Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
1. olethan tarkastanut että modeemi kykenee nykyisiin ADSL - nopeusluokkiin? Kaikki vanhat mallit ei kykene

Yleensä tehdään niin, että modeemi huolehtii yhteydestä palveluntarjoajalle eli siltaa kuson sisäverkkoon joka toimii keskenänsä natin takana. Silloin kaikki verkon laitteet ovat ikään kuin saman arvoisia keskenänsä ja bitti vilistää modeemin kautta ulos kuin sen takana olisi vain yksi laite. Ulos näkyy vain se IP jonka modeemi on arvonnassa saanut tai mikä sille on määritelty.

Paneudu sanan "vikavirtasuoja"- merkitykseen. Yleensä se on useamman pistokkeen jakorasia, jonka kautta myös puhelin ja LAN voidaan vetää. Vähentää modeemien hajoamisia exponentiaalisesti edellyttäen vain sen, että sekä laitteen sähkö että laitteelle tuleva puhelin/lan- kaapeli kytketään kulkemaan sen kautta. Maksaa halvimmillaan parisen kymppiä.

Ehdin jo laittaakin laitteet tuon "yksinkertaisemman" mallin mukaan. Wlanilla täydet palkit myös alakerrassa, joten pääsin helpolla. Annoin itsestäni tietoisesti todellisuutta tyhmemmän kuvan, jotta saisin jonkun perusteellisen vastauksen. Mutta pakko myöntää, että tuo viimeinen vikavirta kommentti oli uutta tietoa puhelinpiuhan osalta. Modeemi ja antennivahvistin ovat vikavirtasuojatussa pistorasiassa sähkökeskuksessa, mutta virtapiikit, jotka aiemmat modeemit ovat tuhonneet on varmasti tulleet puhelinpiuhoja pitkin. Puhelinkaapelit ovat asuinalueellamme ilmakaapeleja, tosin oma liittymä maakaapelina. Pienellä googlailulla löysin edullisen rj11-vikavirtasuojan. Kiitos vinkistä, ehkä modeemin elinikä kasvaa nyt.

Et saanut samassa setissä sitä softaa, jota tuon tietokannan lukemiseen käytetään?

Itse "emosofta" ei suostunut koneessani toimimaan. Asentelin SQL softat, mutta noiden databasejen koodaus näytti olevan jotain ihmeellistä - tai sitten ne oli kryptattu. Mutta workaroundina sain softan toimimaan virtuaalikoneella ja siihen laitetulla vanhalla käyttiksellä. Vaan olipahan harjoitus...

Jäänyt se langattoman verkon tekeminen suunnittelu asteelle mutta taas kävi mielessä joten mikä noista tukiasemista olisi sopiva jos käyttö on pleikalla sekä töllöllä nettiin pääsy sekä jokunen urhon pelin katsominen töllöllä sekä kännykällä verkon kautta surffaaminen. Ja ehkä tulevaisuudessa jollakin tabletilla kanssa netissä käyminen.
Pistetään hintarajaksi vaikka 60€ http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/1727c/Tukiasemat-300Mbps?sort=price

Mitenkä tolla VGA:lla tulee ulos kuvaa tollaseen 1920x1200 näyttöön tai siis tuleeko se "täyslaatusena"? Jossain luki, et kyllä toi reso tulee ulos, mut se olis jollain tapaa "huonolaatuisempaa" kuin esim. hdmi:llä tai dvi:llä saatuna ulos..

Tarkoituksena olisi ostaa gigantin verkkokaupasta uusi kannettava, ja tuossa kovasti tyrkytetään mukaan tietokoneen käyttöasennusta. Jos ostan pelkän koneen niin pitääkö käyttöjärjestelmän ym asennuskin tehdä täysin itse vai onko siellä jotain valmiina? Jos pitää itse asentaa käyttöjärjestelmä niin onko miten vaikea toimenpide? Tuo palvelu maksaisi 40e niin jos on kovin vaikea niin maksan suosiolla 40e lisää.. :D

Tarkoituksena olisi ostaa gigantin verkkokaupasta uusi kannettava, ja tuossa kovasti tyrkytetään mukaan tietokoneen käyttöasennusta. Jos ostan pelkän koneen niin pitääkö käyttöjärjestelmän ym asennuskin tehdä täysin itse vai onko siellä jotain valmiina? Jos pitää itse asentaa käyttöjärjestelmä niin onko miten vaikea toimenpide? Tuo palvelu maksaisi 40e niin jos on kovin vaikea niin maksan suosiolla 40e lisää.. :D

Mulla tollaset on ainakin tapahtunut ihan itsestään. Ei vaan pidä sammuuttaa konetta niin homma skulaa ja tietokone asentaa itse itsensä. Nörtit korjatkaa jos ajat on muuttunu

Varmaan se käyttöasennus tarkottaa jonku parin ilmaisohjelman asennusta ja ehkä palautuslevyjen polttamista, ainaki appiukolle oli joku tollanen palvelu myyty jossain expertissä tai mustassa pörssissä. Joku helvetin hyväkatteinen huijaus kuitenki.

http://aijaa.com/0020810273443

Tuli eilen illalla huomattua kun tsekkailin tota verkkoyhteysjuttua, niin mikä vittu on tuo "kajanus" tuolla alimmaisena? Aamulla ei ollut mutta äsken taas ilmesty tohon. Ja kun sitä klikkaa tulee huomautusviesti: Muut käyttäjät voivat ehkä nähdä tässä verkossa lähetettävät tiedot.

http://aijaa.com/0020810273443

Tuli eilen illalla huomattua kun tsekkailin tota verkkoyhteysjuttua, niin mikä vittu on tuo "kajanus" tuolla alimmaisena? Aamulla ei ollut mutta äsken taas ilmesty tohon. Ja kun sitä klikkaa tulee huomautusviesti: Muut käyttäjät voivat ehkä nähdä tässä verkossa lähetettävät tiedot.

No se on jonkun toisen langaton yhteys, jonka sinun tukiasemasi/kännysi tms. löytää.

Joo-o se on mulle yks hailee sinänsä mikä se on, kunhan ei oo mitään vaaraa koneelle :D Alko vaa ihmetyttämään kun koskaan ennen tommosia näkyny tossa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mitenkä tolla VGA:lla tulee ulos kuvaa tollaseen 1920x1200 näyttöön tai siis tuleeko se "täyslaatusena"? Jossain luki, et kyllä toi reso tulee ulos, mut se olis jollain tapaa "huonolaatuisempaa" kuin esim. hdmi:llä tai dvi:llä saatuna ulos..

VGA:ssa signaali kulkee analogisena. Eli digitaalinen kuva muutetaan analogisignaaliksi kaapeliin ja toisessa päässä takaisin digitaaliseksi paneelissa näytettäväksi. Ei se muunnoksissa ainakaan parane.
DVI:n tai HDMI:n kautta kuvan pitäisi olla näytöllä täsmälleen se, minkä näytönohjain tuottaa.

En löytänyt tähän hätään Tietokonemaailman aivan helvetin tyhmien kysymysten kerhoa, joten laitetaan nyt tähän :D

Tarvitsen tietokonetta perus surffailuun ja välillä tarvii vähän officea jne. Kannattaako ostaa 90 euron käytetty IBM Thinkpad (R52 tai T43) vai uusi Compaq CQ57 399eurolla? :) Vai mikä kannattaa ostaa?

Onko netin syövereissä "luotettavaa" ja ilmaista pilvipalvelua?

Tarttis forkata kone ja en haluais menettää kaikkia "tärkeitä" tiedostoja ja en omista ulkoista kovalevyä..

En löytänyt tähän hätään Tietokonemaailman aivan helvetin tyhmien kysymysten kerhoa, joten laitetaan nyt tähän :D

Tarvitsen tietokonetta perus surffailuun ja välillä tarvii vähän officea jne. Kannattaako ostaa 90 euron käytetty IBM Thinkpad (R52 tai T43) vai uusi Compaq CQ57 399eurolla? :) Vai mikä kannattaa ostaa?

Etköhän pärjää sillä 90 euron koneellakin.

Miksi kaikki youtubevideot rätisee mulla nykyään? Eli siis biisejäkin kun kuuntelee vaikka kuinka ois HD-laatua ja ennen kuulunut kirkkaasti?

Koneelta kun kuuntelee musiikkia niin ei mitään onkelmaa.

Voi kives..

Formatoin koneen ja olin autuaasti unohtanut kaiken sen säätämisen, mitä forkkaamisen jälkeen tässä koneessa ilmenee :lol2: :itku:...

Ongelma #1:

Tietokone ei löydä/tunnista jne, tätä kaapelimodeemia. Merkki ja malli on "cisco epc 3010".

Biosissa näkyy jossain LAN-kohdassa, et 100mb modeemipömpeli on kiinni ja toimii :confused:.

Mokkula toimii kylläkin.

Muitakin ongelmia oli, mutta oon sen verran väsynyt, etten muista muita...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom