Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Eilen tultiin phuketista choeng monille imperial boat houseen. On tosiaakin rauhallista phuketin ryysiksen jälkeen ja ihan yhtä rauhallista menoa kuin 3v sitten. Pitäskin melkeen kattoa saako tuota paluulentoa muutettua, jos ei meniskään enää takaisin phukettiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaahas, täytynee ostaa lennot keväällä.

Thaikkulandia on siitä kummallinen paikka että ennen ensimmäistä matkaa olin melko skeptinen tuota uutta kanariaa kohtaan, mutta parin päivän jälkeen olin myyty.
Ihan parhautta kierrellä saaria ja dyykkailla vailla huolia. Reissaaminen maan sisällä on käsittämättömän helppoa ja yleensä aikatulut pitävät.

Jospa olisi kuukauden marras-joulukuun vaihteessa..

f.e. parhaimman matkakuumeen saa nähtävästi aikaiseksi selaamalla lentoja, sukellusfirmoja ja lukemalla muiden matkakertomuksia.

One night in Bankok

Terve, tarttis vähän jeesiä.

Eli saavun ens keskiviikkona paikallista aikaa kello 14:35 Bankokkiin ja jatkan matkaa torstai-aamuna kello 6:15.

Olen funtsinut niin, että jättäisin kamat kentälle säilytykseen (tämä onnistunee?) ja ottaisin taksin jonnekin kiinnostavalle alueelle (mille? kiinnostava sisältää mun tapauksessa baareja, huikkaa, naisia ym), häröilisin siellä aikani ja painelisin takaisin kentälle. Kuinkas kauan pitää taksimatkaan takaisin varata aikaa? Oisko mitään muuta vinkkiä? kaikki mahdollinen ohje otetaan mielellään vastaan, en oo koskaan ollut bankokissa.

Terve, tarttis vähän jeesiä.

Eli saavun ens keskiviikkona paikallista aikaa kello 14:35 Bankokkiin ja jatkan matkaa torstai-aamuna kello 6:15.

Olen funtsinut niin, että jättäisin kamat kentälle säilytykseen (tämä onnistunee?) ja ottaisin taksin jonnekin kiinnostavalle alueelle (mille? kiinnostava sisältää mun tapauksessa baareja, huikkaa, naisia ym), häröilisin siellä aikani ja painelisin takaisin kentälle. Kuinkas kauan pitää taksimatkaan takaisin varata aikaa? Oisko mitään muuta vinkkiä? kaikki mahdollinen ohje otetaan mielellään vastaan, en oo koskaan ollut bankokissa.

Soi Cowboy! :D

Sit ku otat taksin sinne niin seuraat kelloa...takaisinmatkalle varaat simppelisti 1 - 1,5 enemmän aikaa. Kentältä löytyy matkatavarasäilytys.

Taksin löytäminen 04:00 aikaan voi olla hieman haasteellista Asokin kulmilla. (Soi Cowboy on siis Asokilla).

Ok, täytyy tsekata perillä minne menee mut kylhän noi mestat kuullostaa ihan mun sivistyneeseen makuun sopivalta.

Mites cäbit toimii tuolla? Tingataanko hinta etukäteen vai mennäänkö ihan mittarilla? Mikä on oikee hinta taksimatkasta kentältä esim tonne Soi Cowboy:lle, ettei ihan ryöstetä?

Kiitoksia avusta

Ok, täytyy tsekata perillä minne menee mut kylhän noi mestat kuullostaa ihan mun sivistyneeseen makuun sopivalta.

Mites cäbit toimii tuolla? Tingataanko hinta etukäteen vai mennäänkö ihan mittarilla? Mikä on oikee hinta taksimatkasta kentältä esim tonne Soi Cowboy:lle, ettei ihan ryöstetä?

Kiitoksia avusta

Mittarilla vaan, jos ei suostu niin takanatuleva suostuu. Toi vois olla semmoset 200 thb + tietullit muistaakseni 60thb. 400-500thb yleensä koittavat "kusettaa" kiinteäksi hinnaksi. Itse maksoin joskus Soi Cowboyn viereen 400thb kun en jaksanut tapella. Asuttiin siis siinä puol vuotta :D
Ootko ekaa kertaa menossa? Voi mennä pää pyörälle Cowboylla... Sinne ei kyllä kannata sitten mennä valoisan aikaan. Aivan kuollut mesta. Oisko joskus 21:00 alkaen himinät.

Kiitos Huppe hyvistä vinkeistä.

Joo, ekaa kertaa Thaikuissa ja aikaa siis se n.16 tuntia ennen seuraavaa lentoa.

Mitäs suosittelisit tsekkaamaan ennen tota Cowboyta, voisin käydä vaikka safkailemassa ja vaan ihmettelemässä jotain ostoshelvettiä tms, joka ois sit suht lähellä pelipaikkoja.

No otat taksin Siam paragonille. Lausut sen taksille näin:

SIAAAAM! PALAGOOON!

Oikeasti, en kuseta. Muuten et pääse perille.
http://www.siamparagon.co.th/

Sitten jos se pyytää jotain 400 batia niin sanot sille että "loi haasip, loi haasip" ja kun se käy nauramaan niin: "zin zin"
Suomeksi: 150, 150..... joojoo, en kuseta

Siam Paragonissa olet niin pyörällä päästäsi päivän että oksat pois ja alakerrassa on monta ehkä maailman parhaimpia rafloja. Tosta on helppo mennä sitten vaikka BTS-junalla Soi Cowboylle.

Tässä vielä vähän aiemmin tekemääni ravintolakatsausta Siam Paragonin kellarikerroksesta, älä unohda maistella tuota maailman parasta Mojitoa tuolla Chilissä. Vanillassa kannattaa käydä safkalla ja sieltä voi valita vain yhden safkan: Pasta Carbonara. Parasta pastaa mitä koko maailmasta saa.

Huppe sanoi:
Perusteellisempi silmäys ravintolamaailmaan Siam Paragon ostoskeskuksen alimmassa kerroksessa. Jätetään nyt ne kymmenet pienemmät ja todella hyvät ravintolat mainitsematta ja keskitytään näihin Gourmet-tyylisiin paikkoihin.
Noita pitää alkaa testaamaan ihan toden teolla, hinnatkaan eivät päätä huimaa, annokset 200-700thb, tosin onpa jossain jopa 20000thb annoksiakin tarjolla.

Poimin ensimmäiseksi oman suosikkini, koska siinä on aivan uskomaton terassi. Tätä enempää ei mielestäni Bangkokin sydämeen ja keskustaan ole mahdollista itseään saada, siitäkin huolimatta terassi tässä paikassa on aivan henkeäsalpaava ja rauhallinen uskomattomilla maisemilla.

Cafe Chilli - North-eastern Thaifood (eli isaanin safkoja ja paljon muutakin tarjolla)
paragonrafla1.jpg

Sisältä todella viihtyisä ja terassi vieläkin viihtyisämpi:
paragonrafla1_2.jpg

Paras Mojito mitä olen koskaan nauttinut:
paragonrafla1_3.jpg

Hintataso: Som Tam 150thb, pirtelö 85thb, Mojito 200thb.
Mukava paikka istuskella terassilla, syömään menisin ehkä jonnekin muualle, isaanin safkaa saa kadultakin ja todennäköisesti parempaakin.

Vanilla Brasserie - Leipomo josta saa ruokaakin
Miellyttävin ja eniten houkutteleva kahvila/ravintola minkä ohi ei yksinkertaisesti voi kävellä, käymättä siellä sisällä ainakin ihmettelemässä. Toinen toistaan suussasulavampia herkkuja tiskillä juustokakuista kaikenlaisiin torttuihin. Jos itse pitäisin kahvilaa, se olisi kutakuinkin tämän näköinen romanttinen lällypaikka. Täydellinen paikka sopia esim. treffit/tapaaminen jonkun henkilön kanssa josta pitää paljon. Yläkerrassa kivan näköinen terassikin.
paragonrafla2.jpg

Piirakat vajaa 100thb, pasta-annokset 200thb ja ylöspäin.

The Oriental Shop - samannimisen hotellin ylläpitämä kahvila ei liene esittelyjä kaipaa. Tahdon kuitenkin nostaa tämän ylitse muiden. Siis paikka ei sinänsä ole mikään upea mutta voi luoja tuolta kannattaa ostaa jotain.
Esim. Quiche Lorraine vie kielen mennessään, kyseessä siis sellainen kinkku-piirakka jossa sörsseleitä sisällä, rasvainen ja herkullinen kaloripommi. Tuo on itse asiassa parasta mitä olen koskaan suuhuni pistänyt. Kertakaikkisen uskomattoman tuntuinen makuelämys. Kylmä Cafe Mocca on herkullinen myös, mukana tuleva vaniljasiirappi kannattaa sotkea kahviin sekaan.
Tämä on se paikka minne veisin jonkun kulinaristin huikopalalle.
paragonrafla3.jpg

Hintatasoa: piirakat 85-125thb, kahvit 100thb ja ylöspäin. Täytetyt patongit ovat myös suositeltavia valintoja.

Tony Roma's - Grilli
Rahvaanomainen paikka kaiken kauneuden keskellä ja täältä saa rahvasta ruokaakin, hamppareita, ribsejä yms. Näyttivät herkullisilta ja pakko mennä testaamaan. Hampparit noin 300thb, ribsit 300-580thb
paragonrafla4.jpg

Kabuki - Käsittääkseni suuremman ketjun yksi ravintola, japanilaista (?) safkaa ainoastaan. Annokset parista sadasta batista ylöspäin.
paragonrafla5.jpg

Manna - Thairuokaa hienolla terassila.
Tämä ravintola jakaa terassinsa ensin mainitun kanssa, en tiedä ruoista mutta veikkaisin muuta thaimaata, kuin viereinen isaanilainen ravintola myy.
paragonrafla6.jpg

AOI - Kiinalainen (?) ravintola, ei tietoa hintatasosta, hienon näköinen paikka.
paragonrafla7.jpg

Lenôtre Paris - Ranskalainen ravintola
paragonrafla8.jpg

Crystal Jade Restaurant - Upealla sisäänkäynnillä oleva kohtuuhintainen ravintola. Sisään kurkistettua huomaa että se ei ole aivan yhtä upea kuin sisäänkäynti antaa ilmi, mutta tämä on hieno paikka, jota kannattanee käydä koittelemassa. Kohtuulliset hinnat, alkupalat 150thb ja ylöspäin, pääruokaa saa sitten 500thb hinnalla, kalat on hinnoiteltu sesongin mukaan, ei hinnastossa. Näin upea paikka suomen kebab-hinnoilla on pakko käydä testaamassa.
paragonrafla9.jpg

Amici - Italialainen (?) design-tyylinen ravintola jossa istutaan ja näytään ulos. Ei tietoa hintatasosta.
paragonrafla10.jpg

Bel Guardo - Upea italialainen ravintola, tämäkin kohtuuhintainen, annokset noin 500thb.
paragonrafla11.jpg

Savoury, jokin ravintola muiden välissä, ei herätä juurikaan mielenkiintoa, täällä tosin tuntui olevan väkeäkin, lienee kokeilemisen arvoinen paikka?
paragonrafla12.jpg

Scala Sharks Fin - Pirun kallis japsirafla (vai kiinalais-?) joka on esitteiden mukaan voittanut jotain palkintojakin. Tämä on se paikka missä kannattaa käydä syömässä jos olet voittanut lotossa tai omistat euroopan.
paragonrafla13.jpg

Sekä ote hinnastosta, sattumanvarainen sivu auki:
paragonrafla13_2.jpg

Joku pihvi 18.000thb. Varmaan hintansa väärti, tai sitten ei :lol:

The Grill Tokyo - Pirun upea japsirafla, muistaakseni ihan kohtuuhintainenkin, hinnastot ovella. Todella viihtyisä sisältäkin ja tuntui vetävän hyvin väkeä, ei turisteja vaan vakkariporukkaa(?).
paragonrafla14.jpg

Tuossahan noita on, ehkä upeimpia ravintoloita ulkoisesti mitä olen nähnyt missään ja kaikki testatut ovat olleet hyviä valintoja. Harmillista on että päivässä ehtii testaamaan korkeintaan yhden ja senkin vaillinaisesti kun pienen lapsen kanssa liikkuu.
Omat suositukset ovatkin mainittuna jo, mutta uskoisin tämän viimeisen olevan seuraava kohteemme kun paikalle eksymme + tietenkin Oriental Shop sekä terassilla nautittu Mojito. Noihin yksinkertaisesti jäi koukkuun.

Jos tuosta ottaa ja lähtee Thaikkulaan esim. 20.5 - 20.6 väliseksi ajaksi niin mitä urheilulajeja tai muita aktiviteettejä tuolla voisi kokeilla ja miten low season vaikuttaa asiaan? Jotain thaikkuboksingia, sukellusta tietty mutta mitä muuta?

Jos tuosta ottaa ja lähtee Thaikkulaan esim. 20.5 - 20.6 väliseksi ajaksi niin mitä urheilulajeja tai muita aktiviteettejä tuolla voisi kokeilla ja miten low season vaikuttaa asiaan? Jotain thaikkuboksingia, sukellusta tietty mutta mitä muuta?

No ainahan löytyy joka paikasta jengejä jotka pelaa futista iltaviileällä, rohkeasti vaan kysyt pääsetkö mukaan. Siis jos olet futisihmisiä. Ja jos haluat kokeilla jotain paikallista ja olet taipuvainen ja notkea ja ketterä niin kokeile peliä nimeltä sepak taraw, se on vähänniinkuin lentopallo, muttei sinne päinkään. Käsiä ei saa käyttää, mutta silti niitä tarvitaan...
Peruskunto pysyy yllä lenkkeilyllä ja uimalla. Ja puntilla

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sepak_takraw

Viimeksi muokattu:
noi sepak takrawin harrastajat tuolla thakuissa on aivan uskomattoman taitavia, ainakin osa.. itse ~ 10 futista pelanneena katselin kateellisena kun 10 vuotiaat pojat kikkailivat pallolla, ihan hienon näköistä!

Reilu kolme viikkoo thaikkuihin :) Kaks viikkoo Vegasiin :D Mitähän tuolla thaimaassa kannattais tehdä? Kuukaus pitäis tappaa jotenkin mielekkäästi.

Reilu kolme viikkoo thaikkuihin :) Kaks viikkoo Vegasiin :D Mitähän tuolla thaimaassa kannattais tehdä? Kuukaus pitäis tappaa jotenkin mielekkäästi.
Sukelluskoulutukseen?
Sukelluskurssille jos ei ole jo käynyt ja kantti kestää (omani ei), tai sitten Kiteboarding kurssille! Kiteboarding kursseja on ainakin Koh Phanganilla, Koh Samuilla, Phuketissa, Hua Hinissa ja nyt jopa Pattayalla. Täältä lisää infoa:
http://www.kiteboardingasia.com/
Ainakin Hua Hinissa ja Phanganilla oli mukavaa sakkia, ulkomaalaisia lähinnä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom