Täällä ei näköjään kauheesti ensikertalaisten tyhmiin kysymyksiin viitsitä vastata mutta kysyn kuitenkin:
- Matka 31.10-14.11, suoralla lennolla eli Finski ainoa vaihtoehto niin kannattaako liput ostaa nyt vai odotella jotain ubertarjousta. Finskin lippuhinnat nousee tuossa loka-marraskuunvaihteessa eli tällä hetkellä tuolla matkustusvälillä pääsee hintaan 730€/nuppi
Ei aavistustakaan minne mennä ja mitä tehdä. Emme tiedä maasta mitään. Lähtökohtaisesti kumpikaan meistä ei jaksa maata rannalla koko päivää vaan kaikenlainen retkeily, oma tai järjestetty olisi ideaali. Mä en tiedä onko Thaimaassa näin mutta ideaali olis parkeerata johonkin missä olisi lukuisia paikallisia matkanjärjestäjiä tarjoamassa jos minkä sortin elämysretkeä/patikointia/melomista/whatever.
Matkalle otetaan kai jotain tonni per nuppi+hotelli/t. En tiedä onko se paljon vai vähän. 75€/nuppi päivä ei musta kuulosta kauheen paljolta, enemmänkin voidaan mukaan ottaa jos tarvis. Tarkoitus olisi kuitenkin olla enemmän kermaperse kuin reppureissari. 20v sitten asiat oli toisinpäin mutta näin vanhana sitä jo vähiltä lomilta kaipaa vähän luksusta..
kiitos jo etukäteen
Liput ovat mielestäni kohtuuhintaiset ja jos ei ole vaikkapa satasesta kiinni niin iskekää kiinni heti. 699e voi tullakin hinnaksi, tuo lähestyy kuitenkin jo high-seasonia. Toki voi olla että tulee joku 499e tarjous tuolle ajankohdalle mutta ei välttämättä (=ei todennäköisesti) haluamillesi päiville.
Takavuosien 399e tarjouksiin, millä itse lensimme syksyllä en enää usko. Suora lento on parhautta. Finnair myös.
Retkiä kyllä löytyy omatoimimatkoillakin, aivan takuulla riittävästi. Lukuisat matkatoimistot pitävät siitä huolen. Eivät välttämättä ole aina niin luotettavia mutta kyllä ne perille vievät. Usein kannattaa myös vuokrata vaikkapa taksi päiväksi n. 20e hintaan. Mopon vuokraus on myös suositeltavaa. 125cc scootterityylinen mopo maksaa noin 4e/päivä.
Ajankohdasta sen verran että
Chiang Mai olisi varmasti oiva paikka, sadekausi on tuossa vaiheessa jo lopuillaan ja ilmaston pitäisi olla parhaimmillaan. Voi olla että tulee sadettakin, voi olla että ei. Yleensä se ei kuitenkaan haittaa kun se on kuurottaista ja ilma on lämmintä.
Samuille EI kannata tuohon aikaan lähteä, siellä on sadekausi alkamassa ja pahimmillaan. Toki sateiden kanssa on arpapeliä mutta itse välttelisin Eteläistä Thaimaata loppuvuodesta.
Sitten on tietenkin vaikkapa Koh Chang, saari Pattayasta kaakkoon. Kyllä sielläkin tekemistä on ja nasta paikka. Pattayan suunnalla on myös paljon eri retkikohteita ja toki se härdelli (=ei oikea Thaimaa?) kannattaa myös käydä katsomassa itse, Pattaya siis.
Bangkokille kannattaa antaa mahdollisuus myös. Itse olisin sijassanne ehkäpä reilun viikon Chiang Maissa ja ympäristöissä esim. trekkailemassa (siellä on äärettömän paljon kaikenlaisia retkikohteita) ja loppuajan Bangkokissa "kermaperseenä".
Budjettinne vaikuttaa asialliselta. Ei käteistä mukaan, Visat taskuun.