Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Minkä takia tietokoneellani ei pääse mol.fi sivustolle, ajattelin katella uutta työpaikkaa mutta, mozilla eikä IE päästä sivulle, sanoo vain "sivua ei voi näyttää" :(

Tätä on jatkunut jo pitkään, ajattelin aluksi että vika on sivustossa, mutta kaverin koneella sekä kännykällä pääsen sivustolle.

Virustorjunta ohjelma on AVG

Hei, mulla on nyt vittumainen ongelma. Ku yritön pelaa naapuri talossa asuvan kaverin kanssa xboxia livessä nii se ei onnistu en tajua miks... sama juttu kun toisen kaverin kanssa joka asuu n. 1km päästä mun luota. Ennen on toiminut normaalisti ja tällä hetkellä pystyn kyllä pelaamaan livessä mutta en kavereiden kanssa. En tiedä vaikuttaako asiaa miten ku sain justiisa käytetyn kannattavan itelleni mutta eihän sen pitäisi vaikuttaa tämmösii mitekään? Ja meillä ei käytetä tällä hetkellä perusmodeemia vaan se sonera koti tv systeemin mukana tullutta palvelureittimen mutta viimeisen 2kk aikana kaikki on sillä toiminut normisti.

Kun käytän Mozillaa ja yritän katsella videoita Youtubesta, pyytää sivut asentamaan Adobe Flash Playerin. Ongelmana on se, että asennus ei ilmeisesti onnistu (vaikka omasta mielestäni se on onnistunutkin). Tuo asennusteksti tulee aina silti vaan.

Mozillaa käyttäessäni ja esim. pakkista lukiessani sivun ylälaitaan tulee teksti "sivun mediatiedostot vaativat uuden liitännäisen asentamista näkyäkseen täydellisesti" ja etsiessäni niitä tarjoaa kone vaihtoehdoksi juuri tuota Adobea, jonka asentaminen ei kuitenkaan onnistu.

Internet Explorerin puolella videoiden katsominen Youtubesta onnistuu.

Missä vika?

Ja kuten huomasitte, olen ihan käsi näissä tietokoneasioissa.

Kun käytän Mozillaa ja yritän katsella videoita Youtubesta, pyytää sivut asentamaan Adobe Flash Playerin. Ongelmana on se, että asennus ei ilmeisesti onnistu (vaikka omasta mielestäni se on onnistunutkin). Tuo asennusteksti tulee aina silti vaan.

Mozillaa käyttäessäni ja esim. pakkista lukiessani sivun ylälaitaan tulee teksti "sivun mediatiedostot vaativat uuden liitännäisen asentamista näkyäkseen täydellisesti" ja etsiessäni niitä tarjoaa kone vaihtoehdoksi juuri tuota Adobea, jonka asentaminen ei kuitenkaan onnistu.

Internet Explorerin puolella videoiden katsominen Youtubesta onnistuu.

Missä vika?

Ja kuten huomasitte, olen ihan käsi näissä tietokoneasioissa.
http://download.macromedia.com/pub/flashplayer/current/uninstall_flash_player.exe

- Koita ladata tuo ja poista sen avulla flash player. Muista sulkea kaikki selaimet ennen kuin avaat tuon "uninstall_flash_player.exe"-tiedoston
- Asenna flash player uudestaan sen jälkeen. Täältä: http://get.adobe.com/flashplayer/

edit. Tai asenna Chrome-selain, joka hoitaa flashin asentamisen/päivittämisen itsekseen.

Macilla @ -merkki tulee alt + 2, ei komento + 2
No perskele! Sillähän asia ratkesi laakista, kiitos! En tiedä miksi muistin sen tulevan komennon kautta... uskomatonta etten tota yhdistelmää saanut aikaiseksi vaikka aiemmin se on ollut ihan peruskauraa. Varmaan liian satunnainen käyttö mun ongelmana... :nolo:

Minkä takia tietokoneellani ei pääse mol.fi sivustolle, ajattelin katella uutta työpaikkaa mutta, mozilla eikä IE päästä sivulle, sanoo vain "sivua ei voi näyttää" :(

Käyttöjärjestelmä? Saatko komentokehotteen käyttöön, esim. Win-näppäin + R ja sitten komennoksi "cmd" ja Suorita-nappi.

Tuossa anna komento

ping www.mol.fi

ja katso saatko 4 kpl vastauspakettia. Jos saat ja sinulla on XP, kirjoita komento

telnet www.mol.fi 80

ja avautuvaan ikkunaan kirjoita

GET /

ja enter. Pitäisi tulla tekstiä jossa lukee mm. "The document has moved <a href="http://www.mol.fi/etusivu/index.html">here</a>.</p>"

Näyttäis siltä, että mun ilmainen mIRC ei enää tahdo olla ilmainen. Se on aina herjannut, että on vaan 30 päivän demoversio, mutta oon päässyt sen kohdan ohi vaan odottamalla hetken. Nyt ei enää onnistu 455 päivän jälkeen, mikä neuvoksi? En käytä niin paljoa, että viitsisin maksaa siitä.

Näyttäis siltä, että mun ilmainen mIRC ei enää tahdo olla ilmainen. Se on aina herjannut, että on vaan 30 päivän demoversio, mutta oon päässyt sen kohdan ohi vaan odottamalla hetken. Nyt ei enää onnistu 455 päivän jälkeen, mikä neuvoksi? En käytä niin paljoa, että viitsisin maksaa siitä.

Tallenna authit ym scriptat. Poista client ja asenna uudestaan. Parempi kuuin 100 jänistä..

Hei, mulla on nyt vittumainen ongelma. Ku yritön pelaa naapuri talossa asuvan kaverin kanssa xboxia livessä nii se ei onnistu en tajua miks... sama juttu kun toisen kaverin kanssa joka asuu n. 1km päästä mun luota. Ennen on toiminut normaalisti ja tällä hetkellä pystyn kyllä pelaamaan livessä mutta en kavereiden kanssa. En tiedä vaikuttaako asiaa miten ku sain justiisa käytetyn kannattavan itelleni mutta eihän sen pitäisi vaikuttaa tämmösii mitekään? Ja meillä ei käytetä tällä hetkellä perusmodeemia vaan se sonera koti tv systeemin mukana tullutta palvelureittimen mutta viimeisen 2kk aikana kaikki on sillä toiminut normisti.

Tarvii sillata se motukka. Näin ainakin itsellä

Tallenna authit ym scriptat. Poista client ja asenna uudestaan. Parempi kuuin 100 jänistä..

Ei toimi, toimi viimeks joskus 2000 luvun alussa tolleen.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Mistä helvetistä saa ton rasittavan "click" äänen pois kun Explorerilla ja XP käyttiksellä selailee? Esim pakkiksella kun painelee noita sivuja sun muita. Oon omasta mielestäni ohjauspaneelista sieltä äänivalikosta kaikki maholliset äänet ottanu pois.

Edit. Okei, nyt tiedän miks ääni kuuluu. Vaikka otan ne pois niin ne ei näköjään suostu pysymään äänettömältä vaan samat äänet on sielä valittuina samoille toiminnoille vaikka painan "ok" sen jälkeen ku oon laittanu kaikki pois. Painoin vielä "käytä" namiskaa välillä kanssa mut ei auta. No mikäs tähän nyt sitten toimii? Vittu että voi olla näinkin yksinkertanen asia hankalaa helvetti soikoon.

Mistä helvetistä saa ton rasittavan "click" äänen pois kun Explorerilla ja XP käyttiksellä selailee? Esim pakkiksella kun painelee noita sivuja sun muita. Oon omasta mielestäni ohjauspaneelista sieltä äänivalikosta kaikki maholliset äänet ottanu pois.

Edit. Okei, nyt tiedän miks ääni kuuluu. Vaikka otan ne pois niin ne ei näköjään suostu pysymään äänettömältä vaan samat äänet on sielä valittuina samoille toiminnoille vaikka painan "ok" sen jälkeen ku oon laittanu kaikki pois. Painoin vielä "käytä" namiskaa välillä kanssa mut ei auta. No mikäs tähän nyt sitten toimii? Vittu että voi olla näinkin yksinkertanen asia hankalaa helvetti soikoon.
Kun sanot että laitoit kaikki pois, niin tarkoitatko että valitsit äänille tiputusvalikosta None/vastaava suomeksi? Eli toi ääni poistuu valitsemalla Windows Explorer "puun" alta äänelle "Start Navigation" tuo (None).

Kun sanot että laitoit kaikki pois, niin tarkoitatko että valitsit äänille tiputusvalikosta None/vastaava suomeksi? Eli toi ääni poistuu valitsemalla Windows Explorer "puun" alta äänelle "Start Navigation" tuo (None).

Juu juuri noin tein. Mutta aina vaan ääni pysyy ja sit kun menee kattomaan niin taas sille on sielä se sama vitun click-ääni valittuna vaikka just otin sen pois. Sitä paitsi tossa on yläpuolella tollanen valikko vielä että: "Windows äänivalikoima" ja sieltä saa valita että "Ei ääniä" tai "Windows oletus" tai joku mukautettu jos sellasen on tallentanut. Sieltäkin laitoin ton "Ei ääniä" valinnan mut ei onnistu. Aina vaan se click kuuluu.

Mikähän meikäläisen läppärissä kusee kun tuntuu että tahmaa hemmetisti jos yrittää pelailla jotain vähänkään uudempia pelejä, koneena siis Asus n61ja, jossa pitäis riittää potkua huomattavasti enemmän kuin nykyisessä pöytäkoneessa. Siltikin toi pöytäkone jaksaa paljon paremmin. Vertailuna kaverilla on vanhempi läppäri jossa jokainen osa on hieman vanhempi ja huonompi, siltikin pyörii kivasti.
Kone on vieläpä puoli vuotta vanha ja tarkoituksella oon koittanu välttää kaiken paskan asentamista joka hidastais konetta, mutta silti tää tahmailee. Voiko tässä olla jotain sellasia ohjelmia jotka syö hemmetisti kapasiteettia vai mikä helvetti.

Mikähän meikäläisen läppärissä kusee kun tuntuu että tahmaa hemmetisti jos yrittää pelailla jotain vähänkään uudempia pelejä, koneena siis Asus n61ja, jossa pitäis riittää potkua huomattavasti enemmän kuin nykyisessä pöytäkoneessa. Siltikin toi pöytäkone jaksaa paljon paremmin. Vertailuna kaverilla on vanhempi läppäri jossa jokainen osa on hieman vanhempi ja huonompi, siltikin pyörii kivasti.
Kone on vieläpä puoli vuotta vanha ja tarkoituksella oon koittanu välttää kaiken paskan asentamista joka hidastais konetta, mutta silti tää tahmailee. Voiko tässä olla jotain sellasia ohjelmia jotka syö hemmetisti kapasiteettia vai mikä helvetti.

Käytätkö langatonta nettiä? Mitä pelejä pelaat? O.o Onko tyyliin Black Ops jne?

Tuli tuommoinen kätevä pystysuora viiva n. 6cm näytön vasemmasta laidasta ja väriltään keltainen/kultainen jos ketään helpottaa? Väsähtikö pikselit vai mikä? Näyttönä Samsung SyncMaster 2333HD.

Äskön vaihtelin uusimmat ajurit eikä mitään vaikutusta.. Välillä tuo on häipynyt tuosta mutta nyt taas näyttää olevan koko ajan..

Käytätkö langatonta nettiä? Mitä pelejä pelaat? O.o Onko tyyliin Black Ops jne?

Käytän langatonta kyllä, mutta en pelaa netissä jos haet sitä että yhteyden vuoksi tahmais. Tarkoitan ihan kunnolla fps:n tippumista aika alas jos vähänkään koittaa karkkia lyödä ruudulle. Juurikin nämä uudemmat CoDit, MW2 yms. Samoin tuuletin alkaa huutaa hoosiannaa ja kone kuumuu aika kovastikin jos pelaa, lieneekö tuo nyt kovin terveellistä?

Käytän langatonta kyllä, mutta en pelaa netissä jos haet sitä että yhteyden vuoksi tahmais. Tarkoitan ihan kunnolla fps:n tippumista aika alas jos vähänkään koittaa karkkia lyödä ruudulle. Juurikin nämä uudemmat CoDit, MW2 yms. Samoin tuuletin alkaa huutaa hoosiannaa ja kone kuumuu aika kovastikin jos pelaa, lieneekö tuo nyt kovin terveellistä?
Mikä on koneen tarkempi merkki, löysin heti kärkeen Googlesta pari eri konfiguraatiota tolle. Perässäkin on koodi kuten esim. JX005V.

Mitkä on pöytäkoneen speksit, eli oletko ihan varma että on oikeasti tehokkaampi. On hieman harhaanjohtavaa verrata pöytäkoneita ja läppäreitä, pelkät gigat ja megahertsit ei riitä. Sori, en nyt tiedä mikä on sulla tietotaito jne., mutta pakko kaikki kysyä/todeta että hommat selviää. :)

Väitän että tuoreimmat pelit ei pyöri täysillä karkeilla noin tonnin (?) läppärillä, ei sitten millään.

Tiedän koneista aavistuksen, en ohjelmapuolesta mutta hardware on aikalailla hallussa. Tää on toi JX133V eli sisältää i5 450M CPU:n. Joo tiedän että toi vertailu ei nyt ihan toimi mutta omaan tietämykseeni perustuen tän pitäis olla hieman tehokkaampi. 3dmark06 pisteistä tolla pöytäkoneella en tiedä koska koko kone crashaa kun sitä yrittää ajaa, mutta tällä tulos on noin 8000. Näyttis tässä luultavasti on aavistuksen tehottomampi, kuten nyt yleensä.

Enkä tarkota ihan noita uusimpia pelejä, esim Dragon Age: Origins pyörii aika huonosti ja kone tuntuu kuumuvan ihan helvetisti kun peliä on vasta aloittelemassa.

Suositut

Back
Ylös Bottom