellä foorumilla.

Sanokaa joku ilmainen ohjelma milla saan muutettua .mod tiedoston mp4-muotoon. Yritin noita online-juttuja mutta tiedosto on liian iso (426MB). Latasin myos pari ohjelmaa mutta lahes kaikki vaativat ostamaan lisenssin :(

Edit.
Hetkinen, se naytti ainakin vaihtaneen tiedostomuodon ihan silleen etta vaihdoin loppuosan .mod-paatteesta .mp4 ? Onko tuo nyt sit ihan oikeasti vaihdettu? Infossa nakyy tiedostomuotona mp4

Sanokaa joku ilmainen ohjelma milla saan muutettua .mod tiedoston mp4-muotoon. Yritin noita online-juttuja mutta tiedosto on liian iso (426MB). Latasin myos pari ohjelmaa mutta lahes kaikki vaativat ostamaan lisenssin :(

Edit.
Hetkinen, se naytti ainakin vaihtaneen tiedostomuodon ihan silleen etta vaihdoin loppuosan .mod-paatteesta .mp4 ? Onko tuo nyt sit ihan oikeasti vaihdettu? Infossa nakyy tiedostomuotona mp4
Kuulemma MOD tiedoston voi vaihtaa noin vaan. Voi toki vaihtaa minkä vaan tiedoston miksikä vain tiedostoksi päätettä vaihtamalla, mutta harvemmin se sitten toimii missää soittimessa tai ohjelmassa mihin sitä haluat laittaa.

Kuulemma MOD tiedoston voi vaihtaa noin vaan. Voi toki vaihtaa minkä vaan tiedoston miksikä vain tiedostoksi päätettä vaihtamalla, mutta harvemmin se sitten toimii missää soittimessa tai ohjelmassa mihin sitä haluat laittaa.

Toi on tiedosto jonka jouduin lataamaan yliopiston tiedostonjakosivuille mista luennoitsija loytaa sen ja taman takia sen piti olla mp4. Toimiikohan tuo nyt kunnolla kun han sen lataa? Voiko sita tarkistaa mitenkaan (paitsi kysymalla vastaanottajalta)?

Tää on nyt vähän tällainen itsestäänselvyys, mutta oletko tarkistanut että uudet lisätyt kaavat kohdistuu varmasti oikeisiin soluihin?

Tarkistin tämän, muttei se pentele silti suostu laskemaan :(. Tuo on vaan niin kätevä systeemi tehdä ruokavalio.

Ruokavaliopohja.webp

EDIT- Oho, siitähän iso tuli.

Tuossa jokunen aika sitten yrittelin päivitellä omaa samsung Galaxy S:ää, siinä kuitenkaan onnistumatta. Eilen otin asiaksi perehtyä hieman enemmän ja etsiä jotain kikkaa netistä.

Samsung Kies:istä on tullut uusi versio pihalle ja ajattelin sen asentaa koneelle. Latasin sen työpöydälle ja laitoin asennuksen menemään niin tuli vikailmoitus:

"1628: failed to complete installation" :jahas:

pienen googlettelun jälkeen löytyi muutamia keinoja, miten tuon voi hoitaa, mutta eipä auttanut. Arvelin, että ongelmana olisi tuo vanhempi Kies koneella, joten päätin poistaa sen.

=> Ohjauspaneelista poistamaan ohjelmia ja yritin samalla poistaa vanhan Samsung PC Studio:n. Molempia yrittäessä poistaa, tulee sama ilmoitus:

"1628: failed to complete installation"

Jossakin vaiheessa tuo tuli suomenkielelläkin "1628: merkkijonopolku diipa daapa...."

Eli tilanne on sellainen, että en voi poistaa koneelta ohjelmaa, jonka olen sinne itse asentanut :face:

Googlailin taas noita keinoja, millä tuon ongelman voisi hoitaa, mm. tarkistin, ettei käynnissä ole niitä kahta prosessia (iCD ja m.. jotakin), cmd:ssä tein jonkin tarkistuksen koneelle, loin uuden käyttäjätilin ja kokeilin sieltä poistaa ja boottailin konetta. Ei auta.

Voiko vitutukseen kuolla? :D

osaisiko joku kertoa jonkun ladattavan bluetooth ohjelman jolla sais yhditettyä kuulokkeet koneeseen? koneessa on ollut valmiin bluetooth mutta niin kauan kun minulla on ollut tämä niin se ei toimi ja siitä puuttuu osia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom