Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Onko Elisan adsl-yhteys? Koita asettaa dns-palvelimat manuaalisesti. Lähetä isp:lles maili ja kysy miten asettaa dns:t manuaalisesti. ne lähettää ne osotteet sulle ja antaa varmana ohjeet :) tai sit soitat, anyway, toi on yks vaihtoehto miksei toimi. itellä oli joskus sama juttu ja muutamalla muullakin netissä ja samalla neuvolla alko toimiin.

Pistinkin suoraan tietokoneeseen winukan uusiksi, rupesi pelittämään. Kiitoksia kumminkin että jaksoitte kirjoitella. Mahtokohan olla virus?

Mikäköhän hitto vois olla syynä ku hommasin uuden äänikortin (emolevyn sisäinen äänipiiri kosahti), mutta ulostuleva ääni on niin perkeleen hiljainen! Oon kääntäny kaikki maholliset namikat, jotka windowsista oon löytäny, täysille, ja stereot (kytketty äänikorttiin) on täysillä. Olen myös kokeillu eri äänikortin portteja, ladannu uusimmat ajurit ja jopa asentanu wintoosan uudestaan. Kaikesta edellisestä kikkailusta huolimatta ääni on stereoiden ja muiden juttujen ollessa täysillä niin hiljainen, että sen hädin tuskin kuulee. Äänikortti paskana? Osaakohan joku myös sanoa, miten on rahojen takaisin saannin laita? Korttihan on otettu pois sinetöidystä pussista ja sitä on "käytetty". Ostettu verkkokauppa.com:ista.

Mikäköhän hitto vois olla syynä ku hommasin uuden äänikortin (emolevyn sisäinen äänipiiri kosahti), mutta ulostuleva ääni on niin perkeleen hiljainen! Oon kääntäny kaikki maholliset namikat, jotka windowsista oon löytäny, täysille, ja stereot (kytketty äänikorttiin) on täysillä. Olen myös kokeillu eri äänikortin portteja, ladannu uusimmat ajurit ja jopa asentanu wintoosan uudestaan. Kaikesta edellisestä kikkailusta huolimatta ääni on stereoiden ja muiden juttujen ollessa täysillä niin hiljainen, että sen hädin tuskin kuulee. Äänikortti paskana? Osaakohan joku myös sanoa, miten on rahojen takaisin saannin laita? Korttihan on otettu pois sinetöidystä pussista ja sitä on "käytetty". Ostettu verkkokauppa.com:ista.
et suoranaisesti sanonu, mutta ootko kortin omasta softasta laittanu napit kaakkoon?

Vahvistinta ei oo välissä vai? Melkeen lainaisin kaverilta vahvarin ja koittaisin sillä. Helpointa ois kyl viedä kauppaan vaa ja sanoo et antaa takasin toisen samanlaisen.

Pistinkin suoraan tietokoneeseen winukan uusiksi, rupesi pelittämään. Kiitoksia kumminkin että jaksoitte kirjoitella. Mahtokohan olla virus?

Joskus on tietyt verkkokortti+palomuuri -yhdistelmät aiheuttanu tommosia mystisiä pätkimisiä.. verkko toimii aluks mut pätkäsee jonkin ajan kuluttua. Yleensä auttanu verkkokortin ajurien päivittäminen ja/tai palomuurisoftan päivittäminen. Voihan se tietenkin ihan jokin muu olla, mut tuota on tullut omassa koneessa vastaan.

Mikä kortti ja miten kytketty stereoihin?

Hei,

Nyt tarvitaan apuja.

Otin Soneran laajakaista liittymän (2mb) ja modeemina minulla on Telewell EA510. Jostain ihmeen syystä en pääse nettin vaikka piuhat ovat oikein ja asetukset myös.

Tietokone näyttää ip osoitteen ja verkkoasetuksita kun katson niin tämä näyttää, että verkko on auki ja toiminnassa. Jostain syystä kun menen Exploreriin ja haluan päästä nettiin ja en pääse. Soneran päässä sanotaan, että vika on minun päädyssä?!?!?

Mitä asetuksia voi muuttaa jos koittaa? Pystyykö joku suoralta kädeltä sanomaan mikä olisi vikana?

Explorerin ei tarvitsekaan päästä nettiin. :D

Proxy- ja palomuuriasetukset tulevat ensimmäiseksi mieleen.
Toimiiko ping?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Mitä tämä tämän jälkeen ilmoittaa jos toimii tai jos ei toimi?
Jos tulee vastaus, nettiyhteytes on toiminnassa ainakin osittain. Jos ei tuu vastausta, ei luultavastikaan oo minkäänlaista yhteyttä Internetiin koneeltas.

Millä tavalla saisin selville suomenkielisestä tekstistä kielioppivirheiden lukumäärän? En siis tarvitse tietoa missä virheet ovat, vaan paljonko niitä on kyseisessä dokumentissa. Wordihan kyllä merkkaa virheet, mutta en ole löytänyt mistä saisi jonkin yhteenvedon virheiden määrästä, vähän kuin word count.

Käytössä olisi myös mac, jos joku osaa vaikka suositella jotain ilmaisohjelmaa...

Mitä tarkoittaa, kun WinRAR sanoo että "Tiedoston "???" headeri on korruptoitunut". Ja joskus se valittaa ettei ole purettavia tiedostoja.

Mitenköhän saisin sidottua verkkokortit tiettyihin laitenumeroihin (eth0, eth1 jne.)? Sangen usein verkkokortin numero vaihtuu, kun laitan koneen unitilaan. Tällöin esimerkiksi eth0 on unitilasta heräämisen jälkeen vaihtunut eth50:ksi. Distrona on Kubuntu 7.10 Gutsy Beta.

Mikä tiedostojärjestelmä kovalevyllä? Jos FAT32, niin ei syö yli 4 Gigatavun tiedostoja. Pitäisi olla esim. NTFS tai sitten sinun pitäisi onnistua pilkkomaan tiedosto osiin jotenkin, esim. pakkausohjelmalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom