Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Photoshop-aiheinen tenkka på: Miten kuvan taustaväriä saa muutettua. Eli silleen että kohde jää koskemattoma keskelle mutta se muu taustalla oleva sälä peittyy jollain värillä?

mxm sanoi:
Photoshop-aiheinen tenkka på: Miten kuvan taustaväriä saa muutettua. Eli silleen että kohde jää koskemattoma keskelle mutta se muu taustalla oleva sälä peittyy jollain värillä?

Valitse alue jonka haluat muuttaa ja muuta se. Tarkemmin: Jollain ilveellä tulisi valita joko kohde tai tausta. Taikasauvalla voi valita alueita automaattisesti, mutta työkalun asetusten kanssa palaa pipo. Käytä lasso-toolia taio magnetic lassoa ja rajaa haluamasi alue. Tee rajaus osissa ja lisää uusia osia pitämällä shift pohjassa aina uutta valintaa tehdessä. Mikäli haluat poistaa alueesta osia, pidä alt pohjassa ja tee valinta. Kun saat kohteen valittua ja haluat tehdä muutosta taustalle, paina control+shift+i niin saat taustan valituksi. Nyt kaikki mitä kuvalle teet toimii vain valitulla alueella ja muu jää koskemattomaksi.

Jos tausta ei sisällä samoja värejä kuin kohde, voit käyttää työkalua edit->select->color range ja sitten sifti pohjassa vetelet kuvasta niitä värejä jotka haluat valita.

Maskien käyttö on taas oma tapansa. Tässä pitää työkalupalkista valita edit in quick mask mode ja maalata vaikka jollain pensselillä alueet joihin haluat vaikuttaa.

mxm sanoi:

Filter->extract siitä aukee sellanen oma ikkuna missä voi sitten poistaa vaikka taustaa.. eka rajataan karkeesti se kohde mikä halutaan säilyttää, sit maalataan se. kun painaa sit jotain nappia minkä nimee en muista niin jää jälelle se kohde.. sitä voi sit siistiä sen jälkeen tarkemmin. sitte vaa heittää uuden layerin sinne alle ja värjää sen miten lystää.

mxm sanoi:
1. Kuvasta kopiotaso: Ctrl+J
2. Valitse alin taso ja värjää se halutulla värillä.
3. Takaisin näkyvälle tasolle, jolle teet tasomaskin. Tämän jälkeen häivytät maskin avulla reunat pois.

Jos etualan kohteen ja taustan kontrasti- ja/tai väriero on suuri niin sitten voi tasoon lisätä kontrasti, levels jne. säätimen jolla suurentaa eroa ja tämän jälkeen tekee leikkauksen extractilla taikka magneettilassolla. Lopuksi sitten tuhoaa säätimen. Tässä voi käyttää hyväksi toista tasoa, jolle tekee saman jutun. Eli tekee kaksi valittua aluetta.

Magneettilassoa yleensä käytetään R,G tai B väritasolla (siis siinä harmaassa kuvassa).

Auttakaas vähän. Voinko mä tuhota nuo kaikki tiedostot, joista F-Secure ilmoittaa?

Eli ilmoittaako se, että nuo tiedostot kuten ensimmäisessä kohdassa "count.jar-cb9148-758c0b99.zip" on viruksia vai tarkoittaako tuo, että tiedostossa "count.jar-cb9148-758c0b99.zip" on virus, mutta se on sinällään tarpeellinen tiedosto?

Eli jos tuossa listassa jokainen on virus niin jokaisen tiedoston voinee tuhota? Vai voiko?

luumu sanoi:
Olen aika tohelo näissä asioissa. F-Secure ilmoittaa, että virusta löytyy. Seuraava ilmoitus. Mitä teen?

 C:\Documents and Settings\Luumu\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\count.jar-cb9148-758c0b99.zip Virustartunta: Java/OpenConnection.AA
 C:\Documents and Settings\Luumu\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\count.jar-6840731f-451a09ba.zip Virustartunta: Java/OpenConnection.AA
 C:\Documents and Settings\Luumu\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\count.jar-43c66fb6-74003647.zip Virustartunta: Java/OpenConnection.AA
 C:\Documents and Settings\Luumu\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\count.jar-2e59b38f-2d8d79bc.zip Virustartunta: Java/OpenConnection.AA
 C:\Documents and Settings\Luumu\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\count.jar-2992b227-2f522233.zip Virustartunta: Java/OpenConnection.AA
 C:\Documents and Settings\Luumu\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\count.jar-1ec7e93-68d97439.zip Virustartunta: Java/OpenConnection.AA
 C:\Documents and Settings\Luumu\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\count.jar-18cb8263-6c516893.zip Virustartunta: Java/OpenConnection.AA
 C:\Documents and Settings\Luumu\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\count.jar-140edb69-72a56e30.zip Virustartunta: Java/OpenConnection.AA

luumu sanoi:
Auttakaas vähän. Voinko mä tuhota nuo kaikki tiedostot, joista F-Secure ilmoittaa?

Eli ilmoittaako se, että nuo tiedostot kuten ensimmäisessä kohdassa "count.jar-cb9148-758c0b99.zip" on viruksia vai tarkoittaako tuo, että tiedostossa "count.jar-cb9148-758c0b99.zip" on virus, mutta se on sinällään tarpeellinen tiedosto?

Eli jos tuossa listassa jokainen on virus niin jokaisen tiedoston voinee tuhota? Vai voiko?

Näyttäis olevan kaikki tiedostot java-ohjelman väliaikaisia tiedostoja

Mene ohjauspaneeliin - Java - sitten oikesta alakulmasta "delete files" sillä pitäisi väliaikaiset häipyä virallisin konstein..

Starfuck 0.83 hävitti cd-asemat niin ettei niitä saa palautettua. Mikä avuksi?

edit: sain toimimaan asettamalla edellisen IDE-ajurin käyttöön.

1980 sanoi:
Starfuck 0.83 hävitti cd-asemat niin ettei niitä saa palautettua. Mikä avuksi?

edit: sain toimimaan asettamalla edellisen IDE-ajurin käyttöön.

Kerrokko tarkemmin tapauksesta? Siis menikö sulla jonku kopiosuojauksen ansiosta cd-asema kadoksiin? Mulla on hävinny polttava dvd-asema eikä ykskään poltto-ohjelma tunnista asemaa. Onneksi skulaa toisen käyttäjän tunnareilla, niin ei oo tarvinu vaivautua miettimään liikaa.

Starfuck on siis ohjelma, jolla voidaan kiertää StarForce-suojaus. Tällä ohjelmalla poistetaan fyysiset cd/dvd-asemat käytöstä, jotta kone tunnistaisi vain emulaattorin (tässä tapauksessa Daemon 4.0) luomat asemat. Käytin siis tuota asemien poistoa, mutta ohjelma ei enää palauttanutkaan niitä käyttöön. Asemat kyllä näkyivät ohjauspaneelin laitehallinnasta, mutta virheenä oli, ettei asemia voinut käynnistää(virhekoodi 10 taisi olla). Samaisesta laitehallinnasta siis hokasin, että IDE-ajurit olivat muuttuneet, ja painoin sitä edellinen ajuri-nappia, ja jo rupesi toimimaan.

Ahaa! Epäilin että tarkoitit starforcea starfuckilla kettuuntumisen vuoksi. Taitaapa olla sama onkelma itellä, koska se tuli daemonilla kikkaillessa.

Tietääkös joku mihin on kadonnut peerguardianin päivitysservu? Onko taas se aika vuodesta että on aika kaivaa foliotonttulakit esiin ja forkata kovo?

Oon vaihtamassa nykyisen PHP:n baana ADSL linjan Soneran ADSL letkuun.
Nykyisin mulla on kiinteä ip-osote. Soneralla ei ole mahdollista saada kiinteää ip-osotetta. Mitä tää käytännössä tarkottaa kun en näistä juuri mitään tajua?
Toimiiko toi sama modeemi mikä mulla nyt on niin soneran letkussa?

Tuolla on lista soneralla toimivista modeemeista: http://www.sonera.fi/artikkeli2/0,3843,l-fi_h-10745_a-253224,00.html

Mun modeemi on ZyXEL Prestige 645, mutta tuossa listassa on ZyXEL Prestige 645R, eli R kirjain tossa lopussa, mitä se meinaa?

Kysyin asiaa niitten asiakas palvelusta muutei osanneet sanoa muutakun että kokeilet. Pitääkö ottaa jotain muuta asennus teknisiä seikkoja ym. huomioon kun vaihdan toimittajaa?

Kparta sanoi:
Oon vaihtamassa nykyisen PHP:n baana ADSL linjan Soneran ADSL letkuun.
Nykyisin mulla on kiinteä ip-osote. Soneralla ei ole mahdollista saada kiinteää ip-osotetta. Mitä tää käytännössä tarkottaa kun en näistä juuri mitään tajua?
Toimiiko toi sama modeemi mikä mulla nyt on niin soneran letkussa?

Tuolla on lista soneralla toimivista modeemeista: http://www.sonera.fi/artikkeli2/0,3843,l-fi_h-10745_a-253224,00.html

Mun modeemi on ZyXEL Prestige 645, mutta tuossa listassa on ZyXEL Prestige 645R, eli R kirjain tossa lopussa, mitä se meinaa?

Kysyin asiaa niitten asiakas palvelusta muutei osanneet sanoa muutakun että kokeilet. Pitääkö ottaa jotain muuta asennus teknisiä seikkoja ym. huomioon kun vaihdan toimittajaa?

Veikkaan, että sulta puuttuu vaan tuosta modeemista seuraavia ominaisuuksia. Jos et tiedä mitä noi meinaa niin tuskin niitä tarvitsetkaan :) Sama juttu tuon kiinteän IP-osoitteen kanssa.

Internet Access Sharing(Router only)
- SUA (Single User Account)/NAT (Network Address Translation) enables multiple PCs on the LAN to access the Internet for the cost of only one IP address
- NAT supports PAT (Port Address Translation) and Multimedia Application, ie NetMeeting, ICQ, CuSeeMe, etc

Routing Protocols(Router only)
- IP/IPX Routing -RIP1, RIP2 and static route
- IP Alias
- DHCP server, DHCP client and DHCP relay
- DNS relay
- IP Policy Routing
- IGMP for IP multicast

http://www.zyxel.com/product/model....dexcate1=1021877946&indexFlagvalue=1021873638

Voisinpa väittää, että sama modeemi toimii ihan heittämällä siinä uudessakin liittymässä.

Ripe sanoi:
Veikkaan, että sulta puuttuu vaan tuosta modeemista seuraavia ominaisuuksia. Jos et tiedä mitä noi meinaa niin tuskin niitä tarvitsetkaan :) Sama juttu tuon kiinteän IP-osoitteen kanssa.

Internet Access Sharing(Router only)
- SUA (Single User Account)/NAT (Network Address Translation) enables multiple PCs on the LAN to access the Internet for the cost of only one IP address
- NAT supports PAT (Port Address Translation) and Multimedia Application, ie NetMeeting, ICQ, CuSeeMe, etc

Routing Protocols(Router only)
- IP/IPX Routing -RIP1, RIP2 and static route
- IP Alias
- DHCP server, DHCP client and DHCP relay
- DNS relay
- IP Policy Routing
- IGMP for IP multicast

http://www.zyxel.com/product/model....dexcate1=1021877946&indexFlagvalue=1021873638

Voisinpa väittää, että sama modeemi toimii ihan heittämällä siinä uudessakin liittymässä.

OK, pitänee sitten luottaa siihen ja kokeilla. Yks juttu mitä ne siellä asiakastuessa sano että joku VCI arvo pitäs laittaa 33:ksi.
Selaimen osoteriville pyysivät kirjottamaan 192.168.1.1 tai 192.168.2.1
että pääsis muuttamaan tota arvoa, mutta ei se tunnu menevän mihinkään.?

Kparta sanoi:
OK, pitänee sitten luottaa siihen ja kokeilla. Yks juttu mitä ne siellä asiakastuessa sano että joku VCI arvo pitäs laittaa 33:ksi.
Selaimen osoteriville pyysivät kirjottamaan 192.168.1.1 tai 192.168.2.1
että pääsis muuttamaan tota arvoa, mutta ei se tunnu menevän mihinkään.?
Jos et ole muutellut verkkokorttisi asetuksia tai kaapelointia modeemin ja koneen välillä niin painappa siellä modeemin perässä olevaa resettiä viisi(?) sekuntia niin se resetoituu tehdasasetuksiin.

Voisko kannettavan jäähdytystä mitenkään parantaa? Mulla on kone aina siis pöydällä, jonka päällä on sellainen muovilakana eli pohja kuumenee ihan älyttömästi. Oisko mitään fiksua ratkaisua muuta kuin, että laittaa pari lankkua koneen alle, että ilma pääsis kiertämään.

nyt on todella tyhmä kysymys :nolo: mutta mä en jaksa enää itse yrittää.
onnistuin hävittämään operastani osoitekentän,miten saan sen takaisin? :nolo: :wall:

EDIT luontainen uteliaisuuteni saattaa mut aina vaikeuksiin... -> remove from toolbar,hmm mitäköhän tosta tapahtuu,kokeillaan.hei mihin vittuun se hävis?! :wall:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom