Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Vanha kunnon Razer Lachesis hiiri ruvennut temppuilemaan. Osoitin hyppii sillointällöin näytöllä 5-10cm matkoja alaspäin , liikuttipa hiirtä sitten mihin suuntaan tahansa. Mikä tuossa voi olla paskana? Samanlainen hiirihän se kyllä ostoon menee, on sen verran ylivoimaisesti paras hiiri ollut tähänasti.

Mulla oli Lachesiksessa samaa, anturissa paskaa alapinnalla. Lisäksi kun avasin sen (tassujen alla ruuvit alareunassa), sisällä oli kohtuullisesti likaa vaikka pidän työpisteen siistinä.

Tuolle ei ole mitään pikakikkaa tehtävissä? noh, pitää tilata uusi. Ovat kuitenkin halventuneet aika reippaasti :wtf: tuo maksoi silloin uutena (kun se markkinoille tuli) jotain 100-120 euroa ja nyt irtoaa 50 egellä :D

Tyhmänä kysyn onko Samsung NF 310 (esim MB testivoittaja) integroitua GSM kortin paikkaa. Tilasin koneen ja myyjä sanoi että on mutta taas spekseissä lukee kohdassa modeemi ei ole integroitu. Mutta sanotaanko edes GSM kortin paikkaa modeemiksi. Auttakaa tyhmää, eli onko siinä korttipaikka vai ei. En todellakaan halua miniläppäriä roikkumaan kännykän perään piuhalla...

Elikkäs vaikka alustaisin lisämuistin voin recuva ohjelmalla palauttaa suurimmanosan tiedostoista?

Ensinnäkin tuo lisämuisti tarkoittaa RAM muistia Joten puhu jatkossa vaikka vaan ulkoisesta kiintolevystä väärinymmärrysten välttämiseksi.
Neuvoisin vaikka googlaamaan ensin vähä tuota kyseistä onkelmaa/ohjelmaa.
Mutta kannattaa eka ajaa tuolla recuvalla tuo kovo äläkä sitä vielä alusta..

Tyhmänä kysyn onko Samsung NF 310 (esim MB testivoittaja) integroitua GSM kortin paikkaa. Tilasin koneen ja myyjä sanoi että on mutta taas spekseissä lukee kohdassa modeemi ei ole integroitu. Mutta sanotaanko edes GSM kortin paikkaa modeemiksi. Auttakaa tyhmää, eli onko siinä korttipaikka vai ei. En todellakaan halua miniläppäriä roikkumaan kännykän perään piuhalla...

http://www.laptopmag.com/review/laptops/samsung-nf310.aspx?mode=specs#axzz19Ljl5Sl6

Tuossa ainakin on tyhjänä kohta 'Mobile Broadband', joten ilmeisesti sitä ei sitten ole. En kyllä takaa, että ei olisi sellaistakin versiota myynnissä, jossa tuo olisi. Älytönhän sellainen miniläppäri on, jossa ei integroitua 3G-modeemia ole.

Onkohan tämä oikea paikka tälle... No here goes: mun pitäisi saada graduuni, joka siis on Word-tiedosto, lisättyä muutama Excelillä tehty pylväsdiagrammi (vai miksi niitä nyt kutsutaan). Olen onnistuneesti tuon tehnyt aikaisemmin graduuni, mutta en enää muista, että miten sen olen tehnyt. Kun avaan nuo Excel-tiedostot ja koitan perinteistä copy-pastea, pylväskaavio menee wordissa ihan solmuun, Word ei pienennä sitä suhteessa vaan napsaisee osan toisesta reunasta pois ja tiivistää tekstit toisesta reunasta päällekkäin. Kuvan koon muokkaaminen reunoista vetelemällä ei auta, tein sen sitten Wordissa tai Excelissä. Mä en todellakaan enää muista, miten tuota käytettiin. Word on tietääkseni vuodelta 2007. Miten mä saan nuo kaaviot tekstiin nätisti?

Sen voi (muistaakseni) pasteta joko objektina tai kuvana (paste special sieltä valikosta). Kuvana pastettu muistaakseni futaa aina.

WTF mikä uusinta flashplayer 10.1. versiota vaivaa, kun sen installoimisen jälkeen youtuben videot juuri ja juuri pyörii enää. Yllättävästi muut streaming saitit toimii nikottelematta, onkohan juutuubi itse pikkuisen paskana?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Auttakaa taas tyhmää. Haluaisin asentaa kielipaketin Windows 7:aan mutta kuvan kaltainen virhe ilmoitus tulee. Kuinka saan avattua tuon kansion että asentaminen onnistuu.

virhe.webp

Edit: Sen verran vielä tarkennusta että osaan mennä Windows kansioon ja muokata käyttö-oikeuksia eri käyttäjäryhmille, mutta kun Windows 7 ei anna laittaa kirjoitusoikeutta millekkään käyttäjäryhmälle. Pitääkö minun kirjautua jonain super käyttäjänä sisään ja jos niin miten...

Macci-aiheinen kysymys.

Mulla on mennyt läppärin näppis jotenkin sellaiseen moodiin, etten saa tehtyö ollenkaan "at"-merkkiä. Ei tapahdu mitään tutusta näppäinyhdistelmästä vaikka ennen on rokannut normaalisti. Muuten kyllä molemmat "command"-näppäimet toimivat esim. kopioitaessa tai liitettäessä tekstiä eikä numeronäppäimissäkään ole vikaa...

Mistä saan laitettua homman kuntoon siten, että command + 2 -yhdistelmä tarjoaa miukumaukua?
Nosto. Olisko tähän kellään MC-miehellä ratkaisua?

Moro

Mulla olis tällänen taulukko: http://www.timinvermont.com/fitness/part2.xls.

Tässä kaikki on lyöty LB painoina. Harvassa paikassa suomessa on. Tarvis saada KG. Olisko joku EXEL nero opiskellu ja tietäis miten koko paska muutetaan kiloiks. Muullakin tavalla kun jokanen yksitellen...

Tuossa on toinen sheet, jossa on kilot. Älä poista ensimmäistä kun laskee sieltä: http://www.mediafire.com/?1qihutr27nz1omp.

Kilot pyöristetään lähimpään 2,5. Mikäli haluat poistaa ota roundin sisältä jakaja pois ja ulkoja kertoja 2,5 pois.

Tuossa on toinen sheet, jossa on kilot. Älä poista ensimmäistä kun laskee sieltä: http://www.mediafire.com/?1qihutr27nz1omp.

Kilot pyöristetään lähimpään 2,5. Mikäli haluat poistaa ota roundin sisältä jakaja pois ja ulkoja kertoja 2,5 pois.

Kiitos. En vaan käsitä miten sait noi muutettua. Koitin hakata tota kaavaa joka paikkaan, mutta ei onnistu. http://www.timinvermont.com/fitness/progrtbl.xls muunnakko ton vielä päästään kaikki helpommalla..

Tuossa: http://www.mediafire.com/?z5qu18flxvfpnyh

Ohjeet:

Ensin teet sheetistä kopion, sen jälkeen teet yhteen kenttään kaavan, eli viittaat toiseen sheettiin ja teet kaavan.
Otat solusta kopion, valitset kaikki solut mihin haluat kaavan ja otat Paste Special --> Formula.
Soluviittaus muuttuu automaattisesti, kun solua ei lukita tiettyyn sarakkeeseen tai riviin $-merkillä.
Loppusilauksena muutat kenttien tyypit numeroksi yhdellä decimaalilla. Sitten valitset kaikki sarakeet missä on tekstiä, tuplaklikkaat yhden sarakkeen reunaa, että kaikki tulee riittävän leveiksi.

Saisikos tähän FireFoxiin jonkinlaista äänihälytystä kun lataus (= eli vaikka joku paketti latautunut, ei siis sivu) on valmis?
Kokeiltu Download Statusbaria mutta ei se vaan hälytä vaikka vissiin pitäisi...
FF versio 3.6.13 ja käyttiksenä Ubuntu 10.10.

Back
Ylös Bottom