No huhhuh mitä kämpänostajia/vuokraajia täältäkin löytyy... ei mikään ihmekään että hinnat pysyvät korkeina kun kaikenmaailman peelot ovat valmiita maksamaan ihan mitä tahansa ihan mistä tahansa.
Vähän faktaa/omia kokemuksia:
1.) Kulosaaren 60- ja 70- luvuilla rakennetut kerrostalot eivät ole mitenkään arvostettuja verrattuna siihen osaan Kulosaaresta mitä porukka yleensä ajattelee kuullessaan nimen mainittavan. Täysin verrattavissa johonkin Herttoniemeen, Alppilaan tai Käpylään
2.) Se että on laminaatit lyöty lattiaan ei ole mikään syy maksaa 50% yleistä tasoa korkeampia vuokria. Ihan itsekin olen asuntoja vuokraillut ja sopinut vuokranantajan kanssa ALENNUKSIA vuokraani sitä vastaan, että laitatan laminaattia / maalailen / perusparantelen muuten asuntoa. Olen saanut jopa vuokravapaita kuukausia. esim. laminaatti 20€/m^2 *28m^2 = 560 € + työ päälle
3.) Helsingistä saa erittäin helpolla vuokra-asunnon, jos on markkinahinnan valmis maksamaan. Jälleen omakohtaisia kokemuksia. Se että liikkuu juttuja kuinka vaikeaa se on johtuu ihan siitä, että porukka kyttää niitä superyllätyksiä, joissa vuokranantajamummo pyytää ihan liian alhaista vuokraa. Näitä on vaikea saada, koska ottajia on ihan pirusti.
4.) "Jos minä olisin ostamassa asuntoa ja joku tarjoaisi 400-700€ alennuksen sillä ehdolla, että asun asunnossa ensin kuukauden vuokralla, en paljon miettisi."
NO HUHHUH tai Futisfoorumeittain UUH.
Jos minä olisin ostamassa asuntoa, niin tekisin oman vastatarjouksen ja homma lähtisi sillä käyntiin. Juurikin vähänaikaa sitten näin teinkin ja asunnon hinnasta lähti ilman mitään ihmeempiä vääntöjä 3000€ pois. Ja ei, en kokeillut asumista ensiksi vuokralla yhtä kuukautta. Ja ei, alkuperäinen hintapyyntökään ei ollut ylimitoitettu, paremminkin aavistuksen yleistä hintapyyntötasoa alempi.