Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
En suosittele Thaimaata juuri kenellekään.
Rumaa, likaista, kulkukoiria homona, huoria vaikka muille jakaa, kusettamista sen kun ehtii, korruptiota, kallista jos ei jaksa etsiä paikkoja, ajoista ei pidetä kiinni, moni uskoo ylilkuonnollisiin juttuihin ja taikauskoon, harva Thai-tyyppi omistaa järkevät aivot, jne...you name it.
Thaimaassa voi olla jos rahaa riittää ja omaa siellä älykkäitä ja järkeviä ystäviä, muuten ei...ainakaan mua se ei lämmitä. Parempia ja kauniimpia vaihtoehtoja on.

Nimimerkki: Thaimaassa asunut, juuri kotiin tulleena

kyllä toi on niin paskaa mitä suustas suollat!
missä päin thaimaata asuit ?
kyllä toi on nii naurettavaa paskaa : harva Thai tyyppi omistaa järkevät aivot!??? WTF
jos suurimmalta osalta ihmisistä puuttuu koulutus tekeekö se niistä tyhmiä!??
JOS MENET ESIM EI TURISTI ALUEELLE , NIIN SIELÄ EI OLE KUSETUSTA/TURISTIHINTOJA!
EI MAKSULLISIA NAISIA! EI LIKASTA!EIKÄ TODELLAKAAN RUMAA!!!

pohjoisthaimaassa maaseudulla , ihmiset pitävät todella huolta kylästään että sielä ei ole likaista!
hinnat halpoja , ihmiset aitoja ja luonto erittäin puhdasta ja kaunista!!!

haukut thaimaan pystyyn ku olet asunut jossain pattaya/bangkok akselilla ?

itse tiedän mistä puhun kun asun täällä pohjoisessa

Heh, Massasampsa taisi vetäistä vähän liikaa roinaa roinareissullaan...
Onhan tuo osittain tottakin mitä hän kirjoitti mutta tuon negatiivisen puolen lisäksi siellä on paljon muutakin. Ehkä jossain karmeassa rysässä tosiaan vain tuollaista. Suosittelisin vaikkapa Chiang Maita tai - Raita pidempään oleskeluun jos tahtoo nähdä mimmoista se aidompi Thaimaa voisi olla.

Olisi suunnitelmissa ostaa asunto Thaimaasta 3-4 vuoden päästä ja alkaa vuokraamaan sitä. Itse voisi asua paikanpäällä pari kuukautta vuosittain. 45-50 vuotiaana voisi jäädä vapaaherraksi ja muuttaa ko. maahan asumaan kokonaan.

Itse olen funtsinut tuon siten että ostan asuntoja Suomesta ja vuokraan niitä, kun vuokralaiset ovat ne maksaneet, pistän ne myyntiin tai elän vuokratuotoilla jossain lämpimässä. Ehkä Thaimaassa tai sitten vaikkapa Floridassa tai miksei sitten esim. Epsanjassa... Oli tarkoitus jäädä eläkeläiseksi jo ennen 50 ikävuotta mutta eipä se oikein onnistu kun tuorein muksu on vasta 0,5 vuotta... Pitäähän se odotella että pärjää omillaan...

kyllä toi on niin paskaa mitä suustas suollat!
missä päin thaimaata asuit ?
kyllä toi on nii naurettavaa paskaa : harva Thai tyyppi omistaa järkevät aivot!??? WTF
jos suurimmalta osalta ihmisistä puuttuu koulutus tekeekö se niistä tyhmiä!??
JOS MENET ESIM EI TURISTI ALUEELLE , NIIN SIELÄ EI OLE KUSETUSTA/TURISTIHINTOJA!
EI MAKSULLISIA NAISIA! EI LIKASTA!EIKÄ TODELLAKAAN RUMAA!!!

pohjoisthaimaassa maaseudulla , ihmiset pitävät todella huolta kylästään että sielä ei ole likaista!
hinnat halpoja , ihmiset aitoja ja luonto erittäin puhdasta ja kaunista!!!

haukut thaimaan pystyyn ku olet asunut jossain pattaya/bangkok akselilla ?

itse tiedän mistä puhun kun asun täällä pohjoisessa

Asuin Bangkokin laitakaupungissa, noin 40 km keskustasta pohjoiseen. Kävin läpi Pattayan, Phuketin, Hua Hinin, Phi Phi-saaret, Koh Samedin, Uttaradinin, jne. ja lukuisia muita kyliä pohjoisessa. Thaimaassa opiskelin tämän ajan Thaimaan kalliimmassa ja yksi Thaimaan parhaimmissa yliopistoissa.
Likaista on kaikkialla, jopa niillä alueilla missä rikkaatkin asuvat. Vähän siistimpi paikka oli pohjois-Thaimaa, jossa luonto oli kaupunkien ulkopuolella koskematon. Löysin koko ajallani yhden paikan jossa meressä ei lillunut vaippoja, olutpulloja, sandaaleja, muovipusseja, kertakäyttö ruokailuvälineitä, ruokajätteitä, jne.. Nämä biitsit olivat Phi Phi-saarilla.

Pohjoisessa ihmiset ovat ystävällisimpiä, mutta sielläkin varoiteltiin meikää olemasta liian kiltti, koska jopa nekin osaavat kusettaa jos huomaavat länkkärin olevan liian hyväuskoinen (tämä Thaimaalaisten omasta suusta, ei omia uskomuksia). Siellä missä asuin kusetettiin kyllä ja se ei todellakaan ollut mikään turistipaikka.
Maksullisia palveluita on kyllä kaikkialla. Omalla ajallani kävin pelkästään yhdellä paikkakunnalla jossa en itse nähnyt maksullista seksibisnestä. Jopa rikkaimpien yliopistossa jotkut tytöt möivät palvelujaan jotta saisivat ostaa itsellensä aidot Gucci-rillit tai Versace laukun..
Järkevillä aivoilla en tarkoita suoraa tyhmiä aivoja, mutta harvan Thai-tyypin kanssa voi jutella esim. ulkopolitiikasta katsoessaan kansainvälisiä uutisia. Moni thaimaalainen on todella uskollinen maan tapoihin ja uskontoon, mutta valitettavan moni ei pysty edes selittämään miksi tehdään näin tai mikä on historia tämän jutun takana. "Me tehdään näin sikis vaan että näin on aina tehty."
Lopuksi minä itse selitin niille mm. maan historiasta, Buddhalaisista hautajaisperinteistä, kuninkaan perheestä, jne.. Oli kieltämättä aika hupaisaa siinä tilanteessa.
Toi "järkevät aivot" kommentti oli kieltämättä väärin muotoiltu, joten sori siitä.

Eli tämä muu PASKA mitä suustani SUOLLAN on täysin oma mielipide, ja moni kavereistani joka siellä opiskeli on täysin samaa mieltä!! Itse en pidä maasta sen kummemmin ja parempia kohteita on olemassa vaikka muille jakaa. Neljä minun kavereista vannoi etteivät tule Thaimaahan takaisin ellei ole pakko. Ja mikä on rumaa on todellakin makuasia - infrastruktuuri ei todellakaan ole Thaimaassa hääppönen. Pistän rahani 1000 kertaa ennemmin esim. Kiinan matkaa varten.

Jos itse hommaatte läheisiä Thai-ystäviä jotka siellä asuvat ja jotka pitää tsempata jokainen päivä hurjalla tavalla ansaitseen leipänsä, uskon että teidänkin perus läski länkkäriaivot alkavat miettiä asioita hieman eri tavoin; tavalla joka koskettaa ihmisarvoja lähempää. Tällöin mageekin paikka muuttuu rumaksi eikä tätä paikkaa ja paikan tapoja tällöin rahoillamme tueta. Näin ainakin oma omatunto sanoo ja niin aion tehdä.

..ja Huppe voi työntää omat roinansa perseeseen!! Uttaradit on esim. Chiang Maita paljon turistiharvempi paikka (en nähnyt viikon aikana yhtäkään turistia), joten käyppä itse tutustumassa oikeeta Thaimaata ennenkuin tuut lässyttää missä kukin on käynyt (Chian Mai kun on tunnettu pohjois-Thaimaan tunnetuimpana turistikohteena)!

Lainaten koulumme proffaa (thaimaalainen mies):
"Thai-people themselves hates this country and really don't give a shit. Why do you think nobody can't answer your questions about their country and culture? ..yes, it's because they don't care."

..ja Huppe voi työntää omat roinansa perseeseen!!
Sinun viestihistoriaasi katselin kun kyselit aiemmin ennen matkaasi roinaamisesta Thaimaassa...
Käyppä katselemassa vaikka Karibialla, niin näet mitä se todellinen välinpitämättömyys ja roskaaminen tarkoittaa. Onhan Thaimaassa nättejä paikkoja vaikka miten...

Sinun viestihistoriaasi katselin kun kyselit aiemmin ennen matkaasi roinaamisesta Thaimaassa...
Käyppä katselemassa vaikka Karibialla, niin näet mitä se todellinen välinpitämättömyys ja roskaaminen tarkoittaa. Onhan Thaimaassa nättejä paikkoja vaikka miten...

Noh, Krabissa en valitettavasti käynyt, mutta ne about 20-30 muuta paikkaa niin ei todellakaan vastaa Aurinkomatkojen lomaoppaan upeita biitsikuvia. Joten voin sanoa että suurin osa Thaimaasta on ruma ja vastenmielinen paikka.
Jos Krabi on siisti niin sehän ei tee koko Thaimaasta siistin paikan? Eikös keskustelun otsikko on nimenomaan Thaimaa?? Joten sun Krabisi ei paljoa Thaimaan kartasta kata..

Ps. Ja tiedoksi, roinaaminen tuskin muuttaa mitään käsityksiä koko paikasta. En toki ole varma, koska roinaan en siellä tällä kertaa koskenut..

Bangkok:

ac38.jpg

benjakitti_park1.jpg

bkk4_dusit1.jpg

bkk2_lumpini1.jpg

bkk2_lumpini5.jpg

Pohjoinen:
loop_south15.jpg

puchifa_trip9.jpg

Pattaya:
ko_larn2.jpg

Mutta kyllä sitä paskaakin löytyy (itse vietin aikani aina siisteissä paikoissa):

Bangkok:
bkk1_jokiajelu9.jpg

bkk1_jokiajelu8.jpg

Hua Hin:
huahin_roskia.jpg

Tottahan toi MassaSampsa turisee että onhan Thaimaan kaupungit yleisilmeeltään sekavia, sottaisia ja haiseviakin, mutta turhan kova yleistys taas että koko maa on täynnä paskaa. Ei tietenkään voi verrata esim. Itävaltaan, Saksaan tai Sveitsiin jne siisteydeltään ja maisemiltaan. Kyllähän Euroopassa ainakin omaan silmään maisemat hakkaavat Thaimaan maisemat aivan 6-0.

Tässä normaali täysin turistivapaa kaupunki Pohjois-Thaimaassa. Tismalleen samalta näyttää lähes joka ikinen muukin kaupunki Thaimaassa. Toiset tykkäävät, toiset eivät. Kyllä tuo hässäkkä itseäni ainakin viehättää:

lampang_katua.jpg

Onhan tuo hieman "sottaisempaa" kuin vaikkapa Saksassa:
erding3.jpg

Itse ainakin nautin kun saan kokea vierasta kulttuuria ja erilaisia erikoisia maisemia. Jos dikkailee jostain Mikkelistä eikä tahdo muuta nähdä kuin 70-luvun kerrostaloja niin kannattaa pysyä siellä...

kyllä thaimaa on ainakin minulle se paikka jossa vietän ja tulen viihtymään loppuelämän, c'raissa minua ei ole koskaan yritetty rahastaa/kusettaa!ihmiset ystävällisiä ja homma toimii täydellisesti! asun sielä tosin maaseudulla en keskustassa :) kulttuuri on erillainen joka paikassa ... maassa maan tavoilla

Löysin koko ajallani yhden paikan jossa meressä ei lillunut vaippoja, olutpulloja, sandaaleja, muovipusseja, kertakäyttö ruokailuvälineitä, ruokajätteitä, jne.. Nämä biitsit olivat Phi Phi-saarilla

Omalla viimeisimmällä reissulla en löytänyt yhtään rantaa, joissa olisi kys. irtaimistoa meressä lillunut... Ehkä vaan kävit vähän liian kansoitetuissa kohteissa? Ja niistä lomaesitteiden kuvista sen verran, että monesti ne kuvat on otettu jostain läheiseltä saarelta (jonne ehkä järjestetään joku retki), eikä itse lomakohteesta.

edit: korjataan sen verran että yhdellä rannalla laskuveden aikaan löytyi pari rikkinäistä olutpullon pohjaa, jotka siistin itse pois. Mutta kyllähän maailman meret on niin täynnä jo paskaa, että merivirrat kuljettaa niitä uskomattomia matkoja asumattomillekkin paikoille. Eli ei tuo roskaaminen pelkästään Thaimaan ongelma taida olla.

Komppaan kyllä massasampsaa tuosta likaisuudesta. Samoin sen myötä tuleva haju olivat juttuja jotka.. no, onneksi ne unohti nopeasti tottumisen myötä.
Taisimme opiskella kuvauksesta päätellen muuten samassa yliopistossa.

Ei sikäli, löytyy sieltä paljon mukavaakin, juuri itse taas lentoja vilkuilemassa.. Mutta paljon on heillä tekemistä, jos meinaavat varsinkin Kiinan vyöryn peistä taittaa. Pelkkä kestohymy ei kuitenkaan kovin pitkälle kanna.

Etelämpänä Malesiassa Kuala Lumpur on hyvä esimerkki siitä, mitä saadaan kun pistetään edes vähän tahtoa kehittymiseen. (Thai) Opettajat yliopistolla haukkuivat Thai-oppilaita saamattomuudesta ja välinpitämättömyydestä, ja käskivät katsoa minusta/meistä ulkomaalaisista mallia. Toisaalta taas thaikut ovat "hötkyilijöitä", ja kaverini mukaan Laosissa onkin paljon rennompaa kun ei kiirehditä niin pahasti (wtf? :D en ole itse Laosissa vielä vieraillut)

Mutta kolikolla on kääntöpuolensakin (näin itsekkäiden lasien takaa katsottuna); Kuala Lumpurissa oli hemmetin tylsää. Paikka oli liian kehittymätön ollakseen "viileä", kuten Singapore tai Hong Kong, mutta liian kehittynyt ollakseen seikkailu, mitä Bangkok tuntui olevan joka ikisenä päivänä (ja Pathum Thani niinä päivinä kun en "etelään" asti lähtenyt). Ei koskaan tiennyt ilmestyykö takapihalle 400 hengen bileet neonvaloineen, tuleeko lenkillä vastaan joku pohjoisesta kotoisin oleva tutkija joka pysäyttää ikävästi lenkin kutsuakseen syömään, sulkapalloa pelaamaan ja kotikyläänsä vierailemaan ja muuta vastaavaa.

Itselleni jäi kaipuu tuohon seikkailuun. Ei sitä varmasti loppuikää jaksaisi, mutta vuosi muutama esimerkiksi maistuisi taas. Varmasti, Suomessa tai muualla "sivistyksessä" asiani olisivat paremmin, ammatillisia haasteita riittäisi kunnianhimoa tyydyttämään ja turvallisuuskin olisi vähän toista luokkaa. Mutta eivät ne seikkailunhimoa silti riitä sammuttamaan.

Btw Huppe, olet sanoinkuvaamattoman lahjakas tekemään mielenkiintoisista asioista moukkamaisen oloisia. En tiedä mikä, miten ja miksi, mutta tuo ylimieliseen vivahtava "en voi olla väärässä" asenne ärsyttää. Vaikka pohjimmiltaan olenkin kanssasi kai monestakin asiasta samaa mieltä.

Tottahan toi MassaSampsa turisee että onhan Thaimaan kaupungit yleisilmeeltään sekavia, sottaisia ja haiseviakin, mutta turhan kova yleistys taas että koko maa on täynnä paskaa. Ei tietenkään voi verrata esim. Itävaltaan, Saksaan tai Sveitsiin jne siisteydeltään ja maisemiltaan. Kyllähän Euroopassa ainakin omaan silmään maisemat hakkaavat Thaimaan maisemat aivan 6-0.

Itse ainakin nautin kun saan kokea vierasta kulttuuria ja erilaisia erikoisia maisemia. Jos dikkailee jostain Mikkelistä eikä tahdo muuta nähdä kuin 70-luvun kerrostaloja niin kannattaa pysyä siellä...

Btw Huppe, olet sanoinkuvaamattoman lahjakas tekemään mielenkiintoisista asioista moukkamaisen oloisia. En tiedä mikä, miten ja miksi, mutta tuo ylimieliseen vivahtava "en voi olla väärässä" asenne ärsyttää. Vaikka pohjimmiltaan olenkin kanssasi kai monestakin asiasta samaa mieltä.
Ehkä se on vain kirjoitustyyli joka ärsyttää...

Kuten edelläkin sanon niin MassaSampsalla on pointtikin noissa jutuissaan, mutta ei tuota kannata yleistää, ei kumpaankaan suuntaan. Ei minun antamaani kuvaan (jos se mukamas on liian hyvä) eikä MassaSampsan antamaan suuntaan. Setae varmasti tietää kun on tuolla ollut. Itselleni Setaen teksteistä vaan jää sellainen todella katkeroitunut kuva Thaimaan kokemuksista josta on palattu maitojunalla takaisin "oikeaan maailmaan" niin nopeasti kuin suinkin on mahdollista. Edellinen "takaisin palaamis" -kirjoitus taas antoi hieman toisenlaista kuvaa sinusta.

Eniwei, jokainen paikka on itse koettava ja selvitettävä tykkääkö vai eikö. Itselläni on/oli välillä todella paljon negatiivista asennetta Thaimaata kohtaan, mutta välillä taas ei. Ehkä olen hieman skitsofreninenkin, en tiedä. Tosin kukapa ei Thaimaassa olisi tai ainakin siellä tulisi ;)

Matkustaminen kannattaa aina eikä Thaimaa varmasti ole huonoin vaihtoehto, uskoisin että paras tai yksi parhaista:thumbs:

Taalla filppareilla vaitetaan etta suomi on siistein maa maailmassa jonkun tutkimuksen mukaan, voi olla tottakin. Tulkaas kavasee taallapain joskus, maisemat taalla mielestani hienompia kuin thaimaassa ja jengi ystavallisempaa ja siisteyteen kiinnitetaan vahan enemman huomiota kuin thaimaassa ja ihmisilla taalla on enemman niita 'aivoja' kuin thaimaalaisilla, mutta silti tietysti suomalaisena huomaa etta oma yleistietotaso on paikallisia korkeampi.

En tieda missa MassaSampsa opiskeli, mutta itse opiskelen ihan Bangkokissa, en kovin kaukana keskustasta. Nyt on takana kohta about 8 kuukautta, enka todellakaan halua takaisin. Elama on vaivatonta, ja aina loytyy seikkailua, chillausta, hauskanpitoa, keskustelua ulkopolitiikasta tai mita vain voin kuvitella. Kadut likaantuvat paivan mittaan, mutta taalla ne putsataan jokaisen paivan paatteeksi ja roskat kerataan myos pois. Yleisilme tosin on silti kuten aiemmin on kuvailtu. Se ei kuitenkaan haittaa menoa. Taa alue on ehka Bangkokin monipuolisimpia ja taalla asuukin hurja maara nuoria ihmisia. Kylla muakin on taalla parissa paikassa vahan kiskottu ylihintaa, kun luulin halvaksi.. mutta virheista oppii. Ihmiset hymyilee ja tervehtii kaduilla, varsinkin oma ikaluokka. Saa nahda miten pitkaan taalla tulee oltua.. jokatapauksessa Bangkok tulee olemaan yksi niista suosikeista viela pitkaan opiskeluiden jalkeenkin.

Kysymys Thaimaan-matkailusta: tuleeko menomatkalla tullissa ongelmia jos on omat heraproteiinit mukana? tällasia huhuja olen kuullut mutta varmaa tietoo ei ole.

Elikkäs olis tarkoitus lähteä Aasiaan päin tuossa joulukuun lopulla (27.12.) tällaisella matkasuunnitelmalla: Helsingistä Delhiin, ja sieltä sitten lento Singaporeen. Singaporesta junalla omatoimisesti kohti Bangkokia. Bangkokista lento olis Hongkongiin ja sieltä sitten takaisin Helsinkiin.

Matkan pituus on 9 viikkoa, ja menee kutakuinkin siten, että Delhissä 2 päivää, Singapore-Bangkok välillä 7 viikkoa ja Hongkongis 10 päivää.

Ja kysymys olis sellanen et mimmosta budjettia tämmöseen reissuun kannattais hankkia? 2 henkilöä on lähdössä ja asuminen ollaan meinattu hoitaa suht halvoissa hostelleissa/vastaavissa n.20e/hlö/yö-hinnoilla. Aktiviteetteja ei olla sen paremmin mietitty, mahdollisesti jotain sukelluskurssia.

Itte suunnittelin budjetiksi n. 2500e, johon sisältyisi majoitukset. Mitä mieltä porukka on, että riittääkö tuo? Vai onko liian vähän, kun majoitukset poistaa tuosta määrästä? Matkakumppanilla on suunnilleen sama summa varattuna. Mitään älytöntä bilereissua/kännäilyä tuskin tulee kovinkaan monena päivänä, vaan olisi tarkoitus enemmänkin kierrellä ympäriinsä ja tutustua paikkoihin sekä löhöillä biitsillä...

Back
Ylös Bottom