Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Riippuu vähän miten siinä koneessa on tuo toteutettu. Jos siinä on palautusosio tehty kiintolevylle missä on windowsin asennustiedostot, niin onnistuu jotain nappia painamalla koneen käynnistyessä (ohjekirja, google). Jos taas ei, niin mukana on varmaankin tullut windowsin asennuslevyt, tai täytyy itse tehdä joku ns. palautuslevy kuten tuossa mainittiin. Jos ei mikään näistä niin ei muuta kuin windows ostoksille.

Kiitos nopeista vastauksista!
Eli jos ostan nuo osat ja tuon Domen ehdottaman virtalähteen, ei pitäisi yhteensopivuusongelmia tulla?
Entä tuo asennus sitten? Varmaan onnistuu ensikertalaiseltakin?

Ei pitäis olla mitään ongelmia.
Katsot vaan että korokepalat on emolevyn alla ruuvien kohdalla kun laitat kiinni, prossu menee oikein päin, muistit painat oikein päin kiinni yms perusjuttuja. Ihan helppo homma kun rauhassa tekee, eikä rupea mitään väkisin runnomaan kiinni. Osat menee kyllä ihan nätisti paikoilleen. Emolevyn ohjekirjaakin kannattaa kurkata, jos ei ole ihan varma jostain. Siellä yleensä aika hyvin kerrottu miten mikäkin menee paikoilleen.

Oliskin niin tuossa ei olisi mitään ongelmaa, muutenko ei onnistu ?
Riippuu vähän miten siinä koneessa on tuo toteutettu. Jos siinä on palautusosio tehty kiintolevylle missä on windowsin asennustiedostot, niin onnistuu jotain nappia painamalla koneen käynnistyessä (ohjekirja, google). Jos taas ei, niin mukana on varmaankin tullut windowsin asennuslevyt, tai täytyy itse tehdä joku ns. palautuslevy kuten tuossa mainittiin. Jos ei mikään näistä niin ei muuta kuin windows ostoksille.
Eikös noissa usein lue Windowsin avain jossain pohjassa tms? Jos ei, niin senhän saa kaivettua Windowsista jollain työkalulla?

Sen jälkeen voi etsiä mistä vaan asennusmedian, ja tehdä USB tikusta asennuslevyn.

Täytyypi nyt täältäkin kysyä, kun en muualta ole saanut vastausta ongelmaan. Elikkäs yritin laittaa kaksi konetta samaan verkkoon, mutta jossain vaiheessa luin että vaatii erikoiskaapelin(jota ei olutkaan), joten yritys epäonnistui. Tämän jälkeen aloin käyttämään konetta normaalisti, mutta ilmeni seuraava juttu: koneen käynnistäettäessä yhteys verkkoon muodostuu ja esim. torrentit alkaa latautumaan, mutta hetken kuluttua lataus loppuu eikä nettiin pääse kuitenkin kone sanoo että yhteys olisi muodostettu?!?!?! Pari kertaa kun ottaa verkkokortin pois käytöstä ja ottaa takaisin käyttöön niin toimii moitteettomasti tai ottaa verkkopiuhan irti ja laittaa takaisin.

Mikä tähän avuksi? Olen palauttanut verkon asetukset takaisin normaaleiksi ja kone tunnistaa/hakee oman ip-osoitteen, mutta silti yhtedessä jokin mättää. Jos joku tähän osaisi vastata niin olen todella kiitollinen

Täytyypi nyt täältäkin kysyä, kun en muualta ole saanut vastausta ongelmaan. Elikkäs yritin laittaa kaksi konetta samaan verkkoon, mutta jossain vaiheessa luin että vaatii erikoiskaapelin(jota ei olutkaan), joten yritys epäonnistui. Tämän jälkeen aloin käyttämään konetta normaalisti, mutta ilmeni seuraava juttu: koneen käynnistäettäessä yhteys verkkoon muodostuu ja esim. torrentit alkaa latautumaan, mutta hetken kuluttua lataus loppuu eikä nettiin pääse kuitenkin kone sanoo että yhteys olisi muodostettu?!?!?! Pari kertaa kun ottaa verkkokortin pois käytöstä ja ottaa takaisin käyttöön niin toimii moitteettomasti tai ottaa verkkopiuhan irti ja laittaa takaisin.

Mikä tähän avuksi? Olen palauttanut verkon asetukset takaisin normaaleiksi ja kone tunnistaa/hakee oman ip-osoitteen, mutta silti yhtedessä jokin mättää. Jos joku tähän osaisi vastata niin olen todella kiitollinen
Ettei vaan ole puhtaasti kiinni siitä että modeemi/reititin tukehtuu torrentteihin. Kovin yleistä. Eli netti ei enää toimi, mutta kone kyllä "on netissä".

Tuossa pitää säätää torrent ohjelman kaista-asetukset kuntoon, ja portin avaus (jos upnp ei toimi) modeemista auttaa.

Mitenkäs, kun en ole nyt kylläkään lataillut mitään, niin pitäisikö yhteyden silloin toimia normaalisti? Outoja nämä tietokoneverkkojen ongelmat.

Jos modeemi tukkeutuu torrenteista, niin normaalikäytöllä pitäisi toimia normaalisti. Tarkista että palveluntarjoaja ei ole tekemässä/tehnyt mitään verkon päivityksiä, tai siellä ei muuta häikkää ole. Jos olisikin vain sattumaa. Ainakin toissapäivänä meni elisan kaapeliviihdeboksit sekaisin täällä Järvenpäässä, kun olivat tehneet jotain päivitystä. Looppasi yhteyttä koko ajan päälle/pois. Lähti toimimaan vasta kun näytti modeemille resettiä. "Yhteys muodostettu" voi näkyä ihan senkin takia, että kone on edelleen yhteydessä lähiverkkoon, mutta ei internettiin. Sen näkee kun menet tehtäväpalkissa olevan kuvakkeen päälle, niin siinä lukee joko lähiverkko ja internet, tai (vain) lähiverkko.

Millä tavalla yritit noita kahta konetta laittaa verkkoon, jos siihen jotain erikoiskaapelia tarvitsee? Ainut mitä tulee mieleen on, että olet yrittänyt ottaa yhteyden yhdelle koneelle modeemista ja jakaa koneelta toiselle koneelle yhteyden.

Minkäköhän takia kun pelasin Pro Evolution Soccer 11:sta, niin pelin tarkkuus/resoluutio oli tv:n mukaan vaan 720p, joten sitte kun rupesin taas normaalisti olemaan vaan koneella, niin nyt näytön reunoissa on tuollaiset mustat alueet, ihan kun se olisi ns. jäänyt liian pieneksi. Ei auttanut vaikka vaihtoi näytön resoluutiota tai olisi tehnyt mitä vaan.

Toinen kysymys, että minkätakia välillä kun pelaa niin yhtäkkiä menee näyttö ihan ihmeellisen väriseksi? Sitten kun pistää esim. hdmi2 kanavalle ja takaisin hdmi1 mikä on siis tuo koneen hdmi, niin on taas ihan normaali. Onko piuhasta, koneesta vai telkkarista kiinni?

Eli siis selvennykseksi kytkentä on niinkuin kone hdmi-kaapelilla tv:ssä kiinni.

No vaihda nyt ekana piuha, kun se on halvin ja helpoin kokeiltava ratkaisu.

Vaikee tohon on suoraan mitään sanoa. Voi olla piuhassa, näyttiksen liittimissä, telkkarin liittimissä, tai oikeastaan missä vaan vika.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Mulla alko näytönohjain heittää vihreää väriä toiselle näytölle hieman ennen kuin hajosi. Suurimman osan aikaa oli ok, sitten tiheni väli kun tuota ilmeni ja lopulta se oli pysyvää.

Selvä, pitää koittaa tuota piuhanvaihtoa. Tämäkin on vaihtelevaa, riippuu vähän että mitä koneella tekee että heittääkö se tuota värijuttua vai ei. Esim. jos normaalisti vaan on koneella/katsoo leffoja yms. niin ei mitään, mutta kun pelaa jotain tiettyjä pelejä niin tekee tuota.

Minkä takia mun Vista on nyt päivitelly itteään varmaan 10 päivää putkeen? Eli ku sammuttaa toi ikoni muuttuu punaseksi ja se päivittää sen yhen päivityksen joka kerta? Mistä mä mahtaisin nähä mitä se päivittää? Voisko olla et se päivittää samaa juttua mut kun ei tuu valmiiks niin se yrittää aina vaan? Eli varmaan yli viikon aina kun sammuttaa niin se päivittää yhden päivityksen, annan koneen sammua ihan iteksiin eli en katkase virtaa.

Tarttis hommata tutulle max. 100e käytetty läppäri. Mikä malli lienee paras kun käyttö on lähinnä surffailua / skypepuheluja? Itsellä kokemusta paljon IBM:istä ja yksi T42 oli kiikarissa tohon hintaluokkaan. Dellit on myös luotettavan läppärin maineessa, mutta sikäli kun itse olen nähnyt viime vuosien Dellejä, niin tuntuu laatu menneen huonompaan suuntaan.

Jos tohon hintaan ibarin saat niin ilman muuta sellainen. Noissa vanhemmissa läppäreissä ehdottomasti parhaimmistoa, vaikka eivät ulkonäöllä olekaan pilattuja.

Onkos muilla ongelmaa että firefox 4 on järkyttävän hidas? Ite alustin koneen ja sit tuli ladattua uus firefox niin nyt kyllä tökkii tää selailu aivan perkeleesti.

Eipä oo ongelmia täällä. Toimiiko muut selaimet ok? Onko ongelmaa kaikilla sivuilla vai vain tietyillä? Toimiiko kone muuten normaalisti?

Kaiuttimien johto katkesi tietokoneen liitännän sisälle. Millähän hitolla sen sisälle jääneen palasen saa sieltä tongittua ulos? Ja jos menee huoltohommiksi niin mikähän pulju tarjoaisi Jyväskylässä tuollaista "kohtalaisen" yksinkertaista operatiivista apua?

8075p.jpg

Tuosta päässä olevien mustien viivojen välistä napsahti poikki. Vittu.

Onko mitään väliä tilaako muistia 4GB-kitin (jossa siis 2x2gb) vaiko erikseen ne 2x2gb? Noita kittejä ei ole varastossa joten onko aivan sama tilata kaksi 2gb-muistikampaa?

Back
Ylös Bottom