Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Dragon sanoi:
Mistä tunnistaa suoran ja ristiinkytketyn nettikaapelin?
laita kaapelin liittimet vierekkäin ja vertaa piuhoja liittimessä. Jos piuhat ovat identtiset se on suora, ja jos ne ovat peilikuvat se on ristiinkytketty.

Saattaa olla merkitty kaapeliinkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Johtojen värien perusteella.Elikkä siis missä järkestyksessä ne siellä on: esim punanen sininen oranssi jne.. Googlella varmaan löytyy miten ne värit kummassaki mallissa menee. Ja ne johtojen värit näät kattomalla sitä liitintä tarkkaan.

Edit: Hidas ja ace-00 kerto kaiken paaaljon yksinkertaisemmin. :)

Apua kaivataan

Tietääkö kukaan mistä saisin hommattua koneelle sellasen musan muokkaus ohjelman?

Haluaisin pelata wanhaa kunnon master of orionia. Nykykoneeni herjaa ettei ole riittävästi expanded memorya. Noina wanhoina hyvinä aikoina homma olisi hoitunut helposti config.sysiä muokkaamalla mutta miten nykyään?

Peppe Halti sanoi:
Haluaisin pelata wanhaa kunnon master of orionia. Nykykoneeni herjaa ettei ole riittävästi expanded memorya. Noina wanhoina hyvinä aikoina homma olisi hoitunut helposti config.sysiä muokkaamalla mutta miten nykyään?
hiiren oikeaa kuvakkeeseen, sieltä compatiblyjä (95,98,2000) kokeilemalla, joskos lähtisi toimimaan, oletuksena tietenkin, että sulla on xp?

Nyt toimii, on se hyvä peli kyllä.

Minulla on ***.img file millä softalla saan ton burnattua DVD:lle? Tai muutettua neron ymmätämään muotoon:(

ace-oo- sanoi:
laita kaapelin liittimet vierekkäin ja vertaa piuhoja liittimessä. Jos piuhat ovat identtiset se on suora, ja jos ne ovat peilikuvat se on ristiinkytketty.

Saattaa olla merkitty kaapeliinkin.
<nus,>
Jaa itseasiassa peilikuvalliset kaapelit on niinsanottuja rollover-kaapeleita, eivät tarkoita ristikytkettyä kaapelia. Tämmöistä kaapelia käytetään erinäisissä consoleporttihommeleissa.
</nus,>
:wanha:

Miksi nykyään yksi jos toinenkin pelintekijä pakkaa romput ja dvd-kiekot niin erikoisiin koteloihin että niiden irroituksesta meinaa tulla päänvaivaa? Eikö olisi parempi käyttää tavallista romppukoteloa sen superhienon customboxin sisällä! Näin uutta peliä pääsisi pelaamaan heti eikä tarvitsisi alkaa googlettamaan netistä boxin aukaisuohjeita.

P.S. Eikä niitä aukaisuohjeita edes löydy vaan joutuu joka tapauksessa pähkäilemään sydän kurkussa että miten ihmeessä tämänkin kalliin kiekon saa irti pakkauksesta.

Dragon sanoi:
Olet Protsku ilmeisesti ostanut juuri WoW:in. Samaa miettin itse vääntäessäni levyä irti kotelosta kuukausi sitten. En olekaan tiennyt miten paljon CD-levy voi taipua...
:kuvia: :)

Tahtoo nähdä oudon kotelon ku peliä en tunne.

Zam sanoi:
:kuvia: :)

Tahtoo nähdä oudon kotelon ku peliä en tunne.
Mäkään en tajua millaisesta kotelosta oikein on kyse.

grimJester sanoi:
Sama ongelma WoWwin kaa täälläkin oli. Ja vielä se koodi piilotettu levyjen alle. :wall:
Oliko sulla jo varmuuskopio koneella, kun sitä koodia etsit ennenkuin levyt oli irti?

Kannattee painaa siitä keskeltä peukalolla tms, ja sitten irrottaa.
Tosiaan :kuvia: siitä kotelosta

Tää varmasti sarjassamme tyhmiä kysymyksiä eli oikeassa threadissä ollaan, mutta toivottavasti joku viitsii auttaa. Mulla on "kadonnut" langaton verkko kämpiltä. Reitittimessä vilkkuu valot normaalisti ja sen piuhat ovat seinässä kiinni. Windows (XP) löytää kyllä muutaman naapurin verkon, muttei tätä mun omaa. Voisko joku vääntää rautalangasta mitä mun pitää tehdä, että pääsen surffailemaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom