Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kuin vanhoihin koneisiin ton W8:n uskaltaa asentaa? Luin järjestelmävaatimukset eikä ne kummosilta tunnu. http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows-8/system-requirements Eli kai sen XP:n omaavaan koneeseen uskaltaa asentaa? Voisin tehdä pöytäkoneesta W8-koekaniinin ku sillä ei parhaillaan juurikaan käyttöä ole. Jos innostuu niin asentaa sitten tähän oikeasti käytössä olevaan läppäriinkin tuon kasin.
Joo ei se kovasti vaadi.

Mistähän johtuu, kun näppis ei välillä toimi kun koneen käynnistää? Valo palaa kyllä näppäimistössä. Alkaa toimimaan heti kun ottaa johdon (usb) irti ja laittaa takaisin :wtf:
Nää on mystisii juttui, mulla korjas vastaavan ongelma USB ajurien päivitys. Emolevyn omalla sivulla oli vanhemmat kuin mitä itse USB ohjaimen valmistajan sivuilla.

Miten poistan ohjelman joka istuu koneella vähän vitun tiukassa? Kyseessä on tollanen youtube-downloaderi mikä olikin vähän vääränlainen ja haluan sen pois. Lisäksi se ilmoittaa koko ajan tossa ruudulla, että se hakee päivitystä ja alapalkissa on sen kuvake missä lukee ettei se vastaa. Ongelma on se, että ohjelman oma poisto-ohjelma tai ohjauspaneelin vastaava valittaa tietysti, että ei voi poistaa kun ohjelma on käynnissä. Ja sammutuskaan ei onnistu, ei tehtävienhallinnan tai prosessejen kautta. Se ei sammu vaikka mitä teen. Mitä siis teen?

Miten poistan ohjelman joka istuu koneella vähän vitun tiukassa? Kyseessä on tollanen youtube-downloaderi mikä olikin vähän vääränlainen ja haluan sen pois. Lisäksi se ilmoittaa koko ajan tossa ruudulla, että se hakee päivitystä ja alapalkissa on sen kuvake missä lukee ettei se vastaa. Ongelma on se, että ohjelman oma poisto-ohjelma tai ohjauspaneelin vastaava valittaa tietysti, että ei voi poistaa kun ohjelma on käynnissä. Ja sammutuskaan ei onnistu, ei tehtävienhallinnan tai prosessejen kautta. Se ei sammu vaikka mitä teen. Mitä siis teen?
Jos kuitenkin haluat toimivan youtube downloaderin vielä tämän jälkeen niin suosittelen ehdottomasti sellasta kun "YTByClick", se tulee tohon toolbaariin ja yhellä klikkauksella voit ladata minkä tahansa youtube videon ääniraidan, tai vaikka koko videon tietokoneellesi. Ääniraita mp3 muotoa, ei mitään häslinkiä, toiminut itselleni moitteettomasti!

Kiitti. Tällä lähti kun otti sen vaihtoehdon, että se poistaa sen rebootin yhteydessä. Suoraan ei onnistunut.

Jos kuitenkin haluat toimivan youtube downloaderin vielä tämän jälkeen niin suosittelen ehdottomasti sellasta kun "YTByClick", se tulee tohon toolbaariin ja yhellä klikkauksella voit ladata minkä tahansa youtube videon ääniraidan, tai vaikka koko videon tietokoneellesi. Ääniraita mp3 muotoa, ei mitään häslinkiä, toiminut itselleni moitteettomasti!
Ihan näppärän oloinen, mutta ei toimi Operalla. Chrome mulla on kakkosselaimena, mutta ykköseksi en sitä laita, kun se ei ole mulle täysin sopiva. Firefoxissa taas on ihan karmeita flash-ongelmia mun koneella. Laitoin sen tonne Chromelle, mutta koitin etsiä asetuksista, että minkähän laatuisena se mahtaa ne tiedostot ladata, mutta en löytänyt. Jos se vetää kaikki jonain 360p:nä, niin eihän tolla tee yhtään mitään. Tähän asti olen käyttänyt sellaista kuin Free youtube to mp3 converter. Saa valita kaiken lähdevideon laadusta mp3:n laatuun ja eri formaattejakin löytyy 9 kappaletta, jos joku niitä tarvitsee.

Vdownloaderia olen itse käyttänyt joka toimii ainakin mulla ongelmitta.

Mutta itse kysymys.... löyty wanha videokamera ja sille kasetteja (ysärin alusta).. Nyt tarttis siirtää ne koneelle mutta kameran perässä on sellainen pyöreä AV out liitin (halkaisija noin sentti) jossa 8 pinniä. Millä kaapelilla ja softalla videoiden digitalisointi kannattaisi tehdä jotta ääni yms tulisi mukaan ongelmitta...

Windows 8 asennettu ja muuten skulaa hyvin, mutta mitenkä mä saan takasin näkymään HDD aseman tietokoneella. Tällä hetkellä siis, kun menee katsomaan tietokoneelta niin näkyy C:asemana SSD asema, mutta HDD asemaa ei näy. Asensin siis Windowsin SSD:lle ja siinä asennettaessa se täytyi valita ensisijaiseksi asemaksi. Se ei haittaisi edes jos SSD asema ei koneelta näkyisi. Varmaan BIOS asetuksissa vikaa?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mulla kans jotain häikkää vielä HDD kanssa. Randomisti buutin yhteydessä katoaa yksi asema................ Win 7 toimi aiemmin, mitään kaapeleiden paikkaa en oo vaihtanu.

Moi, olis tälläinen ongelma että vanha läppärini hajosi, otin siitä kovalevyn irti, ja hommasin kotelon sille...
usbin kautta nyt sitten uudella koneella sinne kuvia pelastaan ja eipäs löydy kuin se osio johonka windows oli
asennettu eli C, asema on osioitu siis kahteen osaan, ja osio D jota kovasti kaipailen on jotennii piilossa, millä kikalla sen
saa näkymään??
Kiitos vastauksista etukäteen

Murosta varmaan tulee ainakin vinkkiä, jos ei täällä. Mulla oli vähän samansuuntanen ongelma ku tähän läppäriin ssd kiintolevyn hommasin. Itelläkään ei siis näkyny mitään kovolla ja siellä oli kuitenkin kuvia tms.. Ratkasin asian sitten lopulta niin, että säädin BIOS:sta vanhan kiintolevyn boottaamaan ensin, jolloin toki myös vanha käyttis käynnistyy. Sitten vaan varmuuskopioin ne turvaan, poistin w7 ja asensin tyhjälle SSD:lle sit W7 uusiksi. Mutta en tiedä kyllä miten saat toimimaa ton sun tapauksesi. Ehkä samalla tavalla, jos sun käyttis pelaa sillä vanhalla kovolla. Varmaan on joku nörttikikkakin olemassa, mut en ite osannu/jaksanu kuluttaa aikaa liikaa siihen.

Oma kysymys: Toi luukun sposti olikin täynnä (vaihdoin toki gmailiin nyt), niin kun se ei kykene vastaanottamaan sähköposteja täynnä ollessaan, niin jääkö ne kyseiset tulemattomat sähköpostit lopullisesti tulematta ilman, että lähettäjä tai vastaanottaja sitä tietää?

Moi, olis tälläinen ongelma että vanha läppärini hajosi, otin siitä kovalevyn irti, ja hommasin kotelon sille...
usbin kautta nyt sitten uudella koneella sinne kuvia pelastaan ja eipäs löydy kuin se osio johonka windows oli
asennettu eli C, asema on osioitu siis kahteen osaan, ja osio D jota kovasti kaipailen on jotennii piilossa, millä kikalla sen
saa näkymään??
Kiitos vastauksista etukäteen

Hiukan vaatii nörtteilyä...

Windows ei tue useampaa osiota ulkoisissa levyissä. Se tunnistaa vain levyn alkupäässä olevan ensimmäisen osion. Modernit käyttöjärjestelmät sen sijaan tukevat :rolleyes:, joten polta vaikka Ubuntu 12.04 CD:lle tai tee boottaava USB-tikku.

Tämän jälkeen säädä BIOS:ista koneesi boottaamaan ensisijaisesti CD:ltä/USB-tikulta ja boottaa koneesi Ubuntuun. Tämä ei siis vaadi mitään asennusta, vaan käyttöjärjestelmä ajetaan suoraan CD:ltä/USB-tikulta.

Koneesi pitäisi käynnistyä Ubuntu-työpöydälle:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/e/e5/Ubuntu_11.10_(fi).png

Sitten avaat vain Tiedostonhallinnan, minkä reunassa näkyy kaikki koneeseesi kytkettyjen levyjen osiot, ja voit kopioida ulkoisen levyn sisällöt koneesi sisäiselle kovalevylle.

Mulla on asus:n kannettava, ja sonyn fullHD töllö. Miksihän HDMI:llä yhdistettäessä kuvaruutu muuttuu random ajan päästä vihreäksi, ja joskus jopa takaisin normaaliksi heti?

Todella ärsyttävää kun mulkoilee jotain leffaa niin ruutu pomppaa vihreäksi montakin kertaa tunnin sisällä.

Windows ei tue useampaa osiota ulkoisissa levyissä. Se tunnistaa vain levyn alkupäässä olevan ensimmäisen osion. Modernit käyttöjärjestelmät sen sijaan tukevat :rolleyes:, joten polta vaikka Ubuntu 12.04 CD:lle tai tee boottaava USB-tikku.

Tämän jälkeen säädä BIOS:ista koneesi boottaamaan ensisijaisesti CD:ltä/USB-tikulta ja boottaa koneesi Ubuntuun. Tämä ei siis vaadi mitään asennusta, vaan käyttöjärjestelmä ajetaan suoraan CD:ltä/USB-tikulta.

Sitten avaat vain Tiedostonhallinnan, minkä reunassa näkyy kaikki koneeseesi kytkettyjen levyjen osiot, ja voit kopioida ulkoisen levyn sisällöt koneesi sisäiselle kovalevylle.

Perskeles, siskon kone levis kanssa ja kuvien pelastaminen ois edessä, kunhan saan kotelon tulemaan. Pitää toivoo että kuvat ois säilötty C:lle, nii ei tarviis alkaa säätämään :E

Toi on kyllä tosi simppeli säätöä, tekee vain sen CD:n tai USB tikun ja boottaa sisään. :)

Itse leikin tuon kanssa kun piti formatoida puhelimen muistikortti tukemaan custom ROMmeja Androidissa, kun ne vaati EXT partitioita.

Windows 8 asennettu ja muuten skulaa hyvin, mutta mitenkä mä saan takasin näkymään HDD aseman tietokoneella. Tällä hetkellä siis, kun menee katsomaan tietokoneelta niin näkyy C:asemana SSD asema, mutta HDD asemaa ei näy. Asensin siis Windowsin SSD:lle ja siinä asennettaessa se täytyi valita ensisijaiseksi asemaksi. Se ei haittaisi edes jos SSD asema ei koneelta näkyisi. Varmaan BIOS asetuksissa vikaa?

Vastaan nyt itselleni, mutta http://en.kioskea.net/forum/affich-32218-2nd-sata-hard-drive-not-shown-on-my-computer noilla ohjeilla tuon sai toimimaan.

Eihän se ubuntukaan sieltä mitään löytänyt, liekkö sitten paskana jotenkin se asema , no ainaki tuli tutustuttua tuohon ubuntuun nyt, vaikutti ihan asialliselta.
Kiitos kuitenkin neuvoista!

Miksihän mulla ei näy enää Youtubessa videot tuon uuden päivityksen myötä? Selaimena Firefox. Upotettuina näkyvät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom