Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kyllä se on täysin randomia kellä lagaa ja kellä ei.

Lagaa kotona, töissä, jne... se vain on hidastunut osittain lähiaikoina. HD on nyt tietenkin uusi juttu siellä, että ymmärtää sen.

Alkaa taas vitutuskynnys nousta. Millä ohjelmalla saisin parhaiten käännettyä m4a. tiedostot mp3 muotoon? Maksullisia ohjelmia olen yhden löytänyt ja torrentti ei ruvennut toimimaan.

Oon Microsoftin powerpointilla tehny diaesityksen ja liittäny siihen musaa, onko väliä missä muodossa musiikki on? Tarkotus ois polttaa Nerolla levylle ja esityksen pitäs toimia muilla koneilla samalla ohjelmalla. Mihin muotoon Nerolla tuo poltetaan? Audio + MP3 (riippuen tietty musiikkintiedostojen muodosta) vai joku muu?

Entä pitääkö tässä mitään muuta ottaa huomioon, kun lisäilee musiikkia, että se toimii sitten kunnolla?

Oon Microsoftin powerpointilla tehny diaesityksen ja liittäny siihen musaa, onko väliä missä muodossa musiikki on? Tarkotus ois polttaa Nerolla levylle ja esityksen pitäs toimia muilla koneilla samalla ohjelmalla. Mihin muotoon Nerolla tuo poltetaan? Audio + MP3 (riippuen tietty musiikkintiedostojen muodosta) vai joku muu?

Entä pitääkö tässä mitään muuta ottaa huomioon, kun lisäilee musiikkia, että se toimii sitten kunnolla?

Jos se powerpoint esitys pitää saada vain toisella koneella auki, niin data-cd on oikea vaihtoehto. Silloin se on sama kuin esimerkiksi muistitikku, kiintolevy, tai mikä tahansa tallennusväline.

Paljon powerissa olis hyvä olla tehoa, jos kokoonpanossa i5 750 ja radeon 5770?

Ei kannata pelkästään niitä watteja katsoa. Monessa halpispowerissa on watteja vaikka kuinka, mutta tehoja ei löydy 12v linjaan tarpeeksi.
Suosittelen corsairin virtalähteitä. 400w versio riittää aivan varmasti. Jos haluat myöhempiä päivityksiä varten varautua, niin ota vaikka 550, tai 650w. Riippuu budjetista myös, mutta alle satasella selviät mistä vain noista vaihtoehdoista.

Onkos muilla ongelmia päästä Spotifyin sivustolle? Itse en pääse asentamaan ohjelmaa uudelle koneelle, koska spotify.com ei aukea. Tulee vain ilmoitus: "Internet Explorer ei voi näyttää WWW-sivua".

PS. Huomasin, etten pääse toisella koneella spotifyihin, vaan offlinea ilmoittaa. Fuuuuuu......

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Miks mulla ei toimi spell check Word 2007:ssa kun kirjotan suomeksi? Englanniksi toimii? Olen yrittänyt valita manuaalisesti kieleksi suomen, mutta ei se alleviivaa silti mitään virheitä... perkele, mitä tehdä?

Miks mulla ei toimi spell check Word 2007:ssa kun kirjotan suomeksi? Englanniksi toimii? Olen yrittänyt valita manuaalisesti kieleksi suomen, mutta ei se alleviivaa silti mitään virheitä... perkele, mitä tehdä?

Haje/osta proofing toolsit suomen kielelle. Ei muuten toimi, esim. tavutus ei pelitä.

Miten alustaa teran ulkoinen kovo fat32:seksi ja että PS3 tunnistaa sen?
Koetin kerran ja pleikka jopa tunnisti sen,kunnes tuli jumi.
Pleikkari,eikä tietokone tunnistanut/löytänyt asemaa. Purin levyaseman kotelon ja laitoin sata-porttiin kiinni. Levy toimii ok-mutta ei USB:n kautta.

Ei kannata pelkästään niitä watteja katsoa. Monessa halpispowerissa on watteja vaikka kuinka, mutta tehoja ei löydy 12v linjaan tarpeeksi.
Suosittelen corsairin virtalähteitä. 400w versio riittää aivan varmasti. Jos haluat myöhempiä päivityksiä varten varautua, niin ota vaikka 550, tai 650w. Riippuu budjetista myös, mutta alle satasella selviät mistä vain noista vaihtoehdoista.

Netistä löytyy laskureita: http://www.antec.outervision.com/

Itse veikkaisin myöskin, että laadukkaalla ~400W+ pärjää hyvin. Itse pyöritin quad core / crossfire kokoonpanoa 550W:lla powerilla. Laskureiden mukaan tuolloisen kokoonpanon piikkikulutus oli jossain 490W kohdilla.

I5 ja 5770 on se hyvä puoli että kuluttavat suhteessa varsin maltillisesti virtaa. Oletuksena voisi pitää että I5 kuluttaa keskimäärin kovassa rasituksessa n.220w ja 5770 kuluttaa 153w (luvut muropaketin testeistä lainattuja) toki koneen lopullinen kokoonpano ja esim. prosessorin/näytönohjaimen ylikellottaminen vaikuttaa luonnollisesti virrankulutukseen.
Sinällään ei mitään mahdottomia virtasyöppöjä mutta kuten jo aikaisemmissa posteissa on mainittu kannattaa katsoa enemminkin virtalähteen laatua ja tehosuhdetta kuin sitä numeeristä tehoa. Suosittelisin 550-650w +80 virtalähdettä. 650w +80 virtalähdeissä riittäisi varmasti teho myös CrossFire kikkailuihin.
Ota myös huomioon virtalähteen tiedoissa mainittu desibelimäärä koska kovaäänistä virtalähdettä vituttaa pidemmän päälle kuunnella.
Voin suositella ainakin tätä virtalähdettä henk.koht kokemuksista: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/RX-6300
BTW. Virtalähde on sitten se osa jonka kanssa ei kannata säästää rahaa.

I5 ja 5770 on se hyvä puoli että kuluttavat suhteessa varsin maltillisesti virtaa. Oletuksena voisi pitää että I5 kuluttaa keskimäärin kovassa rasituksessa n.220w ja 5770 kuluttaa 153w (luvut muropaketin testeistä lainattuja) toki koneen lopullinen kokoonpano ja esim. prosessorin/näytönohjaimen ylikellottaminen vaikuttaa luonnollisesti virrankulutukseen.

Tuossa 220W on lienee mukana koko kone. Prosessori pelkästään ei voi noin paljoa kuluttaa, maksimi i5 sarjalle ilman kellotusta on reilu 90W. Oma pöytäkone, jossa on Q6600 prossu, Nvidia 8800gts 320 MB, ylimääräinen verkkokortti ja äänikortti sekä dvd-rw ja 3 kovoa vei työpöytäkäytössä 170W ja pelatessa n. 245W. Tuo oma kone on kellotettu 2,4 ->3,2 GHz.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom