The Apprentice eli suomalaisittain törkee "Diili"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tomi sanoi:
Joojoo, joulukuun lopulla laitoin varmaan 5 yksiötä Kulosaaresta bookmarkkeihin.

Onko asunnossa uusittu lattia, sisustussuunnittelu, lipevä myyjä ja osto-optio? Ei ole.

Jos minä olisin ostamassa asuntoa ja joku tarjoaisi 400-700€ alennuksen sillä ehdolla, että asun asunnossa ensin kuukauden vuokralla, en paljon miettisi.

Taha sanoi:
Onko asunnossa uusittu lattia, sisustussuunnittelu, lipevä myyjä ja osto-optio? Ei ole.

Jos minä olisin ostamassa asuntoa ja joku tarjoaisi 400-700€ alennuksen sillä ehdolla, että asun asunnossa ensin kuukauden vuokralla, en paljon miettisi.
:lol2: ^ 1 000 000

Joo, kyllä nyt meni munkin ymmärryksen yli Tahan perustelut.
Kyllä mä ymmärrän että joillakin on niin paljon rahaa että voi maksaa yksiöstä 800 € kuussa, mutta vähän ihmetyttää miksei vuokraa samalla rahalla keskustasta isompaa asuntoa samaan hintaa.
Eikä se asunto kovin ihmeelliseltä näyttänyt. Todellista lisäarvoa toi ilmeisesti se halpa laminaattilattia :jahas:

Tomi sanoi:
Joojoo, joulukuun lopulla laitoin varmaan 5 yksiötä Kulosaaresta bookmarkkeihin. Tämä ehkä laittaa asiaa perspektiiviin: Eirassa/Kaivopuistossa Tehtaankadulla juuri remontoitu 33 m^2 yksiö 600 e! :rolleyes: Täs.
No jos vuokrailmoituksessa lukee näin: "juuri rempattu iso yksiö (33m). kylppäri, keittonurkkaus jääkaapilla", niin ei se ainakaan luottamusta herätä. :D

No huhhuh mitä kämpänostajia/vuokraajia täältäkin löytyy... ei mikään ihmekään että hinnat pysyvät korkeina kun kaikenmaailman peelot ovat valmiita maksamaan ihan mitä tahansa ihan mistä tahansa.

Vähän faktaa/omia kokemuksia:

1.) Kulosaaren 60- ja 70- luvuilla rakennetut kerrostalot eivät ole mitenkään arvostettuja verrattuna siihen osaan Kulosaaresta mitä porukka yleensä ajattelee kuullessaan nimen mainittavan. Täysin verrattavissa johonkin Herttoniemeen, Alppilaan tai Käpylään

2.) Se että on laminaatit lyöty lattiaan ei ole mikään syy maksaa 50% yleistä tasoa korkeampia vuokria. Ihan itsekin olen asuntoja vuokraillut ja sopinut vuokranantajan kanssa ALENNUKSIA vuokraani sitä vastaan, että laitatan laminaattia / maalailen / perusparantelen muuten asuntoa. Olen saanut jopa vuokravapaita kuukausia. esim. laminaatti 20€/m^2 *28m^2 = 560 € + työ päälle

3.) Helsingistä saa erittäin helpolla vuokra-asunnon, jos on markkinahinnan valmis maksamaan. Jälleen omakohtaisia kokemuksia. Se että liikkuu juttuja kuinka vaikeaa se on johtuu ihan siitä, että porukka kyttää niitä superyllätyksiä, joissa vuokranantajamummo pyytää ihan liian alhaista vuokraa. Näitä on vaikea saada, koska ottajia on ihan pirusti.

4.) "Jos minä olisin ostamassa asuntoa ja joku tarjoaisi 400-700€ alennuksen sillä ehdolla, että asun asunnossa ensin kuukauden vuokralla, en paljon miettisi."
NO HUHHUH tai Futisfoorumeittain UUH.
Jos minä olisin ostamassa asuntoa, niin tekisin oman vastatarjouksen ja homma lähtisi sillä käyntiin. Juurikin vähänaikaa sitten näin teinkin ja asunnon hinnasta lähti ilman mitään ihmeempiä vääntöjä 3000€ pois. Ja ei, en kokeillut asumista ensiksi vuokralla yhtä kuukautta. Ja ei, alkuperäinen hintapyyntökään ei ollut ylimitoitettu, paremminkin aavistuksen yleistä hintapyyntötasoa alempi.

blackie lawless sanoi:
Joo, kyllä nyt meni munkin ymmärryksen yli Tahan perustelut.

Meinas mennä multakin. Arvelen kuitenkin, että mimmillä oli ns. avoin shekki faijalta yksiön ostamista varten.

Jos todellisuus on se, että lattia pitää kuitenkin uusia ja tykkää palkata sisustussuunnittelijan, on tietysti järkevämpää antaa Sarasvuon maksaa se. Asunnon vuokrahinta per kuukausi on toissijainen asia, kunhan se on vähemmän, kuin kudien tarjoamat kaupanpäälliset.

Kundeille riitti, että mimmi laittaa nimen vuokrasopimukseen.

joku73 sanoi:
Jos minä olisin ostamassa asuntoa, niin tekisin oman vastatarjouksen ja homma lähtisi sillä käyntiin. Juurikin vähänaikaa sitten näin teinkin ja asunnon hinnasta lähti ilman mitään ihmeempiä vääntöjä 3000€ pois. Ja ei, en kokeillut asumista ensiksi vuokralla yhtä kuukautta. Ja ei, alkuperäinen hintapyyntökään ei ollut ylimitoitettu, paremminkin aavistuksen yleistä hintapyyntötasoa alempi.

Ei olisi hyvää draamaa näyttää mimmin faijan tarkistuskäyntiä asunnolla ja heidän keskinäisiä neuvottelujaan ja ostoneuvotteluja Hypoteekkiyhdstyksessä.

Saattaa jopa olla niin, että kyseinen asunto on ollut jo myynnissä ja kaupasta alustavasti sovittu.

Tikkewtz sanoi:
Ihmetyttää vaan kuinka jaksojen tehtävät on suoraan kopioitu jenkkkien versiosta.Olis luullut,että tekijöillä olisi ollut vähän enemmän mielikuvitusta niin suomalaisesta diilistä olisi saatu todella milenkiintoinen. Ja eihän se Sarasvuo mikään Trump ole vaikka Jaggella ajeleekin. Palkinnotkin on ihan naurettavia..Pääsee ajamaan carting-radalle???
Taitaa fromaatti vaatia aika tarkkaan samat jaksot... Ei ne suomalaiset päätä mitää, ne vaa ostaa sen formaatin ja sielt tulee tarkat ohjeet ett miten toimitaa

Taha sanoi:
Ei olisi hyvää draamaa näyttää mimmin faijan tarkistuskäyntiä asunnolla ja heidän keskinäisiä neuvottelujaan ja ostoneuvotteluja Hypoteekkiyhdstyksessä.

Saattaa jopa olla niin, että kyseinen asunto on ollut jo myynnissä ja kaupasta alustavasti sovittu.

Jep, täsmälleen samaa mieltä tästä. Itse epäilen että koko vuokraustarina oli joko jätkien huijaus (ts. tuttu tyttö) tai sitten draaman ylläpitämiseksi käsikirjoitettu tai muuten sovittu juttu.

No, ainakin diilistä irtoaa juteltavaa. Edelleen paras tositv-sarja, vaikka olisi miten jenkkikopio. Sarasvuo on ärsyttävyydessään aivan loistava. Jaria olisi omalla tavallaan perverssi nautinto katsoa, vaikka se olisi hukkumassa jäihin. Voisi huutaa rannalta että "Minä vapautan sinut"... :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Amerikan diiliä tuli seurattua todella tarkasti ja innolla odotinkin suomiversiota, mutta yhtään jatksoa en ole katsonut kokonaan. Sarasvuo on NIIIIIIIIN ärsyttävä, että yksi syy katsomattomuuteen saattaa olla tuo.

Sarasvuo on kunkku;).
Olin tosi yllättynyt että se pudotti viimeksi sen Helmenkalastajan pois :eek:

neutraali sanoi:
Sarasvuo on kunkku;).
Sarasvuo tietää bisneksen, ei se ketään pelleä sinne halua (itsensä lisäksi).

Ohjelma on hyvin tehty suomalaiseksi, siitä pointsit.

XXL sanoi:
Sarasvuo tietää bisneksen, ei se ketään pelleä sinne halua.

Ohjelma on hyvin tehty suomalaiseksi.
Joo, lähinnä sitä ihmettelin että miksi nyt jo tiputti, kun olihan tuo helmekalastaja kuitenkin jonkin sortin persoona joka kiinnostaa tv katsojia jossain määrin, olisin odottanut että saravuo olisi tiputtanut hänet loppumetreillä.

neutraali sanoi:
Joo, lähinnä sitä ihmettelin että miksi nyt jo tiputti, kun olihan tuo helmekalastaja kuitenkin jonkin sortin persoona joka kiinnostaa tv katsojia jossain määrin, olisin odottanut että saravuo olisi tiputtanut hänet loppumetreillä.
Jospa Sarasvuolla tuli hätä ettei Juhana enää uudestaan mokaa. Välkky kaveri kuitenkin. Vaikea olisi potkia sitten finaalissa pelkästään henkilökemian vuoksi.

Uskon että seuraavana lähtee ne pari hapannaama-naista jos Sarasvuosta on kiinni. Pitää sitä hieman ulkonäköä ja karismaa olla tuossa bisneksessä.

XXL sanoi:
Uskon että seuraavana lähtee ne pari hapannaama-naista jos Sarasvuosta on kiinni. Pitää sitä hieman ulkonäköä ja karismaa olla tuossa bisneksessä.
Se punatukkainen demoninainen saisi suksia vittuun koko sarjasta. :urjo:

neutraali sanoi:
Sarasvuo on kunkku;).

Kai Sarasvuo on jo tehnyt suurinpiirtein valintansa kenet ottaa töihin joten voi alkaa surutta potkimaan keta haluaa pois. Helena Helmenkalastaja olisi varmaan ollut liian suuri persoona firmaan. Veikkaisin, että Olli voittaa kisan.

Tomi sanoi:
Se punatukkainen demoninainen saisi suksia vittuun koko sarjasta. :urjo:

Se muuten näyttääkin aivan hullulta. Kun se meni tapaamaan jotain potentiaalista bookaajaa ja esitteli itsensä, niin sen silmät pullistui varmaan viis senttiä ulospäin ja ryhti oli kun quasimodolla konsanaan ja se nuolee koko ajan asiakkaiden perseitä. Olis äärettömän vastenmielistä asioida tollsen ihmisen kanssa.

Nostetaan sitten tämä tredi pystyyn eli eilen tuli telkkarista amerikkalaisen Diilin uutta materiaalia. Toisen tuotantojakson avauksessa joukkueiden piti suunnitella USA:n suurimmalle lasten leikkikalujen valmistajalle uusi lelu. Naisten joukkue voitti koottavalla autollaan.

Miesten joukkue hävisi ja ensimmäisenä kenkää sai sellainen tyypillisen myyntimiehen oloinen kaveri. Donald Trump oli todella tiukkana ja hetken näytti siltä että saakohan useampi kuin yksi kilpailija potkut avausjaksossa.

Sarjan puitteet ovat mahtavat. Voittajajoukkue pääsi syömään illallista Donald Trumpin luksusasunnossa. Mitäs veikkaatte jatkosta, naisten joukkueessa oli aika virkeän oloisia kilpailijoita. Miesten joukkueessa oli sitten enempi flegmaattisia tyyppejä. Ehkä ensivaikutelma muuttuu kun sarja etenee. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom