Voe Perrrrr......
Hain tänään takuuna uuden boksin ja heitin paikkaan. Aluksi taas lähti netti päälle, mutta en ehtinyt kuin koittaa soneran yhteystestiä ja netti hävisi.
Päätin sitten soittaa helpsoniin kun mainosti ilmaista tukea jossain sopimuksen yhteydessä.
Kerroin, että vanhalla telewellin boksilla kyllä toimii ja aiemmin jo soneran tuesta sain selville, että tää telewell tukee maksimissaan 8M nopeutta.
Tultiin lopulta siihen tulokseen, että soneran verkko on jostain syystä liian heikko tai siinä on muuten vikaa eli tuolla vanhalla purkilla tulee se 8M vielä ihan kivasti, mutta kun tuo uusi purkki pystyy käsittelemään koko 24M joka on uuden liittymän nopeus niin verkko tilttaa jotenkin tms. Ohjeisti mua koittamaan silleen,että poista ADSL2+ asetuksen boksin asetuksista ja jätän vain G.dmt asetuksen käyttöön, jolloin boksi käyttää vain sitä 8M nopeutta. Ei sekään heti toiminut, mutta kun resetoin purkin ja ajoin asenuksen uudestaan niin nyt on toistaiseksi pelannut.
Tarvii vaan ensitilassa ottaa soneraan yhteys, että fiksaavat verkkonsa. Ihme vaan kun aluejakamokin on mun mielestä ihan tossa mun tontin kulmalla. Noh... Toimii tuo nettitv tälläkin nopeudella.