Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Saas nähdä tuleeko kunnon rähinä vai ei, 50,000 sotilasta voi kuulostaa hurjalta mutta ei siellä välttämättä tapahdu yhtään mitään. Mediassa näyttää mellakat/"mellakat" aina niin karulta, eiköhän se rupea syömään Thaimaan turismia kuten on luultavasti jo tehnyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pari kaveria laskeutuu huomenna iltapäivällä ja ovat aikeissa siirtyä kentältä Khao Sanille josta saa linja-auton Samuille. Hankalaa voi olla, tai sitten pitää maksaa *vähän* ylimääräistä.

Noh thaimiehet ovat pieniä ja pakkislaiset mörköjä. Jos lentokentän ympärille muodostuu jonkunlainen "saarros" niin kävelee vaan muina miehinä läpi :D

Sukelluskurssille jos ei ole jo käynyt ja kantti kestää (omani ei), tai sitten Kiteboarding kurssille! Kiteboarding kursseja on ainakin Koh Phanganilla, Koh Samuilla, Phuketissa, Hua Hinissa ja nyt jopa Pattayalla. Täältä lisää infoa:
http://www.kiteboardingasia.com/
Ainakin Hua Hinissa ja Phanganilla oli mukavaa sakkia, ulkomaalaisia lähinnä.

Phanganilla varmaan tulee käytyä katsastamassa fullmoon partyt. Sukellus kurssi ihan varteenotettava vaihtoehto kyl. Open water diver kurssi oli kiikarissa, mut en tiedä riittääkö budjetti sittenkään.

ei se open water kurssi maksa oikeastaan paljon mitään.. olikos se koh taolla 200e + usein sisältäen 4/5 yön majoitus. joten kun miettii että paljonko yhdelle sukellukselle tulee hintaa niin taitaa pyöriä melkein keilauksen hinnoissa suomessa =) ja onko kivempaa? : on

Elikkä poikaporukalla olisi tarkoitus lähteä ensi loka-marraskuussa joko phukettiin tai krabille. Viitsisikö joku tehdä pienen yhteenvedon molemmist, plussat ja miinukset tyylillä. Entä millaiset ilmat kyseisissä paikoissa on noihin aikoihin?

Elikkä poikaporukalla olisi tarkoitus lähteä ensi loka-marraskuussa joko phukettiin tai krabille. Viitsisikö joku tehdä pienen yhteenvedon molemmist, plussat ja miinukset tyylillä. Entä millaiset ilmat kyseisissä paikoissa on noihin aikoihin?

Tuolla varmaan sataa tohon aikaan, menkää pohjosemmaks, vaikka Pattayalle. Krabilla on liian hiljaista poikaporukalle.

Phanganilla varmaan tulee käytyä katsastamassa fullmoon partyt. Sukellus kurssi ihan varteenotettava vaihtoehto kyl. Open water diver kurssi oli kiikarissa, mut en tiedä riittääkö budjetti sittenkään.
Full Moon Partyistä joko tykkää tai ei. Sillä ei tosin niin väliä, pikaseen pääsee pois, mutta jos suunnilla on niin pitää kyllä ainakin käydä ihmettelemässä. Parhaimmillaan vasta myöhemmin illalla/yöllä, ja suosittelen tulinaruhyppelyä, eli tätä: http://www.youtube.com/watch?v=tCX-TtZAfgM
ei se open water kurssi maksa oikeastaan paljon mitään.. olikos se koh taolla 200e + usein sisältäen 4/5 yön majoitus. joten kun miettii että paljonko yhdelle sukellukselle tulee hintaa niin taitaa pyöriä melkein keilauksen hinnoissa suomessa =) ja onko kivempaa? : on
Halpaa se kyllä on, ja tosiaan on usein majoitus hinnassa tai sitten on halvat huoneet. Koh Tao:lla Ban's Diving Resort oli aika luksus http://www.kohtaobansdiving.com/ mut jopa kurssia käyvänä huoneet on tonnista ylöspäin :) Itse en tuolla ollut, oma halpis mesta oli vaan vieressä ja ton Ban's läpi tuli käveltyä.
Tuolla varmaan sataa tohon aikaan, menkää pohjosemmaks, vaikka Pattayalle. Krabilla on liian hiljaista poikaporukalle.
Samaa mieltä, poikaporukalle liian hiljainen kohde, ja ehkä pääosin vääränlaista sakkia muut turistit.

Kiitos tosta sukelluskouluvinkistä. Mä olin katellu Rayan diversin kurssien hintoja ja siellä on aika paljon kalliimpaa. Tohon hintaan vois tosissaan harkitakin ja hienon näkönen paikka muutenkin :) Millanen paikka toi Ko tao muuten on?

koh tao on rentouden tyyssija. ihmiset on sukellushenkistä rentoa porukkaa jotka päivisin viettävät aikaa syvyyksissä ja iltaisin rannalla istuen ja katsellen tulitaiteilijoita pienessä humalassa/pilvessä. taolla ei taida mitään hirveitä bileitä olla oikeastaan ikinä mutta itse en niistä muutenkaan välitä tuon taivaallista. lisäksi luonto ja maisemat muutenkin on erittäin kauniita koh taolla, suosittelen itse lämpimästi!

koh tao on rentouden tyyssija. ihmiset on sukellushenkistä rentoa porukkaa jotka päivisin viettävät aikaa syvyyksissä ja iltaisin rannalla istuen ja katsellen tulitaiteilijoita pienessä humalassa/pilvessä. taolla ei taida mitään hirveitä bileitä olla oikeastaan ikinä mutta itse en niistä muutenkaan välitä tuon taivaallista. lisäksi luonto ja maisemat muutenkin on erittäin kauniita koh taolla, suosittelen itse lämpimästi!

Tää kulostaa kyl todella hyvältä :) Onko tollasta kaikkialla Ko taolla vai jossain ihan tietyssä mestassa? Kun lukee noita backpacker foorumeita niin kaikista thaimaan saarista saa aina kuunnella vittuilua miten ne ihan pilalla ja perseestä ja liikaa turisteja jne. Onko niillä vaan epärealistiset odotukset vai onko ne oikeesti kaikki ihan pilalla? :D Toi sun kuvaama ei kuulosta omaan korvaan mitenkään pilatulta.

Ja edelleen: Mikä tahansa maa on parempi koitella pilveä ja muita huumeita paitsi Thaimaa, mikäli siellä ei tahdo viettää loppuelämäänsä (häkissä). Malesiakin on parempi, siellä hirtetään. Kukaan ei ole niin ahne kuin thaimaalainen paskiainen kuka kusauttaa sinut takuuvarmasti huumeista jos saa siihen tilaisuuden ja hyötyy tuosta muutaman euron.

Tää kulostaa kyl todella hyvältä :) Onko tollasta kaikkialla Ko taolla vai jossain ihan tietyssä mestassa? Kun lukee noita backpacker foorumeita niin kaikista thaimaan saarista saa aina kuunnella vittuilua miten ne ihan pilalla ja perseestä ja liikaa turisteja jne. Onko niillä vaan epärealistiset odotukset vai onko ne oikeesti kaikki ihan pilalla? :D Toi sun kuvaama ei kuulosta omaan korvaan mitenkään pilatulta.
Yksi mitä ainakin suosittelen Koh Taolla on Tanote Bay! Uskomattoman hieno mesta.

http://static.panoramio.com/photos/original/4275123.jpg

Tuo vedessä olevan kallion ympärillä on sikana katseltavaa moneksi päiväksi. Olin yötä noissa sini/vihreekattoisissa bungaloweissa, olikohan 800 bahtia/yö parisängyllä.

Huppe sen jo sanoi, ei kannatta edes harkita mitään pössyttelyjä. Joo, voi olla epätodennäköistä että jää kiinni jossain Taolla mutta ei se vaadi kuin sen yhden miljoonasta kerran niin hassusti käy. Full Moon Partyissä niitä saatetaan yrittää myydä mutta älä edes harkitse ostavasti, myyjä voi olla poliisi. Näin olen ainakin kuullut.

Ja edelleen: Mikä tahansa maa on parempi koitella pilveä ja muita huumeita paitsi Thaimaa, mikäli siellä ei tahdo viettää loppuelämäänsä (häkissä). Malesiakin on parempi, siellä hirtetään. Kukaan ei ole niin ahne kuin thaimaalainen paskiainen kuka kusauttaa sinut takuuvarmasti huumeista jos saa siihen tilaisuuden ja hyötyy tuosta muutaman euron.

..mutta..
Noi asiat ja kokeilut voidaan kyllä hoitaa hiukan paremmallakin tavalla kuin suoraan kyselemällä tai ostamalla kamaa kadulta.
Jos niin tyhmä on että tuntemattomilta ostaa, niin menkööt sit vaikkapa vankilaan tai hirtettäväksi. Näissäkin asioissa saa järkeä käyttää!

En nyt ala luettelemaan mitä tulisi tehdä tai miten hoitaa asiat, koska asia tuskin kuuluu tälle foorumille tai muutenkaan yleiseen levitykseen. Mutta helposti hoidat hommat siististi ilman että tarvitsisi pelkää poliiseja...uskokaa pois.

Ulkomaan matkailijoille vinkkejä..
Perussääntö #1: Älä sekaannu huumeisiin
Perussääntö #2: Jos sitten sekaannut, käytä JÄRKEÄ!
Perussääntö #3: Ellei järkeä löydy, ota perussääntö #1 käytäntöön

Edelleen: Kokeilkaa niitä huumeita melkein missä tahansa muualla kuin Thaimaassa. Järkeä niiden kokeilemisessa ei voi yksinkertaisesti olla, joten sääntö #2 on täysin absurdi. Amsterdami vois toimia pössyttelymestana. Thaimaassa en luottaisi edes omaan mummooni huumediilerinä, itse jos siellä asuu ja kasvattelee heinät niin sitten asia voisi olla eri, tosin tällöinkin jopa naapurin rakki voi kusauttaa sinut.

Tuttu oli Thaimaassa 3vko istumassa oranssit uimahousut jalassa 200 muun thaikkuvangin kanssa samassa kopissa. Kännisienissä sekoili (vähän tappeli, hajotti jotain mestoja hieman jne) ja oli sillä varmaan jotain pientä sälääkin päällä. Viisi vuotta oli paikallisten gäisten mielestä sopiva aika istua tehdystä rikkeestä, mutta onneksi se nyt saatiin ulos sieltä.

mielestäni koh tao ei todellakaan ole pilattu.. kävin siellä tosin vähän ennen highseasonia marras-joulukuussa, ihmisiä oli kyllä aika paljon mutta ei mielestäni lähellekkään pilalla paikka ole. tottakai hc trävellerin mielestä se on pilalla mutta omien kokemuksien mukaan koh tao on rennoin paikka missä oon tähänasti elämässäni ollut! ja siis jos menet koh taolle niin sukella, se vedenalainen maailma on jotain aivan käsittämättömän hienoa, ensimmäinen hai jonka näet muistuu varmaan kuolinvuoteellakin, se adrenalinerush mikä siitä tulee on melkein henkeäsalpaava! IMO!

ja tosiaan toi huumejuttu on vakava thaimaassa, siellä se ei ole (järkevää) missään tilanteessa mutta esim koh taolla ja koh phanganin syrjemmillä seuduilla porukka veteli pilvee aika huoletta. jokainen tyylillään!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom