Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Kaveri osti uuden koneen pakettina jostain anttilasta. Nyt kone menee aina automaattisesti stand by-tilaan kun virrat lyödään päälle. Kyseessä pc-kone jossa käyttiksenä windows xp.

Osaako kukaan aavistaa, mistä tuollainen voisi johtua? Voiko virransäästö olla päällä jossain BIOSn asetuksissa tms?

Kiitos kaikille :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ratu sanoi:
Kaveri osti uuden koneen pakettina jostain anttilasta. Nyt kone menee aina automaattisesti stand by-tilaan kun virrat lyödään päälle. Kyseessä pc-kone jossa käyttiksenä windows xp.

Osaako kukaan aavistaa, mistä tuollainen voisi johtua? Voiko virransäästö olla päällä jossain BIOSn asetuksissa tms?

Kiitos kaikille :worship:
Windowsissa / control panel / power options / standy by
Ikkunassa :jahas: / Ohjauspaneeli / virransäästö toiminnot tjs. / valmiustila

Eli asensin uuden keskusmuisti palikan koneeseen...nyt en tiedä että onko kone löytänyt sen. Tuneup utilities väittää kyllä että sitä ei löydy ainakaan muistin vapaan tilan mukaan. Mistä voin varmistaa asian ja jos muisti ei ole löytynyt kuinka saan koneen löytämään sen. Olen 99% varma että olen asentanut sen oikein koneen sisälle.

Disasterpiece sanoi:
Eli asensin uuden keskusmuisti palikan koneeseen...nyt en tiedä että onko kone löytänyt sen. Tuneup utilities väittää kyllä että sitä ei löydy ainakaan muistin vapaan tilan mukaan. Mistä voin varmistaa asian ja jos muisti ei ole löytynyt kuinka saan koneen löytämään sen. Olen 99% varma että olen asentanut sen oikein koneen sisälle.
Hiiren oikealla My Computer(oma tietokone) / Properties(ominaisuudet). Ja sitten Computer kohdassa lukee megahertsit ja sitten se RAM, eli keskusmuistimäärä

Jos muistin määrä ei ole kasvanut, niin kokeile vaihtaa muistipalikan paikkaa

512mt näyttää...perkele. Kokeilin vaihtaa myös tuota paikkaa, ei onnistunut silti. Kortti on kyllä sopiva siihen paikaan ja lukitus napsahtaa paikalleen. Mikä voisi olla vielä vikana.?

Voi olla, ettei muistikampa ole yhteensopiva joko emolevysi tai toisen muistikamman kanssa. Irroita alkuperäinen muisti ja kokeile uutta kampaa yksinään, mielellään jokaisessa muistislotissa erikseen.

Eli mulla ois tällänen ongelma, että netti on päällä ja yhteys pelittää, mutta kaikki ohjelmat mitkä tarviis nettiä (esim.steam, messenger, mozilla) niin eivät toimi. Viruksentorjunta-ohjelmana toimii avast! ja selaimena olen kokeillut Operaa, mozillaa ja IE:tä aina vain aukeaa valkoinen tyhjä sivu Ja vasemmas alakulmas Lukee "Valmis". Missä siis vika? AUTTAKAA! :(

Biosissa kannattaa käydä vilkaisemassa muistin määrä. Eli deleteä käynnistyksen alussa. Ruudulla pitäisi lukea milloin painaa. Poistuttaessa biosista talleta muutokset. Tallennuksen jälkeen koneen pitäisi ottaa käyttöön lisätty muisti, jos se on yhteensopivaa.

anx sanoi:
Eli mulla ois tällänen ongelma, että netti on päällä ja yhteys pelittää, mutta kaikki ohjelmat mitkä tarviis nettiä (esim.steam, messenger, mozilla) niin eivät toimi. Viruksentorjunta-ohjelmana toimii avast! ja selaimena olen kokeillut Operaa, mozillaa ja IE:tä aina vain aukeaa valkoinen tyhjä sivu Ja vasemmas alakulmas Lukee "Valmis". Missä siis vika? AUTTAKAA! :(
Voisko joku vastata tohon..?

anx sanoi:

Ota Start-Run ja kirjoita sinne cmd. Sitten kirjoita ipconfig. Tuleeko ruudulle kolme erilaista numerosarjaa?

No sitten kirjoita samaan boksiin komento: ping -n 5 www.google.fi

Jos tuloksena on, että lähetettiin ja vastaanotettiin 5 pakettia (0% loss), niin resetoi adsl-modeemi. Siellä modeemin takana on pieni nappula, jota voi painaa kynän kärjellä. Odottele tämän jälkeen noin 10 minuuttia, ja modeemi hakee sinulle konffatun nettiväylän uudestaan.

Buuttaa tietokone, ja katso pääsetkö nyt nettiin. Jos ei vieläkään onnistu, niin tarkista palomuurin asetukset, sekä xp että se mahdollinen sinun itsesi asentama palomuuri. Mikäli et ole blokannut palomuurilla kaikkea nettiliikennettä pois, niin seuraavaksi ota yhteyttä palveluntarjoajan tukipuhelimeen ja kysy heiltä että mikä mättää.

Omien kokemusten perusteella modeemin resetoiminen ratkaisee noin 90% yhteysongelmista, edellyttäen että johdot on kytketty oikein ja johdot on ehyet.

Niin, mutta meillä on 2 muuta konetta langattomasti netissä omani lisäksi ja niillä pääsee nettiin ilman ongelmia.
Mutta voisko toi resetointi auttaa silti?

E:niin ja sitten kun yritän aukaista windowssin omaa palomuuria tulee ilmoitus että windowsin palomuurin asetuksia ei voi näyttää, koska siihen liittyvä palvelu ei ole käynnissä. :(

anx sanoi:
E:niin ja sitten kun yritän aukaista windowssin omaa palomuuria tulee ilmoitus että windowsin palomuurin asetuksia ei voi näyttää, koska siihen liittyvä palvelu ei ole käynnissä. :(
Kirjoita komento "services.msc" suorita-ikkunassa. Tarkista avautuvista palveluasetuksista, onko Windowsin palomuuri / Internet-yhteyden jakaminen (ICS) -palvelu päällä, ja, mikäli se ei ole, niin laita se päälle.

Tuon tein ja heitti ilmoituksen:
"Käytettiin osoitetta, joka ei ole yhteensopiva pyydetyn protokollan kanssa."
Ja mitähän tuo tarkoittaa :/

anx sanoi:
Tuon tein ja heitti ilmoituksen:
"Käytettiin osoitetta, joka ei ole yhteensopiva pyydetyn protokollan kanssa."
Ja mitähän tuo tarkoittaa :/
Suorita komento "netsh Winsock reset" komentokehotteessa (cmd) ja käynnistä kone komennon suorittamisen jälkeen uudelleen. Yritä sen jälkeen uudestaan Windowsin palomuuri -palvelun käynnistämistä, ellei se käynnisty itsestään.

AM sanoi:
Miten saan bluetoothin toimimaan läppärin ja kännykän välillä ?
Pääsen siihen asti, että kone kysyy PIN koodia, jonka jälkeen puhelin kysyy jotain koodia... mistä tiedän nuo koodit ?

Muistaakseni vedät vaan siihen koneelle jonkun random-koodin, esim 1234 ja sitten kun puhelin kysyy koodia, niin sama koodi sinne. Kokeiles noin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom