Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tulee universumin tyhmin kysymys, mutta sen isken ilmoille ihan sen takia että alkaa jo vituttamaan tuon koneen kanssa loputon onneton säätäminen: Ostin corsair cx430 virtalähteen ja siinä emolevyn lisävirtaliittimen (eps:in) pinnimäärä on 4x2, kun taas emolevyllä vastaanotin on puolestaan 2x2. Tiedän että tuon voi iskeä kiinni, mutta viimeinen siunaus tälle operaatiolle niin saan vihdoinkin mielenrauhan. Onko väliä miten sen laittaa kunhan vain iskeytyy kiinni?

Joku päivä sitten pamahti koneelle virus siivosin sen pois ja sen jälkeen on koneen käynnistyksessä tullut tuollainen palkki. Kone toimii normaalisti mutta joka kerran kun koneen käynnistää niin se tulee näyttöön. Ideoita miten sen saa pois?

Liitteet

• virhe.webp
    virhe.webp
    9,5 KB · Katsottu: 214
No tuon sai korjattu järjestelmän palautuksella. Mutta nyt tarjoaa päivitystä geforcen näytön ohjaimelle joka sitten asennettuna aiheuttaa sen että näytön kuva ei ole niin hyvä kuin vanhalla ohjelmistolla. Ja siinä uudessa Nvidia-ohjaimessa ei sitten ole mitään säätöjä. Vain ja ainoastaan joku ethernet asetus. Ja wintoosan omista näytön säädöistä ei kanssa löydy riittävästi nappeja joilla säätää. Ideoita?

Hei osaisiko joku sanoa pyörisikö Starcraft 2 mun koneella sujuvasti, ihan vaikka sitten huonoimmilla asetuksilla (en tarvi silmänkarkkia niin kamalasti). En itse ymmärrä näistä tehovaatimuksista enää mitään, ennen vanhaan oli vain megahertsit, nykyään on kaikenmaailman dual-coret ym.

Eli konevaatimukset löytyy täältä: https://us.battle.net/support/en/article/starcraft-ii-system-requirements

Oman koneen (kannettava) tiedot suoraan tuosta tarrasta luettuna:
-Windows 7
-Intel Core i3-2350M (2.3GHz, 3MB L3 cache)
-NVIDIA GeForce GT 630M, Up to 3765 MB TurboCache
-4 GB DDR3 Memory

Osaako joku sanoa miten olisi helpoin tapa muuttaa open officen esitys interaktiiviseksi tiedostoksi joka pyörisi jotenkin itsekseen. Eli pitäis rapakon toiselle puolen lähettää esitys mutta en haluaisi että esitystä joku pystyy jälkikäteen räpeltämään toisenlaiseksi.

Tietysti sen voisi nauhoittaa videotiedostoksi mutta paras vaihtoehto olisi että näppäimestä hakkaamalla asiat tapahtuvat kuin esityksessä. Diilerimme käyttää esitystä markkinointityökaluna ja video on pian paussin painelua. PDF:t tein jo mutta kun oikein laitoin havainnollistavaa animaatiota ja ne ei pdf:ssä näy :(

Säkä käy niin Windows osaa asentaa sen itse, jos ei niin valmistajan sivuilta ohjelmistoa hakemaan.

Voit kokeilla myös Start -> Devices and Printers -> Add a device
Noin sen pitäs skannata onko asentamatonta laitetta jos ei Windows itse tajua tarjota sitä.

Cheers. Joutuu hakee ajurit. Kauhee säätö oli.

Jatkokysmys:

Tämä ns poliisivirus tuli kaverin koneelle. Nyt joudun asentamaan käyttöjärjestelmän uudestaan. Eli haenko esim. windows 7:n, poltan dvd:lle ja asennan kaverin koneelle (samalla forkaten vanhan käyttiksen pois)? Ei kai se noin yksinkertaista ole? Muistan hämärästi joskus jonkun sanoneen, että pitäisi ensin hakea koneelle joku "virtuuali dvd asema", joka huijaa konetta, kun windows 7 poltetaan levylle tjsp.. olisiko ollut joku Daemon tools?

Cheers. Joutuu hakee ajurit. Kauhee säätö oli.

Jatkokysmys:

Tämä ns poliisivirus tuli kaverin koneelle. Nyt joudun asentamaan käyttöjärjestelmän uudestaan. Eli haenko esim. windows 7:n, poltan dvd:lle ja asennan kaverin koneelle (samalla forkaten vanhan käyttiksen pois)? Ei kai se noin yksinkertaista ole? Muistan hämärästi joskus jonkun sanoneen, että pitäisi ensin hakea koneelle joku "virtuuali dvd asema", joka huijaa konetta, kun windows 7 poltetaan levylle tjsp.. olisiko ollut joku Daemon tools?

Kokeile nyt ensin jos saisit sen viruksen veke tällä:
http://www.cert.fi/ohjeet/2012/ohje-2012-01.html

Daemon toolsilla luodaan koneelle virtuaalinen CD/DVD asema, jolla avataan levyimageita (.iso tiedostoja esim.). Mutta ei sitä tarvita polttoa varten. (Kai sillä voi levyjä polttaakin mutta en ikinä ole sitä koittanut)

"Hae" se Win7 levykuva (.iso) ja polta levylle esim. http://cdburnerxp.se/ ohjelmalla. Sitten tökkäät sen poltetun levyn vaan kaverin koneeseen ja boottaat koneen siltä.

Kokeile nyt ensin jos saisit sen viruksen veke tällä:
http://www.cert.fi/ohjeet/2012/ohje-2012-01.html

Daemon toolsilla luodaan koneelle virtuaalinen CD/DVD asema, jolla avataan levyimageita (.iso tiedostoja esim.). Mutta ei sitä tarvita polttoa varten. (Kai sillä voi levyjä polttaakin mutta en ikinä ole sitä koittanut)

"Hae" se Win7 levykuva (.iso) ja polta levylle esim. http://cdburnerxp.se/ ohjelmalla. Sitten tökkäät sen poltetun levyn vaan kaverin koneeseen ja boottaat koneen siltä.
Ei tarvi asentaa uusiksi Windowsia

Poistin tuon viruksen/haittaohjelman yhdestä läppäristä 15 min sitten, ja tuo cert.fi:n ohje ei toiminut omalla kohdalla! Eli tuosta on lukuisia versioita liikeenteessä, ja moneen ohje ei päde.

Sain sen pois pelkästään Malwarebytes Anti-malware ohjelmalla! Eli pitää boottaa safe modeen: pidä F8 pohjassa HETI kun koneeseen tulee virta, ja sitten valitsee safe mode with networking eli vikasietotila verkkoyhteyksillä. Safe modessa voi sitten ladata ja asentaa tämän: http://www.malwarebytes.org/mwb-download/
Tuon pitäisi itse päivittää tietokantansa heti.

Kun se on asennettu, aja FULL scan.

Tuolla sain pois. F-Securen Recovery CD sen sijaan ei siinä onnistunut.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mulla oli kanssa tuo poliisivirus ja mietin että sekö tässä edelleen sotkee konetta vaikka sitä ei enää tule näkyville.
Mulla on nyt tuollainen ongelma mitä tuossa vedolyönti sivulla kerron: http://www.pakkotoisto.com/yleinen-...et-ja-jaelkimanaukset-taenne-293/#post3842854

Kone on siivottu tuolla advanced systemcare, easycleaner,cccleaner,spybot sekä microsoft security essentials ohjelmilla. Nyt viellä asensin tuon malwarebytes ohjelman ja ajan se läpi.

Mulla oli kanssa tuo poliisivirus ja mietin että sekö tässä edelleen sotkee konetta vaikka sitä ei enää tule näkyville.
Mulla on nyt tuollainen ongelma mitä tuossa vedolyönti sivulla kerron: http://www.pakkotoisto.com/yleinen-...et-ja-jaelkimanaukset-taenne-293/#post3842854

Kone on siivottu tuolla advanced systemcare, easycleaner,cccleaner,spybot sekä microsoft security essentials ohjelmilla. Nyt viellä asensin tuon malwarebytes ohjelman ja ajan se läpi.
Voi olla.. henk. koht. veikkaus on että ei. Mutta who knows, en ole mikään ekspertti.

Onko teillä tietoa mistä ja miten tommonen on tullut?
En ole varma, mutta tietääkseni normaalitkin sivustot voi sisältää mainoksen joka johtaa sivulle joka ajaa javaa ja onnistuu tuon lykkää sisään.

Tärkeintä on nyt kaikkien hakea uusin Java, onnistuu Control Panel -> Java kautta, siellä on välilehti jossa voi tarkistaa päivitykset. Äskönhän oli se iso aukko javassa, en tiedä liittyykö asiaan.

No kokeilin hakea tuota virusohjelmaa niin ei ainakaan löydy koneelta. Mulle tuli ihan ulkomaiselta bodisivustolta jossa oli linkki johonkin youtube videoon.

Ei ole mitään adblockkia käytössä. On vain se systemcare ja spybot pysyvä suojaus. Otin nekin päältä pois ja edelleen sama ongelma.

Se voi tosiaan olla väliaikainen ja tietynlaiseen flashiin tms. sidottu, eli menisi sitten ohi. Kyseessä kuitenkin kaksi vedonlyöntisivustoa, ehkä sama banneri tms? Odottaisin huomiseen ennen suurempia operaatioita.

Voi olla.. henk. koht. veikkaus on että ei. Mutta who knows, en ole mikään ekspertti.

En ole varma, mutta tietääkseni normaalitkin sivustot voi sisältää mainoksen joka johtaa sivulle joka ajaa javaa ja onnistuu tuon lykkää sisään.

Tärkeintä on nyt kaikkien hakea uusin Java, onnistuu Control Panel -> Java kautta, siellä on välilehti jossa voi tarkistaa päivitykset. Äskönhän oli se iso aukko javassa, en tiedä liittyykö asiaan.

Mäkki on mulla alla, joten ei tartte kiinnostua. Laajalle suvulle olen laittanut kaikille linuxin. Nyt kerään niitä hedelmiä hiljaisen puhelimen kera :D.

E: wintoosaa käytän duunissa, mutta siellä ei nyt juurikaan tule surffailtua,pitää olla kuitenkin tarkkana..
Ihmettelin vaan, kun ei ole win maailmassa virukset kiusanneet sitten love letterin. Ei niitä näköjään vieläkään voi täysin sivuuttaa.

Aijaa? :)

David Maynor, CTO of Errata Security, confirmed that the Metasploit exploit -- which was published less than 24 hours after the bug was found -- is effective against Java 7 installed on OS X Mountain Lion.

"This exploit works on OS X if you are running the 1.7 JRE [Java Runtime Environment]," said Maynor in an update to an earlier blog post.

JRE 1.7 includes the most-current version of Java 7, dubbed "Update 6," that was released earlier this month.
Both Safari 6 and Firefox 14 have been found to be vulnerable to the issue on OS X systems.

Mut joo, kyllä virus jollekin tutulle kosahtaa vuoden-kahden välein. Itsellä muistan yhden, taisi olla 2006. Se oli aikasta persiistä, osa on aika ovelia.

https://kauppa.dna.fi/liikkuvalaaja...utm_campaign=sierra&utm_content=verkossamedia

Meinaako tämä nyt että jos ostan tällaisen saan himaan netin sekä pöytäkoneeseen että kannettavaan? Nykyään pelkässä pöytäkoneessa joku dnan toinen mokkula ja esim. skype jumittaa kyllä mukavasti. Eli onko tuo ihan lelu myös? Jos on jotain ei hirveän kalliita ratkaisuja miten saada kätevästi ok netti pöytäkoneeseen ja kannettavaan niin saa heitellä. Itse olen ihan käsi mitä näihin asioihin tulee.

Lisäksi pitäisi ostaa uusi kannettava. Max tonni, 1200 ehdoton maxim jos on joku huippuvehje. Mitään halvinta ritsaa ole kuitenkaan ostamassa vaan laatua kiitos. Sony vaio 14 tuumaista E-sarjan konetta olen katsellut, lähinnä tosin ulkonäkösyistä. :D mutta siis tärkein ominaisuus koneelle on ok-määrä muistia ja tärkein hyvä web kamera koska skypetettyä tulee olosuhteiden pakosta paljon. (ja ei en halua ostaa sitä erikseen vaan sisäänrakennettu kiitos).

Back
Ylös Bottom