Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mulle tulee tästä jotenkin kuva että Japetius on lykätty vajaan kun muut asuu talossa. :lol2:

Sori OT. :)

Eihän siinä. Oikeestaan ainoa vaihtoehto tohon talouteen muuttamisessa. Päärakennuksessa kun on vain yksi makuuhuone + olohuone jotenka ainoa vaihtoehto on meikäläiselle mennä tonne piharakennuksessa olevaan toiseen makuuhuoneeseen. Enkä pistä pahakseni, vaikka tää nettijuttu nyt säätämistä onki :D

Onko noiden ssd-levyjen koko just sopivasti sellainen että se menisi tuohon paikkaan jossa vanhoissa koteloissa on pidetty korppuasemaa?

En löytänyt sopivaa ketjua, joten kysytään täällä. :) Mistä saisi suht' edullisesti ladattua biisejä mp3-soittimeen? Spotifyssa ilmeisesti toimii Premiumin biisit vain puhelimessa.

Tota. Pitäisi hommata joku perus reititin netille jossa on Wlani. Entinen A-linkki menny paskaks kun pätkii jatkuvaan.

Välttäsköhän tämmönen? 2 megan netti vain, ja itse käytän piuhalla, mutta on 2 muuta W-lania tarvitsevaa konetta perus surffailuun: ..
Pelkkä langaton tukiasema, ei ADSL-modeemi. Käy vain, jos sulla on erillinen DSL-modeemi.

En löytänyt sopivaa ketjua, joten kysytään täällä. :) Mistä saisi suht' edullisesti ladattua biisejä mp3-soittimeen? Spotifyssa ilmeisesti toimii Premiumin biisit vain puhelimessa.

Mikäs vika youtubesta lataamisessa on? Esimerkiksi, heität videon osoitteen perään "&hd=1" (ilman ""-merkkejä), niin saat ladattua kappaleet 720p laadulla, jos se vain on upattu niin laadukkaana.

Mikäs vika youtubesta lataamisessa on? Esimerkiksi, heität videon osoitteen perään "&hd=1" (ilman ""-merkkejä), niin saat ladattua kappaleet 720p laadulla, jos se vain on upattu niin laadukkaana.

Miten videon resoluutio vaikuttaa äänenlaatuun?
Mulla on tosin kannettavassa niin paska ääni muutenkin etten huomaa mitään eroa.

Pakkaaminen heikentää äänenlaatua. Ainakin mun korviin huomaan lähes kaikissa pätkissä eron.

Lisää vaikka täältä.

Mikähä mahtaa olla vikana, kun eilen kone toimi vielä ihan normaalisti ja tänään aamulla ei tule enää kuvaa ulos koneesta. Kone on Acerin M3203, takuu tietty ummessa. Ennen joulua vaihdettiin näytönohjain, kun vanha hajosi, joten uskoisin, että vika on jossain muualla. Kuvaa ei tule myöskään emolevyyn integroidusta näytönohjaimesta. Itse ennustaisin emolevyn olevan rikki, mutta ehkä joku fiksumpi voisi valaista asiaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Juu on kokeiltu noinkin. Emolevyn tuuletin muuten pyörii, että ei se ainakaan aivan täysin ole hajonnut...

Jääkö se BIOSiin vai meneekö ihan windowsiin asti sielä taustalla? (Kuuletko esimerkiks sen windowsin kirjautumisäänen..)

Jääkö se BIOSiin vai meneekö ihan windowsiin asti sielä taustalla? (Kuuletko esimerkiks sen windowsin kirjautumisäänen..)

Ei kuulu windowsin kirjautumisääntä. Ei kuulu kyllä semmoista piippaustakaan mikä ainakin joissakin koneissa kuuluu kun BIOS käynnistyy. Tosin en muista tuosta omastani, että onko se ikinä mitään piippaillutkaan :S

^^ Koitappa irrottaa joku/jotkut muistikammat. Itsellä tuo vaiva ollut usein. Toinen on, että kone auki ja nyppäät emolevyn patterin pois ja laitat takaisin( tai teet saman cmos jumpperilla, jos osaat).

Ei kuulu windowsin kirjautumisääntä. Ei kuulu kyllä semmoista piippaustakaan mikä ainakin joissakin koneissa kuuluu kun BIOS käynnistyy. Tosin en muista tuosta omastani, että onko se ikinä mitään piippaillutkaan :S

Onks sulla se pikkuinen kaiutin kiinni edes? :)

- kaikki ylimääräiset piuhat irti koneesta (usb, verkkokorttit yms)
- Nollaa bios (patteri irti/jumpperin siirto)
- testaa boottaamista vain yhdellä kammalla/eri sloteissa (joskus oon törmänny ongelmaan että bios post test jää kiinni ram checkiin..)
- testaa toista näyttistä
- testaa toista poweria

Aika paskalta vaikuttaa jos ei starttaa näidenkään jälkeen.

e: too slow :)

Viimeksi muokattu:
Onks sulla se pikkuinen kaiutin kiinni edes? :)

- kaikki ylimääräiset piuhat irti koneesta (usb, verkkokorttit yms)
- Nollaa bios (patteri irti/jumpperin siirto)
- testaa boottaamista vain yhdellä kammalla/eri sloteissa (joskus oon törmänny ongelmaan että bios post test jää kiinni ram checkiin..)
- testaa toista näyttistä
- testaa toista poweria

Aika paskalta vaikuttaa jos ei starttaa näidenkään jälkeen.

e: too slow :)

En vielä päässyt testaamaan toisella näyttiksellä tai powerilla, mutta ainakaan biosion nollaus eikä kampojen siirtely auttanut. En muuten maininnut, että näyttöön ei tule kuvaa edes silloin kun kone on biosissa. Taitaa kohta olla edessä koneen uusiminen :/

Mitä varten Google Mapsin avaaminen vetää Firefoxin suoritinkäytön ja muistin käytöin ihan uskomattomille lukemille?

Kovalevytila loppui.On kaksi vaihtoehtoa, joko alkaa poistaa aikuisviihdettä tai laittaa uusi kovalevy kiinni.Mulla on jo kovalevy olemassa, sen kunnosta ei vaan voi olla 100% varma, sillä sain sen ilmaiseksi.Voiko esim jollain levyn eheytystyökalulla testata kovalevyn ja voiko sen perusteella kertoa kuin kauan kestäis ehjänä?

Ootko poistanut kaiken hötön koneelta? http://www.piriform.com/ccleaner esim poistaa turhia tiedostoja, ja voi löytyä yllättävästi lisää tilaa.
Minkä merkkinen levy on? Hae valmistajan sivuilta testiohjelma.
Helpointa kun poistat pokea.

Suositut

Back
Ylös Bottom