Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Wendy sanoi:
Tää varmasti sarjassamme tyhmiä kysymyksiä eli oikeassa threadissä ollaan, mutta toivottavasti joku viitsii auttaa. Mulla on "kadonnut" langaton verkko kämpiltä. Reitittimessä vilkkuu valot normaalisti ja sen piuhat ovat seinässä kiinni. Windows (XP) löytää kyllä muutaman naapurin verkon, muttei tätä mun omaa. Voisko joku vääntää rautalangasta mitä mun pitää tehdä, että pääsen surffailemaan?

Villi veikkaus on että siellä reitittimen astuksissa on laitettu ESSID näkymättömäksi, pääset nytkin kiinni verkkoosi jos syötät toosaan käsin verkkosi nimen.. Mutta jos on aikaisemmin toiminut ja nyt ei, niin voipi olla että se on ihan rikkikin, mitä taas epäilen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Wendy sanoi:
Tää varmasti sarjassamme tyhmiä kysymyksiä eli oikeassa threadissä ollaan, mutta toivottavasti joku viitsii auttaa. Mulla on "kadonnut" langaton verkko kämpiltä. Reitittimessä vilkkuu valot normaalisti ja sen piuhat ovat seinässä kiinni. Windows (XP) löytää kyllä muutaman naapurin verkon, muttei tätä mun omaa. Voisko joku vääntää rautalangasta mitä mun pitää tehdä, että pääsen surffailemaan?

Tällä kertaa olikin kyseessä todella yksinkertainen ratkaisu. Ongelma ratkesi ottamalla reititin irti pistorasiasta ja laittamalla takaisin. Ei tullu aikaisemmin mieleen... :rolleyes:

Onkohan mulla kovo paskana kun tietokone tilttaa erittäin usein ja aina samalla lailla? Teki mitä tahansa, niin yhtäkkiä kaikki "jämähtää" paikoilleen, eli hiiri vaan pysähtyy, mikään ei toimi, kone pysyy päällä normaalisti mutta mitään ei pysty tekemään. Kuvaruutu jäätyy paikoilleen. Ja kovonahan on tuttu ja turvallinen maxtori

Ylikuumenemisongelmalta kuulostaa, mikäli kone "jymähtää" paikoilleen. Kokeile säätää biosista Safe-valuet päälle, ts. hitaammat asetukset muisteihin yms. Ja näytönohjain kannattee kokeilla alikellottaa myös.

Sinoli sanoi:
Onkohan mulla kovo paskana kun tietokone tilttaa erittäin usein ja aina samalla lailla? Teki mitä tahansa, niin yhtäkkiä kaikki "jämähtää" paikoilleen, eli hiiri vaan pysähtyy, mikään ei toimi, kone pysyy päällä normaalisti mutta mitään ei pysty tekemään. Kuvaruutu jäätyy paikoilleen. Ja kovonahan on tuttu ja turvallinen maxtori
Mulla oli samoja ongelmia itsellä hetki takaperin. Pitkään luulin että vika oli kovossa mutta aika pitkän oireilun jälkeen kone kilahti sitten viimeisen kerran ja testailujen jälkeen todettiin että prosessori ja emolevy oli molemmat paskana. Tuli kallis reissu :rolleyes:

Saako jollain ohjelmalla muutettua AVI, DIVX, XVID + muut softamuodot sellaisiksi jotta normi DVD-soitin niitä ymmärtää?

Tällä hetkellä on yhdessä paikassa sellainen ongelma, että ISP:n DHCP-palvelin ei toimi kunnolla (tai ollenkaan). Kone saa kaikki muut tiedot, mutta DNS-palvelin jää puuttumaan. Paikallisten DNS-palvelinten osoitteita en tiedä, joten kysyn jos joku tietäisi julkisia DNS-palvelimia mieluiten Suomesta tai muuten läheltä? Tähän mennessä olen löytänyt niitä vain jenkeistä...

Nyt on pieni ongelma. En jostain syystä saa tyhjiä kansiota deletoitua, vaan wintoosa ilmottaa että se kansio on jonkun sovelluksen käytössä. Eli sama homma kun niiden avien kanssa jos ei ole tehnyt sitä rekisterin peukalointia. Mikä tuohon voisi auttaa? Niissä kansiossa on ollut ihan omalla kameralla otettuja digikuvia. Ei auta roskikseen vetäminen, eikä tyhjän tekstitiedoston tai vastaavan luonti ja sen kanssa poistamisen yritys. Joku konsti tähänkin varmaan on? Ja en ala kehoitteen kautta kikkailemaan, ne hakemistopolut on niin vittumaisia että joku muu konsti on oltava.

tohon kansioiden poistoon mulla on ollu sama probleema joka on ratkennut buuttauksella.

Sitten omaan kysymykseen mitä tapahtuu jos samaan näyttöön iskee kaksi konetta kiinni (näytöstä löytyy DVI ja VGA liitännät)? voiko niitä koneitten näkymää vaihdella jotenkin?

Ostin tuossa kannettavan ja juuri tuli vekosille intistä ja aloin sitä säätään. Mitään langatonta internetverkkoa ei siis vielä ole olemassa? Kaveri puhu, että syksyn aikana pitäs aueta joku ihan uusi. Wlan taas on sellanen, että se vaatii jonkun tukipisteen läheltä(eli periaatteessa normi modeemin tai vastaavan joka ottaa aaltoja vastaan)? Oon pahasti ulkona näistä yhteysvaihtoehdoista nykyään.

Suorana kysymyksenä: Onko tolla kassuolosuhteissa ainut mahdollinen tapa päästä nettiin liittämällä kännykkä läppäriin ja sieltä verkkoon?

Manuel sanoi:
Suorana kysymyksenä: Onko tolla kassuolosuhteissa ainut mahdollinen tapa päästä nettiin liittämällä kännykkä läppäriin ja sieltä verkkoon?

On.

edit. paitsi kyllä en ihmettelisi vaikka sieltä wlan-tukiasema löytyisi, kaikkea niihin on nykyään keksitty.. Ja siihen että pääsee kiinni wlan verkkoon tarvitaa koneessa jo oleva tai sitten lisävarusteena ostettava wlan kortti.

o999Cer sanoi:
mount using Alcohol 120% 1.9.5.31 or use d-tools ??? mitä toi meinaa? ja mikä ihmeen mount?

Että levyn "mounttaamiseen" käytetään Alcohol tai Daemon Tools ohjelmaa. Ko. ohjelmat emuloivat eli matkivat CD/DVD-asemaa. Tämä mahdollistaa sen, että jos sinulla on joku ohjelma image-muodossa voit sen mountata noilla ohjelmilla ilman, että tarvitsee sitä levylle polttaa ja toistaa CD/DVD aseman kautta. Eli käytät ohjelmaa kovalevyltä ja tietokone "luulee" , että ohjelma on CD/DVD levyllä.

mount = liitä

o999Cer sanoi:
mount using Alcohol 120% 1.9.5.31 or use d-tools ??? mitä toi meinaa? ja mikä ihmeen mount?

Elikkäs Daemon tools ja Alcohol ovat näitä "virtuaaliasema"-ohjelmia joilla warepelien imaget yleensä saadaan toimimaan, mounttaaminen tarkoittaa että jommallakummalla ohjelmalla ajat kyseisen imagen.

Edit:Hitsi että olen hidas, ylhäällä se olikin selitetty miljoona kertaa paremmin :P

image (cue tms) pitää mountata jommallakummalla noilla ohjelmilla. kyseessä on siis virtuaaliasema. Netistä löytyy seikkaperäisiä ohjeita, mutta ihan simppeli operaatio..

Arvid sanoi:
http://www.michna.com/kb/WxCannotDelete.htm

Tossa on esimerkkejä siitä mitä voit tehdä, osa tosin menee komentorivin puolelle. Helpoin on toki toi buuttaus, jonka jälkeen sovellusten varaukset tiedostojen suhteen eivät enää automattisesti jatku.

Hehehe, en mä nyt ihan niin käsi ole, ettenkö olisi tuota buuttausta kokeillut.

Kikkailin tuon komentorivin kanssa ja ei auta. Komentorivi ei herjaa mitään kun yritän poistaa kansion, mutta ei myöskään kansio minnekkään häviä.

Täytynee varmaan joskus koittaa tuon vikasietotilan kautta jos joku ei tähän jotain muuta kikkaa keksi.

Kansion uudelleennimeäminenkään ei onnistu kun väittää kansion olevan käytössä. Täytyy varmuuden vuoksi ajaa nuo spywaresoftat taas läpi...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom