rintafile
Stifmeister
- Ikä
- 40
Heh, on kyllä pistäny silmään. En mä niinkään näihin pilkkusääntöihin yms. oo kiinnittäny huomiota, mut yhdyssanavirheitä näkyy jonkun verran. MUTTA erityisesti pistää silmään yks juttu, jonka 90% (?) palstan käyttäjistä, jopa lahjakkaimmatkin kirjoittajat , kirjoittaa väärin. Jaska ALKAA KYYKKÄÄMÄÄN. Tota -maan/-mään päätettä ei SAA käyttää alkaa verbin kanssa, vaan sen kanssa tulee perusmuoto. Minä ALAN SEKOITTAA protskupukkua = oikein. Sitten on verbi RUVETA. Sen kanssa PITÄÄ käyttää -maan/-mään päätettä, EI INFINITIIVIÄ l. perusmuotoa. En tahdo RUVETA TYÖSKENTELEMÄÄN. Jos tekee yhenkin tällasen virheen niin ei saa laudaturia ylppäriaineessa. Tätä virhettä kuulee aivan älyttömästi ihan virallisissa tv-ohjelmissa ja kaikkialla. Mulle joskus jankattiin tota ala-asteella, ja siitä lähtien oon kiinnittäny siihen huomiota - ehkä vähän liikaakin.
Ja tiivis äidinkielen paketti palstalaisille:
1) ALKAA + INFINITIIVI
2) RUVETA + -MAAN/-MÄÄN
Ja jos joku vielä tekee tän virheen, niin mä alan rupeemaan vittuuntua pikkuhiljaa!
Ja tiivis äidinkielen paketti palstalaisille:
1) ALKAA + INFINITIIVI
2) RUVETA + -MAAN/-MÄÄN
Ja jos joku vielä tekee tän virheen, niin mä alan rupeemaan vittuuntua pikkuhiljaa!