Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on tutkittu ja kyselty ympäriinsä ja muutama vaihtoehto jo löytyikin. Auttakaahan ystävää hädässä. Hankalaa, kun enää suoritintakaan ei voi suoralta kädeltä tuomita kellotaajuuden perusteella, eikä Radeon HD XXXX tai GForce XXXX kerro asioita seuraamattomalle yhtään mitään. Tässä kuitenkin muutama vaihtoehto MSI, Acer vai tuo aikaisemmin ehdotettu Acer?
Älä nyt ainakaan mene ostamaan mitään noista. Osta aceri, jos haluat ens jouluna ostaa uuden kannettavan.
Asus tekee ihan laadukkaita kannettavia:

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/1573/dcvkm
Tuo on aika tasapainoinen paketti tuohon hintaluokkaan. Vähempää en juuri laittaisi, sitten kannattaa jättää koko kannettava ostamatta mikäli sillä pitäisi joku pelikin toimia.

Nyt on tutkittu ja kyselty ympäriinsä ja muutama vaihtoehto jo löytyikin. Auttakaahan ystävää hädässä. Hankalaa, kun enää suoritintakaan ei voi suoralta kädeltä tuomita kellotaajuuden perusteella, eikä Radeon HD XXXX tai GForce XXXX kerro asioita seuraamattomalle yhtään mitään. Tässä kuitenkin muutama vaihtoehto MSI, Acer vai tuo aikaisemmin ehdotettu Acer?
Vika Acer noista tehokkain, mutta ero MSI:hin on luultavasti lähemmäs olematon. Eka Acer on vanhempaa sukupolvea suorittimen osalta.

Älä nyt ainakaan mene ostamaan mitään noista. Osta aceri, jos haluat ens jouluna ostaa uuden kannettavan.

Tuo on aika tasapainoinen paketti tuohon hintaluokkaan. Vähempää en juuri laittaisi, sitten kannattaa jättää koko kannettava ostamatta mikäli sillä pitäisi joku pelikin toimia.
JN:ltä erittäin loistava ehdotus. Ero kaikkiin aiempiin on huomattava.. ton ottaisin, tuo 100€ tulee takaisin moninkertaisena jos ton valitsee. Ottaisin heti jos hinnan puolesta hoituu.

Plus tosiaan se on Asus. En itsekään Aceria ottaisi jos valita saisi, mutta hinnan mukaan rajattuna sen linkitin.

Noh noh, oma 2006 ostettu Acer toimii edelleen.
On tuossa emännälläkin Acer vuodelta 2006. Silti, mulla on erittäin huonoja kokemuksia monesta Acerista... toki hommat on voinut muuttua lähiaikoina. Acer dominoi sillä, että siltä saa yleensä halvimmat laitteet eikä se pelkästään hoidu pienemmällä marginaalilla.

Vähemmän tyhmä kysymys. Miten Inventorin opiskelijaversio skulaa yritysten version kanssa yhteen? Onko toiminnassa muuta eroa, kun opiskelijalisenssillä tulee ne tekstit töihin?
En tiedä kyllä... mutta Adobella opiskelijaversio on identtinen yritysversioon. Erilaisia ohjelmia, mutta kai ne samaa periaatetta seuraa. Officekin on tismalleen samanlainen opiskelijaversiona jne...

Ainoa missä homma sakkaa voi olla se, että jos ei saa tehdä töitä opiskelijaversiolla. Siis töitä josta sulle maksetaan. Adoben kohdalla tuo tosin muuttui, ja nykyään saa, ja Officessakaan ole mitään rajoitteita.

Mielenkiintoista miten porukka mieltää acerit laaduttomiksi ja asukset laadukkaiksi. Ehkä mulla on ollut jotku päinvastais kappaleet mutta noin 4 acerin ja 3 asuksen kokemuksella arvostan acerin huomattavasti korkeammalle. Acuksesta ei ole muuta kuin huonoa sanottavaa. Mutta kai se on malleista kiinni, samalta tehtaalta ne kuitenkin tulee...

Mielenkiintoista miten porukka mieltää acerit laaduttomiksi ja asukset laadukkaiksi. Ehkä mulla on ollut jotku päinvastais kappaleet mutta noin 4 acerin ja 3 asuksen kokemuksella arvostan acerin huomattavasti korkeammalle. Acuksesta ei ole muuta kuin huonoa sanottavaa. Mutta kai se on malleista kiinni, samalta tehtaalta ne kuitenkin tulee...
Mulla se vaan perustuu kokemuksiin. Meillä on siis ollut päinvastaiset. :)

Mä tosin alan kääntyy siihen kelkkaan että nykyään asia olisi eri, kun esim. viimeisen vuoden aikana julkaistuista Acereista mulla ei ole kokemusta.

Mulla se vaan perustuu kokemuksiin. Meillä on siis ollut päinvastaiset. :)

Mä tosin alan kääntyy siihen kelkkaan että nykyään asia olisi eri, kun esim. viimeisen vuoden aikana julkaistuista Acereista mulla ei ole kokemusta.

Se on aika mallikohtaista miun mielestä. Koskee kaikkia merkkejä, löytyyhän TV:issä ja näytöissäkin niitä susia ihan kaikilta valmistajilta. Kiinni paljolti osista, ne kun yleensä tulevat samasta paikasta noilla kaikilla.

Löytyykö mistään Babelfish ja Firegestures-lisäosaa Firefox 8:lle, tai jotain samantyylisiä vai joutuuko vaihtamaan Firefox 5:seen takaisin?

Tuo varmaan tulee hankittua, itselle hinta/laatu-suhde on kaikki kaikessa. Selvää säästöähän se on, jos ei heti tarvitse uutta konetta hommailla. Hankala vaan lähteä hakemaan verkkokauppojen listoilta konetta juuri mihinkään budjettiin, jos ei vedä edes suuntaa antavaa rajaa. Kovaan pelaamiseen tuskin tulee, mitä tuo 11-vuotias nyt WoWia ja tuollaisia hakkaa. Muinoin itse tuli paljon räiskintää pelattua ja silloin tuli koneen komponentteja seurattua ja paljon konetta rakenneltuakin.

Täälläkin heikkoja kokemuksia Acerista, mutta tosiaan pitkään aikaan ei sellaista tässä taloudessa olekaan ollut.

Windowsin alapalkki ei näy, kun mozilla on päällä. Missä vika? käyttiksenä vista. Vaikka vien kursorin alalaitaan, niin ei pomppaa esiin. Täytyy painaa windowsin logoa, että alapalkki pomppaa esiin mozillan ollessa päällä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Haha... ikuisuuden miettinyt Windows 7:ssa Downloads (Lataukset) kansion käsittämätöntä hitautta aueta. Siis mielettömän hidas. Nyt vasta ajattelin että Googlaan, heti löyty fix... nyt Downloads kansio näyttää sisälle aivan instant.

Jos jollain muulla sama, klikkaa kansiossa oikeella ja sieltä "Customize this folder...", ja sitten valitse että optimoi sen "General items" varten.

Windowsin alapalkki ei näy, kun mozilla on päällä. Missä vika? käyttiksenä vista. Vaikka vien kursorin alalaitaan, niin ei pomppaa esiin. Täytyy painaa windowsin logoa, että alapalkki pomppaa esiin mozillan ollessa päällä.
Paina F11.

...

Sitten toinen kysymys, mitä mieltä jengi on esim. näistä ASrockin emoista löytyvästä "advanced turbo 50" nappulasta. Sitä painamalla emo kellottaa prossun, muistit ja näyttiksen antamaan yhteensä 50% enemmän tehoa. Kuinkahan turvallista toi ylipäätään on koneen osien kannalta jos vaan lämmöt pysyy suhteellisesti edes kurissa?

Ihan turvallista käyttää. Jos kaatuilee, niin ota pois käytöstä. Parempaan lopputulokseen varmaankin pääset esim. Asrock Extreme tuner-softalla, jonka käyttö tosin vaatii hieman tietämystä siitä mitä olet tekemässä. Kellotin oman 2500k prossun jopa yhtä slideriä siirtämällä 4,2GHz ja vakaana käy.

Jos sijoittais suunnilleen satasen äänikorttiin ja suunnilleen saman verran tietokonekaiuttimiin niin saako sillä minkä tasoista ääntä ulos.
Tässä hatusta vetästyt esimerkit:
Creative Sound Blaster X-Fi Titanium
Creative GigaWorks T40 Series II
Budjetti oli siinä noin 200€, mutta hyvien mallien löytyessä voidaan venyttää 300€
los editos: eli tarkoitus oli laittaa tietokoneelle vain kaiuttimet ilman subbaria kun ei ole enää tilaa samaan malliin kuin aiemmin.

Äänestä en juuri tiedä mitään, ja erillistä äänikorttia en ole omistanut koskaan, mutta mutuna elektroniikkaa yleisesti paljon seuranneena ennemmin laittaisin vaikka 50€ äänikorttiin ja 250€ kaiuttimiin. Mitä sanoo muut?

Oman kokemuksen mukaan äänikortilla ei ole "mitään" merkitystä vaan aktiivikaiuttimet ratkaiseen. Vahvistimesta puhumattakaan jos sellaisen voi kytkeä.

En muistanut mainita että käytössä ovat nykyään Logitechin Z10 kaiuttimet, jotka on kytketty usb-letkulla tietokoneeseen. Kelpaishan nuo vielä vaikka kuinka kauan, mutta ainahan tekee mieli jotain parempaa.

Nyt on alkanut esiintyä vittumainen ongelma. Kone kaatuu pelatessa (pahin mahdollinen ongelma)! Ja nimenomaan kone, ei peli. Esim. Deus Ex aiheuttaa koko koneen sammumisen. Aluksi ajattelin että se on pelin vika, mutta nyt sama esiintyy WoWissakin, jonka kanssa minulla ei ole ollut ongelmia ikinä aiemmin.

Kun koneen käynnistää uudestaan, se ehdottaa vikasietotilaa. Nyt sain tällaisen virheraportin:

C:\DOCUME~1\OMA NIMI~1\LOCALS~1\Temp\WERe056.dir00\Mini121711-01.dmp
C:\DOCUME~1\OMA NIMI~1\LOCALS~1\Temp\WERe056.dir00\sysdata.xml

Onko mulla joku härpäke koneessa paskana, vai mitä häh?

Edit. Kaikki ajurit ovat ajantasalla Driver Reviverin avulla.

Jos sijoittais suunnilleen satasen äänikorttiin ja suunnilleen saman verran tietokonekaiuttimiin niin saako sillä minkä tasoista ääntä ulos.
Tässä hatusta vetästyt esimerkit:
Creative Sound Blaster X-Fi Titanium
Creative GigaWorks T40 Series II
Budjetti oli siinä noin 200€, mutta hyvien mallien löytyessä voidaan venyttää 300€
los editos: eli tarkoitus oli laittaa tietokoneelle vain kaiuttimet ilman subbaria kun ei ole enää tilaa samaan malliin kuin aiemmin.

Luulen että toi kombo palvelis sua ihan ok.

Se tosiaan minkä voitat paremmalla äänikortilla on noisen poistuminen ja alhaisemmat latenssit musaohjelmissa.

Mä huomaan eron selkeästi kun mulla on kaksi äänikorttia koneessa, integroitua käytän windowssiin ja pelaamiseen ja ulkoista firewirekorttia musahommiin. Ero kohinassa on todella iso.

Ilman subbaria et tietenkään saa alapäätä esiin, mutta peruskäytössä ei se liene kaikille tarpeen. Jos kuitenkin kuuntelet tanssimusaa niin koittasin jotenkin saada mahtumaan sen subbarin settiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom