Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Miksi µTorrent on aivan saatanan hidas ilman mitää järjellistä syytä?

Ajettaessa ne sen omat testit sanoo että jotain porttia ei löydy, mutta että voin silti ladata? Mitä moinen tarkoittaa???
Ilmeisesti sulla ei ole portit ohjattu palomuurista oikein torrenteille. Sun pitää eka laittaa koneelles kiinteä IP ja sit palomuurista avata oikea portti.

http://portforward.com/ löytyy aika selkokielistä ohjetta näihin porttiongelmiin :)
Pibu siinä oikeassa että ei ole portit ohjattu, mutta ei siinä tarvitse mitää kiinteää IP:tä säätää... periaatteessa. Jos taloudessa yksi kone se saa aina saman IP:n modeemilta, joten ei tarvitse tuota miettiä tosin se pitää kyllä silti tarkistaa mitä se sun kohdalla on. Jos on enemmän kuin yksi kone taloudessa niin sitten pitää asettaa koneille kiinteät, eli hakee aina samat IP:t modeemilta, muuten käy niin että jos yhtenä päivänä toinen kone aukeaa ensin se saa sen IP:n mihin asetit nuo porttiohjaukset.

portforward.com on loistava saitti apuna tuohon, ensin laita modeemin malli ja sitten valitset utorrent seuraavalta sivulta.

Kysele lisää kun tulee vastaan epäselvyyttä.

Miksi Google Chrome unohtaa jatkuvasti että olen kirjautunut pakkikselle? Siis kirjaudun sisään ja jos olen poissa koneelta esim 30 minuuttia jättäen selaimen päälle niin se on kirjannut minut ulos. Saisiko jotenkin samanlaista systeemiä kuin Firefoxissa että kirjaisi automaagisesti sisään?

Miksi Google Chrome unohtaa jatkuvasti että olen kirjautunut pakkikselle? Siis kirjaudun sisään ja jos olen poissa koneelta esim 30 minuuttia jättäen selaimen päälle niin se on kirjannut minut ulos. Saisiko jotenkin samanlaista systeemiä kuin Firefoxissa että kirjaisi automaagisesti sisään?
Jätät siis pakkiksen auki, vai selaimen?

vBulletin tässä versiossa on bugi joka aiheuttaa sen että palsta ei muista käyttäjää vaikka ruksaisi että "tallenna".

Mikä on ku youtube-klippien aukeeminen kestää? menee aina se 30sec ennen ku aukeaa. Sit ku se avaa sen niin ei kyllä pätki ja lataa nopeesti valmiiks. Rasittavaa odottaa aina joka videon kohdalla vähintään toi puol min et aukee. Netti siis muuten nopee 24m ja kaikki muut saitit aukeilee silmän räpäytykessä.

Itelle tuli eteen mielenkiintoinen tapaus oman koneen kanssa. Satunnaisesti kone on viime aikoina boottaillut kesken käytön (ei väliä mitä koneella oltiin tekemässä), eikä bootin jälkeen löydä järjestelmälevynä toimivaa sata-kiintolevyä. Levyn haku kestää bios-ruutujen jälkeen tovin, jonka jälkeen teksti "connect correct hard disk drive or correct boot media", jotan tuonne päin mut kuitenki ei löydä levyä. Levy ei tunnistu myöskään biosissa.

Koneen oon saanu yleensä käyntiin, kun oon pitäny virrat poissa tovin aikaa. Viimeisimmän kerran jälkeen kone toimi selkeästi hitaammin kuin normaalisti, niin Winukan latautumisessa kuin kaikessa muussakin. Tänään sitten otin sata-piuhan irti ja laitoin toiseen sata-porttiin, kone lähti heti toimimaan ja toimii yhtä vikkelästi kuin ennenkin. Voiko emolevyn sata-portti hajota ihan tuosta vaan? Muuta syytä en tuohon keksi, ellei sitten kiintolevy vetele viimeisiään. Mitään muutoksia ei koneeseen oo tullu pitkiin aikoihin.

Koneen speksit:
- Core 2 Duo E6550 @ 2,81GHz
- Asus P5K
- 2x2GB 800MHz DDR2
- Samsung SP2004C 200GB kiintolevy
- Samsung SP1213N 120GB pata-varastolevy
- Win XP Pro

Suositelkaas valmiiksi kasattua keskusyksikköä jolla voisi esim tykitellä Company of heroesia ilman että luulee seuraavansa diaesitystä. Hintaraja 500e mutta hyvän diilin tullen venyy 800e. Vähän oon jo kattellu tota Jimin Pc kaupan halvinta basic gamer corea. (Tosiaan vain keskusyksikkö haussa)

Itelle tuli eteen mielenkiintoinen tapaus oman koneen kanssa. Satunnaisesti kone on viime aikoina boottaillut kesken käytön (ei väliä mitä koneella oltiin tekemässä), eikä bootin jälkeen löydä järjestelmälevynä toimivaa sata-kiintolevyä. Levyn haku kestää bios-ruutujen jälkeen tovin, jonka jälkeen teksti "connect correct hard disk drive or correct boot media", jotan tuonne päin mut kuitenki ei löydä levyä. Levy ei tunnistu myöskään biosissa.

Koneen oon saanu yleensä käyntiin, kun oon pitäny virrat poissa tovin aikaa. Viimeisimmän kerran jälkeen kone toimi selkeästi hitaammin kuin normaalisti, niin Winukan latautumisessa kuin kaikessa muussakin. Tänään sitten otin sata-piuhan irti ja laitoin toiseen sata-porttiin, kone lähti heti toimimaan ja toimii yhtä vikkelästi kuin ennenkin. Voiko emolevyn sata-portti hajota ihan tuosta vaan? Muuta syytä en tuohon keksi, ellei sitten kiintolevy vetele viimeisiään. Mitään muutoksia ei koneeseen oo tullu pitkiin aikoihin.

Koneen speksit:
- Core 2 Duo E6550 @ 2,81GHz
- Asus P5K
- 2x2GB 800MHz DDR2
- Samsung SP2004C 200GB kiintolevy
- Samsung SP1213N 120GB pata-varastolevy
- Win XP Pro

Mulla on hajonnut kanssa sata-ohjain koneesta. Yhtäkkiä tuli blue screen windowssissa (muistaakseni) ja kun boottas, niin ei löytyny enää kovoa. Testasin sitten eri koneella niin kovo oli täysin kunnossa. Kone itseasiassa toimii vieläkin, kun pistin ide-kovon kiinni siihen. Eli jos sata-ohjain voi hajota niin miksei porttikin?

Tällä kertaa ongelmana on siskon kone:
Eli siis kun läppärin käynnistää niin kone kirjautuu johonkin tilapäiseen profiiliin eikä suostu avaamaan siskon omaa profiilia. Mitkään tiedostot mitkä olivat siellä profiilissa eivät sitten tietenkään ole tässä väliaikaisessa profiilissa. Missäköhän mahtaisi olla vikaa/miten voisi korjata? Ajattelin vain kun takuu on menossa umpeen niin pitäisikö viedä takuuseen vai pystyykö jotenkin itse korjaamaan?
Käyttöjärjestelmänä on siis Windows Vista

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
osoners;2919144 begin_of_the_skype_highlighting**************2919144******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
^^

toi on softa vika. ei takuunalainen vika. Takuuseen vedetään vaan softat uusiksi.

Elikkä oikeastaan mitään ei ole tehtävissä asialle?

Elikkä oikeastaan mitään ei ole tehtävissä asialle?

Auttaisiko formatointi, jos siis omistat levyt tai koneessa on mahdollisuus "korjata" asennus alkuvalikosta.

Levyjä ei ole, ja sisko yritti ainakin jotain palautusta tiettyyn päivämäärään tai jotain sellasta. Pitää yrittää katsella vähän lisää tuota

Järjestelmä palautus on nimeltään, mikä läppäri muuten kyseessä?

Miten voi vaihtaa hotmail-sähköpostiosoitteen salasanan? Ehdottaa vaan tuo salasanan vaihtosysteemi, että se lähettää sen uuden salasanan siihen vanhaan osoitteeseen, jonka salasanaa ei muista. Tosi järkevää...

Toisessa koneessa kävi sillä tavalla, että koneessa jääty näppäimistö, kun se oli lukinnut itsensä. Sitten kun buuttasi, niin näyttöön ei tule kuvaa. Mikäs auttaisi tähän?

Miten voi vaihtaa hotmail-sähköpostiosoitteen salasanan? Ehdottaa vaan tuo salasanan vaihtosysteemi, että se lähettää sen uuden salasanan siihen vanhaan osoitteeseen, jonka salasanaa ei muista. Tosi järkevää...

Mene hotmail.com, kirjaudu sisään. Oikealta valikosta kohta asetukset - lisä asetukset.
Siihen tulee kohta missä lukee "katsele ja muokkaa omia tietoja." (itsellä englanninksi)
Kohdasta "salasana" ja siihen kirjotat uuden.

Toisessa koneessa kävi sillä tavalla, että koneessa jääty näppäimistö, kun se oli lukinnut itsensä. Sitten kun buuttasi, niin näyttöön ei tule kuvaa. Mikäs auttaisi tähän?

Läppäri vai pöytäkone? Paljon mahdollista, että kuumeni liikaa ja sekos.

Mene hotmail.com, kirjaudu sisään. Oikealta valikosta kohta asetukset - lisä asetukset.
Siihen tulee kohta missä lukee "katsele ja muokkaa omia tietoja." (itsellä englanninksi)
Kohdasta "salasana" ja siihen kirjotat uuden.

No mutta jos ei pääse kirjautumaan sisään, kun ei tiedä sitä salasanaa?

Vindicatif: Läppäri. Omalle koneelle tapahtuu tätä ehkäpä kerran kuussa, mutta toisella koneella se oli ensimmäinen kerta. Molemmat koneet ovat Compaqn läppäreitä. Yleensä tuo kestää jonkun 30 min - 1 h ja nytkin ongelma katosi yht'äkkiä.

Vindicatif: Läppäri. Omalle koneelle tapahtuu tätä ehkäpä kerran kuussa, mutta toisella koneella se oli ensimmäinen kerta. Molemmat koneet ovat Compaqn läppäreitä. Yleensä tuo kestää jonkun 30 min - 1 h ja nytkin ongelma katosi yht'äkkiä.

Hmm, onpa mysteeri. Muistaakseni teki pöytäkone joskus samaa. Vois johtua rameista, kuinka vanha kone ja paljon on ram-muistia?

No mutta jos ei pääse kirjautumaan sisään, kun ei tiedä sitä salasanaa?

Eiku kato perkele, luin nopeasti ja väärin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom