Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Sulla on winkkarin asetuksissa niin että se jää sihen Welcome Screeniin, eikä mene suoraan työpöydälle. Jos konetta netissä käytät suosittelen kyllä että laitat sille Administrator tilille salasanan. Tai itseasiassa kaikille tileille salasana.

Eli windows 7 käytössä. Nyt on yhtäkkiä vaan jotenki muuttunu itekseen että se jää siihen welcome sreeniin, enkä mistään löydä miten sen saan vaihdettua normaaliks

Eli windows 7 käytössä. Nyt on yhtäkkiä vaan jotenki muuttunu itekseen että se jää siihen welcome sreeniin, enkä mistään löydä miten sen saan vaihdettua normaaliks
Toimiiko:

1. Click the start button
  2. type run in the search bar and press enter.
  3. type netplWiz.exe and click ok
  4. Uncheck “Users must enter user name and password to use this computer.”
  5. And finally click ok

Suomeksi vastaavat.

Toimiiko:

1. Click the start button
  2. type run in the search bar and press enter.
  3. type netplWiz.exe and click ok
  4. Uncheck “Users must enter user name and password to use this computer.”
  5. And finally click ok

Suomeksi vastaavat.

Ei oikein tominu nuinkaan.Heti käynnistäessä herjaa väärää salasanaa nuin

Ei oikein tominu nuinkaan.Heti käynnistäessä herjaa väärää salasanaa nuin
Herjaa väärästä salasanasta vaikka ei salasanaa ole? :hyvä:

Just just.. aikas mielenkiintoista. Miten pääsit tosta ohi sitten? Et antanut salasanaa vaan klikkasit sisään jolloin antamatta salasanaa annoit "salasanan"? :)

Herjaa väärästä salasanasta vaikka ei salasanaa ole? :hyvä:

Just just.. aikas mielenkiintoista. Miten pääsit tosta ohi sitten? Et antanut salasanaa vaan klikkasit sisään jolloin antamatta salasanaa annoit "salasanan"? :)

Siinä piti luoda toinen jotta pääsisi kirjautumaan ilman salasanaa tai käyttäjänimeä kun otti rastin pois siitä ruudusta. Sit muka piti päästä kirkjautumaan ilman salasanaa ja käyttäjänimeä sisään mutta paskan marjat :D
Olin ekaks jo paniikissa että koko kone lukossa, mutta onneks se kirjautu sisälle kun ei laittanu salasanaa.

Siis, sun tarvii vain klikata sitä iconia et menee Windowsiin, eikö?

Tossa ohjeessa, niin kokeile niin että se sun käyttäjä on maalattuna kun otat raksin pois. Eli siis kohta 3: http://www.sevenforums.com/tutorials/377-log-automatically-startup.html

Hassua tosin se, että mulla ei ole salasanaa ja loggaa suoraan työpöydälle... ja mulla on tossa ruksi, mutta se ei tietenkään merkkaa mitään jos ei ole salasanaa.

Siis, sun tarvii vain klikata sitä iconia et menee Windowsiin, eikö?

Tossa ohjeessa, niin kokeile niin että se sun käyttäjä on maalattuna kun otat raksin pois. Eli siis kohta 3: http://www.sevenforums.com/tutorials/377-log-automatically-startup.html

Hassua tosin se, että mulla ei ole salasanaa ja loggaa suoraan työpöydälle... ja mulla on tossa ruksi, mutta se ei tietenkään merkkaa mitään jos ei ole salasanaa.

No niin sain sen nyt toimimaan :D mulla jossain vaiheessa itsekseen alotti vaan jäämään tuohon welcome screeniin enpä tiiä mistä se johtu.Kiitoksia paljon jelpistä!! :worship:

nyt on virus tullu koneelle, heittää koko ajan jotain 'antivirus system 2011' -ohjelmaa mun näytölle ja hokee et 'virus found'. ensinnäkään mulla ei edes ole tommosta ohjelmaa. tiedän sen tiedoston mistä toi virus tuli koneelle, mut en saa sitä poistettua. ajoin f-securen online scannerilla mut toi ohjelma tuli silti takas jonku ajan jälkeen. trojan killeriä myös koitettu. millähän ton viruksen sais pois, onko kellään muulla tullu tota virusta ?

Joo mä luulen että kärrään purkin takasin kauppaan ja koitan uudella josko pelais.

Voe Perrrrr......
Hain tänään takuuna uuden boksin ja heitin paikkaan. Aluksi taas lähti netti päälle, mutta en ehtinyt kuin koittaa soneran yhteystestiä ja netti hävisi.
Päätin sitten soittaa helpsoniin kun mainosti ilmaista tukea jossain sopimuksen yhteydessä.
Kerroin, että vanhalla telewellin boksilla kyllä toimii ja aiemmin jo soneran tuesta sain selville, että tää telewell tukee maksimissaan 8M nopeutta.
Tultiin lopulta siihen tulokseen, että soneran verkko on jostain syystä liian heikko tai siinä on muuten vikaa eli tuolla vanhalla purkilla tulee se 8M vielä ihan kivasti, mutta kun tuo uusi purkki pystyy käsittelemään koko 24M joka on uuden liittymän nopeus niin verkko tilttaa jotenkin tms. Ohjeisti mua koittamaan silleen,että poista ADSL2+ asetuksen boksin asetuksista ja jätän vain G.dmt asetuksen käyttöön, jolloin boksi käyttää vain sitä 8M nopeutta. Ei sekään heti toiminut, mutta kun resetoin purkin ja ajoin asenuksen uudestaan niin nyt on toistaiseksi pelannut.
Tarvii vaan ensitilassa ottaa soneraan yhteys, että fiksaavat verkkonsa. Ihme vaan kun aluejakamokin on mun mielestä ihan tossa mun tontin kulmalla. Noh... Toimii tuo nettitv tälläkin nopeudella.

nyt on virus tullu koneelle, heittää koko ajan jotain 'antivirus system 2011' -ohjelmaa mun näytölle ja hokee et 'virus found'. ensinnäkään mulla ei edes ole tommosta ohjelmaa. tiedän sen tiedoston mistä toi virus tuli koneelle, mut en saa sitä poistettua. ajoin f-securen online scannerilla mut toi ohjelma tuli silti takas jonku ajan jälkeen. trojan killeriä myös koitettu. millähän ton viruksen sais pois, onko kellään muulla tullu tota virusta ?

Itselle tuli samankaltainen virus jonkin aikaa sitten ja pistä perkeleenmoisen mylläkän koneella päälle. Kaiken huippu oli se, että noi ohjelmatiedostot mitä tuli kylkiäisenä oli säädetty niin, ettei niitä voinut poistaa, ts. ei ollut oikeuksia.
Oletko koittanut ettiä tehtävälistasta epäilyttävän näköistä prosessia ja vetänyt sen alas? Itsellä tuo muistaakseni auttoi ja sen jälkeen sai niitä tiedostoja poistella.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Mistäköhän johtuisi, että yhtäkkiä Operalla suurin osa ulkomaisista sivuista (NHL, ESPN Player, AHL, OHL, Hfboards yms.) lataavat perkeleen hitaasti ja ovat muutenkin ihan jumissa. Kuitenkin kaikki suomalaiset sivut toimivat ihan normaalisti.

Mistäköhän johtuisi, että yhtäkkiä Operalla suurin osa ulkomaisista sivuista (NHL, ESPN Player, AHL, OHL, Hfboards yms.) lataavat perkeleen hitaasti ja ovat muutenkin ihan jumissa. Kuitenkin kaikki suomalaiset sivut toimivat ihan normaalisti.

Jossain reitin varrella reititin paskana, kuormituksen alla tms.

Ihan yleistä hommaa, selviää helpoiten kun heittää tracea kehiin ja katsoo missä alkaa tökkimään. Joskus vika on ihan Suomessa kun jonkun operaattorin piuhat on solmussa.

Jossain reitin varrella reititin paskana, kuormituksen alla tms.

Ihan yleistä hommaa, selviää helpoiten kun heittää tracea kehiin ja katsoo missä alkaa tökkimään. Joskus vika on ihan Suomessa kun jonkun operaattorin piuhat on solmussa.
Eli siis tämä korjaantuu ajan kanssa itsestään?

Soneralla ainakin on nyt ongelmia ulkomaanyhteyksien kanssa ja vaikuttanee muihinkin operaattoreihin, odottamalla korjaantuu.

Soneralla ainakin on nyt ongelmia ulkomaanyhteyksien kanssa ja vaikuttanee muihinkin operaattoreihin, odottamalla korjaantuu.

Ihmetellytkin koko päivän että mikä on vikana kun kaikki ulkomaiset sivustot latautuu hemmetin hitaasti/tai ei ollenkaan mutta seurantasivustojen mukaan niissä ei ole mitään ongelmaa.

Tere.
Onko kellään tietoa mistä voisi johtua/kuinka saisi korjattua seuraavanlaisen ongelman?
Otin kannettavasti tietokoneesta kovalevyn irti, liitin sen pöytäkoneeseen ja kopioin tiedostot sieltä talteen.
Kun laitoin kovalevyn läppäriin takaisin niin kannettava käynnistyy n.2-5sekunniksi ja sammuttaa itsensä, käynnistyy ja sammuu, jatkaa tätä loputtomasti jos ei ota akkua irti.
Kyseessä Acerin läppäri jos sillä jotain merkitystä. Nyt tarvis jotain kotikonstia millä saisi tuon korjattua??

Itselle tuli samankaltainen virus jonkin aikaa sitten ja pistä perkeleenmoisen mylläkän koneella päälle. Kaiken huippu oli se, että noi ohjelmatiedostot mitä tuli kylkiäisenä oli säädetty niin, ettei niitä voinut poistaa, ts. ei ollut oikeuksia.
Oletko koittanut ettiä tehtävälistasta epäilyttävän näköistä prosessia ja vetänyt sen alas? Itsellä tuo muistaakseni auttoi ja sen jälkeen sai niitä tiedostoja poistella.

mikähän siellä vois olla epäilyttävän näköistä?

^ Tsekkaa ainakin sellaiset prosessit missä ei ole kuvausta tai mitkä vaikuttaa siltä ettei ne ole windowsin omia prosesseja. Omassa tapauksessani tuollaisen epäilyttävän prosessin kohdekansiona oli system -kansio.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom