Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mitähän nyt taas. Antiikkinen LG:n DVD-tallennin sekosi. Ollut käytössä viimeksi varmaan 2 vuotta sitten ja nyt käynnistin ja aloin katsomaan DVD:tä. Pari tuntia katselin ilman ongelmia yhdellä pausetuksellakin. Pistin uudestaan pauselle ja vessata palattua ei reagoinut enää mihinkään. Ei anna tehdä mitään muuta kuin laittaa masiinaan virrat päälle/pois. Tulee televisioruudulle se normaali ns. latausruutu jossa näkyy LG:n logo, mutta muutai ei tapahdu, ei anna edes ottaa levyä ulos eli ei reagoi yhtään mihinkään. Kerran ennenkin sama ongelma oli, mutta sen ratkaisin, mutta siitä on yli kolme vuotta aikaa eli ei mitään käryä mitä silloin tuli tehtyä. Mitään tipsiä millä tuon taas herättäisi henkiin? :wall:

Mistäs johtuu kun surffailen netissä (koneena macbook pro ja safari selain, tekee myös muilla selaimilla) kone ilmoittaa ettei voi avata sivua koska
ei ole yhteydessä internettiin, mutta jos koittaa avata samantien jonkun muun sivun se aukeaa normaalisti.

Tiedän, ettei tämä nyt ole ihan oikea ketju, mutta en haulla parempaakaan löytänyt. Ei auta tuon DVD-tallentimen kanssa manuaalin muikainen nollauskaan. En silti usko, että laite on cáput, koska teki saman kerran aikaisemminkin.

mikä siinä on ku esim muscular development videoita kattellessa latausajat on iha tolkuttomia että voi pätkimättä kattoo mut esim youtubesta saa kattoo 1080laadulla eikä tarvii odottaa sekuntiakaa?

E. nii ja se että youtubessa voi skippailla videoissa tiettyyn haluamaansa kohtaa ja se alottaa lataamaa siitä mihin osottaa mut nois muissa videopalvelimis, esim toi MD:n videot, ei voi skippailla ennenku on latautunu sinne asti mihin haluaa toistettavan kohdan siirtyvän. Miks perkele? miks ei näitä voida tehä kunnolla niiku youtube on tenhy?

Vittu että alko taas tietokoneet vituttaa.

Vaihteeksi etsiskelin, mutta vieläkään en parempaa ketjua löytynyt, mutta ongelma ei ole ratkennut. Ylimääräinen ja täysin toimiva toinenkin DVD-soitin löytyy taloudesta ja serkku lupasi tulla katsomaan vempelettä, serkkuni on oikea nero noiden laitteiden kanssa. Itse turhauduin ja ruuvasin varmaan 20 ruuvia irti, että sain levyn ulos :dance2:

Antennitalouteen on kovin vaikea saada hyvähintaista kiinteää nettiä. Saunalahti tarjoaa 29,90 € 20M adsl:ää. DNA taas tarjoaa 20M nopeaa mokkulaa hintaan 9,90 € / kk. (semmonen pöydälle laitettava mokkula, ei siis tikku). Jotenki noi mokkulat arvelluttaa mua.. Tuleeko sieltä kans sit sitä 20M oikeesti..

Kumpaa suosittelette, tai mitä muita vaihtoehtoja olisi? Ensimmäistä kertaa muutin antennitalouteen, enkä ole ennen tienny, että näin paljon hankalampaa ku kaapelissa..

Itse maksaisin ehdottomasti 20€ lisää 20M ADSL:stä. Jos nyt kuitenkin harkitset mokkulaa, sitä pitäisi saada testata joku viikko ensin siinä kämpässä, muuten on aivan arpapeliä.

ADSL vs. Mokkula on kuin yö ja päivä, musta ja valkoinen, jne ja jne. Toki jos valaiset mihin nettiä käytät, joillekin mokkulan mahdollinen revi-hiukset-päästäsi heittelyt on ihan sama, jos netin käyttämien on foorumien ja Iltalehden lukemista.

Vaihtoehtoja sulla ei oikein ole muita, se on noista toinen.

Itse maksaisin ehdottomasti 20€ lisää 20M ADSL:stä. Jos nyt kuitenkin harkitset mokkulaa, sitä pitäisi saada testata joku viikko ensin siinä kämpässä, muuten on aivan arpapeliä.

ADSL vs. Mokkula on kuin yö ja päivä, musta ja valkoinen, jne ja jne. Toki jos valaiset mihin nettiä käytät, joillekin mokkulan mahdollinen revi-hiukset-päästäsi heittelyt on ihan sama, jos netin käyttämien on foorumien ja Iltalehden lukemista.

Vaihtoehtoja sulla ei oikein ole muita, se on noista toinen.

Latailen leffoja, musiikkia jne. Nyt ne mainostaa vielä tota 4G mokkulaa, jonka ne lupaa tarjota 20-50M nopeutta. Hinta about 25 €.

Taidan siis kallistua adsl:ään

Thnx.

Kallistuisin itse myös siihen. Etenkin luotettavuutta ei voi edes alkaa vertailemaan mokkulan ja ADSL:n välillä.

Kallistuisin itse myös siihen. Etenkin luotettavuutta ei voi edes alkaa vertailemaan mokkulan ja ADSL:n välillä.

Sanoivat DNA:lla, että 4G mokkula 19,80 € 50M. Tuskinpa tuota vauhtia tulee, mutta kokeilla saa 14 vrk ja jos ei toimi niin kuin itse haluaa, niin saa palauttaa. On sen verran edullinen, että otan kokeiluun.. sitten taas kolikon kääntöpuoli --> 24kk sopimus mokkulalle.. ööö.. ei oikein houkuttele, kun noi menee niin kovaa eteenpäin, että vuoden päästä on jo joku paljon tykimpi versio ja sit mä olen jumissa vanhan läävän kanssa. Mut katellaan nyt ensin miten toi 4G mok toimii..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
asus a8n32-sli emolevyn äänipiiriajurit. Käsittääksei realtekin AC'97 piiri. Olen asenut vähän kaikenlaista ajuria win7 64bit järjestelmään, mutta ääntä ei perkele tule. ajurit menee wintoosaan kuin puukko mummoon, näyttää että kaikki on ok, mutta ei tule ääntä niin ei tule. Olisko ajatuksia mitä tuolle vois tehdä. En mä nyt usko, että äänikortti on paskana vaan jotain nyt evotan. Menin kaverille lupaamaan vanhan koneen asevelihintaan ja tässä sitä nyt ollaan kaksi iltaa tuhranneena mokoman paskan kanssa. Olis pitänyt heittää vaan suoraan roskiin.. Jopa tuo kellon vieressä oleva kuvake näyttää ääntä säätäessä tekevän vihreää palkkia, mutta mitään ei kuulu kuulokkeista.

vastaan etukäteen ensimmäiseen kysymykseen:
Kyllä. kuulokkeet on oikeassa röörissä.

On asennuksia tullut jokunen tehtyä, mutta tällaista tahimista ei kyllä heti tule mieleen. Pitää mennä w2k asti.. Seiska on aiemmissa asennuksissa pelannut enemmmän kuin hyvin.

Sanoivat DNA:lla, että 4G mokkula 19,80 € 50M. Tuskinpa tuota vauhtia tulee, mutta kokeilla saa 14 vrk ja jos ei toimi niin kuin itse haluaa, niin saa palauttaa. On sen verran edullinen, että otan kokeiluun.. sitten taas kolikon kääntöpuoli --> 24kk sopimus mokkulalle.. ööö.. ei oikein houkuttele, kun noi menee niin kovaa eteenpäin, että vuoden päästä on jo joku paljon tykimpi versio ja sit mä olen jumissa vanhan läävän kanssa. Mut katellaan nyt ensin miten toi 4G mok toimii..
Kokeile ihmees toi pari viikkoa. Suosittelen sitten tekemään kaikkea mitä keksii joka vaatii nettiä, ja mitä enemmän samaan aikaan sitä parempi. Noi on just ne keissit missä pää sitten leviää jos ei toimi, kun yrität samaan aikaan ladata jotain, kattoa Youtube, kuunnella Spotifytä, ja vielä jotain muuta. Niin kuitenkin käy aina joskus, ja vaikka pätkäsee kerran viikossa niin pitemmän päälle hermot menee.

Saako mistään sellasta ohjelmaa, jolla saa tulostettua A4 tulostimella tuollaisen 2x2 A4 kokoisen kuvan? Eli siis se jakaisi kuvan esim. 4 eri arkkiin ja ne saisi teipata yhteen ja saisi yhden ison kuvan
E: No helvetti löyty melkee heti: http://www.blockposters.com/ jos jotai kiinnostaa, ei vissiin tartte ladata mitään. Kokeilen heti kun saan tuon tulostimenpaskan toimimaan D:

Mulla on tos kotona vissiin 100mbs netti ja ehkä muutan noin 30km päähän omaan kämppään niin saanko käytettyä tuota nettiä hyväksi mitenkään niin että tulisi halvemmaksi kuin mokkula? En siis aio lähteä vetämään kaapelia sokerinpaloilla tai väsäämään voimakasta antennia, tai mitään vastaavaa (joku sitä olisi kuitenkin ehdottanut :D). Ja ihan mielenkiinnosta onko tämä mitenkään mahdollista (mahdollista on eri asia kuin järkevää)?

EIköhän se jos luo jonkinsortin etäpalvelimen, mutta tarvitsee kuitenkin jonkinsortin netin yhdistääkseen. Enempää en osaa kertoa.

No ei kyllä mitenkään järkevästi onnistu.

asus a8n32-sli emolevyn äänipiiriajurit. Käsittääksei realtekin AC'97 piiri. Olen asenut vähän kaikenlaista ajuria win7 64bit järjestelmään, mutta ääntä ei perkele tule. ajurit menee wintoosaan kuin puukko mummoon, näyttää että kaikki on ok, mutta ei tule ääntä niin ei tule. Olisko ajatuksia mitä tuolle vois tehdä. En mä nyt usko, että äänikortti on paskana vaan jotain nyt evotan. Menin kaverille lupaamaan vanhan koneen asevelihintaan ja tässä sitä nyt ollaan kaksi iltaa tuhranneena mokoman paskan kanssa. Olis pitänyt heittää vaan suoraan roskiin.. Jopa tuo kellon vieressä oleva kuvake näyttää ääntä säätäessä tekevän vihreää palkkia, mutta mitään ei kuulu kuulokkeista.

vastaan etukäteen ensimmäiseen kysymykseen:
Kyllä. kuulokkeet on oikeassa röörissä.

On asennuksia tullut jokunen tehtyä, mutta tällaista tahimista ei kyllä heti tule mieleen. Pitää mennä w2k asti.. Seiska on aiemmissa asennuksissa pelannut enemmmän kuin hyvin.

Joko äänipiiri on rikki, kajareita ei ole kytketty tai sitten on vaan mutella jostain softasta, siis volytmit säädetty nollaan. Jos otat äänen ulos emon persiistä, pitäisi soida ja jos kotelon etupaneelin liittimestä, niin ei soi kun välipiuha puuttuu tai on väärin kytketty. Kyllä tuollaisen äänipiirin saa rikki, riittää kun heiluu emolevyn kanssa joku fleece päällä hetken aikaa eikä siinä enää toimi mitään. Staattinen sähkö on syvältä, mutta aina läsnä :)

mikähän vittu tossa Chromessaki nyt on?

"Välityspalvelimeen ei saada yhteyttä
Välityspalvelin on palvelin, joka toimii tietokoneesi ja muiden palvelimien välillä. Tällä hetkellä järjestelmäsi käyttää välityspalvelinta, mutta Google Chrome ei saa siihen yhteyttä."

"Virhe 130 (net::ERR_PROXY_CONNECTION_FAILED): Välityspalvelinyhteys epäonnistui."

Opera toimii moitteettomasti. Mikä helvetin välityspalvelin? Mistä lähtien mä oon sellasta käyttäny? Tämäki vika tuli ihan puuntakaa. AInoo mihin chrome suostuu menee on veikkauksen sivut. helvetti sentää

ruuvasin varmaan 20 ruuvia irti, että sain levyn ulos :dance2:

Jos soittimen etulevyssä jossain levykelkan lähistöllä on näkyvissä pieni reikä, niin työntämällä siihen esim suoristetun klemmarin saa levykelkan auki, vaikka laite ei muuten toimisikaan.

e: Kannattaa varmaan ensin irrottaa rakkine verkkovirrasta.

Tuli hommattua Sonyn kotiteatteri. Huomasin äskettäin, että soittimella pääsee näppärästi nettiin, mutta kirjoittaminen kaukosäätimellä on vaivalloista ja käyttöliittymä kömpelö. Saako tuohon liitettyä näppäimistöä ja hiirtä mitenkään? Jos ei niin saisiko tietokoneen ja bluray-soittimen/telkkarin välille langattoman lähiverkon niin, että voin soittaa elokuvat/musan tietokoneelta niin että ne näkyy bluray-soittimen/telkkarin kautta olohuoneessa? Piuhaa tietokoneesta telkkariin ei viitsi vetää, koska etäisyyttä on ja johdot on rumia.

mikähän vittu tossa Chromessaki nyt on?

"Välityspalvelimeen ei saada yhteyttä
Välityspalvelin on palvelin, joka toimii tietokoneesi ja muiden palvelimien välillä. Tällä hetkellä järjestelmäsi käyttää välityspalvelinta, mutta Google Chrome ei saa siihen yhteyttä."

"Virhe 130 (net::ERR_PROXY_CONNECTION_FAILED): Välityspalvelinyhteys epäonnistui."

Opera toimii moitteettomasti. Mikä helvetin välityspalvelin? Mistä lähtien mä oon sellasta käyttäny? Tämäki vika tuli ihan puuntakaa. AInoo mihin chrome suostuu menee on veikkauksen sivut. helvetti sentää

Mene chromen asetuksiin -> näytä lisäasetukset -> muuta välityspalvelimen asetuksia -> sieltä raksit pois

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom