The Hobbit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-Byrd
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pari TV spottia.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tiedan kylla kirjan ja siella ei mitaan haltia ninjaa ollut hihhuloimassa. Varmaan Legolas ampuu sen louhikaarmeenkin...

No kyllä ne haltiat siellä aika isossa roolissa on. Homma ois ok, jos se ei ois just Legolasse vai? Kuten sanoin, suurelle yleisölle on paljon helpompi tuoda joku ennestään tuttu hahmo (joka oikeasti sinne kuuluukin, joskaan ei nimeltä ole mainittu) sen sijaan et sinne tulee 50000 haltiaa joista yhdellekään ei anneta nimeä ja sitten "no se yks haltia ja se ja se"... Vaikka en nyt toki päähuomiota Legolaksen hahmolle toivokaan. Enemmän mua häirihti joku Radagast mikä taas oli ihan omasta päästä vedettyä juttua Jacksonin osalta. Mutta noh, kukin kiinnittää huomiota mihin haluaa.. :) Kirja on mun suosikkejani ja toki toivoisin mahdollisimman paljon alkuperäiselle tarinalle uskollisuutta. Taiteilijan vapaudet suotakoon, jos häirittee liikaa niin eihän sitä ole pakko katsoa.

No kyllä ne haltiat siellä aika isossa roolissa on. Homma ois ok, jos se ei ois just Legolasse vai? Kuten sanoin, suurelle yleisölle on paljon helpompi tuoda joku ennestään tuttu hahmo (joka oikeasti sinne kuuluukin, joskaan ei nimeltä ole mainittu) sen sijaan et sinne tulee 50000 haltiaa joista yhdellekään ei anneta nimeä ja sitten "no se yks haltia ja se ja se"... Vaikka en nyt toki päähuomiota Legolaksen hahmolle toivokaan. Enemmän mua häirihti joku Radagast mikä taas oli ihan omasta päästä vedettyä juttua Jacksonin osalta. Mutta noh, kukin kiinnittää huomiota mihin haluaa.. :) Kirja on mun suosikkejani ja toki toivoisin mahdollisimman paljon alkuperäiselle tarinalle uskollisuutta. Taiteilijan vapaudet suotakoon, jos häirittee liikaa niin eihän sitä ole pakko katsoa.

Kuten tossa ylempänä jo kerkesin mainitakin, niin leffan Radagast kyllä häiritti itteäkin eniten. Kirjoissahan Radagast on kyllä "eläinten ystävä", mutta muutoin käytökseltään lähtestulkoon samanlainen kun Gandalf ja Saruman. Toi leffan röllimäinen sienimaailman sankari jäniksineen ei mee pelkästään huonon maun puolelle vaan ei liity mitenkään alkuperäseen tarinaan.

Mun mielestä Radagast oli ehkä suurin fail kyllä. Se oli sitä disneymäistä huttua, ei kiitos.

Mun mielestä Radagast oli ehkä suurin fail kyllä. Se oli sitä disneymäistä huttua, ei kiitos.

Mullekin tuli yllätyksenä, että Radagast on alkanut vetää piriä. Oikeesti.

Ja imo noitten örkkien varsinkin Azogin toteutus epäonnistui todella pahasti. Lotreissa saatiin örkeistä oikeasti uskottavan ja pelottavan näköisiä yhdistämällä maskeerausta ja tietokone-efektejä. Hobitissa taas kaikki hoidettiin tietokoneella ja tulos on tuollainen muovinen disney / anime oksennus.

The Hobbitin animaatio/maskeeraus asioita ei auttanut yhtään se, että tuo on HFR 3D. Se on huomattavasti armottomampi laatua kohtaan, siis animaatioiden ja maskeerauksien laatua.

Ei toiminut HFR ollenkaan ja Radagastia tosiaan aivan liikaa leffassa, samaa mieltä. Silti innolla ootellaan tulevaa joulukuuta, josko ne olis saanu hommaa vähän paremmalle mallille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis, itse pidin paljon HFR:stä, onhan se kuva helvetin upea. Ongelma vain on se, että näkyy liian herkästi huonolaatuiset tehosteet ja rekvisiitat.

Järkytys oli kyllä suuri heti elokuvan alussa kun kuvattiin sitä kääpiöiden valtakuntaa, LOTR:in sijasta tuli mieleen joku Autot 3. Toivottavasti homma synkkenee tarinan edetessä.

Toivottavasti tämä kakkososa on enemmän LOTRimaista synkistelyä, kuin ykkösosa. Ykkösosa vedettiin monin paikoin aivan lekkeriksi, hyvää lähdemateriaalia oli raiskattu Disney- huumorilla.

No olihan sen kirjankin tunnelma mielestäni paljon vähemmän synkkä kuin LOTRin. Toki silti ykkösosa oli ehkä vähän vedetty överiksi.

Hobitti on aika kevyt tosiaan verrattuna LOTRiin. Tosin lotrikin on kevyt taas jos vertaa Silmarillioniin. Toivon muuten ettei Silmarillionista tehdä koskaan elokuvaa, siitä olisi varmaan vaikein saada nimittäin sellainen teos että se tekisi kirjalle oikeutta edes puoliksi yhtä hyvin kuin LOTR(vaikka sekään ei nyt ihan nappiin tosiaan tehty.)

Tästä saa mun mielestä aika hyvän kuvan, että parempaan suuntaan kuin osa 1.

[video=youtube_share;lfflhfn1W-o]http://youtu.be/lfflhfn1W-o[/video]

Suositut

Back
Ylös Bottom