Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Prosessien tärkeydestä yms. voi myöskin hakea tietoa ihan googlella. Prosessin nimi googleen ja _luotettavilta_ sivustoilta selvittelemään, onko se windowsin oma, jonkin asennetun ohjelman oma vaiko kenties haittaohjelman. Monet haittaohjelmat yrittää piilotella prosessejaan, mutta ne on yleensä eri paikassa/eri poluilla pyöriviä kuin ne oikeat.

Tietty vois myös ajaa HijackThis ja pastea login tuonne asiaan vihkiytyneempien foorumeille.

Yksi ääni-aiheinen kysymys tällä kertaa. Eli miksi mun tietokone on yhtäkkiä alkanut antamaan häiriöääntä? Eli tilanne on siis sellainen, että äänikortista lähtee ihan normi 3,5mm->RCA-johto kotiteatterille. Kuuluu tuollainen matala mölinä koko ajan. Jos otan koneen päästä johdon irti ja laitan vaikka iPodista musiikkia tulemaan niin ko. ääntä ei kuulu. Ajurit, jopa käyttis on tullut asennettua uusiksi jne.

Edit. Lisäksi tarvitsisin apua tuon ATI:n näyttisten ominaisuuksien kanssa, jotta saisin äänen kulkemaan tuon DVI-HDMI-kaapelin läpi. Eli tarvittava HDMI Audio -ajuri on asennettu, mutta mitään ei tapahdu. Toistolaitteissa on vain tuo Realtek HDMI Output, mutta ei ole yhdistetty. Speakers taas on tuo kyseinen kotiteatteri-viritys, Realtek Digital Outputista taas en saaa kuulumaan mistään ääntä. Mikä avuksi?

Mitenkä saa windowksen media playeristä visualisoinnit pois? Siis nuo ysärin näköiset "spectrianalysaattorit" ja muut psykedeelisen vammaiset efektit.

Eli miksi mun tietokone on yhtäkkiä alkanut antamaan häiriöääntä? Eli tilanne on siis sellainen, että äänikortista lähtee ihan normi 3,5mm->RCA-johto kotiteatterille. Kuuluu tuollainen matala mölinä koko ajan.
Vaikuttaisi maadoitusongelmalta. Onko tietsikka ja vahvari samassa pistorasiassa?

Mitenkä saa windowksen media playeristä visualisoinnit pois? Siis nuo ysärin näköiset "spectrianalysaattorit" ja muut psykedeelisen vammaiset efektit.

?
Klikkaa oikealla siinä kuvan päällä ja valitse visualisointi-ei visualisointia ja lisätoiminnot poistat täpän graafisesta taajuskorjaimesta

Klikkaa oikealla siinä kuvan päällä ja valitse visualisointi-ei visualisointia ja lisätoiminnot poistat täpän graafisesta taajuskorjaimesta

Ei ole sellaista vaihtoehtoa kuin "ei visualisointia". On vain ambience, bars and waves jne...

Voe Perrrrr......
Hain tänään takuuna uuden boksin ja heitin paikkaan. Aluksi taas lähti netti päälle, mutta en ehtinyt kuin koittaa soneran yhteystestiä ja netti hävisi.
Päätin sitten soittaa helpsoniin kun mainosti ilmaista tukea jossain sopimuksen yhteydessä.
Kerroin, että vanhalla telewellin boksilla kyllä toimii ja aiemmin jo soneran tuesta sain selville, että tää telewell tukee maksimissaan 8M nopeutta.
Tultiin lopulta siihen tulokseen, että soneran verkko on jostain syystä liian heikko tai siinä on muuten vikaa eli tuolla vanhalla purkilla tulee se 8M vielä ihan kivasti, mutta kun tuo uusi purkki pystyy käsittelemään koko 24M joka on uuden liittymän nopeus niin verkko tilttaa jotenkin tms. Ohjeisti mua koittamaan silleen,että poista ADSL2+ asetuksen boksin asetuksista ja jätän vain G.dmt asetuksen käyttöön, jolloin boksi käyttää vain sitä 8M nopeutta. Ei sekään heti toiminut, mutta kun resetoin purkin ja ajoin asenuksen uudestaan niin nyt on toistaiseksi pelannut.
Tarvii vaan ensitilassa ottaa soneraan yhteys, että fiksaavat verkkonsa. Ihme vaan kun aluejakamokin on mun mielestä ihan tossa mun tontin kulmalla. Noh... Toimii tuo nettitv tälläkin nopeudella.

Jaapajaa... Tiärä tässä sitte enää mikä on ongelman ydin. Soneralta oltiin tänään yhteydessä eikä osannut oikeen sanoa missä vika. Pyysi nyt kuitenkin vielä koittamaan toisen merkkistä modeemia. Lainasin kaverilta soneran liittymän mukana tulleen thomsonin boksin ja kyllä tällä vaikuttaisi toimivan yhteys.
Tosin nopeus on vieläkin mitä on.

24M siis pitäisi olla. Noh täytyy soittaa taas soneralle ja käskeä lähettämään tämmönen thomsonin boksi jonka se jo lupasikin jos vika on boksissa.

Jaapajaa... Tiärä tässä sitte enää mikä on ongelman ydin. Soneralta oltiin tänään yhteydessä eikä osannut oikeen sanoa missä vika. Pyysi nyt kuitenkin vielä koittamaan toisen merkkistä modeemia. Lainasin kaverilta soneran liittymän mukana tulleen thomsonin boksin ja kyllä tällä vaikuttaisi toimivan yhteys.
Tosin nopeus on vieläkin mitä on.

24M siis pitäisi olla. Noh täytyy soittaa taas soneralle ja käskeä lähettämään tämmönen thomsonin boksi jonka se jo lupasikin jos vika on boksissa.

Ei noi palveluntarjoajat lupaa 24M yhteyttä, vaan sen mitä piuhoista irtoaa...eli jos huonokuntoiset johdot ja/tai pitkä matka lähimpään keskukseen niin se 24M ei toteudu.

Ei noi palveluntarjoajat lupaa 24M yhteyttä, vaan sen mitä piuhoista irtoaa...eli jos huonokuntoiset johdot ja/tai pitkä matka lähimpään keskukseen niin se 24M ei toteudu.
Näinpä. Useinkin jää noihin lukemiin.

Vastauksena nyt niille kellä on ollut näitä "antivirus system 2011" -ongelmia. Haitallisen ohjelman nimi voi olla myös jokin muu, mutta peruskaava on tämä: Ohjelma ilmoittaa että koneellasi on jokin random virus ja sinun pitää ajaa ja mahdollisesti rekisteröidä (lue: ostaa) softa jotta voit sen tehdä. Samalla kaikki normaalit antivirussoftat kytkeytyvät ainakin osittain pois päältä (skannaukset ei toimi, koko softa ei aukea yms), pahimmillaan netti ei toimi ollenkaan ja olo on kuin meksikolaisessa vankilassa.

Parikin tällaista konetta nyt fiksanneena voin antaa ainakin omalla kohdalla helpoiten toimineen kaavan:

1) Lataa Malwarebytes-ohjelmiston ilmaisversio netistä (toki saa maksullistakin versiota käyttää jos haluaa, mutta ilmainen riittää) eri koneella kuin missä kyseinen scareware-ohjelma luuraa
2) Boottaa kone vikasietotilaan ja sitä kautta asenna malwarebytes vaikka usb-tikun kautta (muuten ei yleensä anna asentaa, tai sitten blockii siltäkin scannin) saastuneeseen koneeseen
3) Aja täysi scannaus läpi, ja poista infektiot, tämän jälkeen pitää vielä de-aktivoida ja re-aktivoida järjestelmän palautus (system restore), näin ollen se "muisti" nollautuu. (Muuten nämä ohjelmat jäävät kytemään sinne, ja kohta se synnyttää itsensä sieltä uudelleen).
4) Suosituksissa oli vielä ajaa lopuksi ccleaneri läpi, joka siivoa loput roskat mennessään
5) Tämän jälkeen suosittelen vielä boottaamista normitilaan, malwarebytesin päivittämistä, sekä uutta täyttä scannia päivitetyillä tiedoilla, jos infektioita löytyy, toista vielä kohdat 3 ja 4.

En muista saiko system restorea kopeloitua safe modessa, jos ei niin sitten tavalliseen tilaan ja siellä tekee sen, ja sitten vain ohjeiden mukaan.

On perin vittumaisia nuo, ja erittäin sitkeitä poistumaan.

Eli nyt kun asensin macille ntfs:n ja voin käyttää ulkosta kovoa tässä, niin toimiiko se nyt myös windowsin kanssa? pleikkari ei ainakaan suostunu lukemaan tuota nyt. miten pystyn pleikkarin kautta katsomaan leffoja?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Eli nyt kun asensin macille ntfs:n ja voin käyttää ulkosta kovoa tässä, niin toimiiko se nyt myös windowsin kanssa? pleikkari ei ainakaan suostunu lukemaan tuota nyt. miten pystyn pleikkarin kautta katsomaan leffoja?
Pleikkari ei tue NTFS, mikä on mun mielestä outoa ja typerää. Eli esim. kaikki yli 4GB videotiedostot on pois pelistä.

Windowsin pitäisi sitä lukea, jos se kovalevy on oikeasti NTFS muotoon alustettu.

Pleikkari ei tue NTFS, mikä on mun mielestä outoa ja typerää. Eli esim. kaikki yli 4GB videotiedostot on pois pelistä.

Windowsin pitäisi sitä lukea, jos se kovalevy on oikeasti NTFS muotoon alustettu.

Eli en saa käytettyä ulkoista kovoa pleikkarin kanssa jos oon lisänny sinne mäkillä tiedostoja? :D Vai löytyykö tuohon jotakin kikkakolmosta? Eipä tuolla kovolla taida sitten kauheasti olla virkaa, tuohon mä sitä vaan tarvitsen. Leffoihin ja sarjoihin.

Eli en saa käytettyä ulkoista kovoa pleikkarin kanssa jos oon lisänny sinne mäkillä tiedostoja? :D Vai löytyykö tuohon jotakin kikkakolmosta? Eipä tuolla kovolla taida sitten kauheasti olla virkaa, tuohon mä sitä vaan tarvitsen. Leffoihin ja sarjoihin.
Jos nuo ei ole HD tasoa, niin ei tarvitse olla NTFS? NTFS ainoa pointti sinänsä on tukea yli 4GB tiedostoja.

En tiedä kikkakolmosista, tosin tietokone ja PS3 on varmaan samassa verkossa? Silloin asennan koneelles PS3 Media Center, ja lue ohjeet miten sitä käytetään. Voi striimata suoraan verkon yli kaiken materiaalin koneelta, aivan kuten katsoisit videotiedostoa normaalisti PS3:l.

Mikä mahtaa olla vikana kun yritän liittää Digiboxin asus vk266h näyttöön scart-rca-kaapelilla niin kuva on mustavalkoinen, mutta muuten kaikki on hyvin? ja kuvakin on varsin hyvä, paitsi mustavalkoinen... :(

Virransäästötila. Asetuksista voi muuttaa aikaa jonka jälkeen kone menee säästötilaan.

Voi johtua haittaohjelmasta, rikkinäisestä Windowsin osasta tai sitten siitä, että kiintolevy on lähes täynnä. Tarkista ensin onko levy täynnä, jos on niin siivoamaan turhia tiedostoja pois.

Niin, asiaan palatakseni.

Ei se kyllä oikein voi olla tuo virransäästötila mikä konetta sammuttelee, koska kone sammahtelee ihan vaikka kesken foorumin selauksen. Katoin myös virranhallinta-asetuksia ja siellä on sekä näytön sammutus että tietokoneen asettaminen lepotilaan "ei koskaan". Myös tuo "käynnistyy kyllä heti takas" on siinä mielessä minulta harhaanjohtavasti sanottu, että kone sammuu kyllä ihan täysin ja käynnistyminen on ihan normaali prosessi alusta lähtien.

Kiintolevyä tyhjensin myöskin 20 gigan verran eikä ole tehnyt eroa entiseen.

Turisas: Mulla tuota samaa aiheutti epäilemäsi ylikuumeneminen. Eli ei muuta kuin kone auki ja putsaushommiin.

Pitääkö Epson SX200-tulostimessa olla kaikki väripatruunat tulostimessa, jotta se toimisi? Mulla herjaa, että väri on loppu, kun laitoin yhden ainoan mustan värisen kasetin tulostimeen, koska en muita värejä tarvitse. Ja muut värit heitin menemään, koska nekin oli mustan ohella vähissä.

Turisas: Mulla tuota samaa aiheutti epäilemäsi ylikuumeneminen. Eli ei muuta kuin kone auki ja putsaushommiin.
Näppiksen ruuvasin irti ja puhaltelin tuulettimen läpi huimaukseen asti sekä vanupuikolla noukin sitkeimpiä pölykerroksia. Nyt on pari iltaa jo kestänyt kone käynnissä. Siinäpähän se tais vika sitten olla.

Pitääkö Epson SX200-tulostimessa olla kaikki väripatruunat tulostimessa, jotta se toimisi? Mulla herjaa, että väri on loppu, kun laitoin yhden ainoan mustan värisen kasetin tulostimeen, koska en muita värejä tarvitse. Ja muut värit heitin menemään, koska nekin oli mustan ohella vähissä.

Ohjauspaneeli -> tulostimet -> tulostimen asetukset -> aseta pelkkä mustavalkotulostus päälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom