Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
En vielä päässyt testaamaan toisella näyttiksellä tai powerilla, mutta ainakaan biosion nollaus eikä kampojen siirtely auttanut. En muuten maininnut, että näyttöön ei tule kuvaa edes silloin kun kone on biosissa. Taitaa kohta olla edessä koneen uusiminen :/
Vähän kehnolta vaikuttaa. Varmista nyt silti tuo näyttis. Pelkkä emon uusiminen tossa tapauksessa riittää. :)

Kovalevytila loppui.On kaksi vaihtoehtoa, joko alkaa poistaa aikuisviihdettä tai laittaa uusi kovalevy kiinni.Mulla on jo kovalevy olemassa, sen kunnosta ei vaan voi olla 100% varma, sillä sain sen ilmaiseksi.Voiko esim jollain levyn eheytystyökalulla testata kovalevyn ja voiko sen perusteella kertoa kuin kauan kestäis ehjänä?
Esimerksiks HDTune Pro-ohjelmalla. Trial lataukseen ja testaamaan. Ohjelmasta löytyy Error Scan, Benchmarkit, SMART-check .. Ihan näpsäkkä.

Piratismin seuraamisesta kysymys. Kun ISP pystyy seuraamaan kaikkea internetaktiviteettiä mitä teet, niin mitä se käytännössä tarkoittaa? Eli jos lataan torrenttia niin näkeekö ne vaan sen torrentin nimen, vai keneltä muilta käyttäjiltä lataan niitä pikkuosia, vai mitä?? Kellään ihan ensi käden tietoa?

Vähän kehnolta vaikuttaa. Varmista nyt silti tuo näyttis. Pelkkä emon uusiminen tossa tapauksessa riittää. :)

Esimerksiks HDTune Pro-ohjelmalla. Trial lataukseen ja testaamaan. Ohjelmasta löytyy Error Scan, Benchmarkit, SMART-check .. Ihan näpsäkkä.

Se tunne, kun tajuat kirjoittavasi päin helvettiä..

Piratismin seuraamisesta kysymys. Kun ISP pystyy seuraamaan kaikkea internetaktiviteettiä mitä teet, niin mitä se käytännössä tarkoittaa? Eli jos lataan torrenttia niin näkeekö ne vaan sen torrentin nimen, vai keneltä muilta käyttäjiltä lataan niitä pikkuosia, vai mitä?? Kellään ihan ensi käden tietoa?

Palveluntarjoaja pystyy seuraamaan halutessaan kaiken liikenteen, mitä sulta liikkuu kohti internettiä. Toinen asia on, että kiinnostaako ISP:tä oikeesti pätkääkään, mitä yksittäinen henkilö tekee.

Osaako joku suositella ulkosta kovalevyä? Tilaa sais olla teran verran ja sen pitäis ottas virta usb johdosta ettei olis erillistä virtajohtoa

Isp:tähän ei kiinnosta, mitä latailet ja mistä, vaan jotain muita tahoja. Kuukkeliin Peerblock.

Oon tilailemassa konetta tuossa maaliskuun lopulla ja tuli sit tällänen mieleen, et pitääkö pöytälootaan tilata vielä erikseen wlan-vastaanotin. Käyttäny viimeset 5-6 vuotta pelkkiä läppäreitä niin ei tullu tossa aiemmin mieleen.

Oon tilailemassa konetta tuossa maaliskuun lopulla ja tuli sit tällänen mieleen, et pitääkö pöytälootaan tilata vielä erikseen wlan-vastaanotin. Käyttäny viimeset 5-6 vuotta pelkkiä läppäreitä niin ei tullu tossa aiemmin mieleen.
Riippuu koneesta, mutta todennäköistä. Osia jos valitsee itse, niin voi valita myös emolevyn jossa on langaton valmiina.

Itse olkkarin koneeseen hankin erikseen ulkoisen langattoman sovittimen, tarkalleen tämä ja hyvin toimii: http://www.jimms.fi/tuote/TL-WN821NC
Tietenkin voi hankki sellaisenkin joka on tikku suoraan koneessa, mutta itse katsoin paremmaksi sellaisen jossa voin sijoittaa tuon tsydeemin "kuuluvampaan" paikkaan.

Pitää, jos emolevyssä ei ole sellaista suoraan.

e: too slow, again. :)

Riippuu koneesta, mutta todennäköistä. Osia jos valitsee itse, niin voi valita myös emolevyn jossa on langaton valmiina.

Itse olkkarin koneeseen hankin erikseen ulkoisen langattoman sovittimen, tarkalleen tämä ja hyvin toimii: http://www.jimms.fi/tuote/TL-WN821NC
Tietenkin voi hankki sellaisenkin joka on tikku suoraan koneessa, mutta itse katsoin paremmaksi sellaisen jossa voin sijoittaa tuon tsydeemin "kuuluvampaan" paikkaan.

Puhutaanko nyt siis kodin sisäisestä verkosta? Onko kukaan kokeillu esim. http://www.pixmania.com/fi/fi/6204608/art/d-link/kahden-plc-adapterin-sett.html . Miten tommonen mahtais toimia?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Puhutaanko nyt siis kodin sisäisestä verkosta? Onko kukaan kokeillu esim. http://www.pixmania.com/fi/fi/6204608/art/d-link/kahden-plc-adapterin-sett.html . Miten tommonen mahtais toimia?
Tarkemmin noista linkittämistäs laitteista en tiedä, mutta on kokemusta noista sähköverkon on ja ihan hyvä sellainen. Tässä tosin yksi huomio, olen kuullut että joissain kerrostaloissa on ollut suuriakin ongelmia noiden kanssa. Pitäisi siis joltain saada lainattua ja kokeilla miten toimii omalla kohdalla. Oma kokemus siis omakotitalosta, ja siellä wörkki hienosti.

Ooi onnenpäivää!

Tässä taannoinhan kyselin vinkkejä nettiyhteyden virittelyyn talosta piharakennukseen.

No, eilen herrat Sonera 1 ja Sonera 2 kävi kytkemässä internetin tonne taloon.
Tänään pääsin sitten läppäri kourassa testaamaan toimivuuden. Talon joka kolkassa vaikutti hyvälle. No, läppäri kouraan ja tulevaan huoneeseen nojailemaan ja läppäri auki.

Ensihetket. Kuten tavallista, kone haki wlania. Meni noin 5s. kun yhteys oli muodostettu purkkiin<3

Testailin vielä speedtestillä internet-yhteyden nopeutta. 17-19 megaa näytti, joka on enemmän kuin tuolla kerrostalossa asuessa :haart:
Eli ei tässä mitään erikoisviritelmiä tarvikkaan :D

GPU-Z antaa 4 lämpötilaa:

• GPU Temperature 47.0 astetta
  • GPU Temp. #1 40.0 astetta
  • GPU Temp. #2 47.0 astetta
  • GPU Temp. #3 43.5 astetta

AMD:n Control Center antaa näyttikselle vain yhden lämpötilan, 39 astetta, lähelle siis tuota GPU Temp. #1 -lämpöä.

Mikähän näistä nyt sitten on ratkaiseva lämpö? Näyttis XFX HD 6770.

GPU-Z antaa 4 lämpötilaa:

• GPU Temperature 47.0 astetta
  • GPU Temp. #1 40.0 astetta
  • GPU Temp. #2 47.0 astetta
  • GPU Temp. #3 43.5 astetta

AMD:n Control Center antaa näyttikselle vain yhden lämpötilan, 39 astetta, lähelle siis tuota GPU Temp. #1 -lämpöä.

Mikähän näistä nyt sitten on ratkaiseva lämpö? Näyttis XFX HD 6770.

Mä heittäisin villin veikkauksen, tuo 47 astetta. Mikäs GPU-Z:n versio sulla on käytössä? Nimittäin mulla on 0.5.6-0.5.9 koneella, eikä missään versiossa ole GPU:lle annettu kolmea eri lämpöä. Tosin mulla on Nvidia:n osat, että sekin voi taas olla muuttava tekijä.. Screenshot? :)

Joo ei todellakaan se mihinkään komponentteihin auta, mutta yleensä kun esim. näyttiksen hajoaa juotokset niissä sulaa kuumuuden seurauksena. Tosta voi nyt kattoa vaikka onko konkkia yhtään korkannut, eli siis tullut sellasta kuplaa siihen päälle. Jos sellaisia näkyy niin uutta emoa hakemaan.

Että ihan juotokset sulaa? Juotostinan sulamislämpö on liki 300°C, joten ihmettelen kovin jos näytönohjaimeen, joka kuolee alle sadassa asteessa, saadaan tuollainen lämpö. Tähän tietysti löytyy referenssiä?

Mä heittäisin villin veikkauksen, tuo 47 astetta. Mikäs GPU-Z:n versio sulla on käytössä? Nimittäin mulla on 0.5.6-0.5.9 koneella, eikä missään versiossa ole GPU:lle annettu kolmea eri lämpöä.
Villin veikkauksen osaan kyllä itsekin tehdä, lähinnä ihan tietoa tässä hain. Eiköhän se riipu näyttiksen sensoreista eikä ohjelmasta, montako lämpötilatietoa se näyttää. Viimeisin GPU-Z:n versio eli 0.5.9. Sama oli aiemmissakin kyllä.

Netistä kun tuohon vastausta haeskkelin, jossakin vaan väitettiin sellaistakin että osa tiedoista olisi driverin antamia (??? - en tiedä mitä tämä käytännössä tarkoittaisi) ja vain osa fyysisten sensoreiden antamia (???). Jossakin taas väitettiin että joku lämpö olisi itse piirin ja joku näyttiksen muistien, jne,, mutta ei tietoa mikä on mikä.

Nyt meni vähän sormi suuhun itelläki. Eli ongelmana on, että youtubessa soitettaessa ei kuulu äänet kovaa, vaikka esim. windows media player toistaa ne niin että korvat halkeaa. Äänet on täysillä kaikissa ajurin asetuksissa ja ohjauspaneelissa, youtuben soittimessakin. Mistä saan äänet siis selamessa kovemmalle? Kiitos

Paina sitä kaiuttimen kuvaa työkalupalkin alakulmassa, äänisäädön kaiutin ikonin alla on teksti mixer (en muista mitä suomenkielises lukee) painat sitä ja sieltä saa säädettyä selaimen äänenvoimakkuutta kun youtube video pyörii. Jos se on sieltä täysillä niin sitten en tähän hätään keksi mikä on.

e.oma käyttis windows 7 mutta taitaa olla sama systeemi vistas ja xpeessä. näin ainakin muistelisin.

Kertokaa tyhmälle että miten saan liitettyä valokuvan suoraan kirjoitukseeni omalta koneeltani ettei tarvitse tehdä sitä linkityksen kautta toiselta sivustolta?? Joo kuuluu ihan nettikeskirjoittelun perustemppuihin mutta kun en ole sitä koskaan tehnyt mutta nyt olis kiva sekin osata

Paina sitä kaiuttimen kuvaa työkalupalkin alakulmassa, äänisäädön kaiutin ikonin alla on teksti mixer (en muista mitä suomenkielises lukee) painat sitä ja sieltä saa säädettyä selaimen äänenvoimakkuutta kun youtube video pyörii. Jos se on sieltä täysillä niin sitten en tähän hätään keksi mikä on.

e.oma käyttis windows 7 mutta taitaa olla sama systeemi vistas ja xpeessä. näin ainakin muistelisin.
Oli volumet vitosella mozillasta kun mediaplayerillä 100 :) Eli nyt toimii nätisti kiitos todella paljon!

Suositut

Back
Ylös Bottom