Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tuossa tulee mukana valmiiksi asennettuna Windows 7 Home Premium 64-bit. Suomessa ei saa edes myydä tietokonetta ilman käyttöjärjestelmää. (Tämä ei kuitenkaan tarkoita että sen käyttiksen olisi oltava Windows)

Hmm. Onks sulla heittää pohjia tuolle OS väitteelle? Ihan siis mielenkiinnosta.
Miten tuonkin sitten ottaa. Pakettipöytäkonetta tuskin ikinä myytäisiin ilman vaikka saisi, koska niitä ei osta kuin ne jotka ei osaa itse OS:ää asentaa. Kokonaisen pöytäkoneen osat voit valikoida ja ottaa vielä kokoonpanon samaan, ja sitten saat kokonaisen koneen ilman käyttistä.

Läppäreitäkin saa ilman käyttistä suoraan valmistajilta, ja joistain kaupoistakin ehkä... tosin jos yhden moisen tilaat vaikka HP:lta, niin hinta voi olla jopa korkeampi. Noin kun on luultavasti tarkoitus ostaa monta samalla.

En näe oikein muuta syytä miksi Dell ja monet muut laitevalmistajat myyvät maailmalla koneita, joihin on asennettu Free DOS -käyttöjärjestelmä, johon ei saa verkkoyhteyttä, ääniä, grafiikkakiihdytyksiä, eikä tukea useammalle ytimelle.
[/mutu]

Johtuisko siitä, että on mahdollisuus pistää mikä tahansa käyttis tilalle? ;)

Läppäreitäkin saa ilman käyttistä suoraan valmistajilta, ja joistain kaupoistakin ehkä... tosin jos yhden moisen tilaat vaikka HP:lta, niin hinta voi olla jopa korkeampi. Noin kun on luultavasti tarkoitus ostaa monta samalla.

Massaostona kasa koneita + haluttu käyttis voluumina = yhteishinta on aina halvempi kuin ostaa pakettikoneena sama määrä.

Minkälaista läppäriä suosittelisitte? Tarkoituksena on löytää läppäri sopivaan hintaan ( 500-800 ), joka toimisi hyvin perus netin selailussa, elokuvien katselussa ja villeimpinä päivinä pyörittäisi jotain pelejäkin... Ihan normi läppäri siis, mutta millanen?

sanokaa joku hyvä softa mp3:n lataukseen, en saa enää emulee ollenkaan toimimaan.?

- - - Updated - - -

Minkälaista läppäriä suosittelisitte? Tarkoituksena on löytää läppäri sopivaan hintaan ( 500-800 ), joka toimisi hyvin perus netin selailussa, elokuvien katselussa ja villeimpinä päivinä pyörittäisi jotain pelejäkin... Ihan normi läppäri siis, mutta millanen?
Itsellä on Hp ja on toiminut hyvin, mutta varmasti toimii muutkin merkit mutta jos budjetin saa tuonne 800e niin suosittelen ostamaan 17" näytöllä, on vaan paljon mukavempi kuin 15".
Asia erikseen jos käyttää sitten ulkoista näyttöä...

Itsellä on Hp ja on toiminut hyvin, mutta varmasti toimii muutkin merkit mutta jos budjetin saa tuonne 800e niin suosittelen ostamaan 17" näytöllä, on vaan paljon mukavempi kuin 15".

Mieluummin vaikka 13". Mulla siis edellinen oli 17" ja nyt tuo 13 joka on IMO kokolailla ihanteellinen läppäriin. 15" on jo turhan iso varsinkin widescreeninä.

Missäköhä vois olla vika ku kone on ollu puolisen vuotta käyttämättömänä ku ei oo ollu nettiä ja nyt ku aloin taas käyttää sitä ni se sammuu todella hitaasti. Puol vuotta sitte sammu viel suht nopeesti mut nyt menee muutama minuutti et tulee ees se "valmiustilasammutakäynnistäuudelleen" ruutu ja joku 5-10 min et sammuu kokonaa.

Xp käyttis, ei viiruksia, levy eheytetty ja putsattu. Eikä kone muute oo hidas paitsi sammuttarssa. Pitää viel putsata sisuskalut pölystä mut siitä tuskin on apuu.

Mieluummin vaikka 13". Mulla siis edellinen oli 17" ja nyt tuo 13 joka on IMO kokolailla ihanteellinen läppäriin. 15" on jo turhan iso varsinkin widescreeninä.
Itse käytän pelkästään läppäriä, eli en omista pöytäkonetta niin on mukava että on tarpeeksi iso näyttö... Mutta tarpeen mukaan kukin tekee ostoksensa...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Osaisiko joku neuvoa, että mikäköhän tässä Google Chromessa on vialla kun ihan satunnaiset sanat on korostettu vihreällä? Joku ihmeen pikahaku toiminto päällä mahdollisesti?

Osaisiko joku neuvoa, että mikäköhän tässä Google Chromessa on vialla kun ihan satunnaiset sanat on korostettu vihreällä? Joku ihmeen pikahaku toiminto päällä mahdollisesti?

Ainaki jotku laajennukset tekee tuommosta. Eli laajennuksista katsomaan ja poistamaan.

Miksi mulla ei wikipedia näy enää kuin "maalattuna siniseksi". Vaikka koneen ja ohjelman sulkisi, niin silti tuo jokainen sivu on ainakin jotenkin maalattu.

Alla siis chrome.

Boottasin siskon läppärin ja palautin siis koko koneen ostopäivän tilaan. Erinäisten vaikeuksin jälkeen kun nyt sain vihdoin Windowsin uudestaan toimimaan ja näin, niin pitääkö tuohon asennella jotain ajureita yms. vielä kuinka paljon? Koska kone ei mm. suostunut yhdistämään langattomaan verkkoon ollenkaan, sanoo vaan että verkkoa ei löydy. Eli mitä pitäisi nyt tehdä kun kone on ihan alkukuopissaan tällä hetkellä.

Läppärina Acer Aspire 5536 jos sillä on jotain väliä.

Mistä mahtaisi johtua ettei facebook lataa enää ollenkaan? Pääsen siis kirjautumissivulle, mihin sähköposti ja salasana annetaan, mutta siitä eteenpäin facebook ei lataa... Ollut jo kolme päivää sama ongelma. Kännykällä facebookkiin pääsee mutta ei koneella.

Olen poistanut kaikki välimuistit, cookiesit ja historiat, ajanut koneen kolmella eri virustorjuntaohjelmalla mutta ongelma ei vaan ratkea....

E. Olen koittanut chromella ja IE:llä mutta ei toimi.

Chrome valittaa seuraavanlaisesti: Virhe 7 (net::ERR_TIMED_OUT): Toiminto aikakatkaistiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom