Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Kiitti!:) Hmm, ei tätä mun näyttöä voi kauheesti väännellä eikä siinä oo mitään säätönappejakaan. Piuhoja irrottelen kans ja laittelen niitä aina uudestaan ja uudestaan, mutta sekään ei auta. Ehkä kannattais siis ostaa uudet piuhat, niitä varmaan saa ostettua erikseen? Todellakin tietokonemaailman tyhmiä kysymyksiä, mä olen niin onneton näitten koneitten kanssa...:nolo:

Sitähän varten tämä threadi on.. ;)

Siis en tietenkään tarkoittanut näytön vääntelemistä muuten kuin on tarkoitettu. Eli ihan vain sen asennon muuttamista, kulmaa siis... Auki/kiinni-suunnassa. Jos kuvan kirkkaus muuttuu tuota tehdessä, vika on satavarmasti näytön kaapelissa. Ja tätä kaapelia tuskin pystyt itse irrottamaan avaamatta konetta. Jos takuu jäljellä, niin lähetä sinne. Jos ei, niin ehkä joku huolto voisi avata, puhdistaa ja ihmetellä...

Sitähän varten tämä threadi on.. ;)

Siis en tietenkään tarkoittanut näytön vääntelemistä muuten kuin on tarkoitettu. Eli ihan vain sen asennon muuttamista, kulmaa siis... Auki/kiinni-suunnassa. Jos kuvan kirkkaus muuttuu tuota tehdessä, vika on satavarmasti näytön kaapelissa. Ja tätä kaapelia tuskin pystyt itse irrottamaan avaamatta konetta. Jos takuu jäljellä, niin lähetä sinne. Jos ei, niin ehkä joku huolto voisi avata, puhdistaa ja ihmetellä...

Mä luulen, että vika on just joku koneen sisällä oleva, ettei joku osa saa kunnolla kosketusta toiseen tms. Ei se näytön kulman säätely nimittäin auta.:( Pitää tarkistaa takuu ja toivoa kovasti, että sitä vielä on jäljellä. Paljonkohan tällaisen vian korjaus tulis maksamaan jossain huollossa??

Mä luulen, että vika on just joku koneen sisällä oleva, ettei joku osa saa kunnolla kosketusta toiseen tms. Ei se näytön kulman säätely nimittäin auta.:( Pitää tarkistaa takuu ja toivoa kovasti, että sitä vielä on jäljellä. Paljonkohan tällaisen vian korjaus tulis maksamaan jossain huollossa??

saatko laitettua kuvan telkkariin tai kokeiltua jonkun päytäkoneen näytöllä.

Luitko minun viestin kontrastisäätönappuloista?

Miten saan messengerin jollain muulla kuin Hotmail osoitteella? Avattiin emännällekin messengeri käyttöön mut ei antanut valita mitään muuta kun hotmail osoitteen. Kuitenkin porukalla on messengeri muillakin osoitteilla käytössä.

Miten saan messengerin jollain muulla kuin Hotmail osoitteella? Avattiin emännällekin messengeri käyttöön mut ei antanut valita mitään muuta kun hotmail osoitteen. Kuitenkin porukalla on messengeri muillakin osoitteilla käytössä.

Mä ainakin vaan naputtelen sen siihen... ei se vaadi sen kummempaa? Vai onko teillä se windowsin mukana tuleva 4.7? :D

Turha kapistus, IMO. Pakko vain käyttää, kun jotkut taliaivot sitä käyttävät sosiaaliseen kanssakäymiseen.

Tää on MSN Messenger 7,5 ja tosiaan ni se osoite boxi on sellanen missä saa valita ainoastaaan hotmail osoitteen eikä kirjottaa mitään. minkäs mesen version mää ny ottasin että homma toimii.

A-linkin langaton modeemi ja siihen sitten joku usb-vastaanotin, vaan niiden välistä yhteyttä ei saa vaikka samassa huoneessa ovat, vinkkejä ??

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
saatko laitettua kuvan telkkariin tai kokeiltua jonkun päytäkoneen näytöllä.
Hmm, en ymmärrä...:nolo: Miten mä voin kokeilla sitä jollain muulla kuin tällä läppärillä? Jonkun piuhan avulla?
Luitko minun viestin kontrastisäätönappuloista?
Kiitti kun huomautit, en mä huomannut, kun se oli tuolla edellisellä sivulla.:) Löysin "aurinkonapin" ja kokeilin sen ja noitten ctrl:n ym. yhdistämistä, mutta se sai vaan aikaan tähän näytölle työkalurivin... Nyt kun tää taas on päällä ja toimii, niin en pysty kokeilemaankaan, mitä tapahtuu, jos yritän samaa siinä käynnistysvaiheessa, kun näyttö jää pimeeks. Yleensä se ei kyllä ota siinä tilassa mitään "käskyjä" tai näppäilyjä vastaan. Lukuunottamatta tota virtanappia tietysti, jota tuleekin sitten paineltua tosi monta kertaa, että alkais kone toimia. Ärsyttävä vika, etenkin sillon, kun oikeasti haluis päästä koneelle nopeesti ja sitten ei mikään toimikaan...

Hmm, en ymmärrä...:nolo: Miten mä voin kokeilla sitä jollain muulla kuin tällä läppärillä? Jonkun piuhan avulla?

Kytket ulkoisen näytön(joku tietokonenäyttö) sillä sinipäisellä kaapelilla siihen läppärin siniseen liittimeen :) Sen jälkeen painat läppärin Fn-napin pohjaan, ja sillä aikaa sitä Funktio(F1, F2, jne)-näppäintä jossa on näytön kuva... Yleensä F5.

Kuvan pitäis vaihtua ulkoiseen näyttöön.

Noniin! Vihdoinkin sain hankittua kannettavan wuhuu... Mutta siinä on windows vista--> BUUU.

Windows vista home premium 32-bittinen. Noh yritän asentaa ikivanhaa return to castle wolfenstein mättöä, noh asennus meni ongelmitta mikä oli mainiota. Sitten avaan (tai yritän) single playerin, Open gl consoli rullaa iloisesti näytöllä KUNNES pärähtää consolin ylänurkaaan ''Cannot open opengl''. Ei auttanut kuin asentaa uudestaa, ei auttanut.

Ketutus käyrä nousi hieman ja siirryin asentamaan CS:ää sc anthology cd:eltä, sama homma eli asennus meni mitä sujavammin mutta sitten...

Yritän käynnistää steamia ja ruutuun pärähtää error ilmoitus iloisen kilahduksen saattelemana ''Cannot open steam library steam.exe+jtn skeidaa''

Tuossa kohdassa olin raivoissani ja päässäni kaikui netin huhut jossa kerrotiin että vistalla ei vanhat pelit tulisi toimimaan. GRR mikä avuksi? alanko etsimään Xp:n levykettä ja poistun kirouksesta vai onko tähän jonkin näköistä niksiä,kikkaa?

Miten poltan yli 7 gigan .iso tiedoston? Ei oikein meinaa onnistua, kun on vain 4.7 gigan dvd:tä hallussa.

Pitäis viedä kannettava (Fujitsu-Siemens Amilo) korjaukseen. Tässä on ollut jo pidemmän aikaa vikaa, jonka uskon liittyvän jotenkin koneen jäähdytykseen. Kone meinaan toimii kylmänä käynnistettäessä hetken aikaa liki normaalisti, mutta sitten alkaa esim. videoiden katselu yms. tökkimään todella pahasti. Asensin juuri Speedfan-ohjelman, joka kertoo kiintolevyn ja prossun lämmöt. Prossun lämmöt on pienen käytön jälkeen jatkuvasti 85-90C paikkeilla, joka ei tietääkseni ole mitenkään normaali lämpötila.

Pölytkin on putsattu mutta se ei poistanut ongelmaa. Myös virus-scannit ym. on ajettu. Onko jotain ehdotuksia, mitä kannattaisi yrittää vielä?

Mihin kannattaisi kone viedä Turun alueella huoltoon? Ts. mikä liike olisi halpa, laadukas ja luotettava?

Prossun lämmöt on pienen käytön jälkeen jatkuvasti 85-90C
Tiedä sitten kuinka luotettava tuo ohjelma on joka mittaa lämmöt, mutta 85-90c on joka tapauksessa aivan liikaa. Eli luultavasti prossun tuuletin on rikki, eli pyörii liian vähän tai ei ollenkaan. Voihan tietysti olla myös että itse jäähdytyssiili on jotenkin irti, mutta se on kyllä jo todella epätodennäköistä. Joskus myös piitahna prosessorin ja siilen välistä on niin kuivahtanutta, ettei se enää johda lämpöä.

En välttämättä suosittelisi käyttämään konetta ennen kuin vika on korjattu. Riippuu tietysti prosessorista miten suhtautuu noihin lämpöihin, mutta ei se hyvää tee kiduttaa sitä konetta..

Jos sulla on kavereita jotka tietää koneista, kannattaa pyytää avaamaan koppa ja katsomaan pyöriikö prossun tuuletin ja onko siili kunnolla kiinni. Jos on, kannattaa katsoa se piitahnan kunto. Tietysti, jos takuu on vielä voimassa, ei koppaa kannata itse availla.

Miten poltan yli 7 gigan .iso tiedoston? Ei oikein meinaa onnistua, kun on vain 4.7 gigan dvd:tä hallussa.

- Dual layer levylle poltat
- Zippaat sen ja katsot jos pienenee (tuskin noin paljoa ikinä)
- Käytät Daemon Toolsilla

Mikäli sitten kyseessä olisi leffa mihin tuo gigamäärä voisi viitata olisi asia ihan toinen mutta sitähän tässä ei kysytty, eihän...

Ostin Western Digitalsin My Book Pro 250gb ulkoisen levyn. Asensin kaikki valmiiksi ja eikun siirtämään. No sitten tuo rupesi russuttamaan ettei voi siirtää kun jotain polkua yms ei ole olemassa. Yritin katkaista virrat ja asentaa ajurit uusiksi, nyt koko härveli ei edes lähde käyntiin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom