Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Voi vitun vitun vittu ja saatanan saatana. Olin tossa kaksi viikkoa Thaimaassa, kotiuduin reilu viikko sitten ja palatessani kun löin tietokoneen tulille, ei se tietenkään käynnistynyt, koska toinen kovo oli jälleen paskana. Lähetin sen vasta kolmatta kertaa vuoden sisällä huoltoon ja sain äsken takaisin. Nyt on ongelmana se, että olin kryptannut toisen kovon, joka siis jäi ehjäksi, True Cryptillä ja nyt en saa salausta purettua. Latasin ja asensin siis True Cryptin, mutta homma ei pelitä. Eli onko nyt niin, että samalla kun True Crypt hävisi koneelta hajonneen kovon mukana, niin meni tiedotkin toiselta kovolta? Vai saako ne vielä auki? Vai onko noi homot menny huollossa vetämään toisenkin kovon sileäksi?

E: Ostakaa muuten Fujitsu Siemens. Kestäviä koneita. Ostin tän paskan viime vuoden tammikuussa ja viat tähän asti ovat:
1. vika: Emo
2. vika: Kovo
3. vika: Emo ja kovo

Eli molemmat kovot kerran paskaksi ja emo kaksi kertaa. Ou jee. Sanon kerran vielä sen, minkä olen sanonut jo monta kertaa. Oli ensimmäinen ja viimeinen valmiskone minkä hankin.

Tuossa 220W on lienee mukana koko kone. Prosessori pelkästään ei voi noin paljoa kuluttaa, maksimi i5 sarjalle ilman kellotusta on reilu 90W. Oma pöytäkone, jossa on Q6600 prossu, Nvidia 8800gts 320 MB, ylimääräinen verkkokortti ja äänikortti sekä dvd-rw ja 3 kovoa vei työpöytäkäytössä 170W ja pelatessa n. 245W. Tuo oma kone on kellotettu 2,4 ->3,2 GHz.

Hyvä pointti, enpä ottanut tuota huomioon. No luvut ovat lukuja ja edellisissä posteissa joku jo laittoikin hyvän laskurin Antecin sivuille jossa pystyy laskemaan tarvittavan virtalähteen.

Tarvis ladata torrenttina leffa ja polttaa se cd:lle siten että xboxi toistaa sitä. Missä formaatissa tuo leffa tulisi tällöin ladata ja polttaa levylle? Vai onko xboxissa sama ku pleikkareissa (ainakin oli) että vittuilee oitis kun vetää kopiolevyn sisään oli siellä sitten mitä tahansa?

Voi vitun vitun vittu ja saatanan saatana. Olin tossa kaksi viikkoa Thaimaassa, kotiuduin reilu viikko sitten ja palatessani kun löin tietokoneen tulille, ei se tietenkään käynnistynyt, koska toinen kovo oli jälleen paskana. Lähetin sen vasta kolmatta kertaa vuoden sisällä huoltoon ja sain äsken takaisin. Nyt on ongelmana se, että olin kryptannut toisen kovon, joka siis jäi ehjäksi, True Cryptillä ja nyt en saa salausta purettua. Latasin ja asensin siis True Cryptin, mutta homma ei pelitä. Eli onko nyt niin, että samalla kun True Crypt hävisi koneelta hajonneen kovon mukana, niin meni tiedotkin toiselta kovolta? Vai saako ne vielä auki? Vai onko noi homot menny huollossa vetämään toisenkin kovon sileäksi?

Tiedostot siis kryptattu jonkin salasanan taakse? Etkö muista salasanaa vai näyttääkö ettei levyllä olisi mitään dataa? Näkyykö kovalevy my computerin alla, mitä tapahtuu kun yrität avata sen / tai valitset oikealla hiiren näppäimellä properties?

Tarvis ladata torrenttina leffa ja polttaa se cd:lle siten että xboxi toistaa sitä. Missä formaatissa tuo leffa tulisi tällöin ladata ja polttaa levylle? Vai onko xboxissa sama ku pleikkareissa (ainakin oli) että vittuilee oitis kun vetää kopiolevyn sisään oli siellä sitten mitä tahansa?

Xbox 360 toistaa ainakin ihan perus .avi tiedostoja.

Xbox360?

Xbox360 toistaa aika hyvin noita eri muodossa pakattuja tiedostoja. Voi heittää videotiedoston vaikka muistitikulle ja katsoa suoraan siitä.

Itse olen UFC eventit ainakin ladannut ja heittänyt muistitikulle, ihan hyvin ne ovat toimineet. Avit, movit ja muut perusmuodot toimii varmasti. Ainakin divx ja xvid pakattuja tiedostoja olen katsonut.

Perus Xbox pitää modata jotta se osaa lukea .avi. Ja modattuna saat myös katottua tietokoneella olevat leffat, tarvitse erikseen polttaa, piuhalla kiinni ja jakoon. Mutta niin, modaamaton xbox onkin sitten hankalampi tapaus.

Tiedostot siis kryptattu jonkin salasanan taakse? Etkö muista salasanaa vai näyttääkö ettei levyllä olisi mitään dataa? Näkyykö kovalevy my computerin alla, mitä tapahtuu kun yrität avata sen / tai valitset oikealla hiiren näppäimellä properties?
Siis on kryptattu true cryptilla. Fyysinen levy näkyy koneella ja on olemassa, mutta en saa avattua salausta true cryptilla. Levy näkyy siis tyhjänä. Nyt en tiedä ovatko huollossa formatoineet tonkin levyn, vai ei. Eli onko siellä salattua tietoa vai onko se ihan oikeasti tyhjä. True crypt sanoo ettei löydä salattua levyä, eikä voi siis purkaa salausta.

True crypt -ohjelma siis oli kovolla joka leipoi kiinni ja asensin sen nyt uudestaan. Onko salaus siis riippuvainen siitä nimenomaisesta true crypt -asennuksesta ja uudelleenasennettuna se ei osaa avata enää salausta? Vai onko nyt niin, että kyseinen levy on menty tyhjentämään ja sen takia sieltä ei mitään löydy?

E: Ja levyn voi avata ihan normaalisti. Se vain on tyhjä. Ihan samalla tavalla kuin ennen koneen hajoamistakin.

E2: Ilmoitus joka tulee, on muotoa: Incorrect password or no TrueCrypt volume found.
Salasana on 100% varmuudella oikein.

Minkähän takia mulla ei ole pitkään aikaan toiminut youtube kunnolla? Välillä ei toimi ollenkaan ja välillä toimii todella hitaasti. Onko vika mun koneessa vai youtubessa?

Itellä sama vika. Onko sulla soneran netti? Aika moni soneran netin omistaja on valitellu tuosta.

Ei, kyl se on soneran päässä tällä kertaa vika, ihan samaa ongelmaa kaverin luona totesin,.. ja soneran "foorumilla" asiakkaat kertoo samaa tarinaa..

Sama vika Rahikaisella.. vaihdoin Welhosta Soneraan ja välillä eivät sivut auenneet ollenkaan tai sitten vähintään 15min viiveellä.

Vika on vissiin Soneran DNS-palvelimissa. Siirryin käyttämään Googlen pannuja(8.8.8.8 & 8.8.4.4) ja yhteys pelaa nyt kuin rasvattu. Tietenkin käyttäjätietojen tallentamisesta voi olla montaa mieltä, mutta eipä se mun mieltä paina.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Iomegan teran ulkoinen asema ei näy resurssin hallinnassa? Usb-kaapeli on kiinni -kokeilin toisessakin portissa.
Fat32-episodin jälkeen purin levyn irti ja asensin koneeseen sata-porttiin. Toimi ok. Alustin uudelleen alkuperäiseen formaattiin. Ja toimi senkin jälkeen. Mutta kun kasasin roippeet takaisin koteloonsa,niin ei perkule vörki usbilla..

Kohta on halvalla hieno kotelo myynnissä ja asema koneen sisällä.

Milläköhän saan vaihdettua fonttia isommaks firefoxissa? Pakkiksen sivut näkyy ihan saatanan pienellä. Ei auta vaikka asetuksista heittää fonttia suuremmaks...toimii kyllä muilla sivuilla muttei täällä:D Mitä helevettiä?!? IE:llä näkyy normaalisti, mutta se on niin hidasta puuhaa ettei jaksa...

Milläköhän saan vaihdettua fonttia isommaks firefoxissa? Pakkiksen sivut näkyy ihan saatanan pienellä. Ei auta vaikka asetuksista heittää fonttia suuremmaks...toimii kyllä muilla sivuilla muttei täällä:D Mitä helevettiä?!? IE:llä näkyy normaalisti, mutta se on niin hidasta puuhaa ettei jaksa...

Pidä Ctrl pohjassa ja vieritä hiiren rullalla, nopea skaalaus tekstin koossa firefoxilla..

Hyvä vaihtoehto Adoben pdf readerille?

Tuli tos tiputettuu adoben readeri pois koneelta kun ei jaksanu olla joka viikko sitä päivittämässä, asensin tilalle foxit readerin jota olin nähnyt netissä kehuttavan mut seurauksena sain aina järkyttävän jumituksen selaimen kanssa kun avaa selaimen pluginiin jonkun pdf:n netistä. Mikä tilalle, vai siirrynkö suosiolla takaisin adoben tuotteeseen?

käyttiksenä win7 64bit

Läppäri jumittaa ja lämpenee nopeesti. Onko apua jos vie koneen johonki imuroitavaks eli pölyt pois? Paljonkohan maksaa?

Ne ei imuroi, vaan paineilmalla putsaa pölyt pois. Mutta kannattaa eka kokeilla imuroida itte, luultavasti jeesaa, imuriin vaihdat sen pienen kapean pään ja imaset. Tai käsket äitin hoitaa homman. Niin tai paineilmalla putsaat, en kiellä.
E: Jos liike puhaltaa pariin tuuletusaukkoon ilmaa, siinä menee ehkä 30s, joten ehkä vitosen julkee pyytää? Kybää enempää en itte suostuis maksaa.

Miksi muistitikkuun ei voi lisätä kuin 250mt tavaraa, vaikka se on 4 gigan muistikortti? Onko tuo vaan paskana vai mitä vittua. Eilen sinne lisäsin lostista yhen jakson, enempää ei antanut laittaa, ajattelin että se on täynnä. Nytten kun poisti kaikki muut ja yrittää lisätä niin valittaa, että liihan vähän tilaa? Neljäs kerta ku käytän koko tikkua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom