Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
En osaa. Oon kuullut moisen sanan joskus :D Yritin googlettaa mut en löytänyt apua sieltäkään, muuta kun wikipediassa luki että joissain modeemeissa on joku wi-fi(wlan???) juttu ja tossa mun modeemissa on ainaki joku wi-fi nappula. Emmä muuta tiiä.

Oon suunnitellut ipadin hankkimista kun nykyisestä koneesta aika jättää. Kysymys kuuluukin; voiko ipadilla ladata netistä torrentteja? Eli löytyykö semmosta softaa jolla se onnistuisi?

En osaa. Oon kuullut moisen sanan joskus :D Yritin googlettaa mut en löytänyt apua sieltäkään, muuta kun wikipediassa luki että joissain modeemeissa on joku wi-fi(wlan???) juttu ja tossa mun modeemissa on ainaki joku wi-fi nappula. Emmä muuta tiiä.

Jos sun modeemissa on wlan ni sun puhelimen pitäis löytää se verkko kun modeemi on päällä. Modeemin ohjekirjasta löytyy sitten ne salasanat yms. Jos wlan-verkko on salattu.

En tiedä onko oikea osasto, mutta millä saan sellaisen siirreltävän "boksin" (tai vielä parempi jos kuvan) videoon jolla peitän tietyn kohdan videosta? Tällä hetkellä koostan videota Video Edit Magic 4.4 ohjelmalla ja en siitä kyllä moista ominaisuutta löytänyt.

Tosta wlanista niin joissain se on pois päältä vakiona.Eli modemiin manual auki ja sieltä se ip 192.168.xx luultavasti ja selaimen osoite kenttään.Ja jossei salasanaa löydy manuaalista niin se on yleensä 1234,0000 tai 9999.Manuaalit on myös yleensä netissä.

Tutulle pitäisi suositella codec-pakettia. Onko K-Lite hyvä? Poistaako muuten uuden asennus vanhan codecin pois alta?

Auttakkee nyt miäst, kun haluun tilata huivin muijalle synttärilahjaksi. Niin se on amerikkalainen sivu, ja maksan isän visalla kun mulla ei oo sellast. Sitten syötän kortin tiedot, mitä siinä kortissa lukee ja painan ok, sitten se siirtyy sen sivun etusivulle ja s-postiin ei tuu mitään että maksu hyväksytty tai mitään. Niin voiko noilla pelkän kortin tiedoilla maksaa vai pitääkö saada joku sivu auki missä laitetaan salasanaa?

Tilasin mini displayport-hdmi adapterin macbook prohoni 13" joka on ostettu viime kesänä (malli varmaan 2011 tai 2012). Nyt sitten rupesin tutkimaan niin eihän koneessani ole mini displayport liitäntää vaikka neuvottiin että tuollainen pitäisi ostaa jos haluaa kuvaa tv:seen ( on hdmi kaapeli)???? Vai onko toi thunderbolt liitäntä joku samantapainen?? Olen tyhmä...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eikös sen voi lykätä juurikin Thunderbolt liittimeen.

Nyt kun ensiviikolla tulee imac, niin saanko liitettyä tämän läppärin siihen toiseksi näytöksi?

Ei se noin päin ole mahdollista, toiseen suuntaan kyllä jossa läppäri on mallia Apple ja on tarpeeksi tuore eli löytyy Thunderbolt.

Niin arvelinkin.

Nyt kun ensiviikolla tulee imac, niin saanko liitettyä tämän läppärin siihen toiseksi näytöksi?
Jos ja kun koneet ovat samassa lähiverkossa, niin kätevin ratkaisu tuhon (laskentatehon hyödyntämisen maksimoinnin kannalta) on synergy.
http://synergy-foss.org/

Homma toimii niin että asennat tuon molempiin koneisiin ja säädät sen koneen, minkä näppäimistöllä ja hiirellä haluat ohjata toista konetta synergy-serveriksi. Toinen kone toimii synergy-clienttinä.

Tämän jälkeen voit vetää hiiren näytön reunasta toisen koneen näyttöön. Tuon saa Linuxille, Macille ja Windowssille, ja ne toimivat ristiin. Tämän avulla voi olla vaikka Linux, Mac ja Windows koneet vierekkäin ja ohjata niitä kaikkia yhden koneen hiirellä ja näppiksellä. Leikepöytä jakautuu automaattisesti näiden kaikkien välillä.

Mulla on parhaimmillaan/pahimmillaan ollu 4 konetta kytkettynä yhteen. Miniläppäri, pöytäkone, läppäri ja TV:ssä kiinni oleva pöytäkone. :P

millä saan .DOC tiedoston auki? :( word & adobe näyttää ihan siansontaa kun niillä avaa. muussakin vikaa kuin pelkästään käyttäjässä?

Mitenköhän vanhan koneen Nortonin saisi lopettamaan tilauksensa uusimisen? Se ottaa rahat suoraan tililtä vuoden välein eikä Nortonilla näytä äkkisältään olevan asiakaspalveluakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom