Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mä oon laittanu erään ohjelman käynnistymään aina käynnistyksen yhteydessä ja nyt haluaisin sen pois hidastamasta koneen avautumista, mutta en muista mistä mokomat hommat vaihdetaan... Eli mistä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
-Marchi- sanoi:
Mä oon laittanu erään ohjelman käynnistymään aina käynnistyksen yhteydessä ja nyt haluaisin sen pois hidastamasta koneen avautumista, mutta en muista mistä mokomat hommat vaihdetaan... Eli mistä?

Linkki
Tuolta saa ladattua ainaki ohjelman, mikä näyttää mitkä ohjelmat suoritetaan käynnistyksen yhteydessä.

-Marchi- sanoi:

Käynnistä>Suorita> Kirjoita msconfig. Avaa välilehdet. Käynnistysvälilehdestä löytyy luettelo käynnistyksessä käynnistyvistä ohjelmista. Otat vain ruksin pois neliöstä ja ok...

Pukki toi Sonyn MP3 soittimen, että vois salilla kuunnella kunnon musaa. Tiedostot pitäis siirtää soittimeen käyttämällä Sonystage-ohjelmaa....Mutta mutta:

Kaikki tuntuu toimivan ihan hyvin, ennenkuin yrittää siirtää tiedostoja soittimelle, valitessani ohjelmasta "Transfer" Niin heittää sen Windows-ilmoituksen, että "ohjelma on suorittanut laittoman toiminnon" ja lisätiedoista tulee tällainen herja:

OMGJBOX aiheutti sivuvirheen
moduulissa <tuntematon> muistipaikassa 0000:00000013.
Rekisterit:
EAX=0fcfcdc0 CS=0167 EIP=00000013 EFLGS=00010a86
EBX=0fcf9a50 SS=016f ESP=0f8100a0 EBP=0f8100c4
ECX=0f810148 DS=016f ESI=818cda2c FS=6e5f
EDX=bff76855 ES=016f EDI=0f81023c GS=0000
Tavut muistipaikassa CS:EIP:
00 54 ff 00 f0 79 ea 00 f0 21 ea 00 f0 00 00 00
Pinon vedos:
0000016f bff76849 0f81023c 0fcfcd50 0f810170 0f810148 0f81052c bff76855 0fcfcd50 0f810158 bff87fe9 0f81023c 0fcfcd50 0f810170 0f810148 00000000

Toinen homma, jota en oikein ymmärrä on se, että pystyn resurssienhallinnan kautta kyllä kopioimaan musatiedostoja ko. laitteelle, kun selaan "siirrettävää levyä", niin tiedostot varmasti ovat ko soittimella, mutta silti laite ei hiffaa niitä ja väittää olevansa täysin tyhjä kun yrittää soittaa levyjä.

Mitäs kannataisi tehä ? Käyttiksenä mulla on 98

Tanko sanoi:
Toinen homma, jota en oikein ymmärrä on se, että pystyn resurssienhallinnan kautta kyllä kopioimaan musatiedostoja ko. laitteelle, kun selaan "siirrettävää levyä", niin tiedostot varmasti ovat ko soittimella, mutta silti laite ei hiffaa niitä ja väittää olevansa täysin tyhjä kun yrittää soittaa levyjä.

Mitäs kannataisi tehä ? Käyttiksenä mulla on 98

Vaikka resurssienhallinta näyttäis että siellä siirrettävällä levyllä on tiedostoja, ne ei välttämättä ole vielä fyysisesti siellä levyllä. Onko siellä joku "Tallenna valitut tiedostot"-linkki, ku selaat sitä siirrettävää levyä?

justerr sanoi:
Vaikka resurssienhallinta näyttäis että siellä siirrettävällä levyllä on tiedostoja, ne ei välttämättä ole vielä fyysisesti siellä levyllä. Onko siellä joku "Tallenna valitut tiedostot"-linkki, ku selaat sitä siirrettävää levyä?

Nähdäkseni ei ole tuollaista linkkiä. Siirrettävällä levyllä on vain kaksi alikansiota, joissa molemmissa on jotain .dat tiedostoja. Olen kopioinut musatiedoston kaikkiin näihin alikansioihin ja myös siirrettävän levyn juureen, muttei siltikään hiffaa, että siellä ois mitään.

Voisiko olla, että ko. ohjelma joka mulle antaa ton herjan ja ei siis suostu toimimaan, luo ensimmäisen siirron yhteydessä jonkun kansion, jonne musat tallentuu ? Nyt kun sitä ei ole tehty, niin ei tiedostojakaan löydy ?

Linkki

Valitse tuolta sen sun soittimes malli, niin sieltä voi ladata jotain tavaraa siihen soittimeen liittyen. Näyttäis olevan myös jotain ohjelmia, millä pystyy siirtämään musiikkia laitteeseen.

justerr sanoi:
Linkki

Valitse tuolta sen sun soittimes malli, niin sieltä voi ladata jotain tavaraa siihen soittimeen liittyen. Näyttäis olevan myös jotain ohjelmia, millä pystyy siirtämään musiikkia laitteeseen.

Tämä toimi.

Isot kiitokset ja hyvät joulunjatkot !

Tanko sanoi:

Sonyn upea soitto-ohjelma suuressa viisaudessaan (ja vittuillessaan) muuttaa MP3-tiedostot siirrettäessä epästandardiin formaattiin, minkä takia suora kopioiminen soittimen muistiin ei onnistu, toisin kuin lähes kaikilla muilla merkeillä.

Edit: tai kopioiminen onnistuu, mutta soitin ei suostu tiedostoja toistamaan

Täytyis muutella ADSL modeemin asetuksia, ja ohjeet oli tälläiset:

VPI = 0
VCI = 1

ja jotain muitakin asetuksia siinä oli. Mihin ihmeeseen nuo tiedot pitäis muuttaa windows xp:ssä? :wall:

rku sanoi:
Täytyis muutella ADSL modeemin asetuksia, ja ohjeet oli tälläiset:

VPI = 0
VCI = 1

ja jotain muitakin asetuksia siinä oli. Mihin ihmeeseen nuo tiedot pitäis muuttaa windows xp:ssä? :wall:

Mee ms-dos kehotteeseen ja kirjoita siellä ipconfig. Siellä pitäisi lukea yhdyskäytävän osoite. Kirjoita se selaimeen, niin pitäis KAI päästä muuttamaan modeemin asetuksia. Ellei oo mitään hubia siinä välissä.

Niin ja ms-dos kehotteeseen pääsee helpoiten: käynnistä-valikko->suorita ja sinne cmd.

Mitä teen seuraavaksi?
By: Punkki

VPI ja VCI on asetuksia jotka pitää laittaa adsl modeemiin suoraan. Kaikissa (?) nykyisissä adsl modeemeissa näitä asetuksia pystyy säätämään nettiselaimen kautta laittamalla osoitteeksi http://modeemin_ip/

edit: eli siis juuri niinku justerr sano

Keila kirjoitti
Milläs onnistuisi kovalevyn osiointi xp:ssä ilman asennus-cd:tä tai käynnistyslevyä? Jollain ohjelmalla?

Partition Magic ohjelmalla onnistuu... Siitä on kauan kun olen itse säätänyt, ja ohjelma ei ole edes nyt asennettuna, joten joku toinen saa kertoa miten toimii :) Ja netistä kannattaa kanssa etsiä apuja, koska ei kannata tätä ohjelmaa käyttää ellei ole varma mitä tekee.

Tuossa nyt voi olla vika ihan missä tahansa, muisteissa, emolevyssä, näytönohjaimessa...Toimivatko muut pelit ja ohjelmat moitteettomasti?

Niin eikö kukaan osaa neuvoa että mistä saan muutettua asetuksia niin että saisin kuvan ja äänen näkymään/kuulumaan myös telkkarista? Piuhat on ostettu...

Näyttis on Nvidia GeForce4 MX 420.

En ite löydä sellasta kohtaa että mistä löytyis ne tv-out asetukset...

ak8400 sanoi:
VPI ja VCI on asetuksia jotka pitää laittaa adsl modeemiin suoraan. Kaikissa (?) nykyisissä adsl modeemeissa näitä asetuksia pystyy säätämään nettiselaimen kautta laittamalla osoitteeksi http://modeemin_ip/

edit: eli siis juuri niinku justerr sano

En mä tiedä oliko tää joku vitsi, kun en näistä laitteista mitään tiedä mutta ei kyllä tullut muutakun että sivua ei voi näyttää. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom