Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Miten saan linkkirivin (vai miks sitä sanotaan mihin url kirjotetaan :D) taas näkymään.. Jotain räpläilin tuossa ja nyt ei yläreunassa näy muuta kuin kirjanmerkkipalkki. Ja firefox käytössä..

googlesta:
Right click on the gray space next to the File/Edit/... menus, select "Navigation Toolbar"

Miten saan linkkirivin (vai miks sitä sanotaan mihin url kirjotetaan :D) taas näkymään.. Jotain räpläilin tuossa ja nyt ei yläreunassa näy muuta kuin kirjanmerkkipalkki. Ja firefox käytössä..

Saatko alt nappia painamalla sen valikkorivin käyttöön, sieltä sitten valkkaat näytä ja tilarivit tms mukaan..

Lisäys, alt ja sit enter, se menee "Tiedosto" tekstiin sit

Nyt on ongelma, nimeltään Athlon. Mulla on vuonna 2006 ostettu pakettikone, eli siis suht. vanha, jossa on AMD Athlon 3400+ 2,01GHz Dual Core prossu.
Konetta kuitenkin sen verran jouduttu päivittelemään, että tässä on nyt 3Gb RAM ja Radeonin HD4850 näyttis, jotka on ihan kelpoja.

Kuitenkin jos haluaisin tehokkaamman prossun, niin pitäisikö ostaa uusi emolevy tmv? Ja mistä voi selvittää mikä emolevy nyt on koneessa?
Ihanne olisi voida ostaa uusi prossu, ja kone olisi taas "ajan tasalla" (ainakin melkein :D )

Tosta näkee koneen tietojahttp://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html
Riipuu,millä kannalla sun emo on,esim A3 kannalla, miksei A2:llakin, ihan mukavan tehokkaita prossuja.

edit
Niin ja jos tykkäät ylikellotella, niin kannattaa ostaa uus emolevy, paketti-emot ei tue sitä.
Samalla toki ostaa uuden prossunkin.

Viimeksi muokattu:
Varmasti pitää uusi emo ostaa, jos haluaa nykyaikaisen prossun ja alla nyt Althon 3400+. Seurauksena jopa muistienkin osto voi olla edessä.

Halvimmalla pääsee jatkamalla AMD:n parissa.

Kuinka voin saada langatonta nettiäni nopeammaksi? Käsittääkseni pitää jotenkin asetuksia muuttaa. Käytössä on Saunalahden nettitikku, Huawei-merkkinen. Latasin jokin aika sitten sellaisen ohjelman, kuin Network Stumbler, kun luulin, että saan sillä jotenkin nopeammaksi tuota nettiä, mutta enhän minä saa edes tuota ohjelmaa toimimaan (lue: en osaa käyttää).

Kuinka voin saada langatonta nettiäni nopeammaksi? Käsittääkseni pitää jotenkin asetuksia muuttaa. Käytössä on Saunalahden nettitikku, Huawei-merkkinen.
Jaat siis tikkua jollain langattomalla reitittimellä? Vai meinaatko miten saat tikun nopeammaksi?

Tikku tuskin kykenee edes vauhteihin joka vaatisi n-standardin reititintä, tikkua sen sijaan ei juuri nopeuteta jos vain asut kohdassa missä mokkula on mitä on. Yleensä ohjeiden mukaisten asennuksien seurauksena tikun pitäisi toimia niin hyvin kuin verkko antaa myöten.

Minun tietämykseni nettitikkuasioissa on erittäin rajallinen. Idea tuosta netin nopeuden nostamisesta lähti Iltalehden artikkelin pohjalta. Eli jos luet tuon, niin tiedät, mitä minä tiedän langattomista nettiyhteyksistä.

Asun Tampereen Hervannassa, jossa luulisi netin toimivan kohtalaisen hyvin. Asuinpaikkani on kuitenkin kerrostalo ja huomaan usein iltapäivisin, että netti on paljon hitaampi, kuin esimerkiksi aamulla tai päivällä, jolloin ihmiset ovat töissä tai koulussa. Siksi ajattelin, että jos muuttaisin jotenkin noita asetuksia niin, että saisin sen "oman kanavan", enkä toimisi naapurin kanavan kanssa päällekäin.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Minun tietämykseni nettitikkuasioissa on erittäin rajallinen. Idea tuosta netin nopeuden nostamisesta lähti Iltalehden artikkelin pohjalta. Eli jos luet tuon, niin tiedät, mitä minä tiedän langattomista nettiyhteyksistä.

Asun Tampereen Hervannassa, jossa luulisi netin toimivan kohtalaisen hyvin. Asuinpaikkani on kuitenkin kerrostalo ja huomaan usein iltapäivisin, että netti on paljon hitaampi, kuin esimerkiksi aamulla tai päivällä, jolloin ihmiset ovat töissä tai koulussa. Siksi ajattelin, että jos muuttaisin jotenkin noita asetuksia niin, että saisin sen "oman kanavan", enkä toimisi naapurin kanavan kanssa päällekäin.
Onko sulla siis vain mokkula kiinni USB portissa, vain onko sulla langaton reititin jossa mokkula on kiinni ja siitä reitittimestä lähtee langaton verkko?

Tuo tikku on kiinni USB portissa suoraan.

Artikkeli käsittelee langattomia lähiverkkoja, ei 3g-yhteyksiä (Saunalahden nettitikku). Iltapäivällä nettiyhteys hidastuu(mutu), koska tukiasemaan on yhteydessä enemmän käyttäjiä kuin aamulla tai päivällä.

Tuo tikku on kiinni USB portissa suoraan.

Artikkeli käsittelee langattomia lähiverkkoja, ei 3g-yhteyksiä (Saunalahden nettitikku). Iltapäivällä nettiyhteys hidastuu(mutu), koska tukiasemaan on yhteydessä enemmän käyttäjiä kuin aamulla tai päivällä.
Juuri näin. Sen lisäksi tuohan on aivan arpapeliä miten se mokkula toimii omalla kohdalla... Yleensä noissa pitäisi ohjeiden mukaisesti asennettuna saavuttaa se oma maksiminopeus. Pitää nyt muistaa että se on liikkuva laajakaista, se on sen perimmäinen pointti, ei se mitenkään vertaa normaaliin laajakaistaliittymään kuten ADSL tai kaapelimodeemi.

Se on sitten eri asia jos julkaistaan päivitys mokkulalle, niillä voi olla oikeaakin merkitystä. Asetuksien rukkauksista en menisi sanoo että tekee mitään... parhaillaan menee mokkula solmuun jos väärää täppää ruksaa. Korjatkaa toki joku jos tietää että saa parannettua nopeutta jollain asetuksilla, itse vaan näen sen niin että noiden maksiminopeudet on sellasia että eipä mikään asetus oikein avaa lisää kaistaa koneen puolella.

Masterpiece, mitäs http://speedtest.net/ sanoo? Kokeilee ajaa muutaman kerran.

Iskin koneeseen näytöksi LG:n 32" Full HD telkkarin. Kuva näyttää hyvältä jne. mutta oikeasta reunasta näyttö syö pienen osan, esim. päivämäärästä pitäisi näkyä 17/4/2011 mutta näkyy vain 17/4.
Miten tämän saisi sovitettua nyt oikein, että näkyisi 16:9 ja 1920x1080p?

Iskin koneeseen näytöksi LG:n 32" Full HD telkkarin. Kuva näyttää hyvältä jne. mutta oikeasta reunasta näyttö syö pienen osan, esim. päivämäärästä pitäisi näkyä 17/4/2011 mutta näkyy vain 17/4.
Miten tämän saisi sovitettua nyt oikein, että näkyisi 16:9 ja 1920x1080p?
Katso töllön ohjekirjasta mikä on oikea virkistystaajuus valitsemallasi liitäntätyypillä ja tarkkuudella. Sen lisäks ainakin omassa LG:ssä on menussa erikseen toiminto automaattisäätöä varten, eli se säätää kuvan kuntoon. Mulla ainakin pitää toi säätö tehdä jos vaihtaa resoluution esim. 720p -> 1080p.

^Löysin jo ratkaisun, catalyst control centerillä vai mikä onkaan, sellanen kohta millä pysty siirtään kuvaa näytössä reunemmaksi.

Ensimmäiseksi jos yksikään tulee ehdottamaan että vaihda firefox tai joku muu niin läimäsen nyrkillä.

Mutta sitten itse kysymys/ongelma: eli viikonloppuna tuli koneelle wintoosan päivitys ja internet explorer 9. No netti ja sivut aukeavat nopeesti ja moni asia toimii pirun paljon paremmin/nopeemmin kuin ennen MUTTA kaikki sivut joissa on jotain adobe flash "jotain" niin herjaa että mulla liian vanha versio ja kun sitten yritän ladata uutta niin tulee aina jotain paskaa ei edelleenkään ei toimi. Eli mitä vittua nyt tehdä että nuo toimis. Esim tällä saatanan e9 ei saa edes radio rockin nettiradiota auki.

Ensimmäiseksi jos yksikään tulee ehdottamaan että vaihda firefox tai joku muu niin läimäsen nyrkillä.

Mutta sitten itse kysymys/ongelma: eli viikonloppuna tuli koneelle wintoosan päivitys ja internet explorer 9. No netti ja sivut aukeavat nopeesti ja moni asia toimii pirun paljon paremmin/nopeemmin kuin ennen MUTTA kaikki sivut joissa on jotain adobe flash "jotain" niin herjaa että mulla liian vanha versio ja kun sitten yritän ladata uutta niin tulee aina jotain paskaa ei edelleenkään ei toimi. Eli mitä vittua nyt tehdä että nuo toimis. Esim tällä saatanan e9 ei saa edes radio rockin nettiradiota auki.
Mitä jos ajat tuon Adoben oman uninstallerin ensin: http://kb2.adobe.com/cps/141/tn_14157.html

Sitten vaikka ihan restart, jonka jälkeen haet uudestaan Flashin taas: http://get.adobe.com/flashplayer/

Eli jos nyt kusee päivitys tms, ja Flash ei kuulemma poistu kokonaan Windowsin omalla Flashilla.

No se on exploder, ei vanhemmille explodereille oo turhaa naurettu jo kymmentä vuotta, älä ihmeessä vaihda firefoxiin, eikä chromeakaan kannata kokeilla, safaria vielä vähemmän. Hajoile exploderiisi! Se on microsoftin valmistama, kyllä ne siihen sulle korjaavan päivityksen kohta tekee, se vaan rikkoo sitten jotain muuta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom