The Apprentice eli suomalaisittain törkee "Diili"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kohtis sanoi:
Toi ykköspostin linkki kusee vaan pahasti, meni into kakkosseasonista.

Pahoitteluni. Dont click that one boyz!

Läissy sanoi:
On sitä varaa kyl leveillä tommosel omaisuudella.. :) Season 2 tuli vastikään jenkeistä, on hyvä myös. Suosittelen sitäkin. :D
On sitä varaa leveillä, mutta äijä antaa sellasen kuvan että se olis rikkaampikin. Spielbergin kanssa ovat muuten tasoissa omaisuuksissa. Gatesilla on 58miljardia dollaria :hyper:

Miksiköhän tunnen aina, siis aina, myötähäpeää katsoessani kun suomalaiset tekevät oman versionsa jostain jenkkien menestys-sarjasta? Nyt kun MTV3:lla loppui tuo alkuperäinen, niin nyt pääsee vauhtiin J. Sarasvuo. Sinälläänhän ko. herra sopii sarjan juontajaksi kuin nyrkki anaaliin, on ainakin vähintäänkin yhtä tietoinen ja ylpeä saavutuksistaan kuin D. Trump.

blackrat sanoi:
Miksiköhän tunnen aina, siis aina, myötähäpeää katsoessani kun suomalaiset tekevät oman versionsa jostain jenkkien menestys-sarjasta? Nyt kun MTV3:lla loppui tuo alkuperäinen, niin nyt pääsee vauhtiin J. Sarasvuo. Sinälläänhän ko. herra sopii sarjan juontajaksi kuin nyrkki anaaliin, on ainakin vähintäänkin yhtä tietoinen ja ylpeä saavutuksistaan kuin D. Trump.

Sama homma! Käy ihan sääliksi kun Suomalaiset yrittävät tehdä samanlaista ohjelmaa jollakin murto-osan budjetilla kuin jenkit.

Onko kellään tietoa että miten on käynnyt tuolla jenkeissä voittaneella Kaverilla bisneksissä? Hieman ihmetyttää se että sehän sai vain vuoden sopimuksen kun se rakennusprojekti kuitenkin kestää 2007 vuoteen asti.

Kakkos kaudella ainakin vilahtelee mm. tuuraamassa Georgea. Eli ainakin työsopimus pitää ja kyllä kaverille töitä tulevaisuudessakin varmasti riittää jo ihan Diilin aiheuttaman nosteen ansiosta kun on alkuperäinen voittaja.

japa sanoi:
Onko kellään tietoa että miten on käynnyt tuolla jenkeissä voittaneella Kaverilla bisneksissä? Hieman ihmetyttää se että sehän sai vain vuoden sopimuksen kun se rakennusprojekti kuitenkin kestää 2007 vuoteen asti.

Mä luin jostain nettisivulta että First Season -voittaja on laitettu enempi PR-puolelle pilvenpiirtäjän rakennusprojektissa. Ja kun kaveri on kotoisin Chicagosta niin monet arvelee Trumpin valinneen voittajan juuri tällä perusteella, edistämään 700 miljoonan dollarin rakennushanketta. Pilvenpiirtäjän alta puretaan pois joku "vain" 10-kerroksinen toimistorakennus.

Trump maksaa palkkaa 250.000 dollaria vuodessa vaikka kaverilla on oma tupakkabisnes josta luultavasti miljoonatulot. Mutta kaikki kilpailijat taitaa olla mukana juuri julkisuuden takia jota voi sitten myöhemmin hyödyntää omissa bisneksissä.

Harva muuten tietää että Donald Trump on syntynyt jo valmiiksi miljonääriperheeseen, isä on ollut törkeän rikas rakennusurakoitsija. Monet luulevat että Trump on rakentanut imperiuminsa tyhjästä.

blackrat sanoi:

Joo olen vähän samoilla linjoilla tässä. Ei se nyt vastaa yhtään formaatin ideaa jos saa työpaikan Trainer's Housesta kuin Trumpin organisaatiosta. Vaikka kyllä tämä täkäläinen diilikin ihan muksan työsopimuksen tuo, on silti vähän sellainen tunnelma että jippijaijee, saanpa tästä tällasessa putiikissa ihan kivan työpaikan. Ja siinä se sitten.

Suomalaisavaus on tehty! Henkilökohtaisesti yllätyin positiivisesti. Ohjelma oli kuvattu ja ohjattu tyylikkäästi, Helsinki näytti hienolta! Muutenkin mielenkiintoista viihdettä. Sanokaa mitä sanotte, mä ainaski seuraan;)

Täällä seurataan kans.

On se Sarasvuo vaan pelimies.
Miehestä kuulee ihme juttuja, mutta telkkarissa se osaa näyttää hyvältä.

Budjetista en tiedä, mutta lavasteet on ainaski kohdallaan sarjassa. Se johtoryhmän palaverihuone on todella hieno.

Jep.

Sarjan ideasta voi olla montaa mieltä, mutta se on fakta, että tämä Suomalainen versio oli erittäin hyvin kuvattu, leikattu ja ohjattu. Maikkarilla on rahaa ja kukas se siellä oli ohjaajan pallilla? No Tuukkahan se siellä oli ohjaajan pallilla.

Tähän Threadiin jatkossa Jarin sloganit:

- "Korkealla tunnetasoriskillä"

- "Mä saatan sut ovelle"

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvin oli kyllä sarja tehty, Sarasvuo on asia äijjä, tosin sarjan muutama meganörtti sai paineeni nousemaan, mutta mitäs siitä:D.

Se painija kaveri vaikutti semmoselta että vois olla mahiksia pidemmällekki.. Samaten se Helmenkalastaja (pienellä varauksella tosin). Odottelin totaalista floppia, yllätyin. Ohjelma oli hyvä. Ei mikään kopio jenkkilän tyyliin tehtynä. Oli myös värikkäitä tyyppejä. Jos vertaa Suomen Robinsoniin joka oli taas melko huonosti tehty. Siinä ei ollut yhtään värikästä tyyppiä, draama puuttui kokonaan. Tämä oli laatutyötä ja jos maikkari olisi saanut Robinsoninkin formaatin omistukseena se olisi takuulla laatu viihdettä.

Ideana pirun paljon parempi kuin nämä turhaakin turhemmat "suuret" seikkailut yms. kopiot. Sarasvuo osasi olla taas oma ärsyttävä itsensä, ja tulihan sieltä sen suusta niitä röhönaurun synnyttäviä latteuksia, tyyliin "Mä saatan sut ovelle" (ovi selän takana).

Selkeästi suurelle osalle jengistä ilmeisesti haussa vain se 15 minuuttia, aika harvaa taitaa oikeasti kiinnostaa se työpaikka. Kaikkein vähiten Sarasvuota, jolle diili on tietysti se, että oma firma saa ilmaista mainosta mielettömän määrän.

Tosiaan tuo suuri seikkailu ei minullekkaan avaudu oikein. Mikä siinä on oikein ideana?
Hesapellet heitetään lappiin perus lomalle asumaan mukavissa mökki/teltta oloissa, syödään makkaraa ja hassutellaan. Välillä käydään leikkimielisiä kilpailuja. Sitten parin viikon päästä juoksukilpailu jonka voittaja saa 30 euroa (miinus verot) :david:

Suomen Robinson paremmin toteutettuna kyllä olisi laatu ohjelma. Ja ehkä tulee olemaankin. Uusi tuotantokausi siitäkin on tulossa. :)

On se Sarasvuo kova jätkä. Vertailukohta alkuperäisen sarjan ja tämän version välillä rupesi kuitenkin pikkuisen hymyilyttämään siinä vaiheessa kun voittajajoukkueen olisi tullut päästä viettämään muhkeaa "Trump Lifestyle" -palkintoa. Olisihan heidät voinut kuljettaa seitsemän ruokalajin päivälliselle Sarasvuon huvilalle tms. Ohjelmassa ei myöskään näkynyt pilvenpiirtäjiä. Ja tarkkasilmäiset varmaan huomasivat että ns. johtoryhmän huoneessa oli laitettu kolme tavallista pöytää vierekkäin jotta saadaan aikaan Donald Trump tasoa oleva pöytä!

Näistä ja monista muista vertailukohteista huolimatta: aivan loistavaa viihdettä ja oikein ihanasti suomalainen, meidän näköinen ohjelma. :)

ringside sanoi:
Jep.

Sarjan ideasta voi olla montaa mieltä, mutta se on fakta, että tämä Suomalainen versio oli erittäin hyvin kuvattu, leikattu ja ohjattu. Maikkarilla on rahaa ja kukas se siellä oli ohjaajan pallilla? No Tuukkahan se siellä oli ohjaajan pallilla.

Tähän Threadiin jatkossa Jarin sloganit:

- "Korkealla tunnetasoriskillä"

- "Mä saatan sut ovelle"

En tiedä mistä sä tuon Tuukan tempaisit?! Oliskos kenties joku apulaisohjaaja...mutta anyway Suomalaisen Diilin pääohjaaja on monikameratyöskentelyn "Grand Old Man" Taavi Vartia.

Diili on Suomen tv-historian suurin rahallinen satsaus, joten tuohon sisältöön ja laadukkuuteen on tosiaan panostettu. :thumbs:

Shamrock sanoi:
En tiedä mistä sä tuon Tuukan tempaisit?! Oliskos kenties joku apulaisohjaaja...mutta anyway Suomalaisen Diilin pääohjaaja on monikameratyöskentelyn "Grand Old Man" Taavi Vartia.

No just joo...mä olin nostanut jo perseeni sohvalta, kun vaimo huusi, että "hei, tän oli ohjannut Tuukka Temonen". Eli en mä sitä teeveetä sillon itse katsonut. Nyt nolottaa...taidan hakata sen tänään, kun sai mut kirjoittelemaan tänne lööperiä. Olihan se vähän kummallisen kuuloista... Mitä toi Vartia on ohjannut aikaisemmin?

Tiedätkö sä enemmän tosta projektista? Mä jäin oikein miettimään, että monellako kameralla se oli oikein kuvattu? Leikkaaja oli myöskin uskomattoman hyvä, ihan nanosekunnin tarkkaa duunia, todella sulavaa. Koko ajan oli mielessä jotkut suuren seikkailun kisailut, jossa kahdella kameralla on kuvattu kilpailua ja katsojalla ei ole aavistustakaan siitä, että kuka johtaa ja miten paljon. Mä en edes tiennyt, että Suomessa on olemassa näin kovaa substanssia, mitä tällä Diilin työryhmällä on!

Shamrock sanoi:
Diili on Suomen tv-historian suurin rahallinen satsaus, joten tuohon sisältöön ja laadukkuuteen on tosiaan panostettu. :thumbs:

Todellako? :eek: Toisaalta tuon kyllä uskoo, sen verran sujuvasti kaikki meni. Jälkeenpäin ajatellen ei oikeastaan mikään (kuvaus)tekninen asia alkanut jurppia kesken ohjelman. Mitä tapahtuu muuten melkein aina näiden kotimaisten tuotosten kanssa.

Kaiken kaikkiaan aivan loistava ohjelma. Sarasvuo on juuri oikea äijä tohon hommaan, osaa näytellä mukana. Ja ties vaikka sitä oppisi jotain uutta, kun ei nuo taloustieteelliset asiat ole sitä kaikista vahvinta aluetta. :)

ringside sanoi:
No just joo...mä olin nostanut jo perseeni sohvalta, kun vaimo huusi, että "hei, tän oli ohjannut Tuukka Temonen". Eli en mä sitä teeveetä sillon itse katsonut. Nyt nolottaa...taidan hakata sen tänään, kun sai mut kirjoittelemaan tänne lööperiä. Olihan se vähän kummallisen kuuloista... Mitä toi Vartia on ohjannut aikaisemmin?

Tiedätkö sä enemmän tosta projektista?

Taavi on ollut pitkään YLE:n leivissä ja ohjannut mm. tv-sarjoja sinne; esim. Pertsan ja Kilun ja Maikkarille suhteellisen ison ja laadukkaan sarjan "Samaa sukua, eri maata". Lisäksi hän ohjaa usein isoissa urheilukisoissa (Olympialaiset yms.) kansainvälisiäkin osuuksia. Nykyään herra vaikuttaa eräässä pienemmässä tuotantoyhtiössä ohjaana.

Tunnen Taavin ja sitten muutama muu tuttu tuossa Diili-projetissa mukana, mutta en esim. tarkkaa määrää kameroista en tiedä, mutta paljon niitä on ja kaikki on pyritty viilaamaan todella laadukkaaksi ja viimeistellyksi (palkattu parhaat ohjaajat, kuvaajat, leikkaajat, käsikirjoittajat yms). Eli tosiaan sitä rahaa on palanut ihan älyttömästi Suomen mittakaavassa tohon juttuun.
Eli tässä se nähdään, että Suomessakin pystytään tekemään hyvännäköistä matskua, kunhan vaan tekijät ja budjetti on kohdallaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom