MULTI The Witcher 3: Wild Hunt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja damdum
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Millä vaikeustasolla ootte pelannu tätä? Ite menny toiseksi vaikeimmalla, alussa meinasin nöyrtyä ja pudottaa pykälällä ku tuntu että muutaman drownerin poppoo on tekemätön paikka. Sittemmin ku pikkuhiljaa alko dodget napsua ja sai parempaa kamaa nii just sopivan haastava.
Botchling oli mielenkiintonen olio. Muutenki ihan vitun siistejä morsoja tässä!

Gwenttiin palanu tunteja.

Täällä mennään helpoimmalla tasolla, tahdon tällä ensimmäisellä läpipeluulla vain nauttia tarinasta, myöhemmin voi sitten vaikeustasoa korottaa.

Itse pelannut 3/4 vaikeustasolla, niin riittää tekemistä vaikka levelit ei korkealla olekkaan. Jos mä jollekkin suosittelen tätä peliä pitkäks ajanvietteeks, niin vaikeustaso semikorkeaksi ja heti alussa vaan ottaa suunnan X (kuhan ei mee pohjoseen :D ) ja lähtee samoamaan sinne ja tekee pikkutehtäviä yms ja keräilee rahaa ja sitten ostelemaan vähän parempaa tavaraa ja main questia. Näin mä olen tehnyt.

Millä vaikeustasolla ootte pelannu tätä? Ite menny toiseksi vaikeimmalla, alussa meinasin nöyrtyä ja pudottaa pykälällä ku tuntu että muutaman drownerin poppoo on tekemätön paikka. Sittemmin ku pikkuhiljaa alko dodget napsua ja sai parempaa kamaa nii just sopivan haastava.

Gwenttiin palanu tunteja.
Itse aloitin saman tien vaikeimmalla eli Death Marchilla. On kyllä sopivasti vaikeutta ollut, toki varmasti auttaa, että olen pelannut Witcher 2 läpi hardilla myös.

Pelaan toisiksi helpoimalla, koska en pahemmin välitä näistä larppauspeleistä. Pyörii ultrilla peli, kannatti ostaa uus kone.

Itse aloitin toiseksi vaikeimmalla, mutta vaihdoin vaikeimmalle tasolle lvl 13 tienoilla. Ihan suositeltava vaihdos varsinkin jos leveleitä on 20+. Itse olen lvl 23, ja Geralt rupeaa pikku hiljaa olemaan aika ylivoimainen tappokone. Quen on viritetty lähes tappiin ja Sign Intensity on +146%, joten damagea ei tarvitse hirveämmin kärsiä. Combattin olen pistänyt yhteensä vain 8 pistettä, mutta ajaa asiansa etenkin Oil Preparation perkin ansiosta, kun öljyn kanssa jokainen isku sisältää 15% myrkytys mahdollisuuden, ja todennäköisyys sitä suurmpi mitä parempi öljy on kyseessä. Eli Superior tason öljyllä meno on aika rumaa vihollisten kannalta.

Ei toki pidä alkaa ylimieliseksi, kuolema tosiaan korjaa vieläkin jos vetää ihan puolivaloilla. Ja vaikka peliä on jo aika monta tuntia takana, niin yleisin kuolinsyyni Skelligessä on ollut fall damage...

Saying a botchling's ugly is like saying shit's not particularly tasty: can't say it's a lie, but it doesn't exactly convey the whole truth, either. :D

Viimeksi muokattu:
Taistelussa ei taida tuo vaikeustaso olla se suurin haaste vaan kömpelö ohjaus. Ei ole kerran tai kaksi, kun Geralt hyppää vihollisten keskelle, kun munaan kohdelukituksen kanssa. Varsinkin kun viimeeksi pelasin PS4:llä Bloodbornea, niin Witcherin taistelun kömpelyys varmaan korostuu entisestään.

Mutta ei tosiaan kaikkea voi pyytää muuten perhanan hyvältä peliltä. Hitaasti lähti käyntiin, mutta yhtäkkiä huomasin, että koko sunnuntai meni sohvalla.

^ Juu, tuo huonosti toimiva kohdelukitus vrt. Bloodborne syö välillä miestä. Lvl 12, ja Velenissä olisi vielä vaikka kuinka paljon tehtävää.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Itsekin lvl 11 menen Velenissä ja kysymysmerkkejä on kartalla vielä niin maan perkeleesti. Aloin nyt väkisin tekemään noita vanhempia questeja listalta alta pois ettei nyt mene aivan ylilevelillä vääntämiseksi. Pitää sitten kiertää joku point of interestit vielä ennen seuraavaa aluetta. Ihan siinä hilkulla, että alkaako tuo tekemisen määrä jo ahdistaa kun ei osaa päättää mitä tekisi seuraavaksi.

Ensimmäisen läpipeluukerran jälkeen päätin vielä kokeilla vaikeimmalla tasolla ja ilman HUD:ia (tosin oma healthbar näkyvissä, muut kilkkeet pois päältä). Yllätyksekseni tuo peli muuttui vielä monin kerroin nautinnollisemmaksi. Tulee keskityttyä enemmän maamerkkeihin ja ympäristöön, kun ei tuijottele minikarttaa jatkuvasti. Samoin ympärillä olevat viholliset joutuu hahmottamaan hieman tarkemmin, kun niiden päällä ei ole sitä energiapalkkia näkyvillä. Aktiivilukitusta noissa taisteluissa en muutenkaan käyttänyt missään vaiheessa, niin sen siinäkään mielessä en mitään menettänyt. :) Novigradin kuvioihin asti näillä seteillä kiskoin nyt toisella kerralla menemään ilman suurempia ongelmia. Korkeintaan siinä vaiheessa tulee ongelmia, jos viholliset on selvästi haastavampia kuin oman ukon taso, mutta oman tason tehtäviä/sivutehtäviä tekemällä ei liian vaikeita möllejä pääse vastaan ilmaantumaan. Suosittelen kaikille lämpimästi ainakin kokeilumielessä.

Ja PC:llä pelaaville suosittelen SweetFX:n asentamista ja tutustumista muutamiin valmiisiin asetuksiin, mitä porukat on vääntäneet. Tuo W3:een rujomman ja realistisemman ilmeen, kun se keltainen kalvo häviää siitä ruudulta. On kyllä viime vuosien paras peli.

Voiko vaikeustasoa muuttaa pelin aikana?

Voi muuttaa.

Kaatuuko kellään muulla peli välillä oudosti? Nyt on käynyt muutaman kerran niin, että kun aukaisee jonkin arkun tai inventoryssa clikkailee esineitä tiuhaan tahtiin peli jäätyy eikä autakuin alt + f4.
Peli pyörii high asetuksilla 45-50fps, joten en usko sen johtuvan tehonpuutteesta.

Kaiken vapaan ajan käytettyäni se on vihdoin läpi. En taida ostaa toviin mitään peliä. Mikään ei vaan enää tän jälkeen tunnu miltään.

Itselläni on tällä hetkellä n. 75 tuntia takana ja tuntuu, että vasta on alkuun päässyt. En muista peliä joka olisi näin paljon sisältöä tarjonnut heti julkaisun jälkeen. Ei todellakaan harmita että tästä tuli täysi hinta maksettua.

Oisko ollut jossain 120-150tunnin välillä oma peliaika. Gwent, kasa kysymysmerkkejä, nyrkkeilyt ja treasure huntit jäi tekemättä. Muuten tuli aika hyvin koluttua sivutehtävät ja contraktit läpi. Alkuun toi päätehtävä meni siinä sivussa ja parhainta oli Velenin ja Novigradin sivutehtävät, mutta sitten kun ne alko olla paketissa ja siirryin Skelligeen niin toi päätehtävä lähtee käyntiin ja ei helvetti miten koskettava ja kaunis se lopulta onkaan. Sain sellaisen lopun minkä halusin/ansaitsin, vaikkakin valitsin vielä pelin kahteen viimeiseen dialogiin jotain mitä en halunnut sanonut mutta mikä witcherin kuului sanoa. Sitten katottiin liikuttuneessa tilassa lopputekstejä.

200h takana ja ruutu yhä kysymysmerkkejä täyteen, en ole tohon hahmonkehitykseen laittanut paukkuja ollenkaan, nytkin hirvee läjä käyttämättömiä pointseja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom